Onderwerpen om je (kort) in te verdiepen

20-09-2020 21:27 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij leuk om me eens per week in een bepaald onderwerp te gaan verdiepen.Ik denk bijvoorbeeld aan zinkgaten, de rondreis van Jonas de walvis, verlaten steden dat soort dingen.
Nu kom ik soms bij toeval een onderwerp tegen en er zal nog zoveel nieuws zijn om over te lezen/leren en ik sta voor heel veel onderwerpen open.

Kan op allerlei vlakken zijn natuur, wetenschap, geschiedenis, religie, het sterrenstelsel, taal, medisch, biologie, de natuur, sporten, dieren, ICT, eten, drinken en alles wat ik niet benoemd heb.
Ik ben erg benieuwd welke onderwerpen jullie allemaal kunnen bedenken!

Afbeelding
ibiopviva wijzigde dit bericht op 20-09-2020 21:38
Reden: duidelijker gemaakt
3.75% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik raak helemaal geïnspireerd door dit topic! (stiekeme tvp...)
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik het lastig vind om langere stukken informatieve tekst te lezen en mijn aandacht erbij te houden. Daar baal ik soms van, want het voelt soms alsof mijn brein kleiner aan het worden is.
Dit topic is een mooie kickstart om mezelf eens uit te dagen om mezelf weer echt ergens in te verdiepen! Thanks TO.
Antibiotica resistentie en multidrug resistente bacteriën. Dat is een van de belangrijkste onderwerpen waar meer mensen zich in zouden moeten verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Of ga eens op Google maps en struin zo de wereld af.
Leer meer over een random land waar je op uitkomt
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga me in alle genoemde onderwerpen verdiepen (al dan niet kort).

Ik begin met zinkgaten
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
23-09-2020 21:42
Als je de Dyatlov-pass interessant vindt, zijn de moorden van Hinterkaifeck dat ook. Pas wel op met googelen, want je ziet vrij snel de beelden van de lichamen.

Jeanne d'Arc fascineert mij, net zoals Sissi. En de geschiedenis van de Balkan.
Betty_Slocombe ,ik had er vaag ooit wel's gehoord over Hinterkaifeck,maar net iets meer over gaan lezen.Ongelooflijk heftig en luguber verhaal,en enorm triest zeg.
Jeanne D'Arc hier ook in verdiept/gelezen.En als filmjunk ook meerdere en zeer goede films over haar gezien.Fascinerende vrouw en bijzonder en bijna mystiek levensverhaal :worship:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Heel interessant topic! Ik heb een brede interesse en vind veel onderwerpen interessant om me in te verdiepen. Er zijn al veel suggesties gegeven maar nu kan ik niet kiezen.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 21:44
99.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ga je een topic openen IBI? :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
25-09-2020 17:03
Wanneer ga je een topic openen IBI? :)
Ik ga er komend weekend even verder naar kijken en dan plaats ik hier de link!
aikidoka schreef:
20-09-2020 22:38
Misschien een interessant startonderwerp: verschillende visies op didactiek, op de beste manier om iets te leren. Zit bijvoorbeeld een groot verschil in westerse en oosterse aanpak om te leren.
Dit vind ik wel een leuk/nuttig eerste onderzoekonderwerp eigenlijk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 21:55
99.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nighttripper schreef:
23-09-2020 23:58

Jeanne D'Arc hier ook in verdiept/gelezen.En als filmjunk ook meerdere en zeer goede films over haar gezien.Fascinerende vrouw en bijzonder en bijna mystiek levensverhaal :worship:
Als dat je interesseert, misschien ook wat om te kijken naar de Trung Sisters. (Check maar Wikipedia als je geinteresseerd bent). Er zijn wel meerdere van dat soort vrouwen in andere landen.
Nzinga of Ndongo and Matamba (nu: Angola) is nog een voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een topic geopend! Aanvullingen meer dan welkom.

werk-studie/verdieping-in-een-onderwerp ... ges/468513
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zou dan wel het onderwerp in de titel zetten.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
27-09-2020 11:52
Ik zou dan wel het onderwerp in de titel zetten.
Ik ben nog steeds niet helemaal om met het idee iedere week een nieuw topic aan te maken om eerlijk te zijn. Ik denk echt dat andere forummers dit irritant gaan vinden. Bovendien komt het topic dan ook niet in de reactielijsten en raakt het sneller op de achtergrond.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
27-09-2020 11:55
Ik ben nog steeds niet helemaal om met het idee iedere week een nieuw topic aan te maken om eerlijk te zijn. Ik denk echt dat andere forummers dit irritant gaan vinden. Bovendien komt het topic dan ook niet in de reactielijsten en raakt het sneller op de achtergrond.
Snap ik. Ik twijfelde daar ook over. Er zijn toch wel meer doorlopende topics waar van alles aan bod komt.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
27-09-2020 11:55
Ik ben nog steeds niet helemaal om met het idee iedere week een nieuw topic aan te maken om eerlijk te zijn. Ik denk echt dat andere forummers dit irritant gaan vinden. Bovendien komt het topic dan ook niet in de reactielijsten en raakt het sneller op de achtergrond.
Kun je geen website maken en dan een blog schrijven per onderwerp?
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
27-09-2020 11:35
Ik heb een topic geopend! Aanvullingen meer dan welkom.

werk-studie/verdieping-in-een-onderwerp ... ges/468513
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
27-09-2020 11:35
Ik heb een topic geopend! Aanvullingen meer dan welkom.

werk-studie/verdieping-in-een-onderwerp ... ges/468513
:cheer2:
Sch0rpioen schreef:
27-09-2020 14:15
Kun je geen website maken en dan een blog schrijven per onderwerp?
Welja, haha!

Volgens mij is het idee niet dat TO voor alle onderwerpen een blog en website gaat bijhouden. Gewoon ideeën met elkaar delen over interessante onderwerpen en dingen die je ergens hebt gelezen. Niet een wekelijks werkstuk.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
27-09-2020 21:46
Welja, haha!

Volgens mij is het idee niet dat TO voor alle onderwerpen een blog en website gaat bijhouden. Gewoon ideeën met elkaar delen over interessante onderwerpen en dingen die je ergens hebt gelezen. Niet een wekelijks werkstuk.
Ik dacht dat ze het ergens wilde presenteren/bundelen.

Het was maar een idee!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
27-09-2020 21:46
Welja, haha!

Volgens mij is het idee niet dat TO voor alle onderwerpen een blog en website gaat bijhouden. Gewoon ideeën met elkaar delen over interessante onderwerpen en dingen die je ergens hebt gelezen. Niet een wekelijks werkstuk.
Dit zei ze: Ik wil per onderwerp er dingen creatief van op papier zetten

Toch een soort werkstuk? 😄
Alle reacties Link kopieren
Sch0rpioen schreef:
27-09-2020 21:55
Dit zei ze: Ik wil per onderwerp er dingen creatief van op papier zetten

Toch een soort werkstuk? 😄
Nee echt voor mijzelf dat ik het op papier wil zetten. Komt trouwens gelijk overeen met wat ik net schreef op het nieuwe topic dat ik meer leer/beter onthoud als ik het opgeschreven heb. Maar ik ga er verder niemand mee lastig vallen hoor. :proud:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
27-09-2020 11:55
Ik ben nog steeds niet helemaal om met het idee iedere week een nieuw topic aan te maken om eerlijk te zijn. Ik denk echt dat andere forummers dit irritant gaan vinden. Bovendien komt het topic dan ook niet in de reactielijsten en raakt het sneller op de achtergrond.

Er worden toch over allerlei onderwerpen topics geopend? Nu is het zo’n nietszeggend onderwerp, als ik eerlijk ben.
Als het duidelijk is waar het over gaat, ga ik misschien over dat onderwerp meeschrijven.
Nu zou ik een tvp moeten doen want dit onderwerp interesseert me niet. Vervolgens moet ik wel regelmatig het topic doorlezen om te zien of het misschien gaat over een onderwerp wat ik wél leuk vind. En daar heb ik niet zo’n zin in/behoefte aan.

Het is maar een idee hoor. :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven