Napraattopic Deel 91
vrijdag 8 september 2017 om 19:05
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 17 september 2017 om 10:18
Die mensen gaan juist staken omwille van die partij waar jij van zegt dat het niet om hen draait. Dat doet het dus wel.Eze schreef: ↑17-09-2017 10:12Dat is dus precies wat ik onsympathiek vindt: anderen last bezorgen. Bij een commercieel bedrijf is de overlast aan klanten dan nog een soort van rottig bijeffect, omdat het bedrijf zelf vooral ook last heeft van een dag stil liggen. In het onderwijs is last veroorzaken bij een enorme groep die helemaal geen partij is in een conflict het enige doel.
Onsympathiek, dus.
zondag 17 september 2017 om 10:19
zondag 17 september 2017 om 10:19
Jij zegt het net iets duidelijkerLeesMee schreef: ↑17-09-2017 10:17Want ouders betalen het onderwijs niet en hebben geen stemrecht? Ouders zijn volstrekt partij. Niet als ze goedkoop zeggen dat ze vinden dat leraren het zo zwaar hebben, maar wel in het stemhokje.
Staken is nog maar een voorproefje. Veel mensen met pabo verlaten het onderwijs en komen nooit meer terug als ze ontdekken wat een fijn leven buiten het onderwijs bestaat. Lerarentekorten zijn er al maar worden in hoog tempo groter.
Als ouders, via de politiek, niet heel snel duidelijk gaan maken dat ze leraren willen van hoog niveau met bijpassend salaris & administratieve ondersteuning, nadert de tijd dat je met weemoed terug denkt aan 2017, waarin slechts een dagje werd gestaakt.
Ouders geen partij, laat me niet lachen
zondag 17 september 2017 om 10:24
Staken doet au, anders werkt het niet.
En ik ben een alleszins tolerante vrouw, maar vreemdgaan doe ik niet. Dat betekent niet dat ik iedereen de hele dag veroordeel, wel dat het voor mij belangrijk is bepaalde waarden vast te houden. Ik ben dan zelfs nog zo relativistisch dat ik mijn waarden niet superieur vind, maar ze werken voor mij.
En ik ben een alleszins tolerante vrouw, maar vreemdgaan doe ik niet. Dat betekent niet dat ik iedereen de hele dag veroordeel, wel dat het voor mij belangrijk is bepaalde waarden vast te houden. Ik ben dan zelfs nog zo relativistisch dat ik mijn waarden niet superieur vind, maar ze werken voor mij.
zondag 17 september 2017 om 10:32
Wel ja joh, maak er een soort van chantage van ook nog! Het wordt steeds leuker!LeesMee schreef: ↑17-09-2017 10:17Want ouders betalen het onderwijs niet en hebben geen stemrecht? Ouders zijn volstrekt partij. Niet als ze goedkoop zeggen dat ze vinden dat leraren het zo zwaar hebben, maar wel in het stemhokje.
Staken is nog maar een voorproefje. Veel mensen met pabo verlaten het onderwijs en komen nooit meer terug als ze ontdekken wat een fijn leven buiten het onderwijs bestaat. Lerarentekorten zijn er al maar worden in hoog tempo groter.
Als ouders, via de politiek, niet heel snel duidelijk gaan maken dat ze leraren willen van hoog niveau met bijpassend salaris & administratieve ondersteuning, nadert de tijd dat je met weemoed terug denkt aan 2017, waarin slechts een dagje werd gestaakt.
Als je wilt dat ouders de politiek iets duidelijk gaan maken, verzin dan iets anders dan staken, waarmee je je leerlingen en hun ouders dupeert. Volgens mij zijn er heel veel ouders die achter hogere salarissen voor basisschoolleerkrachten staan. Maak daar gebruik van, in plaats van acties te voeren waarmee je die mensen dupeert.
zondag 17 september 2017 om 10:36
Je koopt niks voor ouders die ergens achter staan maar niks doen en njet, via belasting, de portemonnee trekken.
Schattig trouwens om feiten als chantage te zien. Vertroebelt de blik wat.
Mij maakt het niets uit overigens, je krijgt mij nog niet met geweld het onderwijs in, en ik heb geen gebroed dat straks zonder leerkracht zit.
Schattig trouwens om feiten als chantage te zien. Vertroebelt de blik wat.
Mij maakt het niets uit overigens, je krijgt mij nog niet met geweld het onderwijs in, en ik heb geen gebroed dat straks zonder leerkracht zit.
zondag 17 september 2017 om 10:45
Idd.LeesMee schreef: ↑17-09-2017 10:17Want ouders betalen het onderwijs niet en hebben geen stemrecht? Ouders zijn volstrekt partij. Niet als ze goedkoop zeggen dat ze vinden dat leraren het zo zwaar hebben, maar wel in het stemhokje.
zondag 17 september 2017 om 10:49
EensLeesMee schreef: ↑17-09-2017 10:17Want ouders betalen het onderwijs niet en hebben geen stemrecht? Ouders zijn volstrekt partij. Niet als ze goedkoop zeggen dat ze vinden dat leraren het zo zwaar hebben, maar wel in het stemhokje.
zondag 17 september 2017 om 11:07
Maar waar heb ik het dan moeilijk mee?
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 11:09
Reden: Lezen blijft lastig voor sommige.
Reden: Lezen blijft lastig voor sommige.
1.95% gewijzigd
zondag 17 september 2017 om 11:14
Ouders, kinderen en de maatschappij zíjn nu al de dupe. En dat lijkt alleen maar erger te worden.Eze schreef: ↑17-09-2017 10:32Wel ja joh, maak er een soort van chantage van ook nog! Het wordt steeds leuker!
Als je wilt dat ouders de politiek iets duidelijk gaan maken, verzin dan iets anders dan staken, waarmee je je leerlingen en hun ouders dupeert. Volgens mij zijn er heel veel ouders die achter hogere salarissen voor basisschoolleerkrachten staan. Maak daar gebruik van, in plaats van acties te voeren waarmee je die mensen dupeert.
Het gaat niet om dat lullige dagje (of eventueel in de toekomst: weken) staken.
Het gaat om de waarde die je hecht aan leerkrachten nu en in de toekomst. Dat de dagelijkse praktijk waar de kinderen van dit land hun scholing krijgen op orde is.
En jij maakt je druk over een dagje en voelt je daardoor gedupeerd?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.