Onbenullige ergernissen *deel 2!*

16-03-2015 10:24 2662 berichten
Hier ergeren we ons weer verder aan van alles en nog wat, spui lekker verder en lucht je hart!

Link naar het eerste topic
Alle reacties Link kopieren
quote:soetkees schreef op 30 oktober 2015 @ 14:43:

Soms kun je niet zien of een toilet bezet is, omdat het wit/rode draaischijfje vernield is, of omdat je geen voeten onder een deurtje kan zien.

Ik doe in zo'n geval altijd normaal een handvat naar beneden, zit er iemand op, dan roep ik excuses.

Ik rukte laatst een wc deur open(met wit schijfje) en daar zit een moeder die haar dochter aan het helpen was, ik kreeg me daar een vuile blik toegeworpen.

Doe die deur dan op slot, hoef je ook niet zo'n blik toe te werpen terwijl het je eigen schuld is.

Ik vind het wel vervelend als je geen schoenen of werkend schijfje hebt, kun je het niet meteen zien.
quote:LunaLoona schreef op 26 oktober 2015 @ 16:43:

[...]

Dan vind je fouten in Engelse uitdrukkingen vast ook heel erg! Ik zag laatst ergens staan: "I'll always be on your site" Ik ben er vrij zeker van dat er "side" bedoeld werd....

Misschien is ze wel heel jaloers en kijkt ze de hele dag op zijn/haar fb?

Ik vind het ook irritant als iemand 'to much' gebruikt. Als je het verschil niet weet tussen to too of two, gebruik het dan niet en praat gewoon nederlands.
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
quote:soetkees schreef op 30 oktober 2015 @ 14:42:

Driekwart van Nederland weet het verschil niet. Vervelende is dat ze in de volksmond pepernoten heten, maar wat uitgedeeld wordt kruidnoten zijn.

Ik weet het, maar als je een toetje produceert moet de info op de verpakking toch gewoon kloppen?

Zo leren de Nederlanders het nóóit
Ik heb het rood/witte plaatje ooit eens verkeerd gemonteerd waardoor er ooit eens bezoek heel lang heeft staan wachten tot de toilet vrij kwam
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 30 oktober 2015 @ 17:28:

Ik heb het rood/witte plaatje ooit eens verkeerd gemonteerd waardoor er ooit eens bezoek heel lang heeft staan wachten tot de toilet vrij kwam
quote:nephthys schreef op 30 oktober 2015 @ 15:20:

[...]

En waarom niet gewoon eerst even kloppen? Vroeger (en ik ben amper 30) was dat de normale gang van zaken.

Ik vind het dus ook gewoon onbeleefd om meteen aan de deur te staan trekken, als je gewoon even kan kloppen.

Dat vindik juist heel gek en onbeleefd.

Als iemand klopt als je op een toilet zit, wordt je dus eigenlijk gedwongen om een soort van antwoord te geven, terwijl je intussen zit te kakken/plassen/tampon wisselen.

Hoogst ongemakkelijk.

Als iemamd alleen even de hendel probeert en snel concludeert dat het toilet toch echt bezet is, kun je gewoon in anonimiteit je ding blijven doen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Broedkippetje schreef op 30 oktober 2015 @ 17:36:

Als iemand klopt als je op een toilet zit, wordt je dus eigenlijk gedwongen om een soort van antwoord te geven, terwijl je intussen zit te kakken/plassen/tampon wisselen.

Hoogst ongemakkelijk.

Als iemamd alleen even de hendel probeert en snel concludeert dat het toilet toch echt bezet is, kun je gewoon in anonimiteit je ding blijven doen.

Helemaal mee eens.

Ik heb er ook geen probleem mee, als iemand aan die deurklink staat te rammelen.

Denk alleen maar: 'Bezet, lekker puh'
Bij de action bij ons in dorp is het altijd redelijk druk. Nu hebben ze een paar maand geleden de boel veranderd, de servicebalie is niet meer, die functie heeft kassa 1 overgenomen. Als je iets wil ruilen sta je dus zo 5 klanten te wachten tot caissière eindelijk eens jou kant opkijkt.. Als je roept dan horen ze dat niet. Dit is al een fikse irritatie op zich.

Nu hebben ze sinds 2 weken 1 van de kassa's omgetoverd tot 'pin'kassa, als bij kassa 1 de rij toch wel echt lang is dan word er een 2de kassa bijgeroepen., de pinkassa dus. Wat wil nou, er staan 2 mensen in de rij voor de pinkassa die dus ook weer dichtgaat. Waarom doen ze dit? Het is geen grote stad en de meeste mensen (ik ook) willen contant betalen..

Voordeel is wel dat ik door deze veranderingen minder naar de action ga en dus geld over hou

[...]

En waarom niet gewoon eerst even kloppen? Vroeger (en ik ben amper 30) was dat de normale gang van zaken.

Ik vind het dus ook gewoon onbeleefd om meteen aan de deur te staan trekken, als je gewoon even kan kloppen.Omdat ik bij een wit deel van het schijfje denk dat het toilet vrij is.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:OldWood schreef op 30 oktober 2015 @ 15:25:

[...]

Ik vind het wel vervelend als je geen schoenen of werkend schijfje hebt, kun je het niet meteen zien.Dat bedoel ik dus
quote:Lotte35 schreef op 30 oktober 2015 @ 17:25:

[...]

Ik weet het, maar als je een toetje produceert moet de info op de verpakking toch gewoon kloppen?

Zo leren de Nederlanders het nóóit

Ik was het ook even kwijt, maar gelukkig voor mij is er Google! En met een beetje aanschouwelijk onderwijs moet zelfs Mona begrijpen waarom de informatie op hun verpakking fout is, toch?

[...]

Ik vind het dus ook gewoon onbeleefd om meteen aan de deur te staan trekken, als je gewoon even kan kloppen.Grappig, ik heb nog nooit gehoord van kloppen op een wc-deur! Ik kijk altijd naar dat rood-witte schijfje op de deur. En als die niet duidelijk is voel ik voorzichtig aan de klink.
quote:kittycat001 schreef op 30 oktober 2015 @ 18:00:

Bij de action bij ons in dorp is het altijd redelijk druk. Nu hebben ze een paar maand geleden de boel veranderd, de servicebalie is niet meer, die functie heeft kassa 1 overgenomen. Als je iets wil ruilen sta je dus zo 5 klanten te wachten tot caissière eindelijk eens jou kant opkijkt.. Als je roept dan horen ze dat niet. Dit is al een fikse irritatie op zich.

Nu hebben ze sinds 2 weken 1 van de kassa's omgetoverd tot 'pin'kassa, als bij kassa 1 de rij toch wel echt lang is dan word er een 2de kassa bijgeroepen., de pinkassa dus. Wat wil nou, er staan 2 mensen in de rij voor de pinkassa die dus ook weer dichtgaat. Waarom doen ze dit? Het is geen grote stad en de meeste mensen (ik ook) willen contant betalen..

Voordeel is wel dat ik door deze veranderingen minder naar de action ga en dus geld over houElk nadeel hep zijn foordeel.
quote:LunaLoona schreef op 30 oktober 2015 @ 18:09:

[...]

Grappig, ik heb nog nooit gehoord van kloppen op een wc-deur! Ik kijk altijd naar dat rood-witte schijfje op de deur. En als die niet duidelijk is voel ik voorzichtig aan de klink.Vreemd, misschien is het een eerder vlaamse gewoonte. En dan zijn het alle buitenlanders en walen op mijn werk die altijd aan de deur staan te snokken.
quote:nephthys schreef op 30 oktober 2015 @ 18:17:

[...]

Vreemd, misschien is het een eerder vlaamse gewoonte. En dan zijn het alle buitenlanders en walen op mijn werk die altijd aan de deur staan te snokken.Snokken?
quote:LunaLoona schreef op 30 oktober 2015 @ 18:06:

Ik was het ook even kwijt, maar gelukkig voor mij is er Google! En met een beetje aanschouwelijk onderwijs moet zelfs Mona begrijpen waarom de informatie op hun verpakking fout is, toch?

[afbeelding]Schitterend beeldmateriaal!
Zojuist heb ik mijn enige echte ergernis ontdekt..

De kruidvat reclames.. Ik gooi echt in een split second de tv uit, of minstens het geluid uit, als die in beeld komt. Nu kijk ik gelukkig zeer weinig tv dus dat helpt al.

Is er iemand die begrijpt wat ik bedoel? Het kan bijna niet zo zijn dat ik hierin de enige ben.

Be happy, it drives people crazy ;)
Mensen die een topic openen en er vervolgens niet meer op terugkomen!

Mensen die niet normaal antwoord kunnen geven op een vraag die via een forum gesteld wordt maar zeggen: wat denk je zelf..

Irritant
Irritatie: steeds diezelfde koppen op tv.

Wendy van Dijk, Chantal Janzen , Johnny de Mol en in mindere mate Linda de Mol.

Maar bovenaan met stip: Jeroen van Koningbrugge

En dan kijk ik hun programma's niet eens, maar in alle voorstukjes of praatprogramma's zit er wel een van die mensen

Bestaat de tv wereld dan echt uit hooguit 10, 15 mensen die kunnen presenteren?

Ik hoop dat Jeroen ( wat ik geen verkeerde vent vind maar nu een overdaad) echt voor een jaar of 2 daar in Amerika blijft wonen
quote:soetkees schreef op 30 oktober 2015 @ 18:43:

[...]

Snokken?Ja, snokken, hier ook een oud maar normaal woord
quote:pearle schreef op 31 oktober 2015 @ 09:41:

Ja, snokken, hier ook een oud maar normaal woord

snokken werkw.

Uitspraak: ['snɔkə(n)]

Vervoegingen: snokte (verl.tijd enkelv.)

Vervoegingen: heeft gesnokt (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen

masturberen

Voorbeeld: `al op jonge leeftijd beginnen met snokken`

Synoniem: rukken
Niet geschoten is altijd mis
quote:Broedkippetje schreef op 30 oktober 2015 @ 17:36:

[...]

Hoogst ongemakkelijk.

Ik kom regelmatig in Griekenland en daar is het vrij normaal (in openbare gelegenheden) om geen slot op het toilet te hebben en de regel is dan ook, 'deur dicht, toilet is bezet'. Probleem is, veel toeristen weten dit niet. Ik heb regelmatig gehad dat iemand de deur open zwaaide terwijl ik op het toilet zat. Dan heb ik toch liever een klopje op de deur

Maar goed, als duidelijk te zien is dat toilet bezet is, hoeft dat klopje voor mij ook niet.

Vriend van mij heeft inmiddels sloten op de toiletdeuren in zijn restaurant gezet. Heel fijn
Jankerd
quote:soetkees schreef op 30 oktober 2015 @ 18:43:

[...]

Snokken?Met veel kracht trekken, rukken.
Draagdoeken politie.

Op FB.

Wanneer iemand een draagzak, of iets wat er op lijkt te koop zet op zo'n FB groep, gaan meteen alle draagdoeken 'experts' los.

Want er is maar 1 soort draagdoek goed, en op 1 manier geknoopt.

(Bamboe, geweven, genaaide, biologisch afbreekbaar, met veganistische verf gekleurd, met een drievoudige knoop, doorsteken af laten glijden knoop, en 10,47centimeter vanaf kin tot hoofdje baby)

Ze doen alsof je expres je kind wilt laten stikken.

Die arme newborn moeders, die er dus zelf achter waren gekomen dat zo'n draagzak niks is.

Binnen 2 minuten nadat zo'n advertentie is geplaatst wordt er al op gereageerd. Dat het lévèns-geváárlijk is!
quote:sanshiny schreef op 31 oktober 2015 @ 01:23:

Zojuist heb ik mijn enige echte ergernis ontdekt..

De kruidvat reclames.. Ik gooi echt in een split second de tv uit, of minstens het geluid uit, als die in beeld komt. Nu kijk ik gelukkig zeer weinig tv dus dat helpt al.

Is er iemand die begrijpt wat ik bedoel? Het kan bijna niet zo zijn dat ik hierin de enige ben.

Ik denk dat elke Kruidvatreclame zowel op radio als tv een van de meest terugkerende ergernissen is op dit topic en zijn voorgangers. Dus nee, je bent niet de enige
Nothing happens for a reason

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven