Napraattopic deel 35

03-09-2015 15:01 3039 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraat topic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Amaqanda schreef op 12 september 2015 @ 11:56:

[...]

+1

Wat een leegloop zo Zij die niet leeglopen kunnen niks omdat het forum het niet meer doet op een tablet. Dat is een klein maar niet onbelangrijk probleem als het gaat om de stilte hier
quote:Enn schreef op 12 september 2015 @ 12:01:

[...]

Nou, lees Dana's woorden maar, Napraat was juist een wijze waarop sommige zaken eens aan kaak gesteld konden gaan worden. Je kon alleen maar mailen met de mods.

En dat he hier af en toe een echt NaarPraat topic is dat ben ik met je eens maar dat is in mijn ogen niet de aanleiding.

De naarpraat boeit me niet, ieder moet maar doen waar die zin in heeft, maar dit topic heeft een aantal forummers aangetrokken en die komen nergens anders meer en dat is duidelijk te merken op het hele forum. Misschien dat er wel wordt meegelezen, om hier commentaar te geven, maar daar is alles mee gezegd. Sinds dit topic bestaat is Viva leeggelopen wat betreft leuke topics en het gebeurt ook dagelijks dat mensen zich laten anonimiseren omdat er niets meer aan is, ook mensen die hier heel lang hebben gepost.

Normaal gesproken kwam er commentaar in de topics zelf en dat had een beter effect dan nu. Vind ik dan. Is maar een mening.
Ik vind overigens wel dat napraat veel toevoegt omdat je dan toch dingen aan de kaak kan stellen wat gezien het gegum op CM daar niet kan.
quote:melbrw schreef op 12 september 2015 @ 12:02:

[...]

+ leo, want die zal ook gemist worden!Dat is me ontgaan. Die hoort er ook bij natuurlijk.
quote:Cateautje schreef op 12 september 2015 @ 11:58:

[...]

Ja, daar ben ik van overtuigd.

Ik ben het (deels) met je eens. Napraat is een bron van gezuig en getrol. Vanaf het begin zaten hier o.a. een paar jaloerse raddraaiers te zuigen en te etteren tegen o.a. fossielen en vooral hatsetats. Toen is er blijkbaar iets voorgevallen achter de schermen en viel dat 'groepje' uit elkaar, volgde er een anonimisatie-golf, sindsdien is het een komen en gaan van eendagsnicks.

Daarnaast speelt die hele diarree op actueel en het gestalk op facebook. Ik weet niet of 1 en 2 aan elkaar te koppelen zijn.
quote:lurkert schreef op 12 september 2015 @ 12:09:

Ik vind overigens wel dat napraat veel toevoegt omdat je dan toch dingen aan de kaak kan stellen wat gezien het gegum op CM daar niet kan.Dat is nu toevallig zo. Maar lang was het een inside klets- en glijgroepje waar om de haverklap de pleuris uitbrak
quote:Cateautje schreef op 12 september 2015 @ 11:55:

Het was altijd zo gezellig voordat de napraat bestond.Ik zie echt iedereen van hier overal posten.
OK, bijgelezen - min of meer.

Wat een achterbakse mensen heb je toch! BAH!!! Dit kan toch niet met meningsverschillen te maken hebben? Lijkt me overduidelijk veroorzaakt door een gefrustreerde, gestoorde hersenkronkel. Misschien is/zijn degene(n) die stalken jaloers op de populariteit van Leo, LV en Brom?

Verder lijkt het me stug dat Napraat hiermee te maken heeft. Er werd ook voor het bestaan van dit topic nagepraat.
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 september 2015 @ 12:13:

[...]

Dat is nu toevallig zo. Maar lang was het een inside klets- en glijgroepje waar om de haverklap de pleuris uitbrakYep. Ik vind dit over het algemeen een verveeltopic.
quote:Hortence schreef op 12 september 2015 @ 12:04:

Een vreemde vraag misschien, waarom gooit men de pb.functie niet een poos dicht!

En dan massaal?Goede vraag!
quote:sabbaticalmeds schreef op 12 september 2015 @ 12:13:

[...]

Dat is nu toevallig zo. Maar lang was het een inside klets- en glijgroepje waar om de haverklap de pleuris uitbrakOk, lees hier ook nog niet zo lang op napraat. Ik ben jaren terug ook gestopt met VF vanwege nare prive berichtjes en ik hoop dat die forummers er niet meer zijn maar zeker weten doe je het nooit.
Mij inbox staat vol met gezelligheid.
Je kunt die PB functie dichtgooien.

Opgelost.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
@yette. Mijn PB. is nadat ik dat van Eleonora las, direct dicht gegaan.

Ik ben geen doelwit,want forum nog niet zo lang.

En toch ben ik geschrokken dat dat je kan overkomen.

Massaal de PB. functie uit.

Dan moet men in het topic zeggen wat nu zo stiekum per PB. gebeurd.
Ik heb alleen de laatste tig pagina's gelezen en heb veel van de commotie gemist, maar ik wil er toch even een plasje over doen.

Toen ik - en de vele andere fossielen met mij - op dit forum kwamen en bleven, was dat vooral vanwege de toen nog Maatschappij pijler. Ik zou hier nooit gebleven zijn als dat destijds niet de pittige, grappige, scherpe, inhoudelijke pijler was die het toen was. Er werd wat afgediscussieerd, het was toen immers ook een politiek roerige tijd met Fortuyn, de moord op van Gogh, de opkomst van Wilders en (kent u deze nog-nog-nog?) gekkies als Rita Verdonk en al het LPF gespuis. Er werd heel scherp gediscussieerd, maar ook toen al was het beleid van Viva regelmatig onderwerp van kritiek, zeker als het op racisme op het Vivaforum aankwam. Ik zelf heb in de vele jaren dat ik hier kom al meermaals aangifte tegen het Vivaforum gedaan en kan me herinneren dat er al heel vaak massale meldingen bij het meldpunt discriminatie zijn geweest.

Helaas is daar volgens mij nooit echt iets uitgekomen. Viva heeft er in ieder geval nooit zelf iets mee gedaan, wat ook wel blijkt uit hoe de Maatschappijpijler in de loop der jaren is verloederd tot de extreem racistische Actueel pijler die op het vroegere Stormfront niet zou misstaan.

Ook speelt het probleem van stalking buiten het forum om ook al jaren. Ik zelf ben een aantal jaar!!! min of meer gestalkt door in ieder geval een tweetal forummers waarvan er 1 nu weer vrolijk actief is en 1 jarenlang actief is gebleven, ondanks dat ik zelfs irl en face to face op de redactie gewoon gemeld heb dat diegene mij stalkte. Ook andere oude, en destijds zeer populaire forummers, zijn hier gestopt o.a. omdat zij irl gestalkt werden.

Ik ben zoals te zien is nooit gestopt met forummen maar ben tegenwoordig kennelijk gelukkig niet interessant genoeg meer voor de gekkies hier, dus ik heb nergens meer last van. Ik ben dan ook al jaren niet zo actief meer op het forum, ik denk dat dat er mee te maken heeft. Veel van de huidige gekkies 'ken' ik eigenlijk niet, en zij mij dus blijkbaar ook niet.

Toch denk ik dat we veilig kunnen stellen dat het Viva in de 10+ jaar dat ik hier forum nog nooit gelukt is om adequaat te modereren op zaken als racisme en stalking, en ik vermoed ook dat dat nooit zal gaan gebeuren. Simpelweg omdat het Viva te weinig interesseert.

De remedie is dan denk ik ook alleen maar om als forummer zelf ook minder betrokken te raken. Het klinkt flauw, maar ik denk dat de historische woorden van oppermod Potvis destijds precies weergaven hoe Viva er altijd tegenaan gekeken heeft: Het is maar internet. Dat vond men toen, dat vindt men nog steeds. En de enige manier om prettig te blijven forummen is door zelf ook die houding aan te nemen.
Am Yisrael Chai!
Die PB berichten kan je melden. En een dichte PB helpt niet tegen gestalk op FB ofzo.
quote:Katania schreef op 12 september 2015 @ 12:27:

Je kunt die PB functie dichtgooien.

Opgelost.omgekeerde wereld. Mensen die niet fatsoenlijk kunnen reageren in privéberichten moeten niet meer de mogelijkheid krijgen om de pbfunctie te gebruiken.
quote:Cateautje schreef op 12 september 2015 @ 11:42:

Okay LV, ik heb besloten dat je terug komt en dat je, als je je niet prettig voelt op het forum dan gewoon drie weken wegblijft, zo doe ik het altijd. Die geschifte tovenaar is jouw internet identiteit, die kan je toch niet zomaar weggooien, dus kom maar gewoon terug en laat die mutsen achter je. Er houden hier veel meer mensen van je dan dat er zijn die jou lastig willen vallen en als je dan toch bezig bent, neem dan gelijk Brom eventjes mee, want die hoort hier ook bij het meubilair, net als jij.

Je ziet dus dat je er geen keuze in hebt, want ik heb besloten.

Tot snel.

Liefs,

CateautjeNou, dan zit er niks anders op he. Het gaat ook eigenlijk nergens over, want de dames gaan hun goddelijke gang toch wel of ik hier nou schrijf of niet. Als je maar weet dat ik nooit maar dan ook nooit meer post op Actueel .
quote:lurkert schreef op 12 september 2015 @ 12:20:

[...]

Ok, lees hier ook nog niet zo lang op napraat. Ik ben jaren terug ook gestopt met VF vanwege nare prive berichtjes en ik hoop dat die forummers er niet meer zijn maar zeker weten doe je het nooit.Ga er maar van uit dat ze er wel zijn. Zo is maar weer gebleken
quote:Cateautje schreef op 12 september 2015 @ 11:55:

Eén en ander is allemaal gebeurd op basis van emotie en er is nu een nachtje overheen gegaan, we zijn weer in de verstandmodus, dus doen we allemaal gewoon weer gewoon en gaan we over tot de orde van de dag. Iedereen die zich weg heeft laten pesten komt weer terug en we slaan de handen in elkaar. Dit forum is voor ons en dat mogen we niet laten verzieken.

Het lijkt me overigens leuk als de napraters zich ook eens laten zien op andere topics, zodat het forum weer wat gaat leven, want het is maar een dooie boel daar. Tegenwoordig zijn de zwanger- en kinderpijlers de populairste en dat kunnen we niet over onze kant laten gaan anders wordt het straks echt een forum voor huisvrouwen. Kom op hoor, schouders eronder allemaal en laten we er wat van maken. Het was altijd zo gezellig voordat de napraat bestond.

alsof de napraters alleen maar in dit topic posten, wat een onzin.

verder ben ik het met je post eens.

maar dat hangt voor mij toch ook voor een groot deel samen met hoe de mods zich opstellen. want die zorgen nu in mijn beleving ook voor een verkeerde sfeer door verkeerd modereren.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Yeah,welkom terug!!
quote:Cateautje schreef op 12 september 2015 @ 12:07:

[...]

De naarpraat boeit me niet, ieder moet maar doen waar die zin in heeft, maar dit topic heeft een aantal forummers aangetrokken en die komen nergens anders meer en dat is duidelijk te merken op het hele forum. Misschien dat er wel wordt meegelezen, om hier commentaar te geven, maar daar is alles mee gezegd. Sinds dit topic bestaat is Viva leeggelopen wat betreft leuke topics en het gebeurt ook dagelijks dat mensen zich laten anonimiseren omdat er niets meer aan is, ook mensen die hier heel lang hebben gepost.

Normaal gesproken kwam er commentaar in de topics zelf en dat had een beter effect dan nu. Vind ik dan. Is maar een mening.

nogmaals, loep alle napraters eens stuk voor stuk voordat je dit soort uitspraken doet, want het is klinkklare onzin.

ik kom ze namelijk regelmatig tegen in andere topics/pijlers.
quote:Morrigan- schreef op 12 september 2015 @ 12:36:

[...]

alsof de napraters alleen maar in dit topic posten, wat een onzin.

verder ben ik het met je post eens.

maar dat hangt voor mij toch ook voor een groot deel samen met hoe de mods zich opstellen. want die zorgen nu in mijn beleving ook voor een verkeerde sfeer door verkeerd modereren.Helemaal waar.
The truth is neither here nor there. It's the look of the thing that matters
quote:Fenrir-Greyback schreef op 12 september 2015 @ 12:35:

[...]

Nou, dan zit er niks anders op he. Het gaat ook eigenlijk nergens over, want de dames gaan hun goddelijke gang toch wel of ik hier nou schrijf of niet. Als je maar weet dat ik nooit maar dan ook nooit meer post op Actueel .Welkom terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven