Napraattopic Deel 91
vrijdag 8 september 2017 om 19:05
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 25 september 2017 om 23:55
Fash legde het uit. Ik werd boos om de kroeskop opmerking. Lees haar bericht terug lv.Lady*Voldemort schreef: ↑25-09-2017 23:53Daar gaat het helemaal niet om. Als je een leuk open gesprek wilt over culturen moet je om te beginnen dat hele zwart-wit gedoe los laten, En niet eerst boos worden over kroeshaar en vervolgens gaan mekkeren over wit discussiëren, want dan sla je bij voorbaat je open gesprek al dood. Zoals hier nu ook gebeurde, en dat vind ik jammer.
Maar goed ik ben misschien een raar mens hoor want van verreweg de meeste forummers weet ik niet eens of ze zwart zijn of wit, of man of vrouw, of jong of oud. En dat wens ik graag zo te houden.
maandag 25 september 2017 om 23:57
Ik zal maar meteen toegeven dat ik je ook verkeerd begrepen had.fashionvictim schreef: ↑25-09-2017 23:47Bovendien: er gingen echt een stuk of tig postings aan die ene opmerking vooraf. Maar goed, zo gaat het hier altijd. Want jullie willen ook helemaal niet serieus een discussie of een gesprek over dit soort onderwerpen, dat snap ik ook nog. Jullie willen gewoon fijn blijven denken dat je als blanke tegenwoordig ook echt niks meer mag zeggen, nu mag kroeshaar ook al niet meer. Straks mag blanke vla ok niet meer! Boehoe!
Jammer, want ik vond het best een leuk onderwerp en vond zelf mijn bijdrages eigenlijk best leuk. En dan heb ik het over al die bijdrages VOOR die bewuste opmerking. Toch fijn dat ik zo dom was om een grapje te maken zodat jullie daar nu lekker over kunnen vallen en alles wat ik ervoor en erna heb gezegd weer fijn kunnen negeren want och, ze is zelf een racist.
Slaap lekker, voorspelbare dames.
![]()
Ik las geen sneer, maar ook geen grap. Ik vond het eigenlijk wel vrij helder en direct en treffend.
En ik vond je bijdragen ook best leuk, hoewel ik een beetje moeite heb met 'fijne jeugdherinneringen' (of zoiets, ik weet de exacte woorden niet meer) in combinatie met ruig je haar uit je hoofd borstelen voor straf.
Maar "jullie" valt niet zo lekker. Waarbij ik me dan gelukkig toch weer onder de voorspelbaren weer te scharen.
En verder ben ik de draad een beetje kwijt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 25 september 2017 om 23:57
fashionvictim schreef: ↑25-09-2017 22:31Ik heb geen idee waar de discussie over gaat en wil het ook niet weten, heb alleen de laatste paar postings gelezen. Maar wil voor de statistieken wel opmerken dat ik het ook heel vervelend vind als mensen mijn haar als "kroeshaar" omschrijven. Vind "kroes" ook echt een negatieve connotatie hebben, net als het engelse "nappy hair" zeg maar. Kroeskop vind ik dus helemaal een shitwoord. Ik zeg zelf gewoon altijd "krullen" en als ik het verschil tussen Europees haar en mijn eigen haar wil benadrukken dan zeg ik "black hair".
Dit is haar eerste bericht LV.
anoniem_353921 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 23:57
0.24% gewijzigd
maandag 25 september 2017 om 23:58
Want gebiedende wijs schrijven werkt hier altijd geweldig goed
En verder heb ik een enorm deja vu. Dezelfde discussie, hetzelfde verloop. Alleen ging het toen om het woord roetmop.
dinsdag 26 september 2017 om 00:01
Precies wat jij als eerste zegt.
Als je wilt dat mensen van je leren, moet je nou exact datgene doen of laten wat je bij de ander graag zou zien.
dinsdag 26 september 2017 om 00:02
nou zeg, wat leuk dat je daar helemaal een nieuwe nick voor hebt aangemaakt.MiauwTasje schreef: ↑25-09-2017 23:59je kan hier niks meer zeggen zonder racist genoemd te worden zeg! want blank dit en blank dat, allemaal de schuld van de blanken, alles.
alleen vergeten de zwarten hier dat hun voorouders precies hetzelfde hebben gedaan bij de blanken maarja
dinsdag 26 september 2017 om 00:03
Als je een dame bent, gaat het óók over jou. Punt.Fee-de-Goede schreef: ↑26-09-2017 00:02Ik neem aanstoot aan dat ge-jullie. Graag de namen van degene die je bedoelt. Dan is het duidelijk dat ik daar niet bij hoor.
dinsdag 26 september 2017 om 00:05
Gezellig hoor, dat je ook mee komt forummen. Leuke nick ook. Waarom heb je die zo gekozen?MiauwTasje schreef: ↑26-09-2017 00:03nieuw, ja.. ook mn eerste. of mag je tegenwoordig niet meer meelezen zonder account?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
dinsdag 26 september 2017 om 00:05
Nee geen dame en ik mijn windjes ruiken niet naar rozen. Maar naar koeienvlaai en dode viooltjes.
Wel een vrouw, wit en iemand die geen kroeskop zegt zoals ik aan het begin van de discussie al heb aangegeven. Ik wil dus niet bij 'de groep jullie' horen.
Denk meld het nog maar even.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 26-09-2017 00:07
1.59% gewijzigd