Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 27 april 2018 om 13:43
Inderdaad!MarindaH schreef: ↑27-04-2018 13:20
Het is racistisch om dit racistisch op te vatten. Hier staat nergens dat blanken zich verheven voelen. Ze heeft het over een fenomeen dat wetenschappelijk bewezen is, dat voor alle bevolkingsgroepen geldt. En als je wil weten waar, dan zoekt your lazy ass dat zelf maar op.
Helemaal mee eens, als je dát rascistisch noemt, dan weet je niet wat rascisme ís.
Er wordt gewoon onderscheid gemaakt, een verschil benoemd.
Het is hetzelfde als zeggen dat je kunt zien of iemand van nature zo breec is, of dat hij daarvoor aan bodybuilding heeft gedaan, maar dat mensen die geen verstand hebben van bodybuilding dat verschil niet zo duidelijk kunnen zien.
Racisme is het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere.[1]
Maar als je geen enkel onderscheid meer mag maken inzake huidskleur, dan kun je dus zelfs geen feiten meer benoemen.
Daar zou je bijna weer een nieuw woord voor moeten uitvinden; voor de overdreven angst om voor rascist te worden aangezien of om rascisme per ongeluk toe te staan.
vrijdag 27 april 2018 om 13:44
Ik vind het zo lief dat ze hem vernoemd hebben naar mijn overleden kattenGrobbekuiken_ schreef: ↑27-04-2018 12:38Yas! Heb jij de namen van je verse achterkleinkind gekozen?
Prins Louis (Arthur Charles), best cool![]()
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 27 april 2018 om 13:58
Ik zie dat ik geen pb heb gekregen, maar ik heb de quote al gezien.simbalabimba schreef: ↑27-04-2018 11:44Ik heb je in pb gewezen op het bericht van marana ( hier op napraat) waarin ze , in mijn ogen, naar de juiste quote verwijst.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 27 april 2018 om 14:29
Ja, zoals diverse benamingen voor diverse forummers wel prima gevonden worden.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-04-2018 13:47Iemand smetplek noemen vindt een of andere mod dan weer wel prima .
Je gaat je toch ernstig afvragen welke forummers van actueel juniormods zijn, hoor.
t 1 mag de ene keer wel, andere keer niet.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 27 april 2018 om 14:32
Zou idd best kunnen, de onderwerpen zouden dan op de meest toepasselijke pijler geplaatst kunnen worden: geld en recht ofzo.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
vrijdag 27 april 2018 om 14:38
Inderdaad, Neem bv het topic over Giel Beelen.simbalabimba schreef: ↑27-04-2018 14:29Ja, zoals diverse benamingen voor diverse forummers wel prima gevonden worden.
t 1 mag de ene keer wel, andere keer niet.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 27 april 2018 om 14:39
'
Actueel-pijler is zoveel meer dan een hoop gezeik. Ik lees regelmatig forumsters tegen die napraat mijden vanwege 'een hoop gezeik'. Het is een keuze om er te lezen of niet. Maar je mag anderen niet de kans ontnemen er te lezen.
Topic’s die missie opende op actueel-viva:
Elk uur wordt een agent slachtoffer (29 mrt’2018)
Waargebeurde/Vreemde verhalen
Pechtold kreeg appartement cadeau
Femke stopt met twitter
Plastische Chrirugie, hoever mag men gaan?
Dank zij Rutte is het minder minder minder
Camiel weg bij KLM
Actie tegen voetbal Inside
Terreur tegen Joods restaurant in Amsterdam
Paasviering op school
Weren op uiterlijk (over moterclubs)
Politieagenten woedend door voorkeursbeleid in Rotterdam
Maffiose Famiglia
Miljoenen Ned. Hebben inkomen onder bijstandsniveau
Eigen partij verwijt Merkel naïviteit
Vette pluim voor raadslid Julliëtte Rot
Explosie in Franse kerncentrale
Koningin Fabiola overleden
Maxima op werkbezoek in China
Koningin Silvia niet bij diner met Hollande
Van Miltenburg opgestapt
Venlonaren: Wij vluchten niet voor terreur
Aanslag nachtclub
Stelende ALS-directeur
Privéaangelegenheid (Oranjes in Griekenland)
Documentaire over Ahmed Aboutaleb
Ebru Umar
Wachtgeld Wassili Hachchi
Freek Vonk flink toegetakeld door haai
Regering Oostenrijk wil verbod op gezicht bedekkende sluiers
AOW leeftijd straks weer omhoog
Biografie van Thomas Dekker
Overheid schrapt het woord allochtoon
Honderden gevangen ontsnapt
Einde der tijden is opnieuw nabij
De rijkste koninklijke families
De Tien geboden
Rusland verwoest islamitische staat
Obama wil dat Nederland gevangen Guantanamo opneemt
Sterkte nabestaanden vliegtuigcrash
Moeder pakt rellende zoon aan
Politie doodt zwarte tiener Wisconsin
Onno Hoes en zijn burgemeesterschap
Presentatrices geschorst, geen loon, eerst afvallen
Zaanstad alert op onrust islamitische school
Minder Chinese toeristen naar Nederland
Vakantie naar de maan
Politiek heeft nerds nodig
Basisscholen weten geen raad met digipesten
Minister van Defensie is niet blij
Geheime meeting salafisten in Limburg
Aanslag op Christenen tijdens paasfeest
De vrijheid van ongeloof
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 27 april 2018 om 14:42
vrijdag 27 april 2018 om 14:43
Gebruik je eigen interne negeerknop, werkt t beste.
vrijdag 27 april 2018 om 14:47
Hallelujamissie_m schreef: ↑27-04-2018 14:39'
Actueel-pijler is zoveel meer dan een hoop gezeik. Ik lees regelmatig forumsters tegen die napraat mijden vanwege 'een hoop gezeik'. Het is een keuze om er te lezen of niet. Maar je mag anderen niet de kans ontnemen er te lezen.
Topic’s die missie opende op actueel-viva:
Elk uur wordt een agent slachtoffer (29 mrt’2018)
Waargebeurde/Vreemde verhalen
Pechtold kreeg appartement cadeau
Femke stopt met twitter
Plastische Chrirugie, hoever mag men gaan?
Dank zij Rutte is het minder minder minder
Camiel weg bij KLM
Actie tegen voetbal Inside
Terreur tegen Joods restaurant in Amsterdam
Paasviering op school
Weren op uiterlijk (over moterclubs)
Politieagenten woedend door voorkeursbeleid in Rotterdam
Maffiose Famiglia
Miljoenen Ned. Hebben inkomen onder bijstandsniveau
Eigen partij verwijt Merkel naïviteit
Vette pluim voor raadslid Julliëtte Rot
Explosie in Franse kerncentrale
Koningin Fabiola overleden
Maxima op werkbezoek in China
Koningin Silvia niet bij diner met Hollande
Van Miltenburg opgestapt
Venlonaren: Wij vluchten niet voor terreur
Aanslag nachtclub
Stelende ALS-directeur
Privéaangelegenheid (Oranjes in Griekenland)
Documentaire over Ahmed Aboutaleb
Ebru Umar
Wachtgeld Wassili Hachchi
Freek Vonk flink toegetakeld door haai
Regering Oostenrijk wil verbod op gezicht bedekkende sluiers
AOW leeftijd straks weer omhoog
Biografie van Thomas Dekker
Overheid schrapt het woord allochtoon
Honderden gevangen ontsnapt
Einde der tijden is opnieuw nabij
De rijkste koninklijke families
De Tien geboden
Rusland verwoest islamitische staat
Obama wil dat Nederland gevangen Guantanamo opneemt
Sterkte nabestaanden vliegtuigcrash
Moeder pakt rellende zoon aan
Politie doodt zwarte tiener Wisconsin
Onno Hoes en zijn burgemeesterschap
Presentatrices geschorst, geen loon, eerst afvallen
Zaanstad alert op onrust islamitische school
Minder Chinese toeristen naar Nederland
Vakantie naar de maan
Politiek heeft nerds nodig
Basisscholen weten geen raad met digipesten
Minister van Defensie is niet blij
Geheime meeting salafisten in Limburg
Aanslag op Christenen tijdens paasfeest
De vrijheid van ongeloof
Waar was De meeste vuiligheid: topic over koningin Fabiola?
vrijdag 27 april 2018 om 14:50
simbalabimba schreef: ↑27-04-2018 14:47Halleluja!
Waar was De meeste vuiligheid: topic over koningin Fabiola?
Daar werden inderdaad best wel onaardige reactie's geschreven.
maar nu ga ik echt naar buiten.
LOEP ME MAAR aub.
vrijdag 27 april 2018 om 15:15
Dan voeg ik het klassificeren aan de hand van lichamelijke kenmerken zoals botstructuur er nog even aan toe.
vrijdag 27 april 2018 om 15:34
Ik kan niet vinden wie die voorouder Louis was. Zal wel van Kate zijn.
Maar hun vooroma heeft overal voorouders voortgeplant. (Maar voor die tijd ook al.)
Married at first sight is er niet meer bij voor de Royals.
Is dubbel feest. Nu de geboorte en binnenkort het gedeelde burger met royal huwelijk.
Geen topic over gelezen, maar blij dat het er is.
vrijdag 27 april 2018 om 15:49
Aha. Dat zoek ik op. Fijn feest nog voor iedereen.
Is erg actueel op dit moment.
:cheer1:
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 27-04-2018 15:52
Reden: Hee, de roze en blauwe cheer zijn hier gelijk geworden!! Hoe transgender kan je het maken. ;)
Reden: Hee, de roze en blauwe cheer zijn hier gelijk geworden!! Hoe transgender kan je het maken. ;)
2.96% gewijzigd
vrijdag 27 april 2018 om 16:39
Ja, dat kan ik zeker uitleggen. Fv zegt namelijk niet dat alle blanken zich superieur voelen, ze zegt dat wij allemaal (inclusief jij, ik en zijzelf) in een samenleving leven waarin bepaalde structuren heel diepgeworteld zitten, zoals het fenomeen dat blanke uiterlijke kenmerken door vrijwel alle mensem onbewust als mooier en beter worden gezien. Kijk bijvoorbeeld naar het blonde schoonheidsideaal. Onze hele samenleving zit dus vol met op racistische systemen.
Waar het misgaat en mensen dit verkeerd interpreteren is dat dit geen mening is. Niet van FV of van wie dan ook. Het is een wetenschappelijk onderbouwde sociologische stelling.
Dit is ook precies wat ik bedoelde met dat mensen die FV racistisch noemen vaak zelf niet zo veel lijken te weten van racisme. Als je je daar een klein beetje in verdiept zou je dit namelijk weten en dus ook een dergelijke stelling niet als mening opvatten maar ongeveer zoals iemand die de theorie van de zwaartekracht uitlegt. Er is dus ook niets racistisch aan om dit te zeggen, integendeel.
En voor de duidelijkheid: heel veel anderen hebben exact ditzelfde al heel vaak uitgelegd op het forum. Toch zie ik alleen FV aangevallen worden als zijnde racist. Dat is nogal opvallend en niet terecht.
Het is verder niet mijn bedoeling om hier nogmaals een discussie over racisme te openen, maar ik wil graag serieus ingaan op een vraag. Hopelijk heb ik het goed uitgelegd en maakt dit wat duidelijker waar het over gaat.
vrijdag 27 april 2018 om 16:41
Goede uitlegMaryCrawley schreef: ↑27-04-2018 16:39Ja, dat kan ik zeker uitleggen. Fv zegt namelijk niet dat alle blanken zich superieur voelen, ze zegt dat wij allemaal (inclusief jij, ik en zijzelf) in een samenleving leven waarin bepaalde structuren heel diepgeworteld zitten, zoals het fenomeen dat blanke uiterlijke kenmerken door vrijwel alle mensem onbewust als mooier en beter worden gezien. Kijk bijvoorbeeld naar het blonde schoonheidsideaal. Onze hele samenleving zit dus vol met op racistische systemen.
Waar het misgaat en mensen dit verkeerd interpreteren is dat dit geen mening is. Niet van FV of van wie dan ook. Het is een wetenschappelijk onderbouwde sociologische stelling.
Dit is ook precies wat ik bedoelde met dat mensen die FV racistisch noemen vaak zelf niet zo veel lijken te weten van racisme. Als je je daar een klein beetje in verdiept zou je dit namelijk weten en dus ook een dergelijke stelling niet als mening opvatten maar ongeveer zoals iemand die de theorie van de zwaartekracht uitlegt. Er is dus ook niets racistisch aan om dit te zeggen, integendeel.
En voor de duidelijkheid: heel veel anderen hebben exact ditzelfde al heel vaak uitgelegd op het forum. Toch zie ik alleen FV aangevallen worden als zijnde racist. Dat is nogal opvallend en niet terecht.
Het is verder niet mijn bedoeling om hier nogmaals een discussie over racisme te openen, maar ik wil graag serieus ingaan op een vraag. Hopelijk heb ik het goed uitgelegd en maakt dit wat duidelijker waar het over gaat.