Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Eze schreef:
17-09-2017 10:12
Dat is dus precies wat ik onsympathiek vindt: anderen last bezorgen. Bij een commercieel bedrijf is de overlast aan klanten dan nog een soort van rottig bijeffect, omdat het bedrijf zelf vooral ook last heeft van een dag stil liggen. In het onderwijs is last veroorzaken bij een enorme groep die helemaal geen partij is in een conflict het enige doel.
Onsympathiek, dus.
Die mensen gaan juist staken omwille van die partij waar jij van zegt dat het niet om hen draait. Dat doet het dus wel.
Tarlin schreef:
17-09-2017 01:33
Ik trek Ginerva juist niet in twijfel. Was een voorbeeld. Ik zeg niet voor niets dat zij zichzelf het beste kent. Net zoals mensen die vanuit hun morele kompas nooit vreemd zullen gaan, dat ook het beste weten Wat je daarna schrijft dacht ik niet eens aan.
Ow zo :-D
LeesMee schreef:
17-09-2017 10:17
Want ouders betalen het onderwijs niet en hebben geen stemrecht? Ouders zijn volstrekt partij. Niet als ze goedkoop zeggen dat ze vinden dat leraren het zo zwaar hebben, maar wel in het stemhokje.

Staken is nog maar een voorproefje. Veel mensen met pabo verlaten het onderwijs en komen nooit meer terug als ze ontdekken wat een fijn leven buiten het onderwijs bestaat. Lerarentekorten zijn er al maar worden in hoog tempo groter.

Als ouders, via de politiek, niet heel snel duidelijk gaan maken dat ze leraren willen van hoog niveau met bijpassend salaris & administratieve ondersteuning, nadert de tijd dat je met weemoed terug denkt aan 2017, waarin slechts een dagje werd gestaakt.

Ouders geen partij, laat me niet lachen
Jij zegt het net iets duidelijker ;-)
Ginerva schreef:
17-09-2017 10:19
Ow zo :-D
:)
Tarlin schreef:
17-09-2017 09:53
Ik ben pro- staken.
Kom maar op voor je rechten.
Ik ook
Staken doet au, anders werkt het niet.
En ik ben een alleszins tolerante vrouw, maar vreemdgaan doe ik niet. Dat betekent niet dat ik iedereen de hele dag veroordeel, wel dat het voor mij belangrijk is bepaalde waarden vast te houden. Ik ben dan zelfs nog zo relativistisch dat ik mijn waarden niet superieur vind, maar ze werken voor mij.
LeesMee schreef:
Want ouders betalen het onderwijs niet en hebben geen stemrecht? Ouders zijn volstrekt partij. Niet als ze goedkoop zeggen dat ze vinden dat leraren het zo zwaar hebben, maar wel in het stemhokje.

Staken is nog maar een voorproefje. Veel mensen met pabo verlaten het onderwijs en komen nooit meer terug als ze ontdekken wat een fijn leven buiten het onderwijs bestaat. Lerarentekorten zijn er al maar worden in hoog tempo groter.

Als ouders, via de politiek, niet heel snel duidelijk gaan maken dat ze leraren willen van hoog niveau met bijpassend salaris & administratieve ondersteuning, nadert de tijd dat je met weemoed terug denkt aan 2017, waarin slechts een dagje werd gestaakt.

Wel ja joh, maak er een soort van chantage van ook nog! Het wordt steeds leuker!
Als je wilt dat ouders de politiek iets duidelijk gaan maken, verzin dan iets anders dan staken, waarmee je je leerlingen en hun ouders dupeert. Volgens mij zijn er heel veel ouders die achter hogere salarissen voor basisschoolleerkrachten staan. Maak daar gebruik van, in plaats van acties te voeren waarmee je die mensen dupeert.
Je koopt niks voor ouders die ergens achter staan maar niks doen en njet, via belasting, de portemonnee trekken.

Schattig trouwens om feiten als chantage te zien. Vertroebelt de blik wat.

Mij maakt het niets uit overigens, je krijgt mij nog niet met geweld het onderwijs in, en ik heb geen gebroed dat straks zonder leerkracht zit.
LeesMee schreef:

Idd.
Chantage? Die snap ik effe niet.
LeesMee schreef:

Eens
Geweldig dat stakingstopic! Heerlijk leesvoer.
LeesMee ik ben trots op je; je kan meer dan alleen smileys plaatsen :proud:
Eens, overigens.
Star² schreef:
17-09-2017 10:50
Eens, overigens.
:-D
Star² schreef:
17-09-2017 10:50
Eens, overigens.
Ik ben gedwongen door de mods
LeesMee schreef:
17-09-2017 10:58
Ik ben gedwongen door de mods
Dus plaats je maar onzin reacties als sedatie van kinderen omdat ouders moeten werken.
FiIee schreef:
17-09-2017 11:02
Dus plaats je maar onzin reacties als sedatie van kinderen omdat ouders moeten werken.
Je hebt het er maar moeilijk mee. Misschien ergens gaan verkondigen dat je geen cup a soup lust. Mevrouw Off topic
LeesMee schreef:
17-09-2017 11:06
Je hebt het er maar moeilijk mee. Misschien ergens gaan verkondigen dat je geen cup a soup lust. Mevrouw Off topic
Maar waar heb ik het dan moeilijk mee?
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 11:09
Reden: Lezen blijft lastig voor sommige.
1.95% gewijzigd
Excuses aanvaard :there:
LeesMee schreef:
17-09-2017 11:08
Excuses aanvaard :there:
Ik bied geen excuses aan hoor.
FiIee schreef:
17-09-2017 11:09
Ik bied geen excuses aan hoor.
Schattig, eerst excuses maken en dan je bericht aanpassen :rofl:
Oh wacht. Ik ga in discussie met een Noorse bergbewoner. Zeg dat dan meteen :facepalm:
LeesMee schreef:
17-09-2017 11:10
Schattig, eerst excuses maken en dan je bericht aanpassen :rofl:
Die sorry was niet als excuses bedoeld, maar sarcastisch. Lezen blijft soms lastig he. Maar veel succes.
Je moet toch maar je superioriteit blijven bevestigen, het lijkt wat obsessief
Eze schreef:
17-09-2017 10:32
Wel ja joh, maak er een soort van chantage van ook nog! Het wordt steeds leuker!
Als je wilt dat ouders de politiek iets duidelijk gaan maken, verzin dan iets anders dan staken, waarmee je je leerlingen en hun ouders dupeert. Volgens mij zijn er heel veel ouders die achter hogere salarissen voor basisschoolleerkrachten staan. Maak daar gebruik van, in plaats van acties te voeren waarmee je die mensen dupeert.
Ouders, kinderen en de maatschappij zíjn nu al de dupe. En dat lijkt alleen maar erger te worden.
Het gaat niet om dat lullige dagje (of eventueel in de toekomst: weken) staken.
Het gaat om de waarde die je hecht aan leerkrachten nu en in de toekomst. Dat de dagelijkse praktijk waar de kinderen van dit land hun scholing krijgen op orde is.

En jij maakt je druk over een dagje en voelt je daardoor gedupeerd?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven