Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Ik krijg een hongergevoel van thee zonder suiker/zoetstof/ honing.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Lady*Voldemort schreef:
09-08-2026 17:45
En tegen de dorst helpt het ook al niet want ik krijg er een ontzettend droge bek van.
Ik heb dat met groene ijsthee. Drink het zeer zelden, maar altijd spijt na een paar slokken.
Solomio schreef:
09-08-2026 17:49
:high5:

Die droge mond blijf ik interessant vinden, gelukkig ben ik niet de enige.

Bij thee ook trouwens, tenzij ik er een zoetje (of suiker) in doe.
Ik moest laatst aan jou denken toen ik een nieuwe ervaring had. Ik kreeg ergens tonic. Nooit eerder gehad maar ook nog nooit zoiets bitters gedronken wat je voor je plezier zou moeten drinken.
Heb jij dat al eens geproefd?
KamilleT schreef:
09-08-2026 19:15
Ik moest laatst aan jou denken toen ik een nieuwe ervaring had. Ik kreeg ergens tonic. Nooit eerder gehad maar ook nog nooit zoiets bitters gedronken wat je voor je plezier zou moeten drinken.
Ik wel en super lekker. Mijn vader had die altijd met die witte dop. Nergens meer te krijgen. Wel de milde vorm.
apiejapie schreef:
09-08-2026 15:09
Alleen daarom ben ik zoooo blij dat ik nooit in het OV zit. Al die prikkels, vreselijk. Zowel qua geluid, als geuren :sick:, onzinnig hard praten (al vind ik het dan weer wel leuk om met onbekenden te kletsen, maar op een volume dat fatsoenlijk is), mensen in mijn aura enz enz. Ik zet liever zélf muziek hard aan om met mee te zingen in de auto. Ben ik niemand tot last. Of een luisterboek tijdens een lange rit. Heerlijk! Maar het OV: wat ben ik dankbaar dat ik me een auto kan veroorloven.
Gelukkig! :applause: Maar inderdaad soms onaangename of teveel prikkels. Ik vind het ook leuk om met onbekende mensen te kletsen en uiteraard niet met een volume dat op een vliegtuig of drilboor lijkt. Fijn dat je een auto hebt! Dat scheelt een hoop. :)
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Joppie schreef:
09-08-2026 18:33
Ik krijg een hongergevoel van thee zonder suiker/zoetstof/ honing.
En ik vind het saai smaken zonder alles. Er moet dan altijd een zoetje of een beetje suiker in.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
KamilleT schreef:
Dat heb ik idd ooit geproefd, maar ik denk dat dat wel 50 jaar geleden is. Ieuw, wat vies vond ik dat.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
Misschien mijn frustratie hoor. Maar ik erger me kapot dat mensen in islamitische landen de cultuur niet respecteren, maar in een kerk vromer dan de paus zijn.
Deels zinnig deels onzinnig.
Redhead70* schreef:
09-08-2026 20:07
Misschien mijn frustratie hoor. Maar ik erger me kapot dat mensen in islamitische landen de cultuur niet respecteren, maar in een kerk vromer dan de paus zijn.
Deels zinnig deels onzinnig.
Wat vice versa natuurlijk net zo is.
ldp schreef:
09-08-2026 20:08
Was dat maar zo. Geld voor elk ander geloof hoor. Maar wederzijds is heel moeilijk.
Redhead70* schreef:
09-08-2026 20:26
Was dat maar zo. Geld voor elk ander geloof hoor. Maar wederzijds is heel moeilijk.
Dat is toch exact wat ze beweert?
Redhead70* schreef:
09-08-2026 20:26
Huh?

Anyway: ik erger me dus echt ongelofelijk aan mensen die met spaghetti bandjes een kerk/moskee/tempel in willen gaan.

Nou ja, da’s eigenlijk wel een zinnige ergernis.

Okay, onzinnige ergernis: mannen in t-shirts zonder mouwen. Echt heul lelijk vind ik dat en het zou verboden moeten worden. Maar ja, voor vrouwen vind ik t prima dus totaal niet logisch en dus onzinnig.
Solomio schreef:
09-08-2026 20:48
Dat is toch exact wat ze beweert?
Komt door dat egypte topic. Sorry, maar mij stoort het enorm.
Redhead70* schreef:
09-08-2026 21:13
Ach ja altijd en eeuwig dat bashen van moslim mannen. Bedoel je dat?
smorre schreef:
09-08-2026 20:59
Huh?

Anyway: ik erger me dus echt ongelofelijk aan mensen die met spaghetti bandjes een kerk/moskee/tempel in willen gaan.

Nou ja, da’s eigenlijk wel een zinnige ergernis.

Okay, onzinnige ergernis: mannen in t-shirts zonder mouwen. Echt heul lelijk vind ik dat en het zou verboden moeten worden. Maar ja, voor vrouwen vind ik t prima dus totaal niet logisch en dus onzinnig.
Ik vind oksels zien sowieso lelijk en smerig. Hoef ik echt niet te zien bij een ander. Onzinnige ergernis natuurlijk, want het slaat nergens op.
Redhead70* schreef:
09-08-2026 21:13
Daar ging mijn reactie helemaal niet om.

Had jij Actueel niet laten blokkeren?
solomio wijzigde dit bericht op 09-08-2026 21:16
9.87% gewijzigd
ldp schreef:
09-08-2026 20:08
Haha hier regelmatig jongeren die in de kerk tijdens de preek hun roes uitslapen. Hoorde ik van een kennis.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Nog een heel onzinnige ergernis; funda- foto's van een badkamer of toilet waarbij de toiletbril omhoog staat. Ik vind dat zo slordig staan. Koelkastdeur doe je toch ook dicht? Waarom een toiletbril dan niet even sluiten?
KamilleT schreef:

Tonic vind ik ook zo goor. Ik kan de smaak niet eens beschrijven. Echt bitter vind ik het niet, want ik vind bitter soms best lekker. Maar een hele vieze smaak heeft het vind ik
Niet te omschrijven.
Ik ruik nu regelmatig een wietlucht op mijn slaapkamer als het raam open staat want mensen zitten hier vlakbij te chillen op wat bankjes aan het pleintje. Gatver maar om nou het raam steeds dicht te doen.. Dus ik neem de lucht maar voor lief.
Graze schreef:
09-08-2026 22:11
Ik ruik nu regelmatig een wietlucht op mijn slaapkamer als het raam open staat want mensen zitten hier vlakbij te chillen op wat bankjes aan het pleintje. Gatver maar om nou het raam steeds dicht te doen.. Dus ik neem de lucht maar voor lief.
Totaal geen onzinnige ergernis. Ik zou het vreselijk vinden als ik regelmatig in die lucht zou moeten zitten.
Graze schreef:
09-08-2026 22:11
Toevallig doe ik net mijn tuindeur dicht, ook mede vanwege wietlucht.
Nog nooit eerder geroken.
Solomio schreef:
09-08-2026 21:16
Daar ging mijn reactie helemaal niet om.

Had jij Actueel niet laten blokkeren?
Staat niet op actueel hoor.
Solomio schreef:
09-08-2026 22:27
Toevallig doe ik net mijn tuindeur dicht, ook mede vanwege wietlucht.
Nog nooit eerder geroken.
Mijn buuv rookt een soort vanille dingen. Net wierook. Maar goed dat is maar ff.
Redhead70* schreef:
09-08-2026 22:28
Staat niet op actueel hoor.
Ow, ok.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven