Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
.
anoniem_318765 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:34
99.32% gewijzigd
Ja. Heb geen autisme, maar wel een diagnose en er hangt zeker een stigma op heb ik gemerkt. Niet overal gelukkig.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
CarmiggelT schreef:
13-05-2018 20:02
Herkennen jullie (even algemeen, voor wie er antwoord op wil geven) dat zo’n diagnose ergens ook stigmatiserend werkt, en dus je kansen in het leven deels juist negatief beïnvloedt?
Ik besef me dat dit heel kort door de bocht is, maar de vraag komt voort uit wat ik hier gisteren beschreef.
Ik heb er nog niets van gemerkt. Heb er ook geen probleem mee om te vertellen dat ik bij n psych loop. Krijg geen lullige reacties, althans niet in mn gezicht. Ik heb ook geen behoefte ergens bij te horen dus zie ook geen noodzaak me normaler voor te doen dan ik me voel.
.
anoniem_318765 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 20:33
99.66% gewijzigd
Solomio schreef:
13-05-2018 17:14
Wat ik beschrijf is dat er over al die zaken gewoon best nog veel onduidelijk is en de diagnoses helemaal niet zo eenduidig zijn.
Dus ja, het kan denk ik best dat een kind dat eigenlijk hechtingsproblematiek heeft ten onrechte de diagnose autisme krijgt, of andersom.
Als er dan later een andere diagnose komt kan het dus lijken alsof autisme ineens verdwenen is, of juist ineens ontstaan is.
Ik denk dat bijv ADD ook best veel overlap heeft met autisme en soms wordt er bij hoogbegaafde kinderen ook autistiform gedrag geconstateerd wat dan weer verdwijnt als hun cognitieve capaciteiten meer aangesproken worden.
Dat ben ik helemaal met je eens!
CarmiggelT schreef:
13-05-2018 20:02
Herkennen jullie (even algemeen, voor wie er antwoord op wil geven) dat zo’n diagnose ergens ook stigmatiserend werkt, en dus je kansen in het leven deels juist negatief beïnvloedt?
Ik besef me dat dit heel kort door de bocht is, maar de vraag komt voort uit wat ik hier gisteren beschreef.
Ik ervaar dat niet zo. Integendeel eigenlijk.
Ik heb allerlei dingen niet gered zonder dat ik begreep hoe dat kwam, want ik was slim genoeg en anderen redden het wel.
Nu ik mijn diagnose heb is me veel duidelijk geworden en kan ik ook beter omgaan met mijn 'beperkingen'.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Even een hele andere vraag; ik heb het al eerder genoemd en ik ben echt heeel bang voor paarden. En nu zit Mn kind op paardrijden. Ik was zo bang om langs die beesten te lopen dat il bijna moest huilen van paniek. Maar ben met een soort ijzeren glimlach blijven staan tot iemand naar ons toe kwam. Is het stom als ik hierover een topic open? Of krijg ik dan vooral veel Stel je niet Aan en Ik ben helemaaal niet bang voor Paarden- reacties? Want daar voel ik niets voor... ik baal al onwijs en wil hier echt vanaf, want ik wil het plezier van Mn kind niet bederven. Dus ik zoek tips om me te helpen hierbij (en geen virtuele trap, die vrees ik al van het paard haha). Heeft een topic hierover zin denken jullie?
Labalade schreef:
13-05-2018 22:23
Even een hele andere vraag; ik heb het al eerder genoemd en ik ben echt heeel bang voor paarden. En nu zit Mn kind op paardrijden. Ik was zo bang om langs die beesten te lopen dat il bijna moest huilen van paniek. Maar ben met een soort ijzeren glimlach blijven staan tot iemand naar ons toe kwam. Is het stom als ik hierover een topic open? Of krijg ik dan vooral veel Stel je niet Aan en Ik ben helemaaal niet bang voor Paarden- reacties? Want daar voel ik niets voor... ik baal al onwijs en wil hier echt vanaf, want ik wil het plezier van Mn kind niet bederven. Dus ik zoek tips om me te helpen hierbij (en geen virtuele trap, die vrees ik al van het paard haha). Heeft een topic hierover zin denken jullie?
Ik vind het niet raar, er zijn meer mensen bang voor paarden of andere dieren. Denk dat je best goede tips kunt krijgen :) .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Labalade schreef:
Wij kunnen natuurlijk nooit zeggen hoe een ander zal reageren.
Op elk topic komt minimaal 1 flauwe reactie.
En paarden zijn alleen goed als biefstuk natuurlijk.
ik vind poezen ontzetten eng.
Moiren’ schreef:
13-05-2018 22:32
Wij kunnen natuurlijk nooit zeggen hoe een ander zal reageren.
Op elk topic komt minimaal 1 flauwe reactie.
Een flauwe opmerking kan ik wel verdragen. Of twee of vijf. Max. 8-)
Ibelize schreef:
13-05-2018 22:33
ik vind poezen ontzetten eng.
:hug:
Moiren’ schreef:
13-05-2018 22:32
En paarden zijn alleen goed als biefstuk natuurlijk.
Mijn kind weigert om op een biefstuk te gaan zitten. Of op een pakje paardenrookvlees. Heel flauw, zeker op Moederdag.
Labalade schreef:
13-05-2018 22:47
Een flauwe opmerking kan ik wel verdragen. Of twee of vijf. Max. 8-)
Ik heb er al 7.
Labalade schreef:
Voor het geval je de topic niet opent kun je overwegen eens met een goede paardencoach om de tafel te gaan. Dit kan namelijk ook heel goed helpen tegen je angst voor paarden en het is onder begeleiding van iemand die deze angst serieus neemt. Tegelijkertijd kun je zien wat jouw angst of juist het wegebben ervan doet met het paard. Met een beetje geluk kun jij paarden hierdoor beter leren lezen en begrijpen waardoor je angst verdwijnt.

Ik heb zelf altijd paarden gehad maar ik begrijp heel goed dat mensen bang zijn voor paarden. Het zijn imposante, krachtige, intelligente en gevoelige dieren die onvoorspelbaar kunnen zijn zoals alle dieren. Zeker in combinatie met jouw angst.

Hopelijk kun je er iets mee!
Labalade schreef:
Ga vanuit de foyer naar de les kijken ipv in de gang te staan. Mn moeder vond t ook eng, maar uiteindelijk durfde ze mijn paard wel over de neus te aaien, maar in de gang staan waar iedereen met paard langsliep is nooit haar hobby geworden.
Moiren’ schreef:
13-05-2018 22:50
Ik heb er al 7.
En ik dacht dat alleen paarden eng waren... :'(
Marte007 schreef:
13-05-2018 22:52
Voor het geval je de topic niet opent kun je overwegen eens met een goede paardencoach om de tafel te gaan. Dit kan namelijk ook heel goed helpen tegen je angst voor paarden en het is onder begeleiding van iemand die deze angst serieus neemt. Tegelijkertijd kun je zien wat jouw angst of juist het wegebben ervan doet met het paard. Met een beetje geluk kun jij paarden hierdoor beter leren lezen en begrijpen waardoor je angst verdwijnt.

Ik heb zelf altijd paarden gehad maar ik begrijp heel goed dat mensen bang zijn voor paarden. Het zijn imposante, krachtige, intelligente en gevoelige dieren die onvoorspelbaar kunnen zijn zoals alle dieren. Zeker in combinatie met jouw angst.

Hopelijk kun je er iets mee!
Dank je wel! Suffe vraag maar een paardencoach, is dat dan een soort van psycholoog? Waar kan ik zo iemand vinden? Want zoiets als dit klinkt wel goed!
Solomio schreef:
13-05-2018 21:42
Ik ervaar dat niet zo. Integendeel eigenlijk.
Ik heb allerlei dingen niet gered zonder dat ik begreep hoe dat kwam, want ik was slim genoeg en anderen redden het wel.
Nu ik mijn diagnose heb is me veel duidelijk geworden en kan ik ook beter omgaan met mijn 'beperkingen'.
Bedankt voor je reacties op wat ik hier schreef. Fijn dat een diagnose voor jou positief is geweest!
Labalade schreef:
13-05-2018 22:59
Dank je wel! Suffe vraag maar een paardencoach, is dat dan een soort van psycholoog? Waar kan ik zo iemand vinden? Want zoiets als dit klinkt wel goed!
Hier op viva wink wink ;) .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
redbulletje schreef:
13-05-2018 22:56
Ga vanuit de foyer naar de les kijken ipv in de gang te staan. Mn moeder vond t ook eng, maar uiteindelijk durfde ze mijn paard wel over de neus te aaien, maar in de gang staan waar iedereen met paard langsliep is nooit haar hobby geworden.
Dank je wel voor de tip! Er is helaas alleen geen foyer. Het is een soort boerderij-manege waar de dieren (letterlijk) heel dicht bij de mensen zijn. De paarden die buiten aan het hek staan, kan je feitelijk niet op afstand passeren. Achterlangs is een halve meter ruimte (en no way dat ik of kind achter een paard langs gaan!). Voor de paarden langs is er ruimte op ongeveer 40cm langs hun neus. Dat doen we dan maar. De paarden en ponies staan opgesteld naast de ingang, en bij het hek voor de bak. En ze blokkeren dus eigenlijk de hele entree. Je kan er niet op een andere manier komen, alleen voorlangs of achterlangs. Ze stonden ook een beetje te draaikonten, dus eentje stak net zn bil naar me toe op het moment dat ik moed had verzameld om er langs te gaan. Dat hielp ook niet echt @(
Kia•Ora schreef:
13-05-2018 23:02
Hier op viva wink wink ;) .
Ahh :idee:
Ik zal even een pb sturen :proud:
Labalade schreef:
13-05-2018 23:08
Dank je wel voor de tip! Er is helaas alleen geen foyer. Het is een soort boerderij-manege waar de dieren (letterlijk) heel dicht bij de mensen zijn. De paarden die buiten aan het hek staan, kan je feitelijk niet op afstand passeren. Achterlangs is een halve meter ruimte (en no way dat ik of kind achter een paard langs gaan!). Voor de paarden langs is er ruimte op ongeveer 40cm langs hun neus. Dat doen we dan maar. De paarden en ponies staan opgesteld naast de ingang, en bij het hek voor de bak. En ze blokkeren dus eigenlijk de hele entree. Je kan er niet op een andere manier komen, alleen voorlangs of achterlangs. Ze stonden ook een beetje te draaikonten, dus eentje stak net zn bil naar me toe op het moment dat ik moed had verzameld om er langs te gaan. Dat hielp ook niet echt @(
Lastig als je geen paarden gewend bent idd. Is het een binnenbak? Indien buitenbak kun je aan andere kant van hek staan kijken. Indien binnenbak zonder extra deuren vraag hulp aan de stagiares. De paarden zijn dit gewend. Als je achterlangs loopt hand op de achterhand en je aanwezigheid kenbaar maken, dan trappen ze niet zomaar.
redbulletje schreef:
13-05-2018 23:19
Lastig als je geen paarden gewend bent idd. Is het een binnenbak? Indien buitenbak kun je aan andere kant van hek staan kijken. Indien binnenbak zonder extra deuren vraag hulp aan de stagiares. De paarden zijn dit gewend. Als je achterlangs loopt hand op de achterhand en je aanwezigheid kenbaar maken, dan trappen ze niet zomaar.
Er is alleen een buitenbak. Ik weet niet of ik mijn hand op de bil van een paard durf te leggen hoor haha. Juist omdat ik ze niet ken, ben ik bang dat ze trappen. (Ik heb als kind even pony gereden. Want dat was leuk, zei m’n moeder. Zij had dit zelf graag willen doen maar mocht niet van haar ouders. En dus mocht ik... ‘k Vond het rijden zelf wel leuk, maar de paarden/ponies stiekem heel eng. Ik heb gezien hoe iemand een keer keihard werd getrapt. En gebeten. Durfde niet te zeggen dat ik eigenlijk heel bang was, en verborg mijn angst zoveel mogelijk. Ik wist altijd wel iemand te vinden die mijn hoeven wilde krabben, of het bit in wilde doen. Die angst is altijd gebleven. ‘k Had me voorgenomen om nooit meer een manege in te gaan haha. Maar Mn kind is dol op paarden.. Ik heb het nu pas opgebiecht aan Mn man. Suf he).
Ik ga zeker hulp vragen van de medewerkers, bedankt! En ik ga ook achter een paardencoach aan. Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven