Onzeker over mijn lengte
woensdag 12 oktober 2016 om 11:43
Ik ben 1,65 en ik vind mijzelf klein als ik mij met mijn vrienden ga vergelijken. Als ik mijzelf met mijn familie vergelijk ben ik gewoon normaal, daar zijn we allemaal tussen de 1,60 en 1,70. Mijn vriend is 1.71. Past goed samen qua lengte. Niks mis mee met 1.63 hoor, prima lengte.
"I am not Abnegation. I am not Dauntless. I am Divergent."
woensdag 12 oktober 2016 om 11:44
quote:Ceylon schreef op 12 oktober 2016 @ 11:38:
Ik ben 1.75 en ben hier thuis het ukkie. Dochter is 1.81 en Man 1.88 ofzo.
Klinkt bekend. Ik ben ook 1.75 en ben de kleinste van mijn broer en zussen.
Mijn eigen kinderen zijn nog te jong om langer te zijn dan ik ben, maar zullen in de toekomst denk ik ook wel langer worden dan ik. Mijn man is namelijk 1.95
Dus met mijn 1,75 ben ik in mijn omgeving ook een ukkie.
Ik ben 1.75 en ben hier thuis het ukkie. Dochter is 1.81 en Man 1.88 ofzo.
Mijn eigen kinderen zijn nog te jong om langer te zijn dan ik ben, maar zullen in de toekomst denk ik ook wel langer worden dan ik. Mijn man is namelijk 1.95
woensdag 12 oktober 2016 om 11:47
quote:stripverhaal schreef op 12 oktober 2016 @ 11:44:
[...]
Dit leverde hier thuis wel een hilarisch momentje op. Ik was (uiteraard) gewend om voor mijn dochter glazen en bekers uit het keukenkastje te pakken. En op een dag staat ze naast me, ik maak de kast open, kijk nog eens opzij en vraag me af; waarom doe ik dat eigenlijk nog? Toen was ze 12.
Op de één of andere manier groeien ze, zonder dat je het door hebt en zijn ineens, poef, langer dan jij. Hele rare gewaarwording.
Sorry, offtopic.
[...]
Dit leverde hier thuis wel een hilarisch momentje op. Ik was (uiteraard) gewend om voor mijn dochter glazen en bekers uit het keukenkastje te pakken. En op een dag staat ze naast me, ik maak de kast open, kijk nog eens opzij en vraag me af; waarom doe ik dat eigenlijk nog? Toen was ze 12.
Op de één of andere manier groeien ze, zonder dat je het door hebt en zijn ineens, poef, langer dan jij. Hele rare gewaarwording.
Sorry, offtopic.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 12 oktober 2016 om 11:55
Eigenlijk ben je dus gewoon onzeker. En onzekere mensen willen zichzelf zo klein en onopvallend mogelijk maken. Ik ken een meisje dat vroeger hormoontherapie kreeg om niet te lang te worden, omdat haar moeder en zij vonden dat lang zijn niet bij haar karakter paste .... En dat vinden ze nog steeds. Dat vind ik dus echt triest. Ik zou zeggen: doe lekker hakken aan en maak jezelf zo lang mogelijk, houd je hoofd rechtop en kijk mensen recht aan. Je hebt een probleem met onzekerheid, niet met je lengte.
woensdag 12 oktober 2016 om 11:57