Napraattopic deel 89

26-07-2017 15:47 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik moest laatst op het station naar het toilet en toen kreeg ik van de kioskmevrouw ongevraagd de sleutel mee van het invalidentoilet, omdat de andere twee toiletten bezet waren. Moet ik nu een klacht indienen tegen die kiosk wegens falend invalidenbeleid of moet ik ervan uit gaan dat ik gewoon een invalide uitstraling heb?
Solomio schreef:
09-08-2017 12:01
Ik ben zojuist even op een herentoilet geweest, dames- en invalidentoilet waren bezet. Er stond niemand te wachten.
Hoe afschuwelijk asociaal ben ik nu?
Behoorlijk asociaal. Als ik de heren hier moet geloven gaan ze pas naar het toilet als hun drol half uit hun anus kopjes ligt te geven tegen hun onderbroek, dus dan kun je ze echt niet laten wachten.
Ik ga met mijn 2 meisjes bij een pretpark ofzo ook wel eens op invalidentoilet als ze echt heel erg nodig moeten. Nog nooit een wachtende invalide gezien als ik er uit kwam.

Gelukkig parkeer ik nooit op een invalideparkeerplaats, ook niet nu ik (hopelijk zeer tijdelijk) amper kan lopen.
En draai ik geen harde muziek thuis, hou deuren open en help bejaarden met hun boodschapjes op de band zetten en in hun karretje. Laat ik mensen voor, rij ik rustig door een woonwijk, licht niemand op, zeg sorry als ik tegen iemand aan bots, ga niet bleren als dingen niet gaan zoals ik wil, glimlach ik wel eens naar vreemden ect.
In de schaal van aso scoor ik dus verder zeer laag.
Lady_Voldemort schreef:
09-08-2017 12:10
Behoorlijk asociaal. Als ik de heren hier moet geloven gaan ze pas naar het toilet als hun drol half uit hun anus kopjes ligt te geven tegen hun onderbroek, dus dan kun je ze echt niet laten wachten.
:yum:
Fee-de-Goede schreef:
09-08-2017 12:14
:yum:
Hunnie zeggen het zelf hoor.
Volgens de etiquette van de 21e mag je als niet gehandicapte gewoon gebruik maken van de toiletten voor gehandicapten.
Want het is niet meer dan een ruimer toilet met extra voorzieningen.
Beter nog zou zijn als alle toiletten ruimer en beter toegankelijk zouden zijn...ik bedoel :
In een grote supermarkt bij mij in de buurt hebben ze 1 toilet speciaal voor winkelbezoekers, dit is een invalidentoilet en bedoeld voor iedereen, zowel valide als invaliden, het is het enige toilet en ze hebben het gewoon meteen geschikt gemaakt voor iedereen.

En ik vond ook dit:

Openbare locaties Bewerken
In augustus 2014 voerde het NIRT (Het Nederlands Instituut voor RolstoelToegankelijkheid) een landelijk onderzoek uit op de aanwezige, officiële gehandicaptentoiletten in Nederland. Uitkomst van dit onderzoek was dat 66 procent van de mindervalidentoiletten ontoegankelijk en onbruikbaar zijn voor rolstoelgebruikers.[1]

In vergelijking met andere Europese landen is de rolstoeltoegankelijkheid in Nederland veel minder goed geregeld. In Italië bijvoorbeeld krijgt een restaurant alleen een restaurantvergunning als het ook een mindervalidentoilet heeft.

Het VN-verdrag voor de rechten van mensen met een beperking is door de meeste Europese landen al geratificeerd; door Nederland nog steeds niet. Na de ratificatie kan de aanwezigheid van een mindervalidentoilet afgedwongen worden door de rolstoeler. “Maar het is voor een welvarend land als Nederland toch zeer beschamend dat daarop gewacht moet worden”, vindt Denise Janmaat. De datum van ratificatie wordt telkens uitgesteld. Voor het NIRT reden om met dit onderzoek aan te tonen dat alle betrokkenen nu zélf hun verantwoordelijkheid moeten nemen om deze schrijnende situatie voortvarend op te lossen.

In 2004 vond de Bond gehandicapten Haarlemmermeer bij een onderzoek dat van de 42 winkels in het centrum van Hoofddorp er maar één een toilet had dat was aangepast voor gehandicapten. In 2011 werd een positief geluid over culturele voorzieningen van Gorinchem gehoord. Er blijkt echter alleen onderzocht te zijn of mensen met een rolstoel naar binnen kunnen. De toiletten zijn juist een punt van zorg.[2]
_Amand schreef:
08-08-2017 22:48
Het is echt heel eenvoudig: ik ben niet invalide dus ik heb niets te zoeken op het invalidentoilet. Net zoals ik niets te zoeken heb in de dameskleedkamer van het zwembad. Ik hoor er niet, dus ik kom er niet. Dat scheelt me sowieso de moeite van lulverhalen ophangen waarom ik zo anders, bijzonder en speciaal ben dat ik er wél mag zijn. Dat houdt de zaken lekker overzichtelijk.
Hey, pssst.... Dit hier is een vrouwenforum. :whistle:
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
09-08-2017 12:56
:proud:
Dana schreef:
:biggrin: Zo eenvoudig en overzichtelijk hoeft nu ook weer niet, wil ik wedden.
Solomio schreef:
09-08-2017 12:01
Ik ben zojuist even op een herentoilet geweest, dames- en invalidentoilet waren bezet. Er stond niemand te wachten.
Hoe afschuwelijk asociaal ben ik nu?
Het wordt allemaal knap ingewikkeld tegenwoordig. Toen het woord genderneutraal nog lááaáng niet bestond, ging ik al op de plee bij de mannen want langer rijen en veel bier.
En ik doe het hedentendage nog. De mannen gebruiken die bak en ik glip achter ze door naar de wc. Geen kerel die daar problemen mee heeft.
Ik doe dit al zo lang (en met mij velen) en het was nooit ingewikkeld en nu het ineens benoemd is, wordt het nodeloos ingewikkeld. :whistle:
Lady_Voldemort schreef:
Sommige dingen wil ik niet weten :nope:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
yasmijn schreef:
09-08-2017 13:01
Het wordt allemaal knap ingewikkeld tegenwoordig. Toen het woord genderneutraal nog lááaáng niet bestond, ging ik al op de plee bij de mannen want langer rijen en veel bier.
En ik doe het hedentendage nog. De mannen gebruiken die bak en ik glip achter ze door naar de wc. Geen kerel die daar problemen mee heeft.
Ik doe dit al zo lang (en met mij velen) en het was nooit ingewikkeld en nu het ineens benoemd is, wordt het nodeloos ingewikkeld. :whistle:
Nadeel vind ik wel van de mannen wc (die dichte) dat deze (bijna) altijd gebruikt wordt voor de 'grote boodschap' (pissen doen ze in de bak). Dus altijd een meur. Maar goed, ik plas zo snel, kan het bijna zonder adem te halen :). Hoeft de man met hoge nood niet te lang te wachten.
Dana schreef:

:HA:
Dana schreef:

:HA:
Wat een gezeik. Open een topic!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lady_Voldemort schreef:
:sick: Ik ben nog al een beelddenker.
Nouschi schreef:
09-08-2017 13:51
Wat een gezeik.

Welk toilet?
yasmijn schreef:
Jij bent eigenlijk 'genderneutraal avant la letre' :proud:

Je tijd ver vooruit.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dana schreef:
:applause:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
yasmijn schreef:
Vanwege mijn lengte word ik nog wel eens aangezien voor een man (als mensen me alleen vanuit hun ooghoeken zien zeg maar) en heb ik diverse malen boze reacties gekregen van vrouwen als ik naar het damestoilet ging. Zodra die vrouwen beter keken kreeg ik wel excuses, maar het kwaad was al geschied.
Ik ben van mezelf zo genderneutraal als maar mogelijk is.

Zelfs een forumster heeft over mij ooit gezegd dat ik net een vent ben. Dus. O_o
Maar dat heb ik uit de tweede hand, dus ik weet niet of het waar is.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
-Puss-in-Bootz- schreef:
09-08-2017 14:13
Welk toilet?
Invaliden uiteraard, lekker ruim.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Die vent met dat korte lontje......ik kan het bijna niet geloven!
francieneke schreef:
09-08-2017 17:49
Die vent met dat korte lontje......ik kan het bijna niet geloven!
Je gelooft niet dat er zulke mannetjes zijn?
Fee-de-Goede schreef:
09-08-2017 17:50
Je gelooft niet dat er zulke mannetjes zijn?

Jazeker, die zijn er! Maar het is zo prototypisch en dat allemaal BWAM!! op een vrouwenforum! Je moet het gore lef maar hebben.

Maar goed, misschien heeft ie dat dan weer wel!
Een plaat voor zijn kop. Een hele dikke.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven