Napraattopic deel 48

20-12-2015 09:31 3084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 december 2015 @ 11:30:

[...]

Zie mijn eerdere post over de studente die "Because of boobs!" schreef in een essay over flirten (waarop ik dacht: hé, ze heeft het 'argumentum ad mammās' uitgevonden). Best wel, dus, hoewel er natuurlijk ook oersaaie stukken tussen zitten. Het is wel een leuk inkijkje in de cultuur van het land waar ik woon, want ze moeten levensverhalen gebruiken voor hun stukken.

Dat vind ik altijd heel leuk, inkijkjes in de levens van mijn studenten. Helaas doen wij vooral zakelijk Engels, dus lees ik meer samenvattingen van technische artikelen en rapporten van technische projecten.

Argumentum ad mammas ken ik niet, wat is dat?
quote:Enn schreef op 27 december 2015 @ 11:20:

[...]

Ha! Met jou! Akelig vriendelijk stuk.... forum-vreten dat je er bent!

Kom dan!

Altijd van je gehouden! Jij, jij heerlijke forumVETEraan!

Buiten.

Later.
quote:Star schreef op 27 december 2015 @ 11:32:

[...]

Hier nog een, alleen niet praktiserend Leuk Star, dat wist ik niet.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 27 december 2015 @ 11:21:

[...]

Jaaaahhh, doen! Ik wil voor de gelegenheid wel een vete met jou. Waar zullen we het over doen?

Over borstvoeding.

Of nee, over vluchtelingen.

Of nee, over lang haar!
quote:ana_isabel schreef op 27 december 2015 @ 11:32:

[...]

meester,dacht ik.Doctor, om precies te zijn. Maar een selecte groep mensen mag mij 'juf' noemen.
IMHO
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 27 december 2015 @ 11:33:

[...]

Dat vind ik altijd heel leuk, inkijkjes in de levens van mijn studenten. Helaas doen wij vooral zakelijk Engels, dus lees ik meer samenvattingen van technische artikelen en rapporten van technische projecten.

Argumentum ad mammas ken ik niet, wat is dat?Je betoog kracht bijzetten door er tieten bij te halen
quote:Fenrir-Greyback schreef op 27 december 2015 @ 11:33:

[...]

Natuurlijk wist ik dat. Daarom zit ik hier ook. Ik heb de PABO dan wel niet afgemaakt, maar zo hoor ik er toch nog een beetje bij .

[...]

Argumentum ad mammas ken ik niet, wat is dat?Op de vrouw gok ik zo
quote:hatsetats schreef op 27 december 2015 @ 11:33:

[...]

Dan ben ik snel klaar. Met niemand.Good for you hon.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 27 december 2015 @ 11:35:

[...]

Je betoog kracht bijzetten door er tieten bij te halen Oh Duh Woll.
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 december 2015 @ 11:35:

[...]

Doctor, om precies te zijn. Maar een selecte groep mensen mag mij 'juf' noemen.Toe maar!
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 december 2015 @ 11:35:

[...]

Doctor, om precies te zijn. Maar een selecte groep mensen mag mij 'juf' noemen.

Mijn ouwe leraar Latijn (ergens in de tachtig is ie nu) wilde als kind graag schooljuf worden, dus zo raar is het niet.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 27 december 2015 @ 11:37:

[...]

Mijn ouwe leraar Latijn (ergens in de tachtig is ie nu) wilde als kind graag schooljuf worden, dus zo raar is het niet.

[...]

Argumentum ad mammas ken ik niet, wat is dat?'Mammās' is de accusatief van mammae (Latijn voor borsten). Waar een 'argumentum ad hominem' dus een argument op de man is, is een 'argumentum ad mammās' een argument op de borsten - precies wat de student in kwestie deed. Ik weet dat de forumregels op de man verbieden, maar over op de borsten wordt niets gezegd, dus hier kunnen we ons voordeel mee doen. Als een discussie uit de hand loopt, kunnen we gewoon 'Want borsten!' roepen.
IMHO
Oh, FG was mij al voor en wist het zoals altijd krachtiger en effectiever te zeggen.

Ik wil wel een forumvete met jou, jij betweterige, nickveranderende, harrypotterende, crosspostende zure visgleuf!
IMHO
Haha, ik zal hem onthouden.
Ik zie nu dat we al bijna bij napraat 49 zijn. Als we een beetje doorkleppen kunnen we het nieuwe jaar met 50 beginnen!
Ik wil eigenlijk met niemand een vete.

Soms een kat uitdelen en incasseren vind ik wel genoeg. Misschien word ik zachtmoediger op mijn oude dag.
Als je trouwens wilt, Wollstonecraft, kan ik je wel wat syllabi sturen van onze collegereeksen - want oorspronkelijk hadden wij ook alleen maar zakelijk English en academisch English, maar ik heb met succes doorgevoerd dat er veel meer levensverhalen schrijven en zelfs literatuur lezen en bespreken bijkwam. Door wat te strooien met termen als leadership en creative thinking wist ik dat er vrij snel door te voeren.
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 27 december 2015 @ 11:45:

Als je trouwens wilt, Wollstonecraft, kan ik je wel wat syllabi sturen van onze collegereeksen - want oorspronkelijk hadden wij ook alleen maar zakelijk English en academisch English, maar ik heb met succes doorgevoerd dat er veel meer levensverhalen schrijven en zelfs literatuur lezen en bespreken bijkwam. Door wat te strooien met termen als leadership en creative thinking wist ik dat er vrij snel door te voeren.

Dat zou te gek zijn GG. Nieuw materiaal is altijd welkom.

Wij zitten met het probleem dat onze hoge bazen hebben besloten dat alle studenten Engels moeten beheersen of B2 CEF niveau en dat mijn studenten dat vaak niet halen. En Engels is maar een bijvak op een technische opleiding. Dus ruimte voor creative thinking etc. is er helaas niet. Het einddoel (een zakelijk rapport over een technisch project kunnen schrijven) is voor velen echt een ontzettende klus.

Ik pb je even mijn (email)adres
Wat ik me dan wel afvraag: hoe gezond is eigenlijk je relatie met je zelf als je het nodig hebt om de keuzes van n ander zonder enige kennis van zaken te veroordelen als vreemd en raar?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Wat wel kut is van al dat sporten is dat ik bijna geen tieten meer heb om in de strijd te gooien... Wel een goeie kont. Wat wordt het dan? Argumentum ad Gluteus Maximus? (Ofwel, blijven bukken whahahahaha)v
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 27 december 2015 @ 11:48:

Wat ik me dan wel afvraag: hoe gezond is eigenlijk je relatie met je zelf als je het nodig hebt om de keuzes van n ander zonder enige kennis van zaken te veroordelen als vreemd en raar?

Tja, dat gebeurt hier op het forum aan de lopende band toch? Iedereen heeft overal een (ongezouten vooral) mening over. Terecht of onterecht, gefundeerd of ongefundeerd. Dat is inherent aan anoniem je zegje mogen doen. Al hebben veel mensen er in onze maatschappij ook geen moeite mee om met naam en toenaam hun ongefundeerde mening te geven.

Als dit gaat over de opmerkingen over jouw kerstgedrag en dat je blij bent dat je nu weer zin hebt in sporten en gezond eten, lekker laten gaan. Je hebt het voor jezelf goed voor elkaar, daar heb je hard aan gewerkt. Dat zou ik niet laten bederven door dat soort opmerkingen.

Wat ik me dan wel afvraag: hoe gezond is eigenlijk je relatie met je zelf als je het nodig hebt om de keuzes van n ander zonder enige kennis van zaken te veroordelen als vreemd en raar?Whut? In technisch Engels?
Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen.

Wat ik me dan wel afvraag: hoe gezond is eigenlijk je relatie met je zelf als je het nodig hebt om de keuzes van n ander zonder enige kennis van zaken te veroordelen als vreemd en raar?Dat doet iedereen toch in meer of mindere mate?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven