Napraattopic deel 127
woensdag 18 maart 2020 om 13:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 6 april 2020 om 12:40
Ik heb twee jaar terug de wijkagent gesproken. Ik moest maar oordopjes kopen.Luci_Morgenster schreef: ↑06-04-2020 11:34Zal best, ik ga er zelf niets van zeggen en ik ga ook niet klikken. Nog.
Misschien eerder vanwege geluidsoverlast, want zou wel fijn zijn als ze nu wel komen. Afgelopen 5 jaar boeide het handhaving geen bal. Ook niet als meerdere buren het zat waren.
Misschien komen ze nu wel en helpt dat wat.Dan is Corona misschien nog ergens goed voor.
![]()
De woningbouw doet pas wat als er meerdere klachten zijn. Die zijn er, maar niemand durft het tegen de buren e/o de woningbouw te zeggen.
Ik word er echt ziek van en daal baal ik van, want acht uur lang, of langer, je muziek loeihard aan is gewoon niet nodig.

maandag 6 april 2020 om 12:46
Dat is ook om knetter van te worden, zo lang!Nemain• schreef: ↑06-04-2020 12:40Ik heb twee jaar terug de wijkagent gesproken. Ik moest maar oordopjes kopen.
De woningbouw doet pas wat als er meerdere klachten zijn. Die zijn er, maar niemand durft het tegen de buren e/o de woningbouw te zeggen.
Ik word er echt ziek van en daal baal ik van, want acht uur lang, of langer, je muziek loeihard aan is gewoon niet nodig.
Twee jaar geleden en vorig jaar zei de politie en de woningbouw tegen ons dat we moesten blijven klagen en bij moesten houden hoe vaak en hoe lang de overlast duurde/duurt. Pas dan kunnen ze wat doen. Buren zijn met hun overlast wel wat geminderd, maar bij tijden is het qua volume niet leuk meer.
maandag 6 april 2020 om 12:50
nee hoor. Die drinkkeet is gewoon een omgebouwde kippenschuur, op privéterrein waar (minderjarige!) pubers samen komen om kratten gerstenat te consumeren.
En onder de huidige corona-regels kan de sterke arm ook achter de privé-voordeur optreden als de plaatselijke burgermeester dat nodig acht!
jouw leven is een keuze
maandag 6 april 2020 om 13:07
Luci_Morgenster schreef: ↑06-04-2020 10:43Ik haat zomer en zonder flinke zak geld zit ik nog steeds met die buren. Wat jij ook hoopt.![]()
Dan hoop ik voor jou nog op een flinke zak geld

Later is nu

maandag 6 april 2020 om 13:12
bijna weer de 10e!Luci_Morgenster schreef: ↑06-04-2020 13:11Haha, dat is lief. Ik ga zo even de bankrekeningen checken.![]()
Staatsloterijtrekking!

jouw leven is een keuze
maandag 6 april 2020 om 13:12
Luci_Morgenster schreef: ↑06-04-2020 13:11Haha, dat is lief. Ik ga zo even de bankrekeningen checken.![]()
Als ik die macht toch eens had he.
Later is nu

maandag 6 april 2020 om 14:24
Is verhuizen dan echt niet de betere optie? Je gaat er qua woning misschien op achteruit maar het woongenot zal wellicht beter zijn. Die voortdurende stress is zo slecht voor je gezondheid.

Wij zijn destijds ook verhuisd vanwege onze terrorbuurman en hoewel we echt baalden dat we die fijne woning moesten achterlaten, ging de kwaliteit van ons leven er flink op vooruit. Ik weet nog heel goed de eerste dag in de nieuwe woning; er viel een rust over me heen, niet normaal.

maandag 6 april 2020 om 14:28
Dit.
Als ik zulke buren had dan ging ik toch echt weg. Heb het ook serieus overwogen, maar voor nu besloten het niet te doen. Alleen als het erger wordt dan gaan we weg.

maandag 6 april 2020 om 14:30
Niet iedereen kan zomaar verhuizen. Wachtlijsten huur zijn schrikbarend.
En niet iedereen heeft al een flinke woning of een inkomen waarmee ze wat anders kunnen kopen. Helaas.
De meeste die dat wel kunnen zullen dat ook doen zodra het kan.
Ik/wij wel tenminste. We sparen/bezuinigen nog maar even door. Gok nog een jaar of drie. En dan maar hopen dat je ergens iets kan huren of kopen wat wat fijner woont. Want ik zit niet voor niks voorlopig nog vast in deze fijne volksbuurt.
En niet iedereen heeft al een flinke woning of een inkomen waarmee ze wat anders kunnen kopen. Helaas.
De meeste die dat wel kunnen zullen dat ook doen zodra het kan.

Ik/wij wel tenminste. We sparen/bezuinigen nog maar even door. Gok nog een jaar of drie. En dan maar hopen dat je ergens iets kan huren of kopen wat wat fijner woont. Want ik zit niet voor niks voorlopig nog vast in deze fijne volksbuurt.

anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 06-04-2020 14:38
83.86% gewijzigd

maandag 6 april 2020 om 14:36
Nee, dat is geen optie. Dan kom ik terecht in wijken die vol zitten met dat volk.RikM schreef: ↑06-04-2020 14:24Is verhuizen dan echt niet de betere optie? Je gaat er qua woning misschien op achteruit maar het woongenot zal wellicht beter zijn. Die voortdurende stress is zo slecht voor je gezondheid.![]()
Wij zijn destijds ook verhuisd vanwege onze terrorbuurman en hoewel we echt baalden dat we die fijne woning moesten achterlaten, ging de kwaliteit van ons leven er flink op vooruit. Ik weet nog heel goed de eerste dag in de nieuwe woning; er viel een rust over me heen, niet normaal.
En achteruit qua woning? Zo riant woon ik niet hoor.
anoniem_396738 wijzigde dit bericht op 06-04-2020 14:39
4.00% gewijzigd

maandag 6 april 2020 om 14:37

maandag 6 april 2020 om 14:40
Kijk wel uit

En kan toch niet kopen.

maandag 6 april 2020 om 14:51
Ja, dacht ik ook. Zal wel meevallen en op eerste oog best oke buren. En die zijn er ook hoor. Super leuke lieve mensen.
Maar de helft zijn echt asociaal mbt gedrag, geluid en agressie.
Dus na 11 jaar weet ik wel beter.

Ik ga alleen verhuizen als ik deze buurt uit kan. En ik hoef zeker niet groter, kleiner kan ook. En ik kijk al jaren.

En ja dan kan je het ook net verkeerd treffen. Maar de kans dat je terecht komt als het hier is is aanzienlijk kleiner. En ik ben wel wat gewend dus misschien valt die ene nare buur dan weer mee.

Ik neem even aan dat mensen die echt zulke overlast ervaren echt zelf wel weten of ze kunnen verhuizen of niet.

maandag 6 april 2020 om 14:52
Gezocht op wat dan Rik?
Ik krijg geen hypotheek.
Ik kan alleen sociale huur betalen. Ik kan dan een 2 kamerflat krijgen in een wijk waar de politie alleen met 2 wagens naar binnen gaat en je als vrouw bespuugt wordt als je geen hoofddoek draagt.
Of een 2 kamerflat in een wijk waar net zulk volk woont als hier.
Maar vertel, waar moet ik kijken.

maandag 6 april 2020 om 14:59
Ik sta ook al 9 jaar weer ingeschreven. Gemiddelde tijd voor een 2 kamerflat is 15 jaar, een woonhuis ( in deze zelfde kutwijk) is gemiddeld 18 jaar.
En wij kijken echt heel ruim, als man maar binnen 1,5 uur gemiddeld op zijn werk kan zijn. Hij heeft oproepdiensten naast normalen uren, meer reistijd is voor hem niet te doen.
OV-Auto en fiets, allemaal meegenomen. Ik heb een wia en hij heeft een vast inkomen en een fijne baan, eindelijk na jaren, dus naar Friesland of Limburg verhuizen is geen optie. Maar verder kijken we echt heel breed.
Ons inkomen is gewoon niet toereikend om op een betere plek te gaan wonen. We werken er aan. Tot die tijd gewoon uitzitten.. maar leuk is anders.
En wij kijken echt heel ruim, als man maar binnen 1,5 uur gemiddeld op zijn werk kan zijn. Hij heeft oproepdiensten naast normalen uren, meer reistijd is voor hem niet te doen.
OV-Auto en fiets, allemaal meegenomen. Ik heb een wia en hij heeft een vast inkomen en een fijne baan, eindelijk na jaren, dus naar Friesland of Limburg verhuizen is geen optie. Maar verder kijken we echt heel breed.
Ons inkomen is gewoon niet toereikend om op een betere plek te gaan wonen. We werken er aan. Tot die tijd gewoon uitzitten.. maar leuk is anders.
maandag 6 april 2020 om 15:02
Reistijd is inderdaad belangrijk om te overwegen. Ik reis 1x per week naar Den Haag. Ben bijna 3 uur onderweg. Als het vaker zou moeten zocht ik ander werk.Luci_Morgenster schreef: ↑06-04-2020 14:59Ik sta ook al 9 jaar weer ingeschreven. Gemiddelde tijd voor een 2 kamerflat is 15 jaar, een woonhuis ( in deze zelfde kutwijk) is gemiddeld 18 jaar.
jouw leven is een keuze

maandag 6 april 2020 om 15:04
Nemain• schreef: ↑06-04-2020 14:52Gezocht op wat dan Rik?
Ik krijg geen hypotheek.
Ik kan alleen sociale huur betalen. Ik kan dan een 2 kamerflat krijgen in een wijk waar de politie alleen met 2 wagens naar binnen gaat en je als vrouw bespuugt wordt als je geen hoofddoek draagt.
Of een 2 kamerflat in een wijk waar net zulk volk woont als hier.
Maar vertel, waar moet ik kijken.
Kun je uitwijken naar een deel van Nederland waar mensen nog wel normaal kunnen wonen? Ik weet verder niet hoe jouw situatie is natuurlijk.

maandag 6 april 2020 om 15:07
Waar wacht je niet jaren op een sociale huurwoning?
Mss in Noordoost Groningen, maar ik gok zomaar dat daar dan weer heel weinig sociale huurwoningen staan, dus dat je dan nog steeds lang moet wachten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning