Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
blijfgewoonbianca schreef:
27-04-2018 13:38
Zoooooooo !!!! De mods geven toe dat de ban onterecht was. Hopelijk een ban voor de banaannaai(ster) .
Voor jou FV.

Let op de tijd.

Maar als het je blij maakt: ga vooral door met mij in een hoekje proberen te drukken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 22:32
Kijk, hehe nou komen we ergens.

Daarom zei ik dan ook dat dit voor iedereen geldt, ongeacht huidskleur. Dus jij, ik, het hele viva forum.

En ik weet 100% zeker dat FV ook regelmatig heeft gezegd dat dit net zo goed voor haarzelf geldt. Waarschijnlijk in dit geval 1 post onder degene die jij hebt gequote.

Dus nee, onbewuste zaken zijn niet alleen maar bij blanken zo. Dat beweert ook niemand. We zitten met zijn allen in een maatschappij met institutioneel racisme.

Wederom misinterpretatie dus.

Nou, dan zijn we er toch?

Eigenlijk heeft iedereen bewust of onbewust vooroordelen. Niet alleen blanken,maar ook zwarten. Gewoon de hele wereld.
Dan zijn we het toch gewoon eens?
Yasna schreef:
27-04-2018 22:34

Eigenlijk heeft iedereen bewust of onbewust vooroordelen. Niet alleen witten, maar ook zwarten. Gewoon de hele wereld.
Yasna schreef:

Eigenlijk heeft iedereen bewust of onbewust vooroordelen. Niet alleen blanken,maar ook zwarten. Gewoon de hele wereld.
Behalve dan dat het een feit is dat de blanke over het algemeen de onderdrukker is en de andere rassen het slachtoffer
Ttass schreef:
27-04-2018 22:35
Je quote mij alleen maar zonder reactie.

Wat wilde je schrijven?
Zo belangrijk ben ik niet maar:

- ik heb geen idee wie jij bent maar jij kunt mij van jaren terug quoten
- ik heb nog nooit een post aan jou vuil gemaakt maar jij toch echt al een heleboel aan mij
- ik heb nul interesse in jou maar jij houdt je heel erg bezig met mijn privé-leven en zelfs mijn kinderen
- ik heb volgens mij tot vandaag nog nooit eerder direct met je "gesproken" maar toch voel je je door mij aangesproken
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:07
Sorry, maar ik begrijp echt niks van je betoog, maar wil het ook niet negeren.

Ik zag je net ook al iets anders schrijven dat ik echt totaal niet begreep, dus misschien is het handig om dat even uit te praten.

Het valt me sowieso op dat een flink aantal forummers, waaronder jij nu ook, mij wel erg groot maakt. En ik ben het met S-Meds eens dat dat ook een vorm van racisme is.

Ik doe niks anders dan jullie, ik reageer op topics die ik interessant vind en geef mijn mening over dingen. Soms slaat die mening ergens op, soms niet, soms ben ik gewoon aan het lol trappen, soms niet. Maar op de een of andere manier ben ik de enige die echt een bizarre agressie oproept. Ik kan je zo meerdere forummers noemen die er een soort missie (pun intended) van gemaakt hebben om me over het hele forum te achtervolgen om me te "betrappen" op racistische uitspraken.

Natuurlijk reageer ik vanuit een bepaald perspectief: het mijne. Een gekleurde vrouw die al meer dan 40 jaar in Nederland is geboren en getogen. En die ervaringen meemaakt die blanke Nederlanders nooit zullen meemaken. Dus voor mij, in mijn Nederland en op mijn aarde, is kleur belangrijk. So focking what?

Als het je niet aanstaat, kun je me ook gewoon negeren, hoor. Maar me met agressie de mond snoeren, of me proberen monddood te maken door mijn karakter te besmeuren zijn nu net van die dingen die zo'n beetje het schoolvoorbeeld van racistische structuren in een maatschappij zijn.
Maar waarom haal je dit er nu weer bij? Dat je hier racisme in leest, snap ik echt niet.
Life is short. Eat dessert first.
feow schreef:
Voor jou FV.

Let op de tijd.

Maar als het je blij maakt: ga vooral door met mij in een hoekje proberen te drukken.
je post een quote van BGB. Ik begrijp de relevantie niet?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:41
je post een quote van BGB. Ik begrijp de relevantie niet?
Toen was je weer "vrijgelaten" door de mods bedoelt ze denk ik
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:17
Welnee. De mensen aan wiens schrijfstijl je kunt zien dat ze hoogopgeleid zijn en een goede taalbeheersing hebben, begrijpen me vrijwel altijd wél.

En de mensen die communiceren door middel van ellenlang geraaskal, multiquotes en emoji's begrijpen me niet.

You do the math.
Ik ben niet bijzonder hoog opgeleid maar toch begrijp ik je vrijwel altijd.
Daar kan het dus niet aan liggen. Waarschijnlijk wel aan de onwil te willen begrijpen.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
doornroosje9 schreef:
27-04-2018 22:40
Maar waarom haal je dit er nu weer bij? Dat je hier racisme in leest, snap ik echt niet.
Ik haal het erbij als reactie op iets wat MaryCrawley en S-Meds ook al hebben gezegd. Er is namelijk een reden waarom ik zoveel agressie oproep. Of waarom Sylvana Simons of Anousha Nzume zoveel agressie oproepen.

Net zoals het niet toevallig is dat van die paar forummannen die er zijn, er een groot deel echt volkomen buitenproportioneel agressief op mij, maar ook op S-Meds en BGB bijvoorbeeld, reageren.

En die redenen zijn racisme en seksisme.
Am Yisrael Chai!
Yasna schreef:
27-04-2018 22:38
Je quote mij alleen maar zonder reactie.

Wat wilde je schrijven?
Ik heb een verbetering in je quote gedaan.
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:43
Ik haal het erbij als reactie op iets wat MaryCrawley en S-Meds ook al hebben gezegd. Er is namelijk een reden waarom ik zoveel agressie oproep. Of waarom Sylvana Simons of Anousha Nzume zoveel agressie oproepen.

Net zoals het niet toevallig is dat van die paar forummannen die er zijn, er een groot deel echt volkomen buitenproportioneel agressief op mij, maar ook op S-Meds en BGB bijvoorbeeld, reageren.

Klopt, je bent vrouw (en ook nog zwart) dan mag je geen eigen mening hebben of teveel klapvee verzamelen want dat is een bedreiging voor de witte masculiene machtsorde en hun vrouwelijke klapvee
sam1968 schreef:
Toen was je weer "vrijgelaten" door de mods bedoelt ze denk ik
Ah, op die manier.

Dan nog vind ik het vrij gek om in een topic waar ik al eeuwen niet kom over me te gaan zitten posten.

Ik heb bij toeval deze discussie ontdekt want ik lees ook nooit bij Napraat. Ik kwam eigenlijk in dit topic omdat ik een oproepje wilde doen en stuitte toen op pagina's discussie over me. Maar gelukkig ben ik verder helemaal niet belangrijk hoor :P :D
Am Yisrael Chai!
Ttass schreef:
27-04-2018 22:45
Ik heb een verbetering in je quote gedaan.

Welke precies?

Want het staat er precies zoals ik het schreef.
Yasna schreef:

Ja. Dat betoog ik dus ook al de hele tijd. Maar het is wel zo dat die vooroordelen in bepaalde patronen zitten en meestal blanken daarvan profiteren en getinte mensen slachtoffer zijn. Dat heet institutioneel racisme en dat kun je niet afdoen met individuele voorkeuren. Het is namelijk veel complexer dan dat. We zijn er wel met zijn allen onderdeel van.

En precies dit is dus ook waar FV op doelde. Ik heb het overigens even opgezocht omdat ik me die discussie goed herinner en inderdaad, nota bene op dezelfde pagina als waar jij die quote vandaan haalt zeggen meerdere mensen, waaronder FV dat zulke onbewuste patronen voor iedereen gelden dus voor haar, voor meds, voor Sylvana Simons, voor Sunny Bergman, etc.

Zeker niet alleen blanken dus. Dat staat er letterlijk. Waarom hebben we dan in vredesnaam een jaar na dato hier 3 pagina's discussie over? Het is toch overduidelijk?
Of bedoel je het woordje witten ipv blanken?
Maar dit is napraat en als er iemand geband wordt, wordt dat soms hier besproken. Jij bent zeker niet de enige en soms ontstaat er een discussie.
Life is short. Eat dessert first.
Yasna schreef:
27-04-2018 22:52
Of bedoel je het woordje witten ipv blanken?
Dat denk ik wel Yasna!
doornroosje9 schreef:
27-04-2018 22:53
Maar dit is napraat en als er iemand geband wordt, wordt dat soms hier besproken. Jij bent zeker niet de enige en soms ontstaat er een discussie.
Ja ook mee eens.
fashionvictim schreef:
27-04-2018 22:47
Ah, op die manier.

Dan nog vind ik het vrij gek om in een topic waar ik al eeuwen niet kom over me te gaan zitten posten.

Ik heb bij toeval deze discussie ontdekt want ik lees ook nooit bij Napraat. Ik kwam eigenlijk in dit topic omdat ik een oproepje wilde doen en stuitte toen op pagina's discussie over me. Maar gelukkig ben ik verder helemaal niet belangrijk hoor :P :D
Nou, ik merk dat ik ergens de behoefte heb om te zeggen dat ik ook wel eens laaiende ruzie met jou gehad heb over het hebben van katten :P

Het voelt een beetje gek om zo stellig iemand die ik verder niet ken te verdedigen, maar ik vind de hele situatie en de reacties zó extreem en opvallend dat ik het wel belangrijk vind om dat uit te spreken. Alsof mensen tot in het verste van het verste gaan om jou te 'betrappen' ofzo. Heel raar gedrag.
doornroosje9 schreef:
27-04-2018 22:53
Gaat niet anders inderdaad. Al vind ik de afgelopen pagina`s die ik gelezen heb wel het allergrootste gezeik in tijden (van wat ik lees he, want dat doe ik niet vaak meer). Echt de behoefte om zo door te drammen begrijp ik niet en het zo belangrijk vinden wat anderen van je zeggen ook niet. Maak je punt, doe dat desnoods nog een keer en als de ander je dan niet begrijpt (of niet wil begrijpen) dan snap je toch zelf ook wel dat het geen zin heeft.
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 22:58
Nou, ik merk dat ik ergens de behoefte heb om te zeggen dat ik ook wel eens laaiende ruzie met jou gehad heb over het hebben van katten :P

Het voelt een beetje gek om zo stellig iemand die ik verder niet ken te verdedigen, maar ik vind de hele situatie en de reacties zó extreem en opvallend dat ik het wel belangrijk vind om dat uit te spreken. Alsof mensen tot in het verste van het verste gaan om jou te 'betrappen' ofzo. Heel raar gedrag.
Net zoals bij S-Meds en BGB en Hats. Omdat ze gemond en sterk zijn en niet kontdraaien. Mensen kunnen daar niet tegen.
Ttass schreef:
27-04-2018 23:03
Net zoals bij S-Meds en BGB en Hats. Omdat ze gemond en sterk zijn en niet kontdraaien. Mensen kunnen daar niet tegen.
Grappenmaakster.
fashionvictim schreef:

Hoe weet je dat dat laatste geen vooroordeel is?
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven