Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 742 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
NellieVermicelli schreef:
22-03-2026 16:16
Dat is inderdaad een onzinnige ergernis, want het is correct Nederlands. Dus bravo; je doet goed mee.
I know! 😁
Mensen (meestal mannen) die denken dat je overal mag parkeren als je je alarmlichten aan zet.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Patat ipv friet kan ik nog hebben maar het woord ‘patatjes’ bezorgt me rillingen….
Wandelschoenen.
smorre schreef:
22-03-2026 16:36
Patat ipv friet kan ik nog hebben maar het woord ‘patatjes’ bezorgt me rillingen….
Dat heb ik ook inderdaad. Vind het zo zuinig klinken. Gek want het woord patat vind ik dan wel weer vetter klinken dan friet, maar als iemand "patatjes" gaat eten vind ik dat klinken alsof diegene iets zeer uitzonderlijks, iets overbodigs doet, iets wat hij zichzelf bijna niet zou mogen gunnen en bij hoge uitzondering eens doet.
Dat gevoel heb ik bij friet of frietjes niet.
cognac wijzigde dit bericht op 22-03-2026 17:03
0.19% gewijzigd
smorre schreef:
Dat valt voor mij in de categorie kindjes, koffietje, geef maar aan mama, etc.
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
22-03-2026 16:45
:pukey:

Dat valt in dezelfde categorie als dat mensen aan mij vragen 'hoe gaat het nu met Edda?'
Moiren schreef:
22-03-2026 16:45
Nog erger: doe maar even aan mama geven
smorre schreef:
Ja! Of 'chippies'. Net of het dan minder ongezond is.
Ik vind hier dingen van.
blijfgewoonbianca schreef:
22-03-2026 10:59
Peuters in een wandelwagen. Bloedirritant.
Die snap ik niet, wat is daar irritant aan?
Red_Velvet schreef:
22-03-2026 17:28
Van die peuters die eigenlijk groot genoeg zijn om te lopen denk ik.
Vind ik ook ergerlijk. Kom op, vanaf een jaar of twee kun je prima zelf lopen. En die speen hoeft al helemaal niet in je mond :@@: :@@:
Red_Velvet schreef:
22-03-2026 17:28
Vind ik ook ergerlijk. Kom op, vanaf een jaar of twee kun je prima zelf lopen. En die speen hoeft al helemaal niet in je mond :@@: :@@:
Voor de afwisseling een zinnige ergernis: dat t forum zo traag is dat m’n berichten dubbel geplaatst worden!
Met destijds hulpverlening instantie gehad; "dan vragen we even wat moeder daar van vind" (ja was ivm met kinderen) Okee prima dat ik moeder ben, weet ik zelf ook wel, maar zo ver ik weet staat er op MIJN geboorte akte Romany, geen "moeder"
Water dat in mijn mouw loopt bij het handenwassen of drinken dat naast mijn mond naar beneden loopt als ik niet goed op let. Vogelpoep van duiven op ons balkon en vooral mensen die luidruchtig bellen en zelf schreeuwen in het OV over persoonlijke problemen. Mensen die alles beter weten of over iemand heenschreeuwen...opstandig wordt ik ervan. Dringen bij roltrappen of voorpiepen bij de kassa.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
smorre schreef:
22-03-2026 17:36
Voor de afwisseling een zinnige ergernis:
Was het maar zo’n feest. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die dit topic niet snappen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
22-03-2026 18:09
Was het maar zo’n feest. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die dit topic niet snappen.
O jawel hoor.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
puck-en-hans schreef:
22-03-2026 18:20
O jawel hoor.
Waarom posten ze dan zinnige ( wat iedereen irritant vindt ) ergernissen ? Om mij te jennen ?
22-03-2026 18:23
Waarom posten ze dan zinnige ( wat iedereen irritant vindt ) ergernissen ? Om mij te jennen ?
Ik denk dat veel mensen zichzelf ‘uniek’ vinden inclusief hun ergernissen…
smorre schreef:
22-03-2026 08:45
Mensen die dubbele uitroeptekens gebruiken :bonk:

Bij ons in de buurtapp komt het ook voor.
Klinkt niet zo aardig, maar vaak zijn het mensen die niet zo heel erg slim zijn.

' Alsjeblieft niet dubbel parkeren!!!!!'.
'Zou degen die onze container heeft meegenomen, deze misschien willen terug zetten???'

Het komt zo agressief over.
smorre schreef:
22-03-2026 17:36

En wat doe je dan als je peuter besluit om op de grond te gaan zitten en geen stap meer te verzetten terwijl je zwanger bent en een volle boodschappentas bij je hebt?

Ik doe mijn oudste (3) echt nog wel in de buggy. Het is vanaf ons huis te ver om te lopen naar bijvoorbeeld de winkel. Als hij onderweg een driftbui krijgt en geen stap meer wil zetten, moet ik hem dat hele eind tillen. Dat gaat niet.
Als vrouwen een jas aanhebben die niet langer is dan hun vest of jurk
Amarens schreef:
22-03-2026 22:27
En wat doe je dan als je peuter besluit om op de grond te gaan zitten en geen stap meer te verzetten terwijl je zwanger bent en een volle boodschappentas bij je hebt?

Ik doe mijn oudste (3) echt nog wel in de buggy. Het is vanaf ons huis te ver om te lopen naar bijvoorbeeld de winkel. Als hij onderweg een driftbui krijgt en geen stap meer wil zetten, moet ik hem dat hele eind tillen. Dat gaat niet.
Prima, hoor. Vooral doen.
Maar zou ik je morgen tegenkomen met je 3 jarige in de buggy zou het me niet ineens minder irriteren.
22-03-2026 22:40
Prima, hoor. Vooral doen.
Maar zou ik je morgen tegenkomen met je 3 jarige in de buggy zou het me niet ineens minder irriteren.

Oke.
smorre schreef:
22-03-2026 20:27
Ik denk dat veel mensen zichzelf ‘uniek’ vinden inclusief hun ergernissen…
Ik lees juist veel herkenning

Ik heb nog veel meer dingen die ik ergerlijk vind, maar die vallen wsch niet zo goed hier
Frankly my dear, I don"t give a damn

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven