Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Je mag best je mening uiten, maar als je je bewust bent van sociale conventies is de kans groter dat mensen ook daadwerkelijk naar je mening luisteren.

Dat kun je flauw vinden, want jij hebt toch gewoon gelijk, je kunt het kinderachtig vinden, want volwassenen moeten toch gewoon opgewassen zijn tegen een beetje kritiek, je kunt het zelfs dom vinden, want alleen door andere meningen wordt je eigen standpunt beter gevormd, maar dat is wel een beetje hoe het in elkaar zit.
redbulletje schreef:
31-03-2018 14:52
Ik ben van mening dat als ik mijn mening niet mag uiten, er dus gewoon geen compleet beeld gevormd wordt, want je sluit dan bewust één mening uit. Het is een discussieforum, dus alle meningen die er heersen zouden hier juist vrijuit verkondigd moeten kunnen worden. In je real life kun je op zoek naar symlhatie en medeleven.
Uiteraard mag iedereen zijn mening geven en ik verpak mijn mening meestal ook niet zo in pluche en roze watten, maar ik vond de manier waarop je dat deed in dít geval ongepast.
-Kia-Ora- schreef:
31-03-2018 14:53
:hug:
Ik eet nu oprecht een heel lekkere appel, dus het is nog best vol te houden.
redbulletje schreef:
31-03-2018 14:20
Inleven is niet maar één kant op. Ik leefde me juist in in hoe die man zich opgelucht kan voelen als het door hem niet gewenste kind niet doorgaat.
Zou fijn zijn als je dat dan in het topic van die man meldt en niet bij de vrouw, die er verdriet van heeft.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
vrouwjagersma schreef:
31-03-2018 14:56
Ik eet nu oprecht een heel lekkere appel, dus het is nog best vol te houden.
Geniet van je appel mop. :jump:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Ana_Isabel2 schreef:
31-03-2018 13:33
Natuurlijk niet. Ze geeft zichzelf een slechte naam.
Ik neem veel forummers en berichten met een korrel zout. Ofwel...een schep zout.
Ik lust geen zout, echter ik kan het toch goed handelen dat forummers en berichten er zijn. Ze maken het forum juist interessant. Het is net het echte leven.
Solomio schreef:
31-03-2018 14:56
Zou fijn zijn als je dat dan in het topic van die man meldt en niet bij de vrouw, die er verdriet van heeft.
Er worden zo vaak janktopics geopend waar een groot deel van de forummers de TO (haar gedrag) afbranden en de gene waarover TO klaagt gelijk geven inclusief mogelijke scenario's. Maar doe ik het wordt er gelijk gestaft.
Ana_Isabel2 schreef:
31-03-2018 14:08
Tja, er zullen altijd mensen zijn die zo denken, maar dan ben je er altijd zelf nog bij om dat beeld te veranderen.
Mensen zijn geneigd om snel een generaliserende uitspraak te doen, tot ze 1 op 1 met 1 van bovengenoemde personen in aanraking komen.
Je kunt omgekeerd ook niet 1 persoon verantwoordelijk houden voor hoe je zelf over kunt komen bij mensen.
Helemaal waar.
redbulletje schreef:
31-03-2018 15:03
Er worden zo vaak janktopics geopend waar een groot deel van de forummers de TO (haar gedrag) afbranden en de gene waarover TO klaagt gelijk geven inclusief mogelijke scenario's. Maar doe ik het wordt er gelijk gestaft.
Dat zei ik net ook, maar jij hebt nogal je hart op je tong en die tong heeft nog scherpe randjes ook.
Ik denk dat als jij en ik hetzelfde bedoelen te zeggen, het er toch heel anders uitziet, ook zonder sugarcoating en roze wolkjes van mij.
There is always something happening, and it's usually right now
Maareh....de autisten die ik ken zijn heel slim en doorgaans communicatief zeer vaardig.
redbulletje schreef:
31-03-2018 14:52
Ik ben van mening dat als ik mijn mening niet mag uiten, er dus gewoon geen compleet beeld gevormd wordt, want je sluit dan bewust één mening uit. Het is een discussieforum, dus alle meningen die er heersen zouden hier juist vrijuit verkondigd moeten kunnen worden. In je real life kun je op zoek naar symlhatie en medeleven.
Volgens mij gaat het niet om óf jij je mening mag uiten, maar het is de manier waarop je dit doet. De toonzetting is soms zo heftig dat ik me voor kan stellen dat de inhoud ineens onder doet aan het betrekkingsniveau.

Natuurlijk mag je je mening uiten, graag! Maar soms mag de manier waarop wat minder botte bijl..
Troeteltje schreef:
31-03-2018 15:11
Maareh....de autisten die ik ken zijn heel slim en doorgaans communicatief zeer vaardig.

Wat wil je zeggen?
redbulletje schreef:
31-03-2018 14:20
Inleven is niet maar één kant op. Ik leefde me juist in in hoe die man zich opgelucht kan voelen als het door hem niet gewenste kind niet doorgaat.
Eens juist omdat die kant vaak niet belicht wordt. Maar met alleen die kant belichten red je het niet. Er is niet een kant die inleving nodig heeft als je deze boodschap wel duidelijk wil maken. Zeker niet als je dus niet met die kant in gesprek bent.
enn wijzigde dit bericht op 31-03-2018 16:04
6.33% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Star² schreef:
31-03-2018 15:36
Wat wil je zeggen?
Dat wat ik schrijf.
redbulletje schreef:
31-03-2018 15:03

Oh ik geloof onmiddellijk dat er hier genoeg zwangerosaurussen rondlopen die ieder bericht van jou staffen omdat jij het nou eenmaal bent.
Lady*Voldemort schreef:
31-03-2018 16:03
Oh ik geloof onmiddellijk dat er hier genoeg zwangerosaurussen rondlopen die ieder bericht van jou staffen omdat jij het nou eenmaal bent.
Ja, ik ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zo ik ben letterlijk op mijn paasbest aangekleed en wens ieder een fijne avond en een goed paasweekend.
Dat staffen, ik hoop dat dat ooit nog eens afgeschaft wordt.
Life is short. Eat dessert first.
8102 schreef:
31-03-2018 16:06
Zo ik ben letterlijk op mijn paasbest aangekleed en wens ieder een fijne avond en een goed paasweekend.
Voor jou hetzelfde!
Life is short. Eat dessert first.
8102 schreef:
Jij ook! :hello:
There is always something happening, and it's usually right now
8102 schreef:
Fijn paasweekend!
Troeteltje schreef:
31-03-2018 16:02
Dat wat ik schrijf.

Ja maar wat is het punt? Bedoel je dat RB dat niet is? Je bent warrig vandaag.
8102 schreef:

Fijn weekend!
Lady*Voldemort schreef:
31-03-2018 16:03
Dat geloof ik ook wel. Maar ik was het in ieder geval niet. Als ik twee keer iemand heb gestafd in de 13 (?) jaar dat ik hier schrijf is het veel.
QueenArachnia schreef:
31-03-2018 16:29
Dat geloof ik ook wel. Maar ik was het in ieder geval niet. Als ik twee keer iemand heb gestafd in de 13 (?) jaar dat ik hier schrijf is het veel.
Wie zegt dan dat jij het was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven