Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 2374 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Appletje schreef:
26-04-2026 21:43
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Inderdaad irritant :-)

Net zoals mensen die "overdreven actief" wandelen, met hun armen heel actief heen en weer gaan en zo (armen een beetje gebogen, en dan links-rechts-links-rechts marcheren). En dan vaak ook nog een heuptasje...

:rofl:

Dat heb ik ook! Het is zelfs zo erg dat ik me dan ook nog afvraag "of ze wel helemaal goed zijn". En dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
moizer schreef:
27-04-2026 00:32
Wat ik ook heel irritant vind (en ik vraag me af of die in dit topic past, want hij is te erg om onzinnig te zijn):
Mensen die overal maar lopen te videobellen! Heb dan tenminste het fatsoen om gewoon te bellen ipv videobellen! Ik WIL niet van alles meegenieten! Ik heb gewoon mijn eigen leven.

Mee eens, en vooral mensen die op de speaker bellen. Het klinkt zo verschrikkelijk, zo mogen van mij iedereen oppakken die dat doet. Bel normaal zonder speaker, ik hoef je gesprekken niet te horen.

Een tijd geleden zat ik in een restaurant, waarin mensen erg lang gingen bellen met het thuisfront, en kindertjes die naar bed gingen, en maar kirren tegen hen. Mens, houd op! Ik zit hier te eten en wil niet dat achterlijke gebel horen, en al helemaal niet op de speaker. En als je niet zonder je kinderen kunt ga dan niet uit eten en blijf thuis, maar zorg niet voor overlast in een restaurant!
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Sierlijk schreef:
27-04-2026 07:55
Mee eens, en vooral mensen die op de speaker bellen. Het klinkt zo verschrikkelijk, zo mogen van mij iedereen oppakken die dat doet. Bel normaal zonder speaker, ik hoef je gesprekken niet te horen.

Een tijd geleden zat ik in een restaurant, waarin mensen erg lang gingen bellen met het thuisfront, en kindertjes die naar bed gingen, en maar kirren tegen hen. Mens, houd op! Ik zit hier te eten en wil niet dat achterlijke gebel horen, en al helemaal niet op de speaker. En als je niet zonder je kinderen kunt ga dan niet uit eten en blijf thuis, maar zorg niet voor overlast in een restaurant!
Als mensen in het openbaar videobellen, vind ik dat je je in het gesprek mag mengen. Dus jullie hadden de kinderen ook welterusten mogen wensen en zwaaien. Ik durf dat zelf niet maar ik zou het wel willen!
Wat eten we vanavond?
Kinderen vinden het vast leuk, maar ik zie alleen maar een mislukte Elsa.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Appletje schreef:
26-04-2026 21:44
Dat is dan weer een ergernis van mij: mensen die altijd en overal met een koptelefoon rondlopen. Doe dan op z'n minst oortjes in, dat valt niet zo op. Maar zo'n ding om je helemaal af te sluiten van de wereld....
Ik draag ze natuurlijk niet altijd en overal. Maar aan de andere kant heb ik het ook niet voor niets gekocht. :)
madamebijoux wijzigde dit bericht op 27-04-2026 19:48
0.37% gewijzigd
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
pepexx schreef:
27-04-2026 11:33
Kinderen vinden het vast leuk, maar ik zie alleen maar een mislukte Elsa.
Wat is een mislukte Elsa?
cognac schreef:
27-04-2026 18:04
Het is een mislukte afbeelding van het Disney-personage Elsa (Frozen) op een verjaardagstaart.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
MadameBijoux schreef:
27-04-2026 19:46
Het is een mislukte afbeelding van het Disney-personage Elsa (Frozen) op een verjaardagstaart.
Wat is een mislukte afbeelding van Elsa?
In dit topic?
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
cognac schreef:
27-04-2026 18:04

Een volwassen persoon die verkleed is als Elsa uit Frozen.
Met een slechte pruik en jurk.

Die wordt ingehuurd voor feestjes en partijtje.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
smorre schreef:
27-04-2026 00:33
Nee.
Nee inderdaad.
En ik zit niet zo in de bergschoenen-scene, dus ik heb chatgpt even gevraagd.
Ik denk dat het merk Scarpa is. Dat lijkt er in ieder geval veel op
Wat ik ook echt extreeeeem irritant vind zijn mannen die hun linker arm op de deur, tegen het raampje, aanleggen in de auto.
Echt instant agressie!
En ze kunnen nog zo netjes rijden, maar ik vind dat zo’n vreselijk gezicht.
Vrijwel nooit zie ik het vrouwen doen, maar als ik het zie, dan vind ik dat wel weer helemaal oke. Maar die mannen….. >:-(
Appletje schreef:
26-04-2026 21:44
Dat is dan weer een ergernis van mij: mensen die altijd en overal met een koptelefoon rondlopen. Doe dan op z'n minst oortjes in, dat valt niet zo op. Maar zo'n ding om je helemaal af te sluiten van de wereld....
Mijn oortjes waren zo onopvallend dat ik ze (of 1 meestal) iedere keer kwijt was (in huis), dus ik ben weer overgestapt naar een koptelefoon. Qua afsluiten maakt het geen verschil hoor. En waarom mag het niet opvallen :blond: boeien.
majadeb wijzigde dit bericht op 27-04-2026 20:52
6.71% gewijzigd
pepexx schreef:
27-04-2026 20:27
Een volwassen persoon die verkleed is als Elsa uit Frozen.
Met een slechte pruik en jurk.

Die wordt ingehuurd voor feestjes en partijtje.
En dat is dan je ergernis?

Het leek alsof je ergens op reageerde, dus ik vroeg me af waar die mislukte Elsa ineens vandaan kwam.
Coniglio schreef:
27-04-2026 20:29
Nee inderdaad.
En ik zit niet zo in de bergschoenen-scene, dus ik heb chatgpt even gevraagd.
Ik denk dat het merk Scarpa is. Dat lijkt er in ieder geval veel op
Jaaaa deze zijn het, dank!
Echt, deze schoenen welke bij mij zóveel
Irritatie op, geen idee waarom. Maar het is zo.
Nu heb ik wederom een onzinnige ergernis namelijk: waar komt Elsa opeens vandaan?
Ik snap de Elsa ergernis ook niet. Of niet waar het vandaan kwam. Ik zie nooit (mislukte) Elsa's.
smorre schreef:
27-04-2026 20:56
Haha ja, ik snap je helemaal
MajadeB schreef:
27-04-2026 21:05
Ik snap de Elsa ergernis ook niet. Of niet waar het vandaan kwam. Ik zie nooit (mislukte) Elsa's.
Ik denk die kirrende moeder die ging videobellen in het restaurant.
Mensen die met één arm op hun rug fietsen. Waarom in godsnaam? Dat fietst toch voor geen meter?
Nothing happens for a reason
Extreem oppervlakkige en domme ergernis: Amerikanen die hardop praten over Europa. Ik was dus in Europa, op een plek waar blijkbaar ook veel Amerikanen komen en dat harde geluid en die onzinnige beweringen. Er waren ook veel Engelsen en door hun accenten vind ik die automatisch al aardiger. En het komt door Trump en dat vind ik zo dom van mezelf, want ik weet helemaal niet op wie die mensen gestemd hebben en daarbij kun je natuurlijk best aardig zijn ook al heb je Trump gestemd (al kan ik het me moeilijk voorstellen) en ik vind het extreem oppervlakkig van mezelf.

In het verlengde: in een land zijn waarvan je de taal niet echt spreekt (ik leer altijd een beetje basisvocabulaire, dus hallo, dankjewel, twee cola alsjeblieft dat lukt wel). Vind ik stikirritant, omdat ik de hele tijd bang ben dat mensen mij een vervelende buitenlander vinden.
Si abra la puerta hay lobos.
smorre schreef:
27-04-2026 20:56
https://www.bol.com/nl/nl/p/scarpa-mesc ... androidapp

Ik kende ze niet, maar snap je helemaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
28-04-2026 02:06
https://www.bol.com/nl/nl/p/scarpa-mesc ... androidapp

Ik kende ze niet, maar snap je helemaal
.

Kijk, en ik vind ze super leuk! Nou haat ik wandelen, dus ik zou ze niet snel aanschaffen, maar stel dat ik gedwongen word het Pieterpad af te lopen, dan zou dit voor mij nog een optie zijn ook. Wel duur.
Star⁴ schreef:
27-04-2026 21:42
Ik denk die kirrende moeder die ging videobellen in het restaurant.
Ja ik dacht ook dat het als reactie daarop kwam. Kinderen vinden het vast leuk (het videobellen) maar het roept de associatie op van een "mislukte Elsa". Hoe? Waarom?
cognac schreef:
28-04-2026 07:46
Ja ik dacht ook dat het als reactie daarop kwam. Kinderen vinden het vast leuk (het videobellen) maar het roept de associatie op van een "mislukte Elsa". Hoe? Waarom?
Dan komen we bij mijn ergernis: posts die onduidelijk zijn.
Door het topic over de Bicycle Race realiseer ik me een ergernis: dat overal een wedstrijd van gemaakt moet worden.
Bakprogeamma's, kookprogramma's, reisprogramma's, talentenjachten, enz enz.
Illustratief voor onze maatschappij, vreselijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven