Nieuwe forummers

26-07-2008 11:55 712 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij verklaren waarom er de laatste tijd zoveel nieuwe forummers zijn? Waarom zijn velen van hen zo hypersensitief / minder begaafd / getraumatiseerd / etc. en waarom moeten we van de Angels aardig tegen hen doen? Ligt het Yes-forum of het Libelle-forum plat? Valt het allemaal onder Sanoma en zijn de Finnen boos?
Alle reacties Link kopieren
Oh, hier is iedereen... Es kijken of het bij te lezen valt.
Alle reacties Link kopieren
CL2 schreef op 28 juli 2008 @ 14:37:

[...]





Rosanna; ik noemde jou geen moraalridder vrouw! Ben je mal, dit waren slechts twee standaard reacties van mensen, die er anders over denken en dan geen argumenten meer hebben. Je kunt er op wachten, probeer maar eens als meelezer!




Inderdaad net als:



Jouw man gaat zeker ook vreemd daarom reageer je zo.

Wacht maar tot het jouw overkomt.

Als je niet normaal kunt reageren(lees wat in mijn straatje past) regeer dan niet.
Alle reacties Link kopieren
citroentekkel schreef op 28 juli 2008 @ 14:41:

[...]





Inderdaad net als:



Jouw man gaat zeker ook vreemd daarom reageer je zo.

Wacht maar tot het jouw overkomt.

Als je niet normaal kunt reageren(lees wat in mijn straatje past) regeer dan niet.




Hahaha, ja, zooooo voorspelbaar!



Wat dacht je van; 'Jouw leven is zeker perfect, wie zonder zonde is, werpe de eerste steen'.
Alle reacties Link kopieren
"Als het je niet bevalt lees je toch niet?!"



Overigens ga ik gewoon nog steeds posten wat ik wil, laat mij niet door belerende schooljuffies (;-) HPLK) censureren dank u.
Alle reacties Link kopieren
[quote]josefientje12 schreef op 27 juli 2008 @ 10:17:

[...]





Nou, ik heb de meeste posting doorgelezen en ik vond er nogal wat provocerende opmerkingen tussen zitten, ook naar de Viva-Angel en daar kan ik me verschrikkelijk aan ergeren. Volgens jullie oudgedienden moet iedereen zich aan de regels houden, behalve jullie, want jullie zitten hier al zolang.





Mijn hemel. heb je ook maar 1 letter gelezen van wat ik geschreven heb? Je citeerde uit de openingspost juist een zin (over minderbegaafd enzo) waar de meeste mensen hier (ook de 'oudgedienden') kritisch over waren. Beetje vreemd om dan juist die zin als argument aan te voeren en daarbij te spreken in termen van 'wij' en 'jullie'. Daar ergerde IK me nogal aan en dat heb ik willen verwoorden. Over de inhoudelijke discussie heb ik me verder niet zo uitgesproken omdat ik denk dat deze ook wordt opgeblazen (met als begin dus de formuleringen van TO). Volgens mij treden er bij verreweg de meeste 'nieuwelingen' geen problemen op namelijk. Dat dat bij jou wel gebeurt, je kunt ook bij jezelf te rade gaan. En dan wil ik helemaal niet vervallen in termen van 'minderbegaafd' of weet ik wat, want dat is volgens mij niet aan de orde. Ik denk meer aan manier van posten en de reactie als daar iets over gezegd wordt. Anderzijds zal ik ook niet ontkennen dat er (in het algemeen) wel eens wat doorgeschoten kan worden van de kant van de 'oudgedienden'. Maar ik persoonlijk zie dat eerder als actie-reactie (daarbij in het midden latend of de manier waarop helemaal correct is), dan een soort vete tussen oudgedienden en nieuwe forummers.



Met het risico heeeeeeel erg mosterd te zijn post ik dit, omdat er op een post van mij gereageerd werd en ik daar ook persoonlijk op wilde reageren.
Alle reacties Link kopieren
josefientje12 schreef op 27 juli 2008 @ 10:48:

[...]



Elk mens heeft 2 kanten, dat heb ik al eens eerder gezegd en als jij niet open staat voor mijn uitleg, hou je je er dan buiten.
Oei jongens, neem me mijn gemosterd niet kwalijk, maar deze kan ik toch echt even niet laten liggen... De verklaring voor het zichzelf quoten... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ojee, nu duikt er opeens een Angel 2000 op (2000, is misschien haar geboortejaar?)

Precies zo'n voorbeeld hoe je het als nieuwe forummer beter NIET aanpakt...



En jaaa, ik zal me proberen te beheersen... :angel:
Alle reacties Link kopieren
Is mij niet gelukt helaas
Alle reacties Link kopieren
CL2 schreef op 28 juli 2008 @ 14:37:

[...]





Nou ja, in het verlengde van dit topic zou ik juist zeggen, gewoon doen! Ik bedoel, ieder mens kan denken en zich dus realiseren dat als je vandaag iets moet verzinnen voor een verjaardag morgen, dat je commentaar kan krijgen. Maar daarnaast zijn er echt forummers zat, die tips geven, dus dat is toch prima dan?



Maar ik herken het wel. Dat dan weer wel!



Rosanna; ik noemde jou geen moraalridder vrouw! Ben je mal, dit waren slechts twee standaard reacties van mensen, die er anders over denken en dan geen argumenten meer hebben. Je kunt er op wachten, probeer maar eens als meelezer!
weet ik lieverd, was ook maar een geintje, maar ik heb ook wel eens in zo'n topic meegeschreven, weet dus hoe het werkt. Werd toen overigens wel voor moraalridder uitgemaakt, maar ja dat krijg je als mensen niet le-zen X-D
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef op 28 juli 2008 @ 15:29:

[...]





weet ik lieverd, was ook maar een geintje, maar ik heb ook wel eens in zo'n topic meegeschreven, weet dus hoe het werkt. Werd toen overigens wel voor moraalridder uitgemaakt, maar ja dat krijg je als mensen niet le-zen X-D


Dat komt omdat ze het te druk hebben met andere dingen
Alle reacties Link kopieren
X-D
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef op 28 juli 2008 @ 15:29:

[...]





weet ik lieverd, was ook maar een geintje, maar ik heb ook wel eens in zo'n topic meegeschreven, weet dus hoe het werkt. Werd toen overigens wel voor moraalridder uitgemaakt, maar ja dat krijg je als mensen niet le-zen X-D




Oh, hahaha, had ik niet door, dom, dom, dom!



Ja maar le-zen is zo moeilijk.



Oja; guilty wat betreft Angel2000. Maar ik vind mezelf niet negatief naar een nieuwe TO. En daar gaat het toch om?
Alle reacties Link kopieren
Herstel: het is Angel 20000 (een nulletje meer)

Niet haar geboortejaar dussss...mijn excuses...



Le-zen Goldie! :-$
Alle reacties Link kopieren
Oh oh oh oh oh Goldie toch! Nou heb ik het óók fout gedaan. Tssssk... X-D
Alle reacties Link kopieren
Goldielocks schreef op 28 juli 2008 @ 15:48:

Herstel: het is Angel 20000 (een nulletje meer)

Niet haar geboortejaar dussss...mijn excuses...



Le-zen Goldie! :-$
hmm, dan moet ik ook beter le-zen :-$
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Posting uit het topic van Aruba op de Vivapijler.



Vind er niets mis mee dat het beleid wat strenger wordt aangepakt. Maar ben wel van mening dat niet alle forummers zich respectloos gedragen tegenover nieuwelingen en dat die respectloosheid wel degelijk ook afkomt van sommige nieuwelingen. En daarmee gezegd hebbende blijft het een bepaald groepje "oud gedienden" en "nieuwelingen" die zich misdragen. En niet allemaal. (ik zal dit ook even kopieren naar het topic op overige. Anders blijf ik mijzelf herhalen)



En wat de tijd beter besteden betreft: ik vind het best zo. Als ik mij misdraag zijn de angels er om mij te bestraffen. En zien die het niet tijdig genoeg dan zijn er andere forummers die mij op mijn gedrag wijzen dan wel dit doorgeven aan de angels. Dat recht heeft een iedere bezoeker hier van het forum. Staat prachtig in de huisregels. Klikken noem ik dit niet, maar eerder gewoon er samen voor zorgen dat het forum een prima plek is voor iedereen.



Ik ben blij met het forum heb er prachtige irl vriendschappen aan over gehouden en soms pittige, leuke, verfrissende discussies gehad en ga ik zeer zeker nog krijgen. Dat maakt voor mij een goed forum. Het staat en valt met alle bezoekers en alle onderwerpen die worden aangesneden.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd aardig tegen iedereen. Ik ben niet hypersensitief, maar ik houd wel van hobby's. Verder word ik altijd wel blij van keukenzeil en die blije staat kan veranderen in hooornachtig als het écht leuk keukenzeil is. Nieuw ben ik overigens niet, maar dat weer geheel terzijde.
Alle reacties Link kopieren
Ja en jij weet altijd hoelaat het begint het Q X-D Vergeet je wel te vermelden dat je altijd geinteresseerd bent in de staat van iemands dakgoot en vensterbank.
Alle reacties Link kopieren
@minny and borodini:



inderdaad, nieuwe avatar, maar ook nog niet geheel tevreden hiermee. Ben in een soort forum-crisis mbt het leukst gevonden plaatje.

Minny, ik voel me eigenlijk wel welkom hier en daar. Maar ik moet je ook eerlijk bekennen dat ik ook niet in de rij sta om direct harde kritieken uit te delen als ik verder ook niet zo vreselijk actief ben. Ik lees mee, en als ik iets zie waar ik echt op MOET reageren, dan doe ik het doorgaans wel.. maar meestal dus positief. Slechts eenmaal hard door de bocht gekomen, en dat was op een onderwerp mbt iemand die een beetje agressief reageerde op antwoorden nav haar pasgezette tatoo en de geplande vakantie. Kan me voorstellen dat je je daar doorgaans minder geliefd mee maakt. Maar dat is aan de andere kant wat ik nou juist aan het topic waardeer: de eerlijkheid en het feit dat je niet altijd de antwoorden krijgt waar je op zat te wachten. ... Zo heb ik ook wel eens een topic geopend over bi-religieuze gezinnen en kreeg daar ook veel stof tot denken. Kon het alleen maar waarderen.





Vind het zoooo jammer dat ik niet alle tijd heb om alles te lezen!!! :(
Ik lees voornamelijk mee maar ik weet wel dat er een hoop gezegd wordt over Viva op andere fora. Het schrikt velen juist af om te komen omdat er hier een aantal moekes zitten van het 1e uur die iedereen met een "raar topic" of "rare vraag" in hun ogen finaal de grond in boren.
Vind ik wel meevallen Kate....

Als je gewoon kalmpjes mee gaat schrijven en er zolangzamerhand in rolt dan kom je een heel eind. Zo begon ik, inmiddels ook alweer jaren geleden, en dat ging prima, terwijl de forumsfeer toen behoorlijk veel feller was dan hij nu is, in mijn ogen dan.



Het hangt ook van het topic af. Beginnen op je eerste forumdag met een topic over je hevige verliefdheid op een collega terwijl je al dertien jaar getrouwd bent, kan nogal voor een stigma zorgen. Slimmer is het dan om te zoeken naar een topic over vreemdgaan (en dat zijn er nogal wat) en daar eerst eens mee te gaan praten voor je je hele hebben en houwen in een apart topic zet.



Ik vind het dus juist zo bijzonder dat sommige nieuwe mensen direct beginnen met het openen van topics over allerhande onderwerpen en dan verwachten dat het meteen ouwe jongens krentenbrood is met iedereen en zelfs boos en verbaasd zijn als dat niet zo is. Niet even rondkijken, lezen, hier en daar eens iets posten, beetje kijken hoe de boel in elkaar steekt maar meteen vól er in en dan kwaad worden of dit een kutforum vinden als het niet meteen goed gaat.



Hoewel het internet is moet een band groeien, moet men je een beetje leren kennen over en weer. Als nieuweling in een bedrijf, op school, bij een vereniging kijk je ook even de kat uit de boom voordat je je manifesteert.



En ja, er zitten hier haaibaaien, waar niet? Ik zat ooit eens een tijdje op een forum voor maine coon katten. Nou, daar zaten ze ook, en niet te zuinig. Toen was ik het die een verkeerde vraag had gesteld. Allemachtig, daar zijn de dames hier brave hendrikjes bij.
Alle reacties Link kopieren
Wat vroeg je dan Leo
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook nog niet het idee dat ik gelijk e grond in geboord ben. En ik ben hier ook nog maar net.

Dus dank jullie dames :D :P




Of je een Maine Coon naar buiten kunt laten......

Ik was een kattenhater, zou er geen mogen hebben en ik moest mijn kinderen ook maar meteen voor een auto gooien, als ik zó met mijn katten omging....



Vond ik vrij heftig.
Alle reacties Link kopieren
Zo dan.........
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven