Nog wakker ! ?

22-02-2012 01:33 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie nog wakker is, (nog) niet kan slapen, al geslapen heeft, gewoon zin heeft om nog wat te kletsen.

Iedereen is van harte welkom!
Wat heb je anders nog in huis?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik hoef niet vroeg op en het is nog vroeg maar ik ben moe, dus ga maar slapen. Truste allemaal.
Veel ligt er niet meer.

Beetje kroepoek, een hele pittige mie (teveel peper om nu te eten), afbakbroodjes, zoet beleg, pakje diepvriesloempia's (maar heb geen frituurpan en uit de oven waren ze NIET lekker), crackers, eieren en verder de gebruikelijke voorraad (kruiden en sausjes).
Slaap lekker thee!
Afbakbroodje met plakje kaas.

Van die melbatoastjes met gekookt ei erop en ik vind het dan lekker met een drupje mayo/slasaus of andere saus.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Slaap lekker Thee.
De kaas is op, maar ik ga NU eieren koken. Mjam! En ik heb hele lekkere toastjes, met zeezout en oregano.

Dank Myleen, wat een uitdaging maak ik er weer van he? Weinig culinair.
Warm ei op een toastje of een afbakbroodje is heerlijk hoor.
Heb gewoon berehonger nu.

Het avondeten was te pittig voor me, heb ik grotendeels laten staan. En verder had ik nog niet gegeten overdag, dus ik rammel!
Heleen, weet je wat een lekker kruid is en echt een aanrader om te kopen;

http://www.google.nl/imgr ... 29,r:19,s:165&tx=51&ty=99
Dat ziet er lekker uit. Ik houd alleen niet van olijven. Proef je dat nadrukkelijk?

Ik houd wel van die combinatiemolens, heb bijvoorbeeld peper & knoflook, vierseizoenenpeper en peper & zeezout.
Nee ik vind het niet overheersend, ik proef voornamelijk de gedroogde tomaat, hij is heel lekker. Het is een beetje als die andere combi molens. Ik heb alleen van combi nog zeezout/peper, ook een keer gekregen. Ik heb zo nu en dan wel eens aparte kruiden gehad. Vorig jaar bij de bbq van Thee 6 kruiden in potjes waar ik het bestaan niet eens van wist. Zo leuk.
Ik moet echt een keer investeren in dat soort lekkere kruiden. Heb nog niet echt een goede basisvoorraad.

MV op de zwarte markt verkopen ze toch ook kruiden? Is dat anders dan in de super?
Goeieavond allen!
Er stonden ook bakjes met een gekleurd spulletje bij de BBQ toch? Ik heb even geen idee meer waar we dat overheen deden
Goedenavond!
Oja Heleen, ik heb wel in molens verschillende soorten peper. Die vier seizoenen end.

Moon, daar verkopen ze de kruiden los, dus krijg je in een klein doosje. Ook makkelijk om te gebruiken of thuis in een potje te doen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2012 @ 22:56:

Nee ik vind het niet overheersend, ik proef voornamelijk de gedroogde tomaat, hij is heel lekker. Het is een beetje als die andere combi molens. Ik heb alleen van combi nog zeezout/peper, ook een keer gekregen. Ik heb zo nu en dan wel eens aparte kruiden gehad. Vorig jaar bij de bbq van Thee 6 kruiden in potjes waar ik het bestaan niet eens van wist. Zo leuk.

Dan ga ik er eens naar kijken. Lijkt me lekker op bruschetta, over de mozzarella. Of bij gebraden kip misschien.

Kruiden liggen hier ook genoeg. Niet alles wordt evenveel gebruikt.

Verse kruiden ben ik niet goed in. Eens in de zoveel tijd haal ik weer eens wat plantjes, maar vooral basilicum gaat altijd dood na een paar dagen.
Kan de bakjes waar ze het in doen niet snel vinden. Zo moet je het denken en ervoor hebben ze al die doorzichtige bakjes gevuld met kruiden en erop staat wat het is.

http://wandelfotosite.nl/ ... oads/2011/11/P1070004.jpg

He Flower.
Dan moet ik maar eens potjes gaan sparen.

Verse kruiden doe ik ook even niet meer. Meestal worden ze eerst heul groot en dan knip ik ze af maar is het teveel om in één keer te gebruiken.

En daarna blijft er zo'n half levend half dode plant over, vind ik zielig om weg te gooien maar veel nut heeft ie ook niet meer

En als een plant zo hard gegroeid is is de kruidige smaak ook minder.

Heb paar jaar geleden wat kruidenplanten bij mijn ouders in de tuin gezet. Daar kan ik wel weer eens wat van oogsten.
quote:helene31 schreef op 27 februari 2012 @ 23:00:

[...]

Dan ga ik er eens naar kijken. Lijkt me lekker op bruschetta, over de mozzarella. Of bij gebraden kip misschien.

Kruiden liggen hier ook genoeg. Niet alles wordt evenveel gebruikt.

Verse kruiden ben ik niet goed in. Eens in de zoveel tijd haal ik weer eens wat plantjes, maar vooral basilicum gaat altijd dood na een paar dagen.Daar gebruik ik het ook altijd bij. Bij kaas is het heerlijk, maar ook vlees en vleeswaren, echt heerlijk. Bij mozzarella ook lekker, die is vrij neutraal qua smaak, daar moeten kruiden bij.
Hoi allemaal,

Ik kom straks terug als het niet meer over eten gaat, haha.

Zelfs een kruidenplant lijkt me nu lekker (stukkie kaas erbij....)
Wow MV, ziet er mooi uit.

In Israel heb je winkels helemaal vol met kruiden, specerijen, zaadjes, etc. Dan stelt ons kruidenschapje in de supermarkt niet veel voor
Ik heb nog een halfdooie basilicum en een halfdooie oregeno staan Moos. Mag je zo hebben.
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 februari 2012 @ 23:02:

Kan de bakjes waar ze het in doen niet snel vinden. Zo moet je het denken en ervoor hebben ze al die doorzichtige bakjes gevuld met kruiden en erop staat wat het is.

http://wandelfotosite.nl/ ... oads/2011/11/P1070004.jpg

He Flower.Oh, die zie ik weleens bij de toko en op de zwarte markt. Het ruikt daar altijd zo lekker. Toch koop ik liever iets met een verpakking. Heel stom misschien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven