Napraattopic deel 35

03-09-2015 15:01 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2015 10:16
Reden: op de man
% gewijzigd
@GrimbleGrumble, wat een emotionele post, wat moeten jullie vandaag kapot zijn na zo'n reis vol van emotie.

Rechts is ziende blind, en negeert je post volkomen.
quote:GrimbleGrumble schreef op 14 september 2015 @ 00:04:

Ben ik weer. Ik zit vast in Wenen. Merkel wil me niet de grens over laten.

Zo blij dat je terugben, FG.

Verder ben momenteel pislink, zie Sidrohts welkomtopic voor de reden.

(heb het al gepost, dus het is napraat, geen voorpraat)Diep respect voor je post, knap dat je het durft te delen. Jammer dat sommige mensen vooralsnog alleen horen wat ze willen horen, gelukkig zijn er ook forummers die verder kijken dan hun neus lang is.
Grimble:
Uiteraard vallen er mensen over dat kont kussen. Gelijk maar weer duidelijkheid.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Grimble, mooie post.
quote:Solomio schreef op 14 september 2015 @ 08:53:

Uiteraard vallen er mensen over dat kont kussen. Gelijk maar weer duidelijkheid.Waarschijnlijk krijg je er nog een officiële waarschuwing voor ook
quote:Star schreef op 14 september 2015 @ 08:55:

[...]

Waarschijnlijk krijg je er nog een officiële waarschuwing voor ook

O ja, vast.

Nou ja, Grimbles telefoon was toch leeg, dus een eventuele ban valt mooi samen met het wachten op een opladertje.
quote:Zusenzoo schreef op 14 september 2015 @ 08:13:

[...]

Zeg dat

Wat een fatsoen.

Ik kreeg kippevel van de post.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2015 10:17
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:Katania schreef op 14 september 2015 @ 09:01:

[...]

Zeg dat

Wat een fatsoen.

Ik kreeg kippevel van de post.Waar kan ik dat lezen?
GrimbleGrumble: wat moet dat beangstigend geweest zijn. En dan wist jij nog dat uiteindelijk alles goed zou komen. Arme mensen die maar heen en weer gedreven worden zonder enig idee te hebben waarheen. Maar met je laptop op schoot, een glas wijn in je klauwen en een bakje knabbeltjes naast je, kun je natuurlijk heel makkelijk roepen dat het allemaal profiteurs zijn. Meh.
De quote is verwijderd. Ik mag toch hopen dat die Lammy een waarschuwing heeft gekregen.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
Wat schreef ze?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:barbaracartland schreef op 14 september 2015 @ 09:22:

GrimbleGrumble: wat moet dat beangstigend geweest zijn. En dan wist jij nog dat uiteindelijk alles goed zou komen. Arme mensen die maar heen en weer gedreven worden zonder enig idee te hebben waarheen. Maar met je laptop op schoot, een glas wijn in je klauwen en een bakje knabbeltjes naast je, kun je natuurlijk heel makkelijk roepen dat het allemaal profiteurs zijn. Meh.

Nou ja, alles is relatief. Ik was in paniek, ja. Maar pas echt nadat ik vriendin en dochter op het vliegtuig naar huis gezet had (heb hier wel eens verteld dat we in een ander land wonen, maar ik moest nu dus in NL zijn). En die Syrische vaders moeten dus meemaken dat hun dochtertje in een Hongaars veld slaapt.

Je zou kunnen zeggen dat ik eventjes meegemaakt heb hoe het is om vluchteling te zijn. Maar ik heb vooral meegemaakt hoe het NIET is om vluchteling te zijn. Want ik kreeg dus een hotelvoucher. En ik kon met mijn NLse paspoort een vliegticket kopen. En ik kon mijn creditcard trekken om die vlucht te betalen.
IMHO
Dat het een post met veel emotie en weinig fatsoen was. En nog wat achterlijk gezever van iemand die zich terecht aangesproken voelde.
quote:GrimbleGrumble schreef op 14 september 2015 @ 09:54:

[...]

Nou ja, alles is relatief. Ik was in paniek, ja. Maar pas echt nadat ik vriendin en dochter op het vliegtuig naar huis gezet had (heb hier wel eens verteld dat we in een ander land wonen, maar ik moest nu dus in NL zijn). En die Syrische vaders moeten dus meemaken dat hun dochtertje in een Hongaars veld slaapt.

Je zou kunnen zeggen dat ik eventjes meegemaakt heb hoe het is om vluchteling te zijn. Maar ik heb vooral meegemaakt hoe het NIET is om vluchteling te zijn. Want ik kreeg dus een hotelvoucher. En ik kon met mijn NLse paspoort een vliegticket kopen. En ik kon mijn creditcard trekken om die vlucht te betalen.Prachtige post, zeer indrukwekkend met kippenvel gelezen!
quote:hatsetats schreef op 14 september 2015 @ 09:29:

Wat schreef ze?Ze schreef van alles, maar in één post stond alleen de quote van de post van Grimble, zonder reactie. Terwijl Grimble gevraagd had om die post niet te quoten.
Redbulletje blijft me verbazen, hoe iemand zo rechtlijnig, zonder enig inlevingsvermogen in anderen kan denken, alleen gericht op het bekende en haar eigen kleine wereldje. Heel bijzonder. En het is dus niet alleen bij kinderen, maar bij vluchtelingen net zo. Eigenlijk bij al het onbekende.
quote:Sidroht schreef op 14 september 2015 @ 10:08:

Redbulletje blijft me verbazen, hoe iemand zo rechtlijnig, zonder enig inlevingsvermogen in anderen kan denken, alleen gericht op het bekende en haar eigen kleine wereldje. Heel bijzonder. En het is dus niet alleen bij kinderen, maar bij vluchtelingen net zo. Eigenlijk bij al het onbekende.

En dan maar roepen dat reizen zo goed is voor het begrip voor andere culturen.............

Ik weet niet of zij dat vindt hoor, maar dat krijg ik wel eens te horen als ik aangeef dat ik nooit op vakantie ga.
Die jo-elise is ook een pareltje qua vaderlandslievendheid.
Ik word er naar van.
quote:hatsetats schreef op 14 september 2015 @ 10:15:

Ik word er naar van.

Idem.

Vluchtelingen vergelijken met een wilde roedel wolven. Ik vind het absurd.
De dingen die in de 2e WO zijn gebeurd, wordt nu heel duidelijk hoe makkelijk dat dus gaat. Zonder schaamte zelfs. Heel verwonderlijk en dan andere aanspreken op fatsoen.

Ben eigenlijk blij dat ik daar weer niks van snap.
En ook blij om te lezen dat ik geen uitzondering ben.
Nou dat. Soms denk ik wel eens dat ik alleen sta maar gelukkig niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven