Napraattopic Deel 91

08-09-2017 19:05 3034 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
dolfje schreef:
25-09-2017 11:38
Strippen, partner wel of niet mee.
Ligt het aan mij dat ik niet aan iets zwangerschaps- gerelateerd denk bij deze titel?
:-D
Wie zit waarop? Hoe doe je met een urinoir? Wat doe je met de zeiksnor? Snorren doet een poes.... :blond:
MoirenPhae schreef:
25-09-2017 12:14
Eens. Het gaat werkelijk nergens meer over.
Is ook zo maar dat is ook niet van de laatste week. Dat is al jaren zo. Nu valt het misschien extra op omdat ze nog amper aanwezig zijn. Als er dan een overijverige mod voor een kul ding gaat bannen/waarschuwen valt dat nu nog veel meer op.
Pumps_italiaans schreef:
25-09-2017 13:38
Wie zit waarop? Hoe doe je met een urinoir? Wat doe je met de zeiksnor? Snorren doet een poes.... :blond:
Sneerleverworstjes voor op je zeiksnorpoes.
Mijn god. Ik kijk bij kips en zie heel veel nieuwe producten. Allemaal in plastic verpakt.
Maar ze hebben niet de juiste maat.

Ik lust geen worst. Nee, dank je.
Fijn forumgedag verder. Ik ga spinrag wissen. Maar niet alles, want het zijn bedreigde dieren.
Stemmen op de partij voor de dieren is theoretisch gekletst.
Goed bedoeld, maar er meer nodig.
Gaat het wel helemaal goed met je pumps ? In het begin vond ik het nog wel eens grappig maar nu krijg ik medelijden met je .
Laat maar Simitci-met-een-fliebertje-onder-de-c. Pumps heeft al meerdere malen aangegeven dat het eigenlijk helemaal de bedoeling niet is dat we reageren.
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 13:40
Sneerleverworstjes voor op je zeiksnorpoes.

:hihi:
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2017 17:31
Laat maar Simitci-met-een-fliebertje-onder-de-c. Pumps heeft al meerdere malen aangegeven dat het eigenlijk helemaal de bedoeling niet is dat we reageren.
Oh oke weet ik dat dal lees ik er voortaan overheen.
Wilhetnietweten schreef:
25-09-2017 09:29
Jij presenteert deze aanname van jou als een feit en vindt daar iets van. Of weet jij precies wat de denkwijze van Sanoma is? Zo ja, waar kunnen wij die vinden?

Ik snap de irritaties best, maar nu is er toch een beetje een hetze gaande. Moderatoren kunnen niks goed doen. (dat is trouwens op elk forum zo) En krijg daardoor het idee, dat ook hier 'de beste stuurlui aan wal staan'.

Die reclames zijn wel erg irritant. Daar mag inderdaad weleens wat vlotter iets aan gedaan worden.

Correct, als je mensen gaat waarschuwen voor 'doe niet zo kinderachtig' dan ben je niet geschikt voor je baan. En je leidinggevende net zo min.
Wilhetnietweten schreef:
25-09-2017 09:48
Tja, dit krijg je wanneer je mening iets afwijkt. Dan ben je 'nieuw' of moet je 'nog een rondje doen'.
Probeer even inhoudelijk te reageren, dan heeft een discussie meer kans van slagen. Alvast bedankt. :bigkiss:

Ok dan, zolang er hier over dobbernegers gesproken mag worden houden de mods zich niet aan de grondwet.
Fee-de-Goede schreef:
25-09-2017 11:08
Ik heb helemaal geen behoefte aan een discussie. Ik ben koffie aan het drinken en een rondje aan het forummen voor mijn lol.

En ik hou niet van kusjes of zeiksnorren. Dat is een feit trouwens.
Sorry hoor, maar dit is nu een voorbeeld van een kinderachtige reactie. Vind ik(!) Of wellicht komt het voort uit je superoriteitsgevoel ten opzichte van forummers die jij beschouwt als 'nieuw'.

Discussiëren is volgens mij een onderdeel van forummen. Zeker als jij een mening hier poneert, kun je verwachten dat er een reactie komt van iemand die een afwijkende mening heeft. Zeggen dat je dan geen zin hebt in discussies is een zwaktebod, zeker omdat je hier iets verderop het eens bent met een forummer die je wel kent en die min of meer dezelfde mening is toegedaan, alleen het anders heeft verwoord En me dan een 'zeiksnor' noemen is ronduit kinderachtig.

Even voor de duidelijkheid, ik trek me niks aan van dat gedrag en ga al helemaal niet staffen of zo, (ben ook niet zo nieuw, mocht je dat denken) want dat zou ook kinderachtig zijn. Maar potentiële nieuwe (leuke) forummers schrik je hier wel mee af.
Ondertussenwel lekker blijven zeuren dat 'het gras vroeger veel groener was' natuurlijk.
redbulletje schreef:
25-09-2017 09:34
Ik vind dat er juist veel te weinig gezegd mag worden. Dat ik zelfs over mijn woordkeuze na moet denken in 't modellen topic. Want als ik 'die rooie' schrijf heeft dat geen consequenties, maar heb ik 't in exact dezelfde stijl over 'die kroeskop' dan weet ik zeker dat er mensen gaan lopen staffen.
Waarom moet je zo over mensen praten? Je kunt toch ook zeggen 'die jongen met dat rode haar', of 'dat meisje met kroeshaar'?

Is toch veel vriendelijker? Nou eet ik wel dat het jou allemaal koud laat, maar denk er eens over na zou ik zeggen. Word je een vel leuker persoon van.
Het zal allemaal wel weer aan de context liggen. In een discussie over kapsels is er niks mis met 'kroeskop', in een discussie over 's Neerlands slavernijverleden is er van alles mis met 'kroeskop'. En dat sommige forumdeelnemers dat onderscheid niet kunnen maken vind ik jammer, maar niks aan te doen. Maar dat de mods dat onderscheid blijkbaar ook niet kunnen maken, daar heb ik toch wel een probleem mee.
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2017 18:44
Het zal allemaal wel weer aan de context liggen. In een discussie over kapsels is er niks mis met 'kroeskop', in een discussie over 's Neerlands slavernijverleden is er van alles mis met 'kroeskop'. En dat sommige forumdeelnemers dat onderscheid niet kunnen maken vind ik jammer, maar niks aan te doen. Maar dat de mods dat onderscheid blijkbaar ook niet kunnen maken, daar heb ik toch wel een probleem mee.

Ik vind het ook jammer dat sommige forummers niet snappen dat het veel netter is al je zegt 'die jongen met dat rode haar' dan 'die rooie' of 'dat meisje met dat kroeshaar' ipv 'die kroeskop'.

Dat we inmiddels dat al normaal zijn gaan vinden vind ik erg.

Ik praat nooit over mensen als 'die dikkerd' of ' die puistenkop'. Waarom zou ik?
Wilhetnietweten schreef:
25-09-2017 18:23

Discussiëren is volgens mij een onderdeel van forummen. Zeker als jij een mening hier poneert, kun je verwachten dat er een reactie komt van iemand die een afwijkende mening heeft.
Oh god, we hebben er weer eentje gevonden die dol is op het poneren van afwijkende meningen gewoon omdat het kan?

Je geeft zelf aan dat je zou ook weer niet zo nieuw bent hier, dan weet je dus ook dat dat gepruttel in de Napraat werkelijk niet te vergelijken is met de 'hetzes' die eerder tegen het Beleid zijn gevoerd. Maar ja, alles voor het poneren van een afwijkende mening he.
gedanst schreef:
25-09-2017 18:47
Ik vind het ook jammer dat sommige forummers niet snappen dat het veel netter is al je zegt 'die jongen met dat rode haar' dan 'die rooie' of 'dat meisje met dat kroeshaar' ipv 'die kroeskop'.

Ik praat nooit over mensen als 'die dikkerd' of ' die puistenkop'. Waarom zou ik?
Naja je kunt ook te teergevoelig zijn. Wij hadden vroegah heel veel mensen in de familie die Piet heetten, en voor de duidelijkheid maakten we dan onderscheid in Rooie Piet, Snorrepiet en Piet Krul. En geen Piet die in huilen uitbarstte hoor, tijdens een familiefeestje.
Lady*Voldemort schreef:
25-09-2017 18:52
Naja je kunt ook te teergevoelig zijn. Wij hadden vroegah heel veel mensen in de familie die Piet heetten, en voor de duidelijkheid maakten we dan onderscheid in Rooie Piet, Snorrepiet en Piet Krul. En geen Piet die in huilen uitbarstte hoor, tijdens een familiefeestje.

Eens!

Er hangt toch verder geen oordeel aan? Als ze 'die lelijke rooie' zou zeggen wordt het een ander verhaal.
Gaat het over die rooie kroeskop uit HNTM, want die is gwn lelijk hoor.
Bruise schreef:
25-09-2017 19:02
Nee ik bedoelde met de rooie die meid met dr suffe bril en met kroeskop die donkere meid.
Bruise schreef:
25-09-2017 19:02
Oh want dan mag het?
Star² schreef:
25-09-2017 18:21
Ok dan, zolang er hier over dobbernegers gesproken mag worden houden de mods zich niet aan de grondwet.
Precies.
Wilhetnietweten schreef:
25-09-2017 18:23
Sorry hoor, maar dit is nu een voorbeeld van een kinderachtige reactie. Vind ik(!) Of wellicht komt het voort uit je superoriteitsgevoel ten opzichte van forummers die jij beschouwt als 'nieuw'.

Discussiëren is volgens mij een onderdeel van forummen. Zeker als jij een mening hier poneert, kun je verwachten dat er een reactie komt van iemand die een afwijkende mening heeft. Zeggen dat je dan geen zin hebt in discussies is een zwaktebod, zeker omdat je hier iets verderop het eens bent met een forummer die je wel kent en die min of meer dezelfde mening is toegedaan, alleen het anders heeft verwoord En me dan een 'zeiksnor' noemen is ronduit kinderachtig.

Even voor de duidelijkheid, ik trek me niks aan van dat gedrag en ga al helemaal niet staffen of zo, (ben ook niet zo nieuw, mocht je dat denken) want dat zou ook kinderachtig zijn. Maar potentiële nieuwe (leuke) forummers schrik je hier wel mee af.
Ondertussenwel lekker blijven zeuren dat 'het gras vroeger veel groener was' natuurlijk.

Je mag vinden wat je wil en verder heb ik geen idee waar je het allemaal over hebt. Je bent dingen aan het invullen denk ik. Daar ga ik dan toch geen discussie over voeren? Waarom zou ik?

Ik heb het nooit over vroeger. Ik heb geen fossiel.
Ik hebt het alleen gezegd dat er tot een paar maanden geleden er meer gebant werd dan nu als reactie op Marinda H en dat ik het beleid gewoon niet begrijp. That's all.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 19:17
14.84% gewijzigd
gedanst schreef:
25-09-2017 18:47

Omdat het niet normaal of gewenst is om een hele zin te moeten tikken voor iets wat in één woord duidelijk gemaakt kan worden. Dat verplichte sugarcoaten van dingen staat me tegen.
Deze discussie heb ik al eens eerder gevoerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven