Napraattopic deel 127

18-03-2020 13:19 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hé wat naar als je zo moet wonen.

Wij wonen bijna midden in de stad in een 2
onder 1 kap uit 1923 (bewust gekocht en helemaal gestript en weer opgebouwd ) maar wel in een rustige straat. Onze buren willen nog weleens herrie schoppen met een feestje maar daar zijn wij dan bij. En als wij herrie schoppen en feestje hebben zijn zij erbij. Zij hebben zonder feestje de muziek weleens erg hard en wij ook. En dat vinden we niet erg van elkaar. Van volledig zonder geluid heb je niet in huizen van 100 jaar oud.

Toen zij een baby kregen deden wij de muziek heel erg zacht zodat zij er niets van mee zouden krijgen. Dat mocht niet, baby moest wennen aan muziek. Verstandige ouders.

Ooit zullen we dit moeten verkopen als ik de trap niet meer opkan ofzo. Dan wordt het een appartement midden in de stad. Ik hou van leven en muziek en mensen om me heen.
Geen bijzonderheden
Ik ook, maar niet 8-9 uur achter elkaar dit:

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... UcFrYcZwg4 (zonder paul de leeuw)
Gerald Joling live
De toppers Live
Voetballiedjes

Leven en reuring is fijn, precies de reden waarom ik woon waar ik woon. Dag in dag uit keihard die kutmuziek (kan niet eens een gesprek voeren) vind ik terrorisme.
Nemain• schreef:
06-04-2020 15:34

Gerald Joling live
De toppers Live
Voetballiedjes

Leven en reuring is fijn, precies de reden waarom ik woon waar ik woon. Dag in dag uit keihard die kutmuziek (kan niet eens een gesprek voeren) vind ik terrorisme.
Vind ik ook.
Nemain• schreef:

Gerald Joling live
De toppers Live
Voetballiedjes

O horror.
Geen bijzonderheden
Ik ben het helemaal eens met veel reacties op de twee vorige pagina's. Spélende kinderen is geen probleem! Kinderen die 12 uur per dag gillen, krijsen, met een voetbal tegen je schutting schoppen, je miniscule voortuintje slopen en ga zo maar door, dat is wel een probleem. Honden die af en toe blaffen is geen probleem, honden die 12 uur per dag blaffen wel.
Af en toe een muziekje horen van iemand anders is geen probleem, 6 maanden per jaar elk weekend je bed uitgeblazen worden door 'feestjes' is wél een probleem. Vorig jaar stond er vlak achter ons ineens een complete live band in een achtertuintje van 12 meter...

Het is allemaal betrekkelijk. Verhuizen helpt bijna nooit. Wij zijn ook verhuisd omdat ons vorige huis na verloop van een paar jaar fijn gewoond te hebben, ineens omringd werd door aso's omdat alle leuke buren vertrokken. Dit is een heel nieuwe straat dus we dachten fijne contacten op te kunnen bouwen. Dus niet. Althans niet zoals wij willen. Met een paar mensen in de straat hebben we een prima contact maar de aso's verpesten het voor hen en ons. Af en toe wilde ik dat ik ook zo was, zo van 'ik leef lekker en jullie zoeken het maar uit', maar helaas, zo ben ik niet opgevoed.
Nu wordt het beter weer, beginnen ook de BBQ's weer. Wij hadden een BBQ, die hebben we na 5 jaar ongebruikt weggedaan omdat we nooit in onze tuin kunnen zitten. De omringende buren echter vinden het fijn om zoveel mogelijk stinkende rook te maken - want góed BBQ'en geeft geen overlast maar zelfs dat kunnen ze niet.

En over Coronamaatregelen: je mag op het moment wel degelijk klagen als de buren het hok vol mensen hebben, als je last hebt van de muziek en de hoeveelheid mensen. Dan wordt het 'feestje' gewoon opgebroken door de politie.
schriftje wijzigde dit bericht op 06-04-2020 15:57
Reden: Zinnetje vergeten.
6.87% gewijzigd
Er is nogal een verschil met af en toe een feestje en mensen waarmee je daar een gesprek over kan voeren of mee kan feesten.

En wat hier gebeurt. Of bij Nemain?

Het is een is normaal, je hebt nu eenmaal geluid en gillende kinderen en af en toe een feestje als je in een woonwijk woont... het ander is hel. En ik heb nog niet eens verteld over mijn drugsdealende buurman en zijn criminele familie en de bedreigingen. Of de fijne flat achter die 5 jaar geleden ineens een kamertrainingcentrum is geworden van probleemjongeren. Nummer 3 in deze straat.

Dat er nogal wat verschil is in waar je woont en normale buren dingen is toch wel duidelijk mag ik hopen?
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 06-04-2020 16:10
30.76% gewijzigd
Nemain• schreef:
06-04-2020 15:04
Daarbij was het hier gewoon echt een leuke plek. Totdat die Tokkie vorig jaar die slabek met kinderen aan de haak sloeg, er 2 Rottweilers moesten komen die op 3x3 leven en zelden buiten die ruimte komen.

dat is ook een beetje het probleem, denk ik. In elke buurt heb je maar 1 of 2 van dat soort gezinnen nodig, ze overheersen door hun volume enorm. Bij mij zijn de buren op zich wel rustig, maar met mooi weer is er minstens 1x per week (maar vaker 1x per dag) een 'goed gesprek', die raar genoeg in de tuin gehouden moet worden. Zo leer ik wel hun problemen kennen, maar die wil ik helemaal niet kennen. Maar, zoals gezegd: na jullie verhalen tel ik m'n zegeningen weer.

Wel vervelend dat jullie hier zo'n last van ondervinden. Overigens zijn mijn oom en tante ooit uiteen hele dure wijk weggegaan, omdat hun buren zulke herrie maakten en er niet mee te praten viel. Dus hoewel het in dure wijken minder snel voor zal komen, je kunt ze treffen.
Later is nu
yasmijn schreef:
06-04-2020 15:55
O horror.
Haha! Jij woont niet op Pathmos!

Toch kan je in tokkiebuurten vaak beter een gesorek voeren over overlast dan dan bij nep-chique.

Ik woonde in zo'n lease-auto-luxe straat, en als jendaar klaagde, ging de radio hárder, de auto op jóuw oprit en een paar natte kranten op de BBQ......
jouw leven is een keuze
Spelende, ruziënde kinderen en een rokende bbq vind ik niet erg. Harde muziek wel. Daar kan ik echt niet tegen.
Nemain• schreef:

Gerald Joling live
De toppers Live
Voetballiedjes

Ik had vroeger inderdaad een buurvrouw, die van die muziek hield en vond dat iedereen daarvan hield. En ook dat als zij achterin de tuin zat, ze daar deze muziek moest kunnen horen, die in huis aanstond. Onze huidige buren hebben muziek ook wel eens hard, maar het is wel onze smaak. Dat is een stuk minder erg :D
Later is nu
2east schreef:
06-04-2020 16:10

Toch kan je in tokkiebuurten vaak beter een gesorek voeren over overlast dan dan bij nep-chique.

Ik woonde in zo'n lease-auto-luxe straat, en als jendaar klaagde, ging de radio hárder, de auto op jóuw oprit en een paar natte kranten op de BBQ......
Ja hoor. Echt niet. Hier meppen ze je of gaan ze je treiteren. Heel lang.
Luci_Morgenster schreef:
06-04-2020 16:08
Er is nogal een verschil met af en toe een feestje en mensen waarmee je daar een gesprek over kan voeren of mee kan feesten.

En wat hier gebeurt. Of bij Nemain?

Het is een is normaal, je hebt nu eenmaal geluid en gillende kinderen en af en toe een feestje als je in een woonwijk woont... het ander is hel. En ik heb nog niet eens verteld over mijn drugsdealende buurman en zijn criminele familie en de bedreigingen. Of de fijne flat achter die 5 jaar geleden ineens een kamertrainingcentrum is geworden van probleemjongeren. Nummer 3 in deze straat.

Dat er nogal wat verschil is in waar je woont en normale buren dingen is toch wel duidelijk mag ik hopen?
Dan ben ik blij met de overlast die ik hier regelmatig ervaar. Echt wat een hel ook, Luci.
2east schreef:

Probeer het eens met onze achterburen. Succes.
Elfje* schreef:
Spelende, ruziënde kinderen en een rokende bbq vind ik niet erg. Harde muziek wel. Daar kan ik echt niet tegen.
Hangt van de muziek af. Mijn overbuurman heeft ook altijd harde muziek, maar dan gezellige afrikaanse muziek en reggae. Daar kan ik prima mee leven, ik sta zelfs vrolijk mee te hossen als ik buiten sta te roken. Maar als diezelfde buurman de hele dag Peter Beense zou draaien kon je me al snel wegbrengen vrees ik.
Lady*Voldemort schreef:
06-04-2020 16:16
Hangt van de muziek af. Mijn overbuurman heeft ook altijd harde muziek, maar dan gezellige afrikaanse muziek en reggae. Daar kan ik prima mee leven, ik sta zelfs vrolijk mee te hossen als ik buiten sta te roken. Maar als diezelfde buurman de hele dag Peter Beense zou draaien kon je me al snel wegbrengen vrees ik.
Hard house, Hazes en slechte mumble rap door elkaar. En dan schreeuwende pubers en dronken mensen erbij.

Geef mij maar de gillende kinderen. :-D :-D
Soms begrijp ik mijn familie die naar Australië is geëmigreerd heeel goed. In Nederland wonen we gewoon veel te dicht op elkaar.
RikM schreef:
06-04-2020 16:19
Soms begrijp ik mijn familie die naar Australië is geëmigreerd heeel goed. In Nederland wonen we gewoon veel te dicht op elkaar.
Inderdaad. Ik heb een vriendin uit Australië, die zegt hetzelfde.
Elfje* schreef:
06-04-2020 16:13
Dan ben ik blij met de overlast die ik hier regelmatig ervaar. Echt wat een hel ook, Luci.
Er is een soort gewenning. Veel dingen vind ik wat van maar kan nog wegfilteren. Alleen zomers niet, dan is het soms te veel en vaak ook nog vervelende jongeren op het plein achter ons rijtje woningen.

Ben alleen bang dat nu nog erger word dan normaal. Al zullen ze wel komen voor die hangjongeren. Daar rijden ze ( handhaving en politie op de motor) al op hier in de buurt. Hopelijk 'flat de curve' snel en stabiel en mogen ze strakjes wat meer buiten hun huis en tuin en gaan ze dat massaal doen. ;-)
RikM schreef:
Drenthe of Overijssel/Twente ( geboren Tukker) zelfs Gelderland en dan een kleine boerderij met rondom een beetje land. :-D :-D :-D
Luci_Morgenster schreef:
06-04-2020 16:11
Ja hoor. Echt niet. Hier meppen ze je of gaan ze je treiteren. Heel lang.
Hier ook. Die Tokkies dan he. Hij slaat sowieso graag vrouwen.
RikM schreef:
Gaat echt prima, dat dicht op elkaar wonen. Alleen dat soort tokkies ergens in een containerdorp stampen en er nooit meer uit laten.
RikM schreef:

Dat ligt er ook gewoon aan waar je woont. Ik woon in het buitengebied van een kutdorp. Maar als je in Sydney of Melbourne woont kan je ook over de hoofden lopen (elk circa 5 miljoen inwoners).
Dreamer schreef:
06-04-2020 16:08
dat is ook een beetje het probleem, denk ik. In elke buurt heb je maar 1 of 2 van dat soort gezinnen nodig, ze overheersen door hun volume enorm. Bij mij zijn de buren op zich wel rustig, maar met mooi weer is er minstens 1x per week (maar vaker 1x per dag) een 'goed gesprek', die raar genoeg in de tuin gehouden moet worden. Zo leer ik wel hun problemen kennen, maar die wil ik helemaal niet kennen. Maar, zoals gezegd: na jullie verhalen tel ik m'n zegeningen weer.

Wel vervelend dat jullie hier zo'n last van ondervinden. Overigens zijn mijn oom en tante ooit uiteen hele dure wijk weggegaan, omdat hun buren zulke herrie maakten en er niet mee te praten viel. Dus hoewel het in dure wijken minder snel voor zal komen, je kunt ze treffen.
Waren het er maar 1 of 2. :-D :-D
Harde muziek op een tuinfeest o.i.d. vind ik niet super, maar ik word er niet gek van. Waar ik wel gestoord van word is als de bas heel zwaar staat. Dat je alleen maar bas hoort/voelt en de muziek amper.
anoniem_395854 wijzigde dit bericht op 11-04-2020 03:20
19.44% gewijzigd
Ik heb voor het eerst met deze nick de negeer maar eens aangeslingerd. Mentaal negeren lukt net niet.

:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven