Onbenullige ergernissen *deel 2!*
vrijdag 26 juni 2015 om 12:05
Waar ik me best wel aan erger, is het fenomeen dat Jan en alleman tegenwoordig een boek aan het schrijven is. Ze denken allemaal maar dat ze dat kunnen, terwijl schrijven toch echt een vak is. Een moeilijk vak ook nog. Een collega van mij komt elke week op Facebook wel met een update over haar boek, terwijl ze zo'n update niet eens foutloos kan schrijven.
donderdag 2 juli 2015 om 08:58
Ik heb volgens mij de enige buurkindjes die keihard gaan janken als ze in een zwembadje worden gezet. Dan denk ik, als ze het toch niet leuk vinden, bespaar je dan de moeite. Herrie omdat er in zwembadjes wordt gespeeld kan ik begrijpen, logisch. Maar dit?! Aan de ene kant willen ze het kindje voor de zomervakantie van watervrees af helpen, dus die wordt gedwongen om erin te gaan. Aan de andere kant wonen gewoon twee draakjes.
vrijdag 17 juli 2015 om 11:54
Misschien ligt het aan mij (of aan mijn telefoon). Maar wanneer ik mobiel forum, en ik bij een topicpagina naar beneden wil 'swipen', blijft de pagina hangen bij de advertentie op die pagina. Verder naar beneden bewegen lukt dan (even) niet.
Irritant vind ik dat.
Irritant vind ik dat.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
vrijdag 17 juli 2015 om 12:11
quote:Vera8 schreef op 17 juli 2015 @ 11:54:
Misschien ligt het aan mij (of aan mijn telefoon). Maar wanneer ik mobiel forum, en ik bij een topicpagina naar beneden wil 'swipen', blijft de pagina hangen bij de advertentie op die pagina. Verder naar beneden bewegen lukt dan (even) niet.
Irritant vind ik dat.Heb ik ook. Ik mis het oude mobiele forum, ik kwam toen veel vaker op het forum, want dat werkte en was niet zo'n aanslag op mijn databundel.
Irritant vind ik dat.Heb ik ook. Ik mis het oude mobiele forum, ik kwam toen veel vaker op het forum, want dat werkte en was niet zo'n aanslag op mijn databundel.
maandag 20 juli 2015 om 14:03
maandag 3 augustus 2015 om 11:16
even een oude topic uit de kelder vandaan getrokken
Ik heb sinds een lange tijd een ergernis.
Mijn naaste buurman heeft de neiging om `s morgens even lekker te gaan rochelen. De huizen zijn een beetje erg gehorig. Lekker als je `s morgens aan je ontbijtje zit en je hoort een gigantische gerochel, gelijk geen trek meer. en het lastige is, je weet niet hoe laat hij altijd opstaat. Iedere keer schreeuw ik, ga je lekker buurman, stop dan met roken, ben je gelijk van dat gerochel af.
Ik heb sinds een lange tijd een ergernis.
Mijn naaste buurman heeft de neiging om `s morgens even lekker te gaan rochelen. De huizen zijn een beetje erg gehorig. Lekker als je `s morgens aan je ontbijtje zit en je hoort een gigantische gerochel, gelijk geen trek meer. en het lastige is, je weet niet hoe laat hij altijd opstaat. Iedere keer schreeuw ik, ga je lekker buurman, stop dan met roken, ben je gelijk van dat gerochel af.
maandag 3 augustus 2015 om 14:56
quote:suzyqfive schreef op 09 juni 2015 @ 01:02:
Over burengerucht gesproken...
Wij hebben een hoekwoning en haaks op ons huis staat ook een rijtje huizen die met de tuin aan die van ons grenzen. Het dichts bij onze slaapkamer woont een gezin met 1 zoon en een grote koikarpervijver. En werkelijk waar... Elk weekend zitten ze om 7u in de tuin en elke keer gaat het hetzelfde...
Kind is drie maar prast amper, is meer klank uitstoten, vader praat ook niet op normale toon overigens maar het gaat ongeveer zo: BonK! (tuindeur wordt opengegooid) ahhh ahhh! (kind) kling kloing kloenk (een of ander speeltje) Bom! (Speeltje over het hekje). KLIK! (hekje open). NEE! Neenee! Niet doen! Niet in de vijver gooien. NEEEEE! (vader) Wheeeheeeheee (kind) Doe nou nietttt! Hou op! Moet je naar binnen, hè hu! (vader) ahhh oeeee uuuiijhjb auto! (kind) Neehee, niet doenn! (vader) tak tak tak spletsh papa! (kind) trrrringgggh (telefoon) JA? MET JOOP! (vader, fictieve naam) baf boef bips beng (speeltje kind) NEE DE KARPERS GAAN NOG NIET BEST, ZIT SCHUIM OP HET WATER (VADEr) enz enz... Zucht
Sorry, maar
Zie het helemaal voor me.
Over burengerucht gesproken...
Wij hebben een hoekwoning en haaks op ons huis staat ook een rijtje huizen die met de tuin aan die van ons grenzen. Het dichts bij onze slaapkamer woont een gezin met 1 zoon en een grote koikarpervijver. En werkelijk waar... Elk weekend zitten ze om 7u in de tuin en elke keer gaat het hetzelfde...
Kind is drie maar prast amper, is meer klank uitstoten, vader praat ook niet op normale toon overigens maar het gaat ongeveer zo: BonK! (tuindeur wordt opengegooid) ahhh ahhh! (kind) kling kloing kloenk (een of ander speeltje) Bom! (Speeltje over het hekje). KLIK! (hekje open). NEE! Neenee! Niet doen! Niet in de vijver gooien. NEEEEE! (vader) Wheeeheeeheee (kind) Doe nou nietttt! Hou op! Moet je naar binnen, hè hu! (vader) ahhh oeeee uuuiijhjb auto! (kind) Neehee, niet doenn! (vader) tak tak tak spletsh papa! (kind) trrrringgggh (telefoon) JA? MET JOOP! (vader, fictieve naam) baf boef bips beng (speeltje kind) NEE DE KARPERS GAAN NOG NIET BEST, ZIT SCHUIM OP HET WATER (VADEr) enz enz... Zucht
Sorry, maar
Zie het helemaal voor me.
maandag 3 augustus 2015 om 15:04
Dat ik elke dag mooi mijn best doe om zonnebrandcreme te smeren als ik buiten kom: gezicht, hals, nek, schouders, armen...; en dan zaterdag toch nog een beetje ben verbrand op mijn buik, los doorheen mijn witte t-shirt. En dat terwijl ik zelfs nooit lang in de zon heb gelopen.
Note to self: een t-shirt van lichtje stof werkt niet als zonnebescherming. Dus nu elke keer extra werk door mijn mijn hele lichaam in te smeren vooraleer ik buiten kom.
Note to self: een t-shirt van lichtje stof werkt niet als zonnebescherming. Dus nu elke keer extra werk door mijn mijn hele lichaam in te smeren vooraleer ik buiten kom.
woensdag 5 augustus 2015 om 12:15
Bij mijn zoontje op de opvang werken ze met thema's, afgelopen weken was dat het thema muziek. Liedjes zingen, instrumenten, tekeningen maken over het onderwerp van het liedje enz. Dat thema is nu afgerond, dus ze hebben hun liedjes boek mee naar huis gekregen (de leidster heeft alle liedjes die ze gezongen hebben uitgetypt en daar voor ieder kind icm de tekeningen van de liedjes een eigen liedjesboek van gemaakt).
Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik erger me rot aan de spelfouten die in de liedjes staan.
Nou is zoon pas tweeënhalf, kan dus nog niet lezen en merkt er helemaal niets van dat er spelfouten in staan, maar ik kan me hier best aan ergeren.
Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik erger me rot aan de spelfouten die in de liedjes staan.
Nou is zoon pas tweeënhalf, kan dus nog niet lezen en merkt er helemaal niets van dat er spelfouten in staan, maar ik kan me hier best aan ergeren.
woensdag 5 augustus 2015 om 13:11
ik erger me dood aan al die achterlijke toeristen blijkbaar niet weten wat een stoep is en gewoon doodleuk op de weglopen en je ook nog verbaasd aankijken als je je fietsbel laat rinkelen, of boos worden als je ze bijna aanrijd. ook het andere fiets verkeer is rete asocial vooral de manier waarop ze soms hun fietsen neerzetten of express langzaam rijden omdat je zonodig moet appen op je fiets en bak fietsen vind ik ook schijt iritant.
zaterdag 8 augustus 2015 om 22:34
Onze buren, die als hobby geurkaarsen branden hebben.
Zitten ze de hele dag binnen, alles potdicht.
Gooien ze tegen een uur of zeven de achterdeur open en komt er een walm van die geurkaarsen naar buiten.
Als ze dan eens buiten zitten 's avonds, hebben ze die kaarsen ook aan.
Een kaars is niet zo erg, maar volgens mij hebben ze de hele collectie van de Action en Xenos gekocht.
Zitten ze de hele dag binnen, alles potdicht.
Gooien ze tegen een uur of zeven de achterdeur open en komt er een walm van die geurkaarsen naar buiten.
Als ze dan eens buiten zitten 's avonds, hebben ze die kaarsen ook aan.
Een kaars is niet zo erg, maar volgens mij hebben ze de hele collectie van de Action en Xenos gekocht.
Pluk de dag
zaterdag 8 augustus 2015 om 23:14
Ik heb een hele onbenullige ergernis
Misschien is het al eerder genoemd
Misschien ben ik de enige hahaha
Ik kan me echte ergeren aan blote oude mannen die met dit weer rondfietsen hier door de wijk
Ja ze hebben nog een korte broek aan en schoenen dat wel, maar moet dat nou echt, met bloot bovenlijf over straat? Hopen ze misschien stiekem dat wij dames die gewoonte gaan overnemen, en we voortaan met z'n allen topless over straat gaan als het boven de 23 graden is buiten?
Ik vind het maar aanstootgevend hahahaha
Misschien is het al eerder genoemd
Misschien ben ik de enige hahaha
Ik kan me echte ergeren aan blote oude mannen die met dit weer rondfietsen hier door de wijk
Ja ze hebben nog een korte broek aan en schoenen dat wel, maar moet dat nou echt, met bloot bovenlijf over straat? Hopen ze misschien stiekem dat wij dames die gewoonte gaan overnemen, en we voortaan met z'n allen topless over straat gaan als het boven de 23 graden is buiten?
Ik vind het maar aanstootgevend hahahaha
Be happy, it drives people crazy
zondag 9 augustus 2015 om 13:42
Nieuwe ergernis: mensen die in de fietsenstalling hun fiets uit het bovenste rek halen en dan het rek niet weer terugduwen. Ben al een aantal keer de hoek om gekomen en heb bijna zo'n fietsenrek in mijn gezicht gekregen. En de tweede fietsenstallingergernis: fietsen met zo'n mand en/of rek voorop, waardoor je in alle rekken eromheen geen fiets meer neer kunt zetten.
zondag 9 augustus 2015 om 13:52
Oh, leuk, ergernissen
Hier eentje op het strand, vorige week meegemaakt. Een familie gaat pal voor de strandopgang zitten, waar de hele mensenmassa dus langs komt om op het strand een plekje te zoeken, en gaat vervolgens voortdurend lopen vitten op voorbijgangers die te dicht bij hun handdoeken komen, zorgen voor opstuivend zand etc.
Hier eentje op het strand, vorige week meegemaakt. Een familie gaat pal voor de strandopgang zitten, waar de hele mensenmassa dus langs komt om op het strand een plekje te zoeken, en gaat vervolgens voortdurend lopen vitten op voorbijgangers die te dicht bij hun handdoeken komen, zorgen voor opstuivend zand etc.
zondag 9 augustus 2015 om 14:34
Ook een ergernis: pashokjes waarvan het gordijn niet goed sluit of half kapot is. Laatst weer een hele spleet waarbij mensen die voorbij liepen zo binnen konden loeren. Dan sta je te trekken en te springen om hem goed proberen dicht te doen en het winkelpersoneel staat je alleen maar aan te gapen en helpt niet eens. Laatst bij de H&M ook, had ik net een pashokje waarbij het deurtje maar niet dicht wilde blijven, zelfs niet na extra aanduwen, als mensen langs liepen. Ik pas thuis wel...
zondag 9 augustus 2015 om 15:06
Ik erger me aan de mensen op vakantieveilingen. Ik probeer 2 kaarten voor een dierentuin te scoren. Gaan mensen steeds meer bieden dan dat je met gewone korting hoeft te betalen.
Aaargh. Googlen die mensen niet ofzo?
Ga ze maar via de anwb kopen, krijg je ook korting.
Aaargh. Googlen die mensen niet ofzo?
Ga ze maar via de anwb kopen, krijg je ook korting.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.