Onbenullige ergernissen *deel 2!*

16-03-2015 10:24 2662 berichten
Hier ergeren we ons weer verder aan van alles en nog wat, spui lekker verder en lucht je hart!

Link naar het eerste topic
Dat de ex van mijn partner mij zover krijgt dat ze niet alleen in mijn allergie zit, maar ook in mijn irritatie-zone terwijl ik me nog zo had voorgenomen om dat niet te doen, me nergens mee te bemoeien en me er buiten te houden. Daar erger ik me al vanaf het weekend aan...
Ik erger me aan aanstellers, verwende kinderen, slechte chauffeurs, onverantwoord gedrag, politiek geblunder, kleinzerig gedram, hordes wielrenners, onverwacht bezoek, en rotzooi langs de weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nonny schreef op 21 maart 2016 @ 13:33:

Ik erger me aan aanstellers, verwende kinderen, slechte chauffeurs, onverantwoord gedrag, politiek geblunder, kleinzerig gedram, hordes wielrenners, onverwacht bezoek, en rotzooi langs de weg. +1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik erger me er dood aan dat ik nu al wekenlang links onderaan deze pagina een verwijzing naar een blog van ene Sophie zie staan die "mijn lieve vagina" heet. Ik heb me heel lang kunnen bedwingen, maar het was sterker dan ik en ik heb hem nu toch gelezen. Het is een nog erger gedrocht dan ik al vreesde

Edit; ik zie nu pas dat deze column al dateert van juni 2014 (!). Waarom komt dat in godsnaam dan nog steeds zo prominent in beeld als je forumt??
Nothing happens for a reason
Misschien heb jij het vaak over vagina's in je berichten?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:juliet64 schreef op 21 maart 2016 @ 21:30:

Ik erger me er dood aan dat ik nu al wekenlang links onderaan deze pagina een verwijzing naar een blog van ene Sophie zie staan die "mijn lieve vagina" heet. Ik heb me heel lang kunnen bedwingen, maar het was sterker dan ik en ik heb hem nu toch gelezen. Het is een nog erger gedrocht dan ik al vreesde

Edit; ik zie nu pas dat deze column al dateert van juni 2014 (!). Waarom komt dat in godsnaam dan nog steeds zo prominent in beeld als je forumt??

Ik heb een beetje pagina's zitten herladen, en ik krijg constant blogs te zien over baby's en bevallingen. Vreemd, want ik kom nagenoeg nooit op de kinder- of zwangerpijler, gezien ik bewust kindvrij ben.

Die blogs zijn niet echt interessant. Ik heb er meerdere gelezen, en heb vaak het gevoel dat Viva denkt dat tienermeisjes de doelgroep zijn waar ze voor moeten schrijven. Veel rare lijstjes ook, soms gewoon letterlijke vertalingen van artikelen die je normaal op Buzzfeed of the Huffington Post vindt.
Een ergernis van niks, dus past 'ie hier prima......

Naar aanleiding van een discussie hier op het forum heb ik de Lipton thee maar eens in de ban gedaan (veel teveel aroma's) en ik heb een doosje biologische thee gekocht. Leuk, zo'n doosje van biodynamisch linksdraaiend karton, maar dat teringdoosje is dus mooi aan gort omdat het niet normaal open te maken is! Een scheurrandje zou moeten betekenen dat je 'm daar open kunt maken. Neeeeee, het betekent dat daar omheen het hele doosje scheurt. Grrrrrrr
Oh dear, how sad, never mind.
Hm....'t is trouwens wel lekkere thee.
quote:Hayek schreef op 23 maart 2016 @ 12:22:

Hm....'t is trouwens wel lekkere thee.

Ga even lekker in een ander topic positief zitten doen.

Ik vind het heel erg irritant als mensen 'doosjee' zeggen als ze een dossier bedoelen.

Net gehoord.
http://taaladvies.net/taa ... g/1360/dossier_uitspraak/

Het mag.

Ik vind [dos-sier] erg irritant
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Gamuza schreef op 23 maart 2016 @ 22:11:

Het mag.

Ik vind [dos-sier] erg irritant

Ik ook. Nooit iemand zo horen zeggen ook.

Voor mij klinkt dos-jee als de enige juiste uitspraak.
quote:Gamuza schreef op 23 maart 2016 @ 22:11:

Het mag.

Ik vind [dos-sier] erg irritant Ik ken dat alleen van Vlamingen......
quote:plous schreef op 23 maart 2016 @ 21:51:

Ik vind het heel erg irritant als mensen 'doosjee' zeggen als ze een dossier bedoelen.

Net gehoord. Ik ken het ook alleen maar als doosjee, vergelijkbaar met boevjee. Uit het frans. Of zo...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Een paar kleine ergernisssen mijnerzijds;

In van die woonprogramma's schakelen van die jonge hipsterstellen met twee linkerhanden vaak de professionals van het betreffende programma in omdat ze nog een probleempje hebben in hun nieuwbouwhuis met de tuin of iets anders in of rond het huis. Standaard hebben ze dan echt al HEEL VEEL GEKLUST. Wat valt er te klussen in een nieuwbouwhuis vraag ik me dan af? Dat is toch meer decoreren en stofferen? Klussen is bij ons thuis de badkamer/keuken/muren eruit slopen.

Hipsters sowieso zijn al een ergernis op zich.

Mensen die denken dat hun richtingaanwijzers een optie zijn.

Mensen die slappe handjes geven.

Van die kinderen die half achter hun ouders de kamer binnenkomen terwijl ze je al tig keer eerder hebben gezien en dan zogenaamd verlegen zijn. Ouders, zeg daar eens wat van!

Het gebruik van "me" als bezittelijk voornaamwoord.

Op de bank zitten te knikkenbollen en bijna slapen en dan in bed gaan liggen en klaarwakker zijn.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...
trachemys wijzigde dit bericht op 05-04-2016 18:32
Reden: Woordje vergeten
% gewijzigd
quote:plous schreef op 23 maart 2016 @ 21:51:

Net gehoord. Hoe spreek jij het dan uit? Serieuze vraag
quote:trachemys schreef op 05 april 2016 @ 18:31:

Van die kinderen die half achter hun ouders de kamer binnenkomen terwijl ze je al tig keer eerder hebben gezien en dan zogenaamd verlegen zijn. Ouders, zeg daar eens wat van!

Dit! Als ik dat vroeger deed, zei m'n moeder dat ik niet zo raar moest doen en gewoon beleefd een handje moest geven.
Winter is coming...
Succes met de laatste loodjes Lotte! (Ik las je post in een ander topic).

Mensen met wie je flink samenwerkt in projecten, ook goed met elkaar door een deur kan en die dan op netwerkborrels geen boe of bah tegen je zeggen en net doen of ze je niet kennen.
Clemance, wat lief van je.

Dank je wel!
Mobiele telefoons van anderen (collega's) waarvan het geluid niet is uitgeschakeld, en je dus alles hoort, van typen tot aan vergrendelen
I would rather shit in my hands and clap
quote:tialtngo schreef op 06 april 2016 @ 14:30:

Mobiele telefoons van anderen (collega's) waarvan het geluid niet is uitgeschakeld, en je dus alles hoort, van typen tot aan vergrendelen Erger je je ook aan het geluid van het toetsenbord van de pc van een collega? Muisklikken?
quote:trachemys schreef op 05 april 2016 @ 18:31:

Een paar kleine ergernisssen mijnerzijds;

In van die woonprogramma's schakelen van die jonge hipsterstellen met twee linkerhanden vaak de professionals van het betreffende programma in omdat ze nog een probleempje hebben in hun nieuwbouwhuis met de tuin of iets anders in of rond het huis. Standaard hebben ze dan echt al HEEL VEEL GEKLUST. Wat valt er te klussen in een nieuwbouwhuis vraag ik me dan af? Dat is toch meer decoreren en stofferen? Klussen is bij ons thuis de badkamer/keuken/muren eruit slopen.

Hipsters sowieso zijn al een ergernis op zich.

Mensen die denken dat hun richtingaanwijzers een optie zijn.

Mensen die slappe handjes geven.

Het gebruik van "me" als bezittelijk voornaamwoord.

Op de bank zitten te knikkenbollen en bijna slapen en dan in bed gaan liggen en klaarwakker zijn.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Herkenbaar!

Ik word altijd weer klaarwakker als ik mijn tanden ga poetsen. Dus doe ik dat wat eerder op de avond en ga dan nog even voor de tv hangen. Maar dan wil ik eigenlijk ook een kopje thee maar ja, ik heb mn tanden al gepoetst.

Draaaaaama
Pivot! PIVOT!!!
Mijn onbenullige ergernis: Dat ik in een ziekenhuis werk, en dat mijn kantoor naast een zij-ingang zit. En dat daar de hele dag medewerkers voor het raam staan te roken.

En ik erger me kapot want:

1) ze staan voor mn raam te kleppen en dat leidt af

2) ik heb het idee dat ze allemaal zo op m'n scherm kunnen meegluren en ze hoeven natuurlijk niet te weten dat ik na elke 2 uur werken even vivaforum check bij wijze van denk-pauze

en vooral 3): wat moeten onze patiënten er wel niet van denken als er voor de zij-ingang de hele dag door een grote kudde witte jassen staat te roken? Dat is toch een enorme slechte indruk die we dan maken als zorgverleners en dan neemt toch geen patiënt je meer serieus als je het over gezondheid hebt?

Maar ja.. onbenullig want ik kan moeilijk alle 3500 medewerkers van het ziekenhuis gaan verbieden om te roken (al zou ik het het liefst wel doen), en tegen de inkijk heb ik nu de screens al een stukje dicht gedaan.
quote:Hayek schreef op 06 april 2016 @ 14:31:

[...]

Erger je je ook aan het geluid van het toetsenbord van de pc van een collega? Muisklikken?Gelukkig heb ik een eigen kantoor en hoef ik alleen in de kantine/vergaderruimtes geluiden van collega's te verdragen
I would rather shit in my hands and clap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven