Napraattopic deel 99
donderdag 24 mei 2018 om 09:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 13 juni 2018 om 09:14
niet alleen op dit forum, ook irl. Als je aangerand bent, heb je het uitgelokt. Als je ongewenst zwanger raakt, heb je iets doms gedaan.fashionvictim schreef: ↑12-06-2018 23:08En ook heel erg niet-Viva, over het algemeen is men hier juist heel erg zwart wit en rechtlijnig. Zelfs bij situaties waarin heel duidelijk is dat er een dader en een slachtoffer is weet men hier op Viva er nog wel van te maken dat het als slachtoffer toch je eigen schuld is.
Want daarmee houd je jezelf voor, dat jou zoveel narigheid niet zal overkomen. het is gewoon lekker de schuld van degene die het overkomen is!
Het is een schijnveiligheid, waar mensen erg graag in geloven. Want daarmee hopen mensen narigheid ver weg te houden.
woensdag 13 juni 2018 om 09:30
Van mij mogen ze zo naïef zijn hoor, prima, als ze zich daardoor veiliger voelen. Maar heb dan het fatsoen om het bij een gedachte te houden. Je hoeft een slachtoffer niet na te trappen om jezelf wijs te maken dat het jou niet zal overkomen. Da's gewoon asociaal, om je dood te schamen.lilalinda schreef: ↑13-06-2018 09:14niet alleen op dit forum, ook irl. Als je aangerand bent, heb je het uitgelokt. Als je ongewenst zwanger raakt, heb je iets doms gedaan.
Want daarmee houd je jezelf voor, dat jou zoveel narigheid niet zal overkomen. het is gewoon lekker de schuld van degene die het overkomen is!
Het is een schijnveiligheid, waar mensen erg graag in geloven. Want daarmee hopen mensen narigheid ver weg te houden.
woensdag 13 juni 2018 om 10:35
Inderdaad. Die 'dat overkomt mij niet, ik weet beter' is heel sterk, maar het zou niet normaal moeten zijn om bij slachtoffers steeds voor de voeten te gooien. En uit ervaring (gelukkig maar op één gebied) weet ik: dat doen de slachtoffers vaak zelf wel, omdat je het zo vaak hoort. Het 'hoe heeft mij dat kunnen gebeuren? Ik wist het zo goed!' En toch gebeurt het. Daarom hoop ik ook dat die TO vooral de ruimte/hulp krijgt om de boel weer op de rit te krijgen, en helder te krijgen wat er aan de hand is. Voor haarzelf. Omdat veel mensen nou eenmaal die rust in het hoofd nodig hebben daarvoor.
woensdag 13 juni 2018 om 10:37
maar goed, er zijn ook TO's gewoon dom bezig.schattigmeisje schreef: ↑13-06-2018 10:35Inderdaad. Die 'dat overkomt mij niet, ik weet beter' is heel sterk, maar het zou niet normaal moeten zijn om bij slachtoffers steeds voor de voeten te gooien. En uit ervaring (gelukkig maar op één gebied) weet ik: dat doen de slachtoffers vaak zelf wel, omdat je het zo vaak hoort. Het 'hoe heeft mij dat kunnen gebeuren? Ik wist het zo goed!' En toch gebeurt het. Daarom hoop ik ook dat die TO vooral de ruimte/hulp krijgt om de boel weer op de rit te krijgen, en helder te krijgen wat er aan de hand is. Voor haarzelf. Omdat veel mensen nou eenmaal die rust in het hoofd nodig hebben daarvoor.
als je keer op keer een topic opent, dat je vriend een lul is, die vreemdgaat. Dan worden de reacties niet milder natuurlijk
woensdag 13 juni 2018 om 10:40
als je man vreemd gaat had je maar meer seks moeten donerenlilalinda schreef: ↑13-06-2018 09:14niet alleen op dit forum, ook irl. Als je aangerand bent, heb je het uitgelokt. Als je ongewenst zwanger raakt, heb je iets doms gedaan.
woensdag 13 juni 2018 om 10:44
Ja, dat is ook gewoon zo. Maar ik ben wel milder geworden in mijn oordelen sinds een paar jaar
woensdag 13 juni 2018 om 15:10
woensdag 13 juni 2018 om 16:28
viewtopic.php?f=10&t=412180&start=#p28630958
Waatschuwing voor offtopic....
Wie staft zoiets nou?
Hele offtopic discussie, wordt er blijkbaar 1 post gestaft waarin ik aangaf dat ik Spells gedrag herken uit mijn starre familie.
Wie staft zoiets nou?
Hele offtopic discussie, wordt er blijkbaar 1 post gestaft waarin ik aangaf dat ik Spells gedrag herken uit mijn starre familie.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 13 juni 2018 om 16:33
Je hebt fans hè. Die grijpen elke kans om te staffen aan.Solomio schreef: ↑13-06-2018 16:28viewtopic.php?f=10&t=412180&start=#p28630958
Wie staft zoiets nou?
Life is short. Eat dessert first.
woensdag 13 juni 2018 om 16:36
Nou, zou dat het zijn?
Of ging het om het woord autisme, waar ik de starheid in mijn familie aan wijt? Dat lijkt nogal eens moeilijk te vallen hier op Viva.
woensdag 13 juni 2018 om 16:42
Ah dat is balen! Geweldig topic loop je zo mis!MonteCara* schreef: ↑13-06-2018 16:40Ik wil zo graag mee doen met het 3-lettertopic.
Kan niet, want het duurt ongeveer twee minuten voordat mijn reactie geplaatst wordt.
Ondertussen zijn er al dan weer 10 posts geweest![]()
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 13 juni 2018 om 16:43
Spell is een hij toch?
En ik heb geen ws voor op de man, maar voor offtopic.
Spell reageerde met dat hij zeker wat autistische trekken heeft en wekte niet de indruk erg beledigd te zijn. Zijn reactie is ook weggehaald.
Dus ik gok dat iemand anders gestaft heeft eigenlijk.
solomio wijzigde dit bericht op 13-06-2018 16:44
1.41% gewijzigd