Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 31 maart 2018 om 12:58
Ook jij schrijft in extremen.BahcoBarbie schreef: ↑31-03-2018 10:32Ik krijg het idee dat je als ouders tegenwoordig de kleine kindertijd niet meer kan overleven zonder tablet?
Ben ik nou zo naïef om te denken dat onze dreumes gewoon geen tablet krijgt?
Het lijkt bij dit soort onderwerpen nooit eens genuanceerd te kunnen.
Jouw dreumes geen tablet? Prima.
De mijne wel een tablet? Ook prima.
Jouw kind zal ook heus wel leren swipen en de mijne zal best ook een sociaal wezen worden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 31 maart 2018 om 13:27
JahBahcoBarbie schreef: ↑31-03-2018 10:32Ik krijg het idee dat je als ouders tegenwoordig de kleine kindertijd niet meer kan overleven zonder tablet?
Ben ik nou zo naïef om te denken dat onze dreumes gewoon geen tablet krijgt?
zaterdag 31 maart 2018 om 13:29
Daar zijn de meningen over verdeeld. Doe eens een poging zou ik zeggen.
zaterdag 31 maart 2018 om 13:33
De vajayjay
De bloemetjes buiten gezet en met water bloeit alles op. Ik zit de roze dolk te kijken.
Die stellen gaan naar de Ikea om ruzie te krijgen.
Maar het is hier weer leuk.
Have fun en een leuke Pasen!
https://www.youtube.com/watch?v=UpOylXUbkZo
De bloemetjes buiten gezet en met water bloeit alles op. Ik zit de roze dolk te kijken.
Die stellen gaan naar de Ikea om ruzie te krijgen.
Maar het is hier weer leuk.
Have fun en een leuke Pasen!
https://www.youtube.com/watch?v=UpOylXUbkZo
zaterdag 31 maart 2018 om 13:43
Nu word ik voorzichtigerAna_Isabel2 schreef: ↑31-03-2018 13:29Daar zijn de meningen over verdeeld. Doe eens een poging zou ik zeggen.
Maar jullie hebben hier koffie, gebak en paaseieren en weinig censuur. Dat trekt me wel!
zaterdag 31 maart 2018 om 13:43
Doornroosje? Hier moet je zijn voor je chocolade!!
https://www.rijnmond.nl/nieuws/166446/R ... ocolaterie
https://www.rijnmond.nl/nieuws/166446/R ... ocolaterie
zaterdag 31 maart 2018 om 13:47
Ik dacht dat anderen dan ook 'dat' zagen wat ik zag. Niet dus.
missie_m wijzigde dit bericht op 31-03-2018 13:49
13.28% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 31 maart 2018 om 13:47
Je moet vooral posten wat je wilt natuurlijk. Dat voorop gesteld. De reacties daarop daarentegen variëren doorgaans. Soms heb je mensen mee en dan weer ontzettend tegen. Ik volg het sowieso nooit echt en begrijp 9 van de 10 keer niet eens waarover het gaat. Mits er een naam wordt vermeld, dan kan ik er soms een beeld bij vormen.Marte007 schreef: ↑31-03-2018 13:43Nu word ik voorzichtigerik doe namelijk mijn best om altijd zo politiek correct mogelijk te posten.. maar soms wil ik wel eens gewoon losgaan (zegt waarschijnlijk dan meer over mij dan over de ander).
Maar jullie hebben hier koffie, gebak en paaseieren en weinig censuur. Dat trekt me wel!
Wat vandaag een hot item Is, is morgen weer vergeten.
zaterdag 31 maart 2018 om 13:49
Mwah....de boog kan niet altijd gespannen zijn toch? Keertje los gaan is best lekker vind ikMarte007 schreef: ↑31-03-2018 13:43Nu word ik voorzichtigerik doe namelijk mijn best om altijd zo politiek correct mogelijk te posten.. maar soms wil ik wel eens gewoon losgaan (zegt waarschijnlijk dan meer over mij dan over de ander).
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 31 maart 2018 om 13:50
De kans is groot als je dat als " onbekende" doet dat je weinig begrip krijgt.Grobbekuiken_ schreef: ↑31-03-2018 13:49Mwah....de boog kan niet altijd gespannen zijn toch? Keertje los gaan is best lekker vind ik![]()
zaterdag 31 maart 2018 om 13:51
Ik herken jou en andere autisten hier er dan ook niet in, maar mijn vriend helaas wel.
zaterdag 31 maart 2018 om 13:52
Grobbekuiken, pas goed op de paaseitjes, fijne paasdagen.
LOEP ME MAAR aub.
zaterdag 31 maart 2018 om 13:53
Ligt eraan wat je onder losgaan verstaat denk ik. Het hoeft niet meteen een wilde scheldpartij te zijn, maar bij sommige topics reageer ik ook veel venijniger dan ik normaal zou doen.Ana_Isabel2 schreef: ↑31-03-2018 13:50De kans is groot als je dat als " onbekende" doet dat je weinig begrip krijgt.
zaterdag 31 maart 2018 om 13:56
Jawel, maar omdat jouw " andere kant" ook bekend is zogezegd, zullen mensen daar eerder minder aanstoot aan geven.Grobbekuiken_ schreef: ↑31-03-2018 13:53Ligt eraan wat je onder losgaan verstaat denk ik. Het hoeft niet meteen een wilde scheldpartij te zijn, maar bij sommige topics reageer ik ook veel venijniger dan ik normaal zou doen.
zaterdag 31 maart 2018 om 14:02
Voor velen (en daar bedoel ik niet Solo mee) is het lastig om daarin onderscheid te maken. Dat zie je heel vaak. "De jeugd van tegenwoordig" omdat er één puber zonder te kijken oversteekt, "altijd wéér die kut Marokkanen" omdat er een overval is gepleegd door iemand met een noord Afrikaans uiterlijk, "ik ga niet naar het kruidvat" vanwege die ene medewerker in die ene specifieke kruidvat. En zo kan ik nog wel doorgaan. Wij (< daar heb je het al
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
zaterdag 31 maart 2018 om 14:03
Maar dat gaat bij nieuwe forummers niet op want die kennen die andere kant (nog) niet.Ana_Isabel2 schreef: ↑31-03-2018 13:56Jawel, maar omdat jouw " andere kant" ook bekend is zogezegd, zullen mensen daar eerder minder aanstoot aan geven.
zaterdag 31 maart 2018 om 14:07
Aan de andere kant is het geen vreemde generalisatie te stellen dat alle autisten autistisch zijn. De vraag lijkt me dan: wat definieert “autisme”?-Kia-Ora- schreef: ↑31-03-2018 14:02Voor velen (en daar bedoel ik niet Solo mee) is het lastig om daarin onderscheid te maken. Dat zie je heel vaak. "De jeugd van tegenwoordig" omdat er één puber zonder te kijken oversteekt, "altijd wéér die kut Marokkanen" omdat er een overval is gepleegd door iemand met een noord Afrikaans uiterlijk, "ik ga niet naar het kruidvat" vanwege die ene medewerker in die ene specifieke kruidvat. En zo kan ik nog wel doorgaan. Wij (< daar heb je het al) mensen generaliseren. Dus één slechte ervaring met een ASS'er kan er helaas voor zorgen dat in de ogen van die persoon álle ASS'ers zo zijn.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zaterdag 31 maart 2018 om 14:08
Tja, er zullen altijd mensen zijn die zo denken, maar dan ben je er altijd zelf nog bij om dat beeld te veranderen.-Kia-Ora- schreef: ↑31-03-2018 14:02Voor velen (en daar bedoel ik niet Solo mee) is het lastig om daarin onderscheid te maken. Dat zie je heel vaak. "De jeugd van tegenwoordig" omdat er één puber zonder te kijken oversteekt, "altijd wéér die kut Marokkanen" omdat er een overval is gepleegd door iemand met een noord Afrikaans uiterlijk, "ik ga niet naar het kruidvat" vanwege die ene medewerker in die ene specifieke kruidvat. En zo kan ik nog wel doorgaan. Wij (< daar heb je het al) mensen generaliseren. Dus één slechte ervaring met een ASS'er kan er helaas voor zorgen dat in de ogen van die persoon álle ASS'ers zo zijn.
Mensen zijn geneigd om snel een generaliserende uitspraak te doen, tot ze 1 op 1 met 1 van bovengenoemde personen in aanraking komen.
Je kunt omgekeerd ook niet 1 persoon verantwoordelijk houden voor hoe je zelf over kunt komen bij mensen.
zaterdag 31 maart 2018 om 14:09
Precies. Het is zo breed, dat je er van alles onder kunt scharen.JollyRider schreef: ↑31-03-2018 14:07Aan de andere kant is het geen vreemde generalisatie te stellen dat alle autisten autistisch zijn. De vraag lijkt me dan: wat definieert “autisme”?
zaterdag 31 maart 2018 om 14:09
Klopt. Zelf ook meegemaakt. Ik heb een uitkering dus ben ik een profiteur en dat recht in mijn gezicht.-Kia-Ora- schreef: ↑31-03-2018 14:02Voor velen (en daar bedoel ik niet Solo mee) is het lastig om daarin onderscheid te maken. Dat zie je heel vaak. "De jeugd van tegenwoordig" omdat er één puber zonder te kijken oversteekt, "altijd wéér die kut Marokkanen" omdat er een overval is gepleegd door iemand met een noord Afrikaans uiterlijk, "ik ga niet naar het kruidvat" vanwege die ene medewerker in die ene specifieke kruidvat. En zo kan ik nog wel doorgaan. Wij (< daar heb je het al) mensen generaliseren. Dus één slechte ervaring met een ASS'er kan er helaas voor zorgen dat in de ogen van die persoon álle ASS'ers zo zijn.
zaterdag 31 maart 2018 om 14:10
Klopt, maar als jij minimaal tegengas krijgt van de rest vd forummers, zal niet elke nieuwe forummer tegen jou ingaan. Zeker niet als jij bijval krijgt.Grobbekuiken_ schreef: ↑31-03-2018 14:03Maar dat gaat bij nieuwe forummers niet op want die kennen die andere kant (nog) niet.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 31-03-2018 14:11
1.27% gewijzigd