Onbenullige ergernissen *deel 2!*

16-03-2015 10:24 2662 berichten
Hier ergeren we ons weer verder aan van alles en nog wat, spui lekker verder en lucht je hart!

Link naar het eerste topic
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocokitty schreef op 30 september 2015 @ 18:55:

[...]

Graag gedaan. Nu de vakantie voor het gros van de mensen weer voorbij is, zal hij wel weer beter gaan lopen.

Zelf rook ik niet en heb ik dus geen last van je irri.Ik rook ook niet. Ik bedoel de aansteker die je voor je fornuis gebruikt. Al kun je er vast ook een peuk mee in de hens zetten.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Vera8 schreef op 30 september 2015 @ 19:49:

Al kun je er vast ook een peuk mee in de hens zetten.
Even in (zoveelste) herhaling: spugende mensen!!!

Echt, zoooo ontzettend smerig.. Kreeg vanochtend weer spetters in mijn gezicht toen ik langs iemand fietste...

Als je nou nog in de goot spuugt.. maar ze doen het hier echt in het wilde weg, van die vieze, dikke rochels, voor de deur van de supermarkt, in het bushokje, voor mijn voordeur...

Ik krijg er echt letterlijk de rillingen van...brrr...
quote:LoiseauCoureur schreef op 30 september 2015 @ 19:58:

Even in (zoveelste) herhaling: spugende mensen!!!

Echt, zoooo ontzettend smerig.. Kreeg vanochtend weer spetters in mijn gezicht toen ik langs iemand fietste...

Neeee!

Echt?

Wálgelijk!
ik erger me aan al die mensen die op hun smartphone zitten te kijken en niet opletten op de fiets of in de winkel in de weg staan.(heb zelf geen smartphone)
quote:clemance schreef op 30 september 2015 @ 19:23:

[...]

Luchtverfrissers zijn kankerverwekkend, misschien een extra stimulans voor je vriend om het ding uit het raam te gooien?Ik erger me eraan dat mijn kat altijd precies in de spuitrichting van de autom. luchtverfrisser gaat zitten
quote:miedo schreef op 30 september 2015 @ 20:24:

ik erger me aan al die mensen die op hun smartphone zitten te kijken en niet opletten op de fiets of in de winkel in de weg staan.(heb zelf geen smartphone)

Inderdaad, heel irritant. Vooral de fietsers. Met een smartphone en oordopjes in. Gewoon lekker doorfietsen, niet links of rechts kijken, de verkeersregels in acht nemen, nee hoor. "As a matter of fact, I do owe the fucking road".

Moet je ze eens aanrijden.

Ondanks Phone, ondanks oordoppen, ondanks niet totaal niet opletten ben jij als voorzichtige automobilist volkomen strafbaar als je ze te pletter rijdt.

En dát vind ik schandalig en onrechtvaardig.

Maar het argument van de politie is dat ze niet kunnen blijven controleren op fietsers met smartphones en oordoppen in....
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Annelaure schreef op 30 september 2015 @ 15:10:

Mijn vriend heeft een "luchtverfrisser" in huis gezet. Zo een die spuit als er beweging is in huis. Ik kan niks in de woonkamer doen zonder dat de "verfrisser" zegt: 'ha, ik zie je lopen, ruik mijn walm!' of 'Je dacht zeker stiekem in de keuken pepernoten te pakken? hier is mijn betrappingsspray!' of 'oh je verandert van positie? ik zal de lucht eens "verfrissen"'

Ik weet dat het aan mij ligt, en dat het nergens op slaat. Maar ik voel me zo ontzettend begluurd door dat ding. En het ding gaat ook maar niet leeg

Ik heb inmiddels mijn vriend al zo ver dat hij als dit op is geurstokjes van rituals wil proberen. Maar eerst moet dit op, want hij heeft ervoor betaald, en het "ruikt lekker". Dus nu sluip ik door de woonkamer...

Ik kan niet eens door mijn woning lopen zonder dat dat ding psshhhtt doet

O, het reageert dus op lichtveranderingen, en ik ben altijd de eerste die opstaat en dan de gordijnen open gooit. Op dat moment wil ik genieten van de zon en de wolken, de natuur. 'Psshhtt' zegt dat ding. Vieze gluurder...

Ik weet het, het slaat nergens op. En het ergert me dat ik me aan zo iets onbenulligs erger.
Ik vind hier dingen van.
quote:Vera8 schreef op 30 september 2015 @ 19:49:

[...]

Ik rook ook niet. Ik bedoel de aansteker die je voor je fornuis gebruikt. Al kun je er vast ook een peuk mee in de hens zetten.A, te snel gelezen.
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
Nog 2 ergernissen:

Afgelopen donderdag fietste ik naar huis en ergens stond een auto geparkeerd en wat doet mijn tegenligger die druk op haar telefoon bezig is en dus niet oplet: rijd zowat tegen mij aan bij het ontwijken van die auto, niet eens een sorry of wat dan ook want te druk met haar telefoon.

En dan nog een ergernis: Mensen die hoe dan ook naast elkaar willen blijven fietsen dus dan krijg je naast elkaar anderen inhalen etc. Had het afgelopen week 2 keer: Een keer was een ouder koppel die wederom om een busje wilden fietsen en besloten op het laatste moment dat het misschien handiger was om even een seconde achter elkaar te fietsen zodat ik er als tegenligger nog langs kon. Die Marokkaanse mannen gisteren hadden dat helaas niet begrepen. Schrok me dood toen ze uit het niks van achter een vrachtwagen op mijn weghelft kwamen. Ik zei nog ga even opzij maar nee gewoon bijna tegen mij aan knallen en ik reed al bijna tegen de stoprand aan omdat ik probeerde een botsing te voorkomen en natuurlijk geen sorry. Dachten zeker van ach het is een vrouw, zij moet maar opzij
quote:soetkees schreef op 30 september 2015 @ 20:50:

[...]

Inderdaad, heel irritant. Vooral de fietsers. Met een smartphone en oordopjes in. Gewoon lekker doorfietsen, niet links of rechts kijken, de verkeersregels in acht nemen, nee hoor. "As a matter of fact, I do owe the fucking road".

Moet je ze eens aanrijden.

Ondanks Phone, ondanks oordoppen, ondanks niet totaal niet opletten ben jij als voorzichtige automobilist volkomen strafbaar als je ze te pletter rijdt.

En dát vind ik schandalig en onrechtvaardig.

Maar het argument van de politie is dat ze niet kunnen blijven controleren op fietsers met smartphones en oordoppen in....

Helemaal mee eens, moest juridisch anders worden.

Ook dat de fietser autom. aansprakelijk is als hij/zij geen werkende fietsverlichting heeft in het duister.
Die presentatrice van Kassa. Brecht van Hulten...jemig wat heeft die toch een schelle stem/ Ze krijst bijna

jammer van het programma, was leuk, maar dit is helemaal niks. Schelle stem, mensen amper laten uitpraten...
Mijn cv ketel geeft storing. De code opgezocht en geprobeerd wat ik zelf kan, foutmelding blijft.

Als het niet lukt, voor het eerst in mijn leven dan maar het storingsnummer gebeld, neemt die knakworst niet op

Dus nu moet ik toch wachten tot het kantoor om half 9 open gaat terwijl ik om 9u weg moet...
668, the neighbour of the Beast
De dag begint goed.

Ergernis nummer 2 al;

Iemand die iets van me zou kopen via zo'n Facebook groep. Afgesproken rond 9 uur maar ik gaf aan dat ze wel moest zorgen dat ze er uiterlijk dan was, want moet om 9u gaan werken.

Geen probleem, dan kwam ze rond half 9.

Staat ze om vijf over 8 aan mijn deur te bonken..... en dan nog gepikeerd zijn dat ik niet gelijk open doe ook.

Tja, ik was me nog aan het aankleden want zij kwam pas over 25 minuten...
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 05 oktober 2015 @ 08:23:

De dag begint goed.

Ergernis nummer 2 al;

Iemand die iets van me zou kopen via zo'n Facebook groep. Afgesproken rond 9 uur maar ik gaf aan dat ze wel moest zorgen dat ze er uiterlijk dan was, want moet om 9u gaan werken.

Geen probleem, dan kwam ze rond half 9.

Staat ze om vijf over 8 aan mijn deur te bonken..... en dan nog gepikeerd zijn dat ik niet gelijk open doe ook.

Tja, ik was me nog aan het aankleden want zij kwam pas over 25 minuten...Herkenbaar! Ik erger me sowieso aan mensen die te vroeg komen. Een vriendin van mij heeft daar nogal een handje van. Die komt rustig een half uur (of meer....) te vroeg. Laatst wad ze boos omdat ze een tijdje moest wachten tot ik open deed. Ja eeh we hadden 10 uur afgesproken en om half 10 stond ik nog onder de douche
Ik erger me aan een webwinkel. Twee dagen na het begin van de voorverkoop een iPhone 6s besteld, er stond naast het toestel: geleverd op de dag dat hij uitkomt. De dag voor hij uitkomt, hebben ze -oh verrassing- totaal geen voorraad, en kunnen niets zeggen over wanneer die er wel is.

Sindsdien is er 1x uitgeleverd bij klanten, 1x bij de webwinkel zelf een nieuwe levering bezorgd, en nu doen ze vaag over wanneer de nieuwe levering komt (ergens einde deze week). En voor het gemak zeggen ze er maar vast bij dat deze niet al te groot zal zijn. In mijn woonplaats kon ik "mijn" model nog gewoon vinden, zij het dan zonder de enorme korting van die webwinkel. Dit is dan ook de enige reden dat ik mijn bestelling nog niet geannuleerd heb, maar als ik over een week nog geen iPhone heb dan denk ik er nog eens over.

Morgen is de release van het toestel een week geleden, en is er al twee weken terug geld van mijn rekening gehaald. Als je bij een pre-order bestelt verwacht je niet dat het nog zo lang kan duren. Vooral niet als ze in eerste instantie beloven op de dag van de release te bezorgen.

Het is misschien heel ongeduldig van me, maar mijn iPhone 4 is echt op, en met de inconsequente status updates maken ze me ook niet veel gelukkiger. En nu duimen dat ze alsjeblieeeeeeeft morgen mijn toestel in huis hebben en me bellen.
Gisteren door de regen terug herinnerd aan een aloude ergernis: Jassen waarvan de kap niet meedraait met je hoofd.

Ben je aan het fietsen, wil je links/rechts/achterom kijken of er verkeer aankomt, maar draait je hoofd gewoon in je kap, zodat je niets kan zien. Helaas hebben de meeste van mijn jassen niet van die spandkoordjes om de kap strakker rond je hoofd te maken.
quote:clemance schreef op 30 september 2015 @ 19:23:

[...]

Luchtverfrissers zijn kankerverwekkend, misschien een extra stimulans voor je vriend om het ding uit het raam te gooien?En ontzettend goor, je huis ruikt ervan naar plee.
quote:closednote schreef op 03 oktober 2015 @ 18:48:

Die Marokkaanse mannen gisteren hadden dat helaas niet begrepen. Schrok me dood toen ze uit het niks van achter een vrachtwagen op mijn weghelft kwamen. Ik zei nog ga even opzij maar nee gewoon bijna tegen mij aan knallen en ik reed al bijna tegen de stoprand aan omdat ik probeerde een botsing te voorkomen en natuurlijk geen sorry. Dachten zeker van ach het is een vrouw, zij moet maar opzij En onder negeer *klik*.
Waarom negeren? Ik ben dol op andermans meningen. Ook al komen ze totaal niet overeen met die van mij. Lachen toch? Niemand komt bij mij dus onder de negeer knop. Dan weten jullie dat vast.

Ik weet weer waarom ik jaren geen kleding met capuchon meer heb gekocht. Zo irritant als die dingen boven je jas komen. Maar eronder stoppen is ook niets, wordt je zo'n hunchback van.

Ben net als closednote ook pas weer bijna aangereden op de fiets. Ik had voorrang en een busje met werklui hadden me niet gezien?
Je bent beter, knapper, leuker, liever en slimmer dan ik. Maak het jezelf niet zo moeilijk, NPS-er.
De nieuwe LINDA valt net op de deurmat, en ik erger me aan alle rotzooi die erbij zit!

Sowieso zit het al in plastic verpakt, soit. Er zit een reclameboekje bij van DIDI, Sapph, een bedelbrief van LINDA zelf met acceptgiro, een tegoedkaart van Hello Fresh (rijmt mooi met de column van Sylvia Witteman in dezelfde LINDA ), een kadokaart voor korting op een minicruise en 4 monsters van cosmetica.

Mijn vuilnisbak is weer gevuld.
quote:nephthys schreef op 15 oktober 2015 @ 11:28:

Gisteren door de regen terug herinnerd aan een aloude ergernis: Jassen waarvan de kap niet meedraait met je hoofd.

Ben je aan het fietsen, wil je links/rechts/achterom kijken of er verkeer aankomt, maar draait je hoofd gewoon in je kap, zodat je niets kan zien. Helaas hebben de meeste van mijn jassen niet van die spandkoordjes om de kap strakker rond je hoofd te maken.Ik doe altijd een pet op bij de regenjas. Het houdt mijn bril droog en de capucon draait mee omdat de pet de capucon opzij drukt.
Die kortingskaarten van HelloFresh zijn hier ook een plaag. Ik denk dat ik er al een stuk of 6 heb rondzwerven thuis. Allemaal uit een andere bestelling of magazine.
Ik kan er niet tegen als de deuren van de kamer waar ik me bevind niet dicht zijn. Vind ik nogal een onbenullige ergernis.

Ook eet ik vaak op de bank (eet meestal alleen) en zet dan de tv aan. Als er dan niks op tv is of er alleen maar reclames zijn begin ik pas met eten totdat ik een leuk programma heb gevonden of de reclame is afgelopen. Niet echt een ergernis maar wel een vreemde gewoonte.
Ik erger me er ook aan dat men er op steeds meer plekken vanuit gaat dat ik Engels spreek. Ik erger me aan winkels waar het personeel Engels spreekt en ik erger me aan mensen die onnodig veel Engelse woorden gebruiken, vooral wanneer ze dat doen om interessant over te komen.

Ik weet dat de verengelsing de komende jaren alleen maar erger zal worden, maar dat wil ik niet. Ik wil Nedelands praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven