Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 5 april 2020 om 23:21
Verhuizen was vandaag wel een serieuze overweging, maar zal altijd in wijken huren en zo’n nest aso’s kan je overal tegen komen. Daarbij kan ik nergens huren voor wat ik hier huur en al helemaal niet op deze locatie. Dus..... hopen op een hele slechte zomer.
zondag 5 april 2020 om 23:28
Wij hebben geluk gehad en keuzes gemaakt. Geluk met beide een goede en naar nu blijkt vitale baan, en de keuze gemaakt on een bouwval te kopen en compleet te verbouwen. Dat laatste zitten we nu wel middenin, maar heerlijk!!!!
Mijn laatste buurvrouw werke in de kinderopvang, me babys en peuters en zo praatte ze ook, met iedereen.... heel luid.... in de achtertuin.... elke dag.... van eind februari tot half november.... men de stem van Mien Dobbelsteen....
jouw leven is een keuze

zondag 5 april 2020 om 23:34
Op zich is dit echt een oké wijkje. Alleen woont aan de ene kant lijpe heks, maar sinds ze niet meer kan gluren en ik niet meer open doe als ze aanbelt heb ik van haar geen last. Directe buurman een lieverd, die hoor ik zelden.
Verder allemaal oké mensen en leuke kinderen. Die van de honden pissen op het achterpad, omdat ze geen zin hebben om naar de wc te gaan (dan hebben we het over een afstand van 8 meter van plek van plassen naar plek waar ze horen te plassen) en worden daar niet op gecorrigeerd.
En die honden zijn zo enorm agressief. Gewoon heel jammer dat hij een mokkel met kinders heeft gevonden. Toen hij Remi alleen was hoorde je hem niet.
Verder allemaal oké mensen en leuke kinderen. Die van de honden pissen op het achterpad, omdat ze geen zin hebben om naar de wc te gaan (dan hebben we het over een afstand van 8 meter van plek van plassen naar plek waar ze horen te plassen) en worden daar niet op gecorrigeerd.
En die honden zijn zo enorm agressief. Gewoon heel jammer dat hij een mokkel met kinders heeft gevonden. Toen hij Remi alleen was hoorde je hem niet.

maandag 6 april 2020 om 01:21
Echt shit zo’n aso-nest. In ons allereerste appartementje zaten we omringd door aso’s. Oké, het was zo’n kanswijk. En die wijk is inmiddels plat gegooid. Heb er geleerd om vooral niet te praten met lui die niet voor rede vatbaar zijn, schelden als een bootwerker en allerlei shady praktijken leren herkennen. Twintig jaar later ruik ik nog wie waar een wietplantage heeft, wie de lokale dealer is en waar je terecht kunt voor breedbeeldtelevisies met ‘korting’.
In de wijk erna moest ik echt weer wennen aan mensen die aan de deur komen voor overleg op beschaafde wijze
. Of zo’n kaartje in de bus met ‘Wij geven komende zaterdag een feestje ter gelegenheid van.... Bij overlast graag een belletje op nr....’.
In de wijk erna moest ik echt weer wennen aan mensen die aan de deur komen voor overleg op beschaafde wijze

maandag 6 april 2020 om 08:04
Na de corona crisis kijk ik je eens lief aanMarana schreef: ↑05-04-2020 22:58Ik ben me er heel erg van bewust dat ik echt in een enorme luxepositie zit. Buitenaf wonen, geen last van buren of hun honden. Alle ruimte om in eigen huis en tuin te bewegen wat ik wil. Iedere dag naar mijn zaak mogen want vitaal beroep. Geen kinderen die we aan het werk moeten zetten. En een vriend die thuiswerken is gewend dus ook niet moppert.
Ik zou jullie eigenlijk om beurten willen uitnodigen om hier bij te komen, maar helaas... dat mag niet.

maandag 6 april 2020 om 08:50
Ik ben als heel jong kind opgevoed tussen de lawaaiige Antillianen, en daarna in een aso buurt opgegroeid.
Dat is iedereen aan te raden, ik heb de term Oost-Indisch doof tot een grote kunst verheven.
Ik heb echt een soort inner noice canceling systeem.
Vreemd genoeg komen daar wel bepaalde zangstijlen
(de bzn/ sommige Nederlandstalige zangers stijl met dat vibrato. En een bepaald soort meerstemmig zingen, Amerikaans jaren 30)
en Nederlandstalig en dan in dialect, doorheen.
Daar word ik echt agressief van.
Ik woon nu in een nieuwe buurt, grenzend aan 2 moeilijkere buurten. De buurt was opgezet om mensen naar dit stadsdeel te lokken, want toen het werd opgezet wilde niemand er nog wonen.
Dat is nu wel anders.
Ik mis in deze corona tijd mijn oude huis perse niet, maar mijn oude buurt wel. Ik had zulke leuke buren.
We woonden in een van de armste buurten van Nederland inclusief alles wat je je daarbij voorstelt.
Maar het was echt enorm leuk en we hebben heel veel met elkaar meegemaakt. Nare dingen maar ook spontane buurtfeesten, en dan was het net het einde van een te ongeloofwaardige vpro film.
Letterlijk de Marokkaanse buurvrouwen en opa's die hiphopdansjes deden met de jongeren, polonaises met alle buren en dan zo lang mogelijk, de 'koopburen' die de Marokkaanse gil leerden etc.
En wat ik nog steeds fantastisch vond was dat de buurvrouw, bij start wonen daar uitkering, hele dag slapen, veel blowen. Ze werd zwanger en er veranderde iets.
Ineens eens vroeg wat ik dan de hele dag deed. Ze had mijn kind gezien op de crèche en was ervan onder de indruk hoe blij en gelukkig mijn kind van de crèche werd.
Plus dat ze zich erover verbaasde hoe 'rustig' ons leven was.
(daar vaak politie aan de deur, vechtpartijen met man, vechten in haar huis door andere mensen).
Uiteindelijk heeft ze haar man eruitgegooid, is een opleiding gaan doen en werkt nu.
Waar ik nu woon is het redelijk netjes en gedegen, op dat ene Turkse gezin waar vorig jaar iedere maand een kind trouwde of zich verloofde inclusief megafeesten.
Ik mis wel dat je elkaar wat beter kent. Je deelt geen lief en leed met elkaar, ik vind het wel gezellig maar ik vind het veel over opscheppen over materiële dingen gaan en weinig over persoonlijke dingen.
Dat is iedereen aan te raden, ik heb de term Oost-Indisch doof tot een grote kunst verheven.
Ik heb echt een soort inner noice canceling systeem.
Vreemd genoeg komen daar wel bepaalde zangstijlen
(de bzn/ sommige Nederlandstalige zangers stijl met dat vibrato. En een bepaald soort meerstemmig zingen, Amerikaans jaren 30)
en Nederlandstalig en dan in dialect, doorheen.
Daar word ik echt agressief van.
Ik woon nu in een nieuwe buurt, grenzend aan 2 moeilijkere buurten. De buurt was opgezet om mensen naar dit stadsdeel te lokken, want toen het werd opgezet wilde niemand er nog wonen.
Dat is nu wel anders.
Ik mis in deze corona tijd mijn oude huis perse niet, maar mijn oude buurt wel. Ik had zulke leuke buren.
We woonden in een van de armste buurten van Nederland inclusief alles wat je je daarbij voorstelt.
Maar het was echt enorm leuk en we hebben heel veel met elkaar meegemaakt. Nare dingen maar ook spontane buurtfeesten, en dan was het net het einde van een te ongeloofwaardige vpro film.
Letterlijk de Marokkaanse buurvrouwen en opa's die hiphopdansjes deden met de jongeren, polonaises met alle buren en dan zo lang mogelijk, de 'koopburen' die de Marokkaanse gil leerden etc.
En wat ik nog steeds fantastisch vond was dat de buurvrouw, bij start wonen daar uitkering, hele dag slapen, veel blowen. Ze werd zwanger en er veranderde iets.
Ineens eens vroeg wat ik dan de hele dag deed. Ze had mijn kind gezien op de crèche en was ervan onder de indruk hoe blij en gelukkig mijn kind van de crèche werd.
Plus dat ze zich erover verbaasde hoe 'rustig' ons leven was.
(daar vaak politie aan de deur, vechtpartijen met man, vechten in haar huis door andere mensen).
Uiteindelijk heeft ze haar man eruitgegooid, is een opleiding gaan doen en werkt nu.
Waar ik nu woon is het redelijk netjes en gedegen, op dat ene Turkse gezin waar vorig jaar iedere maand een kind trouwde of zich verloofde inclusief megafeesten.
Ik mis wel dat je elkaar wat beter kent. Je deelt geen lief en leed met elkaar, ik vind het wel gezellig maar ik vind het veel over opscheppen over materiële dingen gaan en weinig over persoonlijke dingen.

maandag 6 april 2020 om 10:07
Ik woon super rustig over het algemeen. Woon hier al lang en een tijdlang werden deze flats alleen aan senioren verhuurd. Heb dus veel oudere mensen om me heen. Erg fijn als het gaat om rust. Maar ze komen dan langzaam ook wel op een leeftijd dat hier een daar iemand overlijdt. Gisteren nog een buurman, was al langer ziek, maar toch nog onverwacht.
Helaas krijgen wij nu steeds meer "probleemgevallen die echt, echt, echt beter af zijn gewoon in de maatschappij ipv in opvang" hier wonen. Daar hebben we soms wel wat mee te stellen.
Maar over het algemeen woon ik hier prima. Het lijkt me echt de hel als je van die overlastgevers naast je hebt.
Er is hier in de buurt wel een of ander aso die zijn motor weer van stal heeft gehaald nu het lekker weer is. Wat hij ermee gedaan heeft weet ik niet, maar ik heb nog nooit een motor zoveel lawaai horen maken, verschrikkelijk. En dan scheurt hij het liefst 's avonds heel laat door de buurt. Daar heb ik dan wel eens hele mensonvriendelijke gedachtes over.
Helaas krijgen wij nu steeds meer "probleemgevallen die echt, echt, echt beter af zijn gewoon in de maatschappij ipv in opvang" hier wonen. Daar hebben we soms wel wat mee te stellen.
Maar over het algemeen woon ik hier prima. Het lijkt me echt de hel als je van die overlastgevers naast je hebt.
Er is hier in de buurt wel een of ander aso die zijn motor weer van stal heeft gehaald nu het lekker weer is. Wat hij ermee gedaan heeft weet ik niet, maar ik heb nog nooit een motor zoveel lawaai horen maken, verschrikkelijk. En dan scheurt hij het liefst 's avonds heel laat door de buurt. Daar heb ik dan wel eens hele mensonvriendelijke gedachtes over.

maandag 6 april 2020 om 10:43
Ik haat zomer en zonder flinke zak geld zit ik nog steeds met die buren. Wat jij ook hoopt.

maandag 6 april 2020 om 10:45
Hier zijn ze al begonnen. Ik heb gisteren mijn buitendeur maar gesloten. Niet te doen.
Sowieso hebben we elk weekend het hele jaar door vuurwerk en harde muziek. Alleen in de zomer zijn dat er veel meer en stereo buiten en heel veel geschreeuw, want ze horen elkaar anders niet.

maandag 6 april 2020 om 10:47
Echt erg, zulk volk.Luci_Morgenster schreef: ↑06-04-2020 10:45Hier zijn ze al begonnen. Ik heb gisteren mijn buitendeur maar gesloten. Niet te doen.
Sowieso hebben we elk weekend het hele jaar door vuurwerk en harde muziek. Alleen in de zomer zijn dat er veel meer en stereo buiten en heel veel geschreeuw, want ze horen elkaar anders niet.
Gister hier ook de achterdeur maar dicht gedaan.
maandag 6 april 2020 om 11:15
Wat een fijn gevoel dat ik niet de enige ben met 'enge buren'. Het kan zelfs nog enger dan hier, geloof ik. Hier is het 8 gillende kinderen en 12 blaffende honden binnen een straal van 50 meter, en de 'muziek' komt van overal vandaan. We wonen hier nu 10 jaar en zijn al gewend om de hele zomer 'in quarantaine' te zitten. Binnen. Met ramen en deuren dicht en in de woonkamer de airco aan. Van maart - oktober is het rampzalig. Toen we jaren geleden heel voorzichtig vroegen of het nu echt nodig was die horde kinderen in ons voortuintje van 2x2 te laten rondspringen, werden we uitgescholden en bedreigd en werd onze auto vernield.
Helaas kunnen we hier niet meer weg. En we willen ook niet weg want het huis zelf is hartstikke fijn en het is dicht bij werk, winkels en voorzieningen.
Ik probeer heel erg om er geen last van te hebben maar echt, het is lastig hoor. Zodra wij onze achterdeur open doen gooien ze naast ons de deur open en worden 3 gillende kinderen de tuin in geschopt.
En Corona? Daar doen ze niet aan hoor. Gisteren 'gezellig' de hele tuin vol... .
Helaas kunnen we hier niet meer weg. En we willen ook niet weg want het huis zelf is hartstikke fijn en het is dicht bij werk, winkels en voorzieningen.
Ik probeer heel erg om er geen last van te hebben maar echt, het is lastig hoor. Zodra wij onze achterdeur open doen gooien ze naast ons de deur open en worden 3 gillende kinderen de tuin in geschopt.
En Corona? Daar doen ze niet aan hoor. Gisteren 'gezellig' de hele tuin vol... .

maandag 6 april 2020 om 11:24
Ik vind herrie van kinderen niet erg, dat hoort erbij. Zolang ze niet krijsen alsof hun leven er vanaf hangt en niet voetballen tegen mijn poort en schuur zal het wel.
Het is vooral de volwassenen die schreeuwen, veel ruzie maken ook en die muziek, soms wel 3 verschillende herriemuziekjes door elkaar. En een aantal zijn ook gewoon agressief, je kan er ook weinig mee.
Normaal is het al niet zo leuk soms hier in de zomer, ik vrees voor nog erger als we echt lang thuis moeten blijven nog.
En we sparen door, ooit hebben we genoeg buffer/eigen geld om wel weg te kunnen.
Als ik niet ziek was geworden waren we allang weggeweest.
Het is vooral de volwassenen die schreeuwen, veel ruzie maken ook en die muziek, soms wel 3 verschillende herriemuziekjes door elkaar. En een aantal zijn ook gewoon agressief, je kan er ook weinig mee.
Normaal is het al niet zo leuk soms hier in de zomer, ik vrees voor nog erger als we echt lang thuis moeten blijven nog.
En we sparen door, ooit hebben we genoeg buffer/eigen geld om wel weg te kunnen.
Als ik niet ziek was geworden waren we allang weggeweest.

maandag 6 april 2020 om 11:24
Ja, 2 deuren verder doen ze daar ook niet nee, denk wel 20 man in die tuin.Schriftje schreef: ↑06-04-2020 11:15Wat een fijn gevoel dat ik niet de enige ben met 'enge buren'. Het kan zelfs nog enger dan hier, geloof ik. Hier is het 8 gillende kinderen en 12 blaffende honden binnen een straal van 50 meter, en de 'muziek' komt van overal vandaan. We wonen hier nu 10 jaar en zijn al gewend om de hele zomer 'in quarantaine' te zitten. Binnen. Met ramen en deuren dicht en in de woonkamer de airco aan. Van maart - oktober is het rampzalig. Toen we jaren geleden heel voorzichtig vroegen of het nu echt nodig was die horde kinderen in ons voortuintje van 2x2 te laten rondspringen, werden we uitgescholden en bedreigd en werd onze auto vernield.
maandag 6 april 2020 om 11:31
Nou is hier een eindje verderop zo'n drink keet met jongeren. Daar stond zaterdag om 2200 uur de politie wel voor de deur. En afgelopen..... dus er wordt best wel tegen opgetreden.Luci_Morgenster schreef: ↑06-04-2020 11:24Ja, 2 deuren verder doen ze daar ook niet nee, denk wel 20 man in die tuin.
jouw leven is een keuze

maandag 6 april 2020 om 11:34
Zal best, ik ga er zelf niets van zeggen en ik ga ook niet klikken. Nog.
Misschien eerder vanwege geluidsoverlast, want zou wel fijn zijn als ze nu wel komen. Afgelopen 5 jaar boeide het handhaving geen bal. Ook niet als meerdere buren het zat waren.
Misschien komen ze nu wel en helpt dat wat.

maandag 6 april 2020 om 11:37
*Zieke gedachte*Luci_Morgenster schreef: ↑06-04-2020 11:34Zal best, ik ga er zelf niets van zeggen en ik ga ook niet klikken. Nog.
Misschien eerder vanwege geluidsoverlast, want zou wel fijn zijn als ze nu wel komen. Afgelopen 5 jaar boeide het handhaving geen bal. Ook niet als meerdere buren het zat waren.
Misschien komen ze nu wel en helpt dat wat.Dan is Corona misschien nog ergens goed voor.
![]()
Laat ze dan lekker zitten. Sterven ze allemaal de Corona. Krijg je nieuwe buren. Slechter zal het er in ieder geval niet van worden....
(In een rechtzaal ontken ik deze suggestie!)
jouw leven is een keuze

maandag 6 april 2020 om 12:39
Dat is publieke ruimte. In je huis mag je met zijn honderden op elkaar gaan liggen als je wil.