Napraattopic deel 99

24-05-2018 09:06 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
fashionvictim schreef:
12-06-2018 23:08
En ook heel erg niet-Viva, over het algemeen is men hier juist heel erg zwart wit en rechtlijnig. Zelfs bij situaties waarin heel duidelijk is dat er een dader en een slachtoffer is weet men hier op Viva er nog wel van te maken dat het als slachtoffer toch je eigen schuld is.
niet alleen op dit forum, ook irl. Als je aangerand bent, heb je het uitgelokt. Als je ongewenst zwanger raakt, heb je iets doms gedaan.
Want daarmee houd je jezelf voor, dat jou zoveel narigheid niet zal overkomen. het is gewoon lekker de schuld van degene die het overkomen is!
Het is een schijnveiligheid, waar mensen erg graag in geloven. Want daarmee hopen mensen narigheid ver weg te houden.
lilalinda schreef:
13-06-2018 09:14
niet alleen op dit forum, ook irl. Als je aangerand bent, heb je het uitgelokt. Als je ongewenst zwanger raakt, heb je iets doms gedaan.
Want daarmee houd je jezelf voor, dat jou zoveel narigheid niet zal overkomen. het is gewoon lekker de schuld van degene die het overkomen is!
Het is een schijnveiligheid, waar mensen erg graag in geloven. Want daarmee hopen mensen narigheid ver weg te houden.
Van mij mogen ze zo naïef zijn hoor, prima, als ze zich daardoor veiliger voelen. Maar heb dan het fatsoen om het bij een gedachte te houden. Je hoeft een slachtoffer niet na te trappen om jezelf wijs te maken dat het jou niet zal overkomen. Da's gewoon asociaal, om je dood te schamen.
Inderdaad. Die 'dat overkomt mij niet, ik weet beter' is heel sterk, maar het zou niet normaal moeten zijn om bij slachtoffers steeds voor de voeten te gooien. En uit ervaring (gelukkig maar op één gebied) weet ik: dat doen de slachtoffers vaak zelf wel, omdat je het zo vaak hoort. Het 'hoe heeft mij dat kunnen gebeuren? Ik wist het zo goed!' En toch gebeurt het. Daarom hoop ik ook dat die TO vooral de ruimte/hulp krijgt om de boel weer op de rit te krijgen, en helder te krijgen wat er aan de hand is. Voor haarzelf. Omdat veel mensen nou eenmaal die rust in het hoofd nodig hebben daarvoor.
schattigmeisje schreef:
13-06-2018 10:35
Inderdaad. Die 'dat overkomt mij niet, ik weet beter' is heel sterk, maar het zou niet normaal moeten zijn om bij slachtoffers steeds voor de voeten te gooien. En uit ervaring (gelukkig maar op één gebied) weet ik: dat doen de slachtoffers vaak zelf wel, omdat je het zo vaak hoort. Het 'hoe heeft mij dat kunnen gebeuren? Ik wist het zo goed!' En toch gebeurt het. Daarom hoop ik ook dat die TO vooral de ruimte/hulp krijgt om de boel weer op de rit te krijgen, en helder te krijgen wat er aan de hand is. Voor haarzelf. Omdat veel mensen nou eenmaal die rust in het hoofd nodig hebben daarvoor.
maar goed, er zijn ook TO's gewoon dom bezig.
als je keer op keer een topic opent, dat je vriend een lul is, die vreemdgaat. Dan worden de reacties niet milder natuurlijk
Nouschi schreef:
13-06-2018 08:20
Nee klopt. We wachten rustig af. Zoals RB zegt, in het ziekenhuis is gratis wifi dus we zullen wel de ene na de andere update krijgen vandaag :lol:
en eten en je kan drie per dag douchen. Hebt geen navigatie nodig! ideaal
lilalinda schreef:
13-06-2018 09:14
als je man vreemd gaat had je maar meer seks moeten doneren
lilalinda schreef:
13-06-2018 10:37
maar goed, er zijn ook TO's gewoon dom bezig.
als je keer op keer een topic opent, dat je vriend een lul is, die vreemdgaat. Dan worden de reacties niet milder natuurlijk
Ja, dat is ook gewoon zo. Maar ik ben wel milder geworden in mijn oordelen sinds een paar jaar ;-)
S-Meds schreef:
13-06-2018 10:40
Logisch toch.
Je vráágt gewoon om zo'n behandeling als je jezelf als deurmat ziet. Lekker suf bezig. En waarom staat het huis niet op jouw naam?
S-Meds schreef:
13-06-2018 10:40
Ja, maar dat is ook jouw echtelijke plicht. Seks geven.
Head* schreef:
13-06-2018 12:49
Ja, maar dat is ook jouw echtelijke plicht. Seks geven.
ik zit de hele dag beschikbaar te wezen
S-Meds schreef:
13-06-2018 14:55
ik zit de hele dag beschikbaar te wezen
Ik ook:

eerst de pantoffels klaarzetten als hij thuiskomt, dan een lekkere maaltijd maken, afwassen, benen spreiden, bescheiden kreunen.
Head* schreef:
13-06-2018 15:06
Ik ook:

eerst de pantoffels klaarzetten als hij thuiskomt, dan een lekkere maaltijd maken, afwassen, benen spreiden, bescheiden kreunen.
pijpen kan prima tijdens het eten hoor, kan hij meteen de krant even doornemen (of foto's van zijn ex)
Gadver.
Head* schreef:
13-06-2018 15:06
Ik ook:

Nee, eerst benen wijd en dan daarna afwassen terwijl hij zijn naspel uitslaapt toch?
shifty schreef:
13-06-2018 16:08
Nee, eerst benen wijd en dan daarna afwassen terwijl hij zijn naspel uitslaapt toch?
Kunt toch multi-tasken? Benen wijd en afwassen tegelijk. Beetje kreunen en klaar.
Driedubbel
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 13-06-2018 16:11
96.79% gewijzigd
Driedubbel
viewtopic.php?f=10&t=412180&start=#p28630958

Waatschuwing voor offtopic....
Wie staft zoiets nou?
Hele offtopic discussie, wordt er blijkbaar 1 post gestaft waarin ik aangaf dat ik Spells gedrag herken uit mijn starre familie.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
13-06-2018 16:28
viewtopic.php?f=10&t=412180&start=#p28630958

Waatschuwing voor offtopic....
Wie staft zoiets nou?
Hele offtopic discussie, wordt er blijkbaar 1 post gestaft waarin ik aangaf dat ik Spells gedrag herken uit mijn starre familie.
Je hebt fans hè. Die grijpen elke kans om te staffen aan.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
13-06-2018 16:33
Je hebt fans hè. Die grijpen elke kans om te staffen aan.
Nou, zou dat het zijn?
Of ging het om het woord autisme, waar ik de starheid in mijn familie aan wijt? Dat lijkt nogal eens moeilijk te vallen hier op Viva.
Je zegt impliciet dat zij star is, dus op de man >>> waarschuwing :nut:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik wil zo graag mee doen met het 3-lettertopic.

Kan niet, want het duurt ongeveer twee minuten voordat mijn reactie geplaatst wordt.
Ondertussen zijn er al dan weer 10 posts geweest :thunder:

MonteCara* schreef:
13-06-2018 16:40
Ik wil zo graag mee doen met het 3-lettertopic.

Kan niet, want het duurt ongeveer twee minuten voordat mijn reactie geplaatst wordt.
Ondertussen zijn er al dan weer 10 posts geweest :thunder:
Ah dat is balen! Geweldig topic loop je zo mis!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
13-06-2018 16:40
Je zegt impliciet dat zij star is, dus op de man >>> waarschuwing :nut:
Spell is een hij toch?
En ik heb geen ws voor op de man, maar voor offtopic.
Spell reageerde met dat hij zeker wat autistische trekken heeft en wekte niet de indruk erg beledigd te zijn. Zijn reactie is ook weggehaald.
Dus ik gok dat iemand anders gestaft heeft eigenlijk.
solomio wijzigde dit bericht op 13-06-2018 16:44
1.41% gewijzigd
Anders zeg maar tegen mij wat je wilt plaatsen, dan doe ik het voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven