Over Angels, beleid en discussies

15-04-2009 11:42 3287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Vanochtend heb ik twee personen een permaban gegeven vanwege een aanval op de Angels die zo ver beneden de gordel was dat ik die echt niet kon tolereren. Ik neem aan dat degenen die de bewuste berichten gelezen hebben, mijn beslissing begrijpen. Waarom nu een apart topic? Ik heb het idee dat de integriteit van de angels de laatste tijd vaker in twijfel getrokken wordt. Af en toe zie ik dat ze van machtsmisbruik beticht worden. Bovendien merk ik dat er telkens weer discussie ontstaat over genomen beslissingen.

Allereerst wil ik benadrukken dat Viva ernstig toeziet op de integriteit van de Angels. Machtsmisbruik wordt niet getolereerd. Stel dat 'n Angel bijvoorbeeld bant of waarschuwt omdat ze onder haar privénick een conflict met iemand heeft, dan zal ik die Angel verzoeken haar vleugels over te dragen aan een opvolger. Gelukkig ben ik zo'n situatie nog niet tegengekomen :-). Ik ben persoonlijk heel blij met de Angels en met de manier waarop zij modereren! Even voor de duidelijkheid: ze handelen niet 'op eigen houtje' maar bespreken waarschuwingen en bans altijd onderling en met mij. Als 'n Angel bij zichzelf merkt dat ze niet objectief tegenover een bepaalde forummer staat, vraagt ze haar collega-Angels of zij willen ingrijpen als zij dat nodig achten. Als Angel X een forummer bant kunnen jullie er vanuit gaan dat die ban namens het gehele team (inclusief moi) gebeurt. In twijfelgevallen en als er geen gelegenheid is om met de andere Angels en/of met mij te overleggen, komt het soms voor dat een Angel de ban-knoop in haar eentje doorhakt. Naderhand wordt deze beslissing dan altijd 'getoetst' bij de andere Angels/mij. Soms gebeurt het dat een ban achteraf onterecht gevonden wordt. In dat geval wordt hij ongedaan gemaakt. Dit is (in elk geval sinds ik Vivamod ben) slechts een heel enkele keer nodig geweest.

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Thanks!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
* Zet koffie en zet de baileys koud *
Floor staat die Baileys nog koud?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heb een vraagje, wat is een spoiler?? (En dan hier op het forum, niet op de auto uiteraard )
Floor! Lekker... Baileys met ijs alsjeblieft.

Wat is mijn prijs voor de 4 op een rij? En waar/hoe had ik 4 op een rij?

*snapt em niet...*
quote:Shiva_ schreef op 10 augustus 2009 @ 13:45:

Heb een vraagje, wat is een spoiler?? (En dan hier op het forum, niet op de auto uiteraard )Spoiler - Wikipedia
Hee Lin67, inderdaad ik kan me herinneren dat je aangaf je aan de grapjes te irriteren bij het topic van BM. Tegelijkertijd zeg je dat je ook moet lachen...

Ik wilde je alleen even laten weten, dat ik het wel zo netjes had gevonden als je even op betreffende topics had aangegeven dat het wat jou betreft over de grenzen ging, en dat je bij de Angels zou informeren over het beleid hierin.

Nu voelt het voor mij alsof je niet duidelijk feedback hebt gegeven aan betreffende personen, maar ondertussen ga je er wel anderen (de Angels) bij betrekken. En daar kom ik dan geheel toevallig achter, ik check namelijk niet vaak het Moderator topic. Jammer.
Frizzy, volgens mij heb ik dat ook gedaan op het topic van Beautifulmind....Waarvan ik ook graag wilde weten hoe het verder liep, en als zij dan niet terugkomt vanwege de hilariteit, is dat jammer. Gelukkig kwam ze wel terug.....

Ik heb het pas gemeld toen ik "jullie gedrag" ook zag op andere topics (waar ik minder mee heb).

Maar je hebt wel een punt, voortaan zal ik zelf duidelijk aangeven dat ik de reacties niet leuk vind. Is een beetje lafheid van mijn kant uit, omdat ik geen zin heb dezelfde flauwe grapjes over mij heen te krijgen....
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
ik heb het topic even terug gelezen en heb het inderdaad rechtstreeks ook tegen jullie gezegd....dat maakt me weer wat minder laf.

"Ik vind ook dat er hier heel veel flauwe reacties zijn (net als in het topic "hysterisch"). Ik vind het een mooi fenomeen, dit forum, alleen van dat afzeiken en veroordelen word ik soms zo moe. Open dan een topic om af te zeiken of te veroordelen, dan hou je de andere topics zuiver. Of je nou geinteresseerd bent in astrologie of postzegels verzamelen of wat dan ook, dat maakt je geen minder mens ofzo."
Hee Lin, ik weet dat je dat gezegd hebt hoor, daar refereerde ik ook aan in mijn eerste post (was alleen te lui om hem terug te zoeken...). Ik heb er destijds volgens mij ook op gereageerd, toch?

Maar alsnog, je betrekt er ook andere topics bij (noemt nog net niet de namen van de mensen waar het om gaat), en geeft NIET aan dat de grens voor jou bereikt is en dat je even gaat informeren bij de Angels wat het beleid hierin is. DAT je het doet stoort me niet, maar dat je het doet zonder duidelijk aan te geven wel.
Het ging om een aantal mensen, en ik was te lui om dat uit te zoeken en door te geven. Ik ga ervan uit dat de angels zelf de topics wel lezen en zelf concluderen of het een grens over gaat of niet. Maar ik zal voortaan op de betreffende topics melden dat ik me irriteer en dat ik bij de angels ga vragen of het te ver gaat of niet.

Het is net het echte leven.....
Ik bedoelde juist dat je 'beschuldigingen' al behoorlijk gericht zijn door die topics te noemen. En dat het daarom netjes is om te melden. Maar volgens mij snap je mijn punt, dankjewel!
Lin, ik neem aan dat je mij ook bedoeld.

Als je ook even de moeite neemt om bijvoorbeeld het hele topic hysterisch door te lezen zal je zien dat wij allen (en ik zal het rijtje even voor je noemen, Char,Suup,Madhe en Frizz) in eerste instantie ALLEMAAL serieus ingaan op TO

Maar als TO zichzelf vervolgens niet serieus neemt dan mogen wij daar best onze lol uit halen.

TO zelf is in dat topic al helemaal niet meer geloofwaardig (denk aan zwangerschapstest) dus dat topic gaat gewoon een heel eigen leven krijgen.

Ik weet dat Madhe, Char,Suup,Frizz en ikzelf in de topics op de relatiepijler ALTIJD met een serieuze insteek adviezen geven, een lolletje op zijn tijd moet kunnen.

Ik geloof oprecht niet dat we in de topics mensen hebben gekwetst.

Wat er wel is gebeurd is dat ik bijvoorbeeld BM niet meer serieus neem.
Het topic Hysterisch is zo over de top dat kun je met geen seconde serieus nemen. En dat is toch wel gedaan in het begin door de meeste forummers. Maar doordat het steeds meer een soap werd (gevoed door TO zelf) is er de draak mee gestoken ja. Ja, wie is er dan schuldig? Ik leg geen schuld bij niemand niet. De mensen die geiten hebben in mijn ogen geen schuld. En TO die er zelf een soap van maakte waardoor men dus als reactie niet meer serieus reageerde ook niet. De rest van de topics op de Relatie pijler worden over het algemeen heel serieus behandeld. Al ontken ik niet dat er wel eens grapjes worden gemaakt.
quote:frizzy schreef op 10 augustus 2009 @ 16:12:

Floor! Lekker... Baileys met ijs alsjeblieft.

Wat is mijn prijs voor de 4 op een rij? En waar/hoe had ik 4 op een rij?

*snapt em niet...*

Van de topics die genoemd werden stond er bij 3 jouw naam als laatste!

* Geeft een rondje voor de hele zaak *
Djeeeeeeeez heb ik dan NU echt bewezen dat ik geen leven heb buiten het forum?
quote:frizzy schreef op 10 augustus 2009 @ 20:51:

Djeeeeeeeez heb ik dan NU echt bewezen dat ik geen leven heb buiten het forum? Yep!
quote:frizzy schreef op 10 augustus 2009 @ 20:51:

Djeeeeeeeez heb ik dan NU echt bewezen dat ik geen leven heb buiten het forum?
quote:frizzy schreef op 10 augustus 2009 @ 16:21:

Hee Lin67, inderdaad ik kan me herinneren dat je aangaf je aan de grapjes te irriteren bij het topic van BM. Tegelijkertijd zeg je dat je ook moet lachen...

Ik wilde je alleen even laten weten, dat ik het wel zo netjes had gevonden als je even op betreffende topics had aangegeven dat het wat jou betreft over de grenzen ging, en dat je bij de Angels zou informeren over het beleid hierin.

Nu voelt het voor mij alsof je niet duidelijk feedback hebt gegeven aan betreffende personen, maar ondertussen ga je er wel anderen (de Angels) bij betrekken. En daar kom ik dan geheel toevallig achter, ik check namelijk niet vaak het Moderator topic. Jammer.Ik heb nog niet verder gelezen, maar wil alvast op het dikgedrukte deel reageren. De mods zijn namelijk op viva, juist voor dit soort dingen. Als een forummer ergens problemen mee heeft, of als er onduidelijkheden zijn, dan zijn wij daar om vragen aan te stellen. Daarover hoeft de ene forummer ook echt niet de andere forummer te informeren.
quote:Lin67 schreef op 10 augustus 2009 @ 16:32:

ik heb het topic even terug gelezen en heb het inderdaad rechtstreeks ook tegen jullie gezegd....dat maakt me weer wat minder laf.

"Ik vind ook dat er hier heel veel flauwe reacties zijn (net als in het topic "hysterisch"). Ik vind het een mooi fenomeen, dit forum, alleen van dat afzeiken en veroordelen word ik soms zo moe. Open dan een topic om af te zeiken of te veroordelen, dan hou je de andere topics zuiver. Of je nou geinteresseerd bent in astrologie of postzegels verzamelen of wat dan ook, dat maakt je geen minder mens ofzo."Inderdaad; wanneer er hoognodig weer gekeet moet worden; open daar een nieuw topic voor en laat huidige TO en haar/zijn topic in haar waarde. Bovendien zijn er op de overigpijler ook voldoende topics waar je kan loltrappen. Bewust topics om zeep helpen wordt dus ook niet getolereerd. (Dit in het kader van jouw vraag Lin, mbt ons beleid)
quote:Lin67 schreef op 10 augustus 2009 @ 16:45:

Het ging om een aantal mensen, en ik was te lui om dat uit te zoeken en door te geven. Ik ga ervan uit dat de angels zelf de topics wel lezen en zelf concluderen of het een grens over gaat of niet. Maar ik zal voortaan op de betreffende topics melden dat ik me irriteer en dat ik bij de angels ga vragen of het te ver gaat of niet.

Het is net het echte leven.....

Eeeh nee dus. We zijn normaliter met 5 Engeltjes, en er zijn duizenden posts per dag. Dat lezen we echt niet allemaal. We scannen steekproefsgewijs de topics (aantal reacties zegt vaak al wat) en wat er gemeld wordt dat lezen we specifiek bij. Wanneer je dus dingen tegenkomt; meld ze alsjeblieft! Je kan hiervoor ook ff bij een bericht wat je te ver vindt gaan, of over twijfelt, op de meldknop rammen. (Zit rechtsboven de berichten, een soort vergrootglas is het geloof ik)

Bovendien is het nu vakantietijd, en zijn er vandaag nog 3 Angels op vakantie. Gelukkig hebben we Meave weer tijdelijk als collega, maar we zijn dus allemaal druk en alle hulp is welkom
quote:Viva Angel5 schreef op 10 augustus 2009 @ 22:54:

[...]

Ik heb nog niet verder gelezen, maar wil alvast op het dikgedrukte deel reageren. De mods zijn namelijk op viva, juist voor dit soort dingen. Als een forummer ergens problemen mee heeft, of als er onduidelijkheden zijn, dan zijn wij daar om vragen aan te stellen. Daarover hoeft de ene forummer ook echt niet de andere forummer te informeren.

Hai Angel, ja ik begrijp dat jullie er daarvoor zijn. Vind het ook niet meer dan terecht dat jullie de boel in goede banen leiden, en heb er ook niets op tegen als iemand jullie inseint ergens over. Natuurlijk is die persoon niet verplicht dit aan andere forummers te melden, maar ik vind het wel zo netjes. In het echte leven geef je toch ook eerst directe feedback? Probeer je er samen uit te komen?

Zou het nog anders vinden als er enkel een vraag gesteld was over beleid, maar hier gaat het toch echt om gedrag van bepaalde mensen wat benoemd wordt. Persoonlijk dus. En dan denk ik: meldt ook even aan die persoon dat jij je twijfels hebt bij haar navolging van het beleid en dat je dat bij de Angels neerlegt.
Hm nee, ben ik niet met je eens Maar oke, da's niet erg

Ik begrijp wel op welke manier je het bedoelt hoor, maar hiermee heb je juist de kans dat men elkaar weer als verklikker gaat beschuldigen. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar zulke forummers zijn er wel. Als iemand het meldt op het topic zelf, dan is dat netjes en fatsoenlijk, maar het moet zeker geen verplichting worden.
Als verklikker? Als je het meldt ben je toch juist transparant? Maar goed, maakt niet uit, we begrijpen elkaar.

Overigens heeft niemand een topic om zeep willen helpen, en of dat nou door de grapjes is gebeurd vraag ik mij af (maar valt nooit te checken). Soms worden situaties zo vreemd dat je middels humor je punt wil gaan maken (wat soms juist goed werkt!). En soms wordt er pittig gereageerd op posts. Maar, zoals Sum al zei, we hebben allemaal in eerste instantie heel serieus en inhoudelijk gereageerd op de bewuste topics. Uiteindelijk, nadat de TO's verdwijnen, wordt het een jolige boel, maar dat is zeker niet met de intentie om iemand te kwetsen.
Summerdance, ik heb het hele topic gelezen. Het werd al vrij snel flauw omdat Beautifulmind geen details wilde weergeven.....Daar kon ze in eerste instantie nog wel op lachen, maar later niet meer.

Nogmaals ik heb niets tegen grappen en ouwehoeren, maar ik vond het in dit geval te ver gaan. Ik had me al geergeerd aan het topic van hysterisch....en later dus aan het topic van BM.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven