Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
BahcoBarbie schreef:
31-03-2018 10:32
Ik krijg het idee dat je als ouders tegenwoordig de kleine kindertijd niet meer kan overleven zonder tablet?

Ben ik nou zo naïef om te denken dat onze dreumes gewoon geen tablet krijgt?
Ook jij schrijft in extremen.
Het lijkt bij dit soort onderwerpen nooit eens genuanceerd te kunnen.
Jouw dreumes geen tablet? Prima.
De mijne wel een tablet? Ook prima.
Jouw kind zal ook heus wel leren swipen en de mijne zal best ook een sociaal wezen worden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
BahcoBarbie schreef:
31-03-2018 10:32
Ik krijg het idee dat je als ouders tegenwoordig de kleine kindertijd niet meer kan overleven zonder tablet?

Ben ik nou zo naïef om te denken dat onze dreumes gewoon geen tablet krijgt?
Jah :proud:
Marte007 schreef:
31-03-2018 11:08
Aha... begrijp ik goed dat hier verder wordt gespuid over zaken die je hebt gelezen?

Dus mag ik hier dan bitchen over allerlei zaken die niet thuis horen in een topic of mag dat hier ook niet? *oehhh.. koffie!*
Daar zijn de meningen over verdeeld. Doe eens een poging zou ik zeggen.
Solomio schreef:
31-03-2018 12:20
Zij geeft autisten een slechte naam.
Natuurlijk niet. Ze geeft zichzelf een slechte naam.
De vajayjay
De bloemetjes buiten gezet en met water bloeit alles op. Ik zit de roze dolk te kijken.
Die stellen gaan naar de Ikea om ruzie te krijgen.

Maar het is hier weer leuk.
Have fun en een leuke Pasen! :daisy:

https://www.youtube.com/watch?v=UpOylXUbkZo :lips:
Ana_Isabel2 schreef:
31-03-2018 13:29
Daar zijn de meningen over verdeeld. Doe eens een poging zou ik zeggen.
Nu word ik voorzichtiger 😉 ik doe namelijk mijn best om altijd zo politiek correct mogelijk te posten.. maar soms wil ik wel eens gewoon losgaan (zegt waarschijnlijk dan meer over mij dan over de ander).

Maar jullie hebben hier koffie, gebak en paaseieren en weinig censuur. Dat trekt me wel!
Doornroosje? Hier moet je zijn voor je chocolade!!
https://www.rijnmond.nl/nieuws/166446/R ... ocolaterie
Marana-- schreef:
31-03-2018 10:45
Missie denkt toch gewoon dat zij onder de negeer staat bij S en T en zo creëert ze mooi wat ergerlijke berichten 'wil je toch lezen wat Missie schreef' zonder dat ze zelf iets schreef.
:nooo: :nooo: Nee :nooo: :nooo: :nooo: :nooo: :nooo: :nooo: :nooo:en nog eens nee :nooo:

Ik dacht dat anderen dan ook 'dat' zagen wat ik zag. Niet dus.

:duckie: Vrolijk pasen.
:bunny:
missie_m wijzigde dit bericht op 31-03-2018 13:49
13.28% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Marte007 schreef:
31-03-2018 13:43
Nu word ik voorzichtiger 😉 ik doe namelijk mijn best om altijd zo politiek correct mogelijk te posten.. maar soms wil ik wel eens gewoon losgaan (zegt waarschijnlijk dan meer over mij dan over de ander).

Maar jullie hebben hier koffie, gebak en paaseieren en weinig censuur. Dat trekt me wel!
Je moet vooral posten wat je wilt natuurlijk. Dat voorop gesteld. De reacties daarop daarentegen variëren doorgaans. Soms heb je mensen mee en dan weer ontzettend tegen. Ik volg het sowieso nooit echt en begrijp 9 van de 10 keer niet eens waarover het gaat. Mits er een naam wordt vermeld, dan kan ik er soms een beeld bij vormen.
Wat vandaag een hot item Is, is morgen weer vergeten.
Marte007 schreef:
31-03-2018 13:43

Mwah....de boog kan niet altijd gespannen zijn toch? Keertje los gaan is best lekker vind ik ;-D
There is always something happening, and it's usually right now
missie_m schreef:
31-03-2018 13:47
:nooo: :nooo: Nee :nooo: :nooo: :nooo: :nooo: :nooo: :nooo: :nooo:en nog eens nee :nooo:

Ik dacht dat anderen dan ook 'dat' zagen wat ik zag. Niet dus.

:duckie: Vrolijk pasen.
:bunny:
Wat hadden anderen moeten zien dan?
Grobbekuiken_ schreef:
31-03-2018 13:49
Mwah....de boog kan niet altijd gespannen zijn toch? Keertje los gaan is best lekker vind ik ;-D
De kans is groot als je dat als " onbekende" doet dat je weinig begrip krijgt.
Solomio schreef:
31-03-2018 12:20
Zij geeft autisten een slechte naam. Ik distantieer me sinds haar diagnose nog meer van haar.
Lijkt wel of ze sindsdien helemaal haar best niet meer wil doen om een beetje empathisch over te komen.

Ik herken jou en andere autisten hier er dan ook niet in, maar mijn vriend helaas wel.
Grobbekuiken_ schreef:
31-03-2018 13:50
Wat hadden anderen moeten zien dan?
Grobbekuiken, pas goed op de paaseitjes, fijne paasdagen. :duckie:
LOEP ME MAAR aub.
Ana_Isabel2 schreef:
31-03-2018 13:50
De kans is groot als je dat als " onbekende" doet dat je weinig begrip krijgt.
Ligt eraan wat je onder losgaan verstaat denk ik. Het hoeft niet meteen een wilde scheldpartij te zijn, maar bij sommige topics reageer ik ook veel venijniger dan ik normaal zou doen.
missie_m schreef:
31-03-2018 13:52
Grobbekuiken, pas goed op de paaseitjes, fijne paasdagen. :duckie:
Oh....eh, nou, dank je, zal ik doen.
Fijne Pasen.
Star² schreef:
31-03-2018 13:51
Ik herken jou en andere autisten hier er dan ook niet in, maar mijn vriend helaas wel.
Als autisme zo'n breed begrip is, is dat zo gek niet. De ene autist is de andere niet.
Lijkt mij voor jullie beiden best zwaar star :hug:
Grobbekuiken_ schreef:
31-03-2018 13:53
Ligt eraan wat je onder losgaan verstaat denk ik. Het hoeft niet meteen een wilde scheldpartij te zijn, maar bij sommige topics reageer ik ook veel venijniger dan ik normaal zou doen.
Jawel, maar omdat jouw " andere kant" ook bekend is zogezegd, zullen mensen daar eerder minder aanstoot aan geven.
Ana_Isabel2 schreef:
31-03-2018 13:33
Natuurlijk niet. Ze geeft zichzelf een slechte naam.
Voor velen (en daar bedoel ik niet Solo mee) is het lastig om daarin onderscheid te maken. Dat zie je heel vaak. "De jeugd van tegenwoordig" omdat er één puber zonder te kijken oversteekt, "altijd wéér die kut Marokkanen" omdat er een overval is gepleegd door iemand met een noord Afrikaans uiterlijk, "ik ga niet naar het kruidvat" vanwege die ene medewerker in die ene specifieke kruidvat. En zo kan ik nog wel doorgaan. Wij (< daar heb je het al :P ) mensen generaliseren. Dus één slechte ervaring met een ASS'er kan er helaas voor zorgen dat in de ogen van die persoon álle ASS'ers zo zijn.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ana_Isabel2 schreef:
31-03-2018 13:56
Jawel, maar omdat jouw " andere kant" ook bekend is zogezegd, zullen mensen daar eerder minder aanstoot aan geven.
Maar dat gaat bij nieuwe forummers niet op want die kennen die andere kant (nog) niet.
-Kia-Ora- schreef:
31-03-2018 14:02
Voor velen (en daar bedoel ik niet Solo mee) is het lastig om daarin onderscheid te maken. Dat zie je heel vaak. "De jeugd van tegenwoordig" omdat er één puber zonder te kijken oversteekt, "altijd wéér die kut Marokkanen" omdat er een overval is gepleegd door iemand met een noord Afrikaans uiterlijk, "ik ga niet naar het kruidvat" vanwege die ene medewerker in die ene specifieke kruidvat. En zo kan ik nog wel doorgaan. Wij (< daar heb je het al :P ) mensen generaliseren. Dus één slechte ervaring met een ASS'er kan er helaas voor zorgen dat in de ogen van die persoon álle ASS'ers zo zijn.
Aan de andere kant is het geen vreemde generalisatie te stellen dat alle autisten autistisch zijn. De vraag lijkt me dan: wat definieert “autisme”?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
-Kia-Ora- schreef:
Tja, er zullen altijd mensen zijn die zo denken, maar dan ben je er altijd zelf nog bij om dat beeld te veranderen.
Mensen zijn geneigd om snel een generaliserende uitspraak te doen, tot ze 1 op 1 met 1 van bovengenoemde personen in aanraking komen.
Je kunt omgekeerd ook niet 1 persoon verantwoordelijk houden voor hoe je zelf over kunt komen bij mensen.
JollyRider schreef:
31-03-2018 14:07
Aan de andere kant is het geen vreemde generalisatie te stellen dat alle autisten autistisch zijn. De vraag lijkt me dan: wat definieert “autisme”?
Precies. Het is zo breed, dat je er van alles onder kunt scharen.
-Kia-Ora- schreef:
Klopt. Zelf ook meegemaakt. Ik heb een uitkering dus ben ik een profiteur en dat recht in mijn gezicht.
Grobbekuiken_ schreef:
31-03-2018 14:03
Maar dat gaat bij nieuwe forummers niet op want die kennen die andere kant (nog) niet.
Klopt, maar als jij minimaal tegengas krijgt van de rest vd forummers, zal niet elke nieuwe forummer tegen jou ingaan. Zeker niet als jij bijval krijgt.
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 31-03-2018 14:11
1.27% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven