Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Jij maakt jezelf nu anders net zo belachelijk......door te gaan schelden.
Iemand sneu noemen, is dat nu schelden? Wat een overgevoeligheid.
quote:Omen schreef op 06 januari 2010 @ 08:08:

Iemand sneu noemen, is dat nu schelden? Wat een overgevoeligheid.

Het ligt er maar net aan in welke context. Mij mag altijd iedereen sneu noemen, wie daar behoefte aan heeft. Boeien.

Maar wie mij nu sneu noemt, die kom ik na. Geloof me maar.
Geen bijzonderheden
quote:Omen schreef op 06 januari 2010 @ 08:08:

Iemand sneu noemen, is dat nu schelden? Wat een overgevoeligheid.Ik krijg een waarschuwing omdat ik iemand een naar mens noem, Xaloy mag mij muts noemen zonder gevolgen, ik wil weten waar de grens ligt, dus vandaar dat ik eea meld.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik heb een tijdje geleden iemand 'domme vrouw' genoemd. Vond ik geen schelden, maar een conclusie. Een subjectieve conclusie uiteraard, maar geen schelden. Er werd wel door een paar mensen op gereageerd met (in mijn ogen gespeelde) ontsteltenis, wat ik enorm overdreven vond, vooral gezien het feit dat er op dit forum vaak harder, gemener en lulliger dingen aan reacties wordt gegeven dan mijn simpele constatering. (Kijk eens naar bijvoorbeeld de reacties die een Jaap regelmatig over zich heen gestrooid krijg. Daar lusten de honden geen brood van. Zelfs wanneer je het niet met iemand eens bent, zou er naar mijn smaak dan veel eerder ingegrepen mogen worden.***) Iemand sneu noemen vind ik van hetzelfde laken een pak als iemand dom vinden.

Maar ik begrijp nu wat de insteek is van het almaar melden. Ik ben ook wel benieuwd waar de scheidslijn ligt.

*** Overigens ben ik dan voor ingrijpen, niet omdat de dingen niet gezegd mogen worden, maar om ervoor te zorgen dat de discussie gaat over het onderwerp van het topic, i.p.v. te verzanden in lekker met zijn allen onze frustratie leegschelden.
HPL, wie weet is er wel een waarschuwing uitgegeven, daar worden toch geen mededelingen over gedaan (en terecht)? (BTW, jij bent toch ook niet geband toen je de blogsters kutwijven noemde? Nou, dan ligt de grens hoog voor schelden).
HH, ik weet dat er niks aan gedaan is want de posts staan er nog.

WB dat 'kutwijven'; als de bloggers geen consequenties ondervinden van hun twitter actie dan vind ik dat ik ook geen consequentie hoef te dragen voor die opmerking.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 januari 2010 @ 09:22:

HH, ik weet dat er niks aan gedaan is want de posts staan er nog.

WB dat 'kutwijven'; als de bloggers geen consequenties ondervinden van hun twitter actie dan vind ik dat ik ook geen consequentie hoef te dragen voor die opmerking.

Oh, ik dacht dat het twitter debacel afgedaan was met excuses, wist niet dat jij er nog meer consequenties aan wilde zien. Maar voor een buitenstaander kan het toch evengoed als twee maten lijken? Dus dat iemand wel voor 'naar mens' een waarschuwing krijgt, maar dat 'kutwijf' in comments wel mag (anders dan dat het wordt weggehaald)? Waar ik alleen maar mee wil aangeven dat dubbele maten soms ook op 1 persoon worden toegepast (of in ieder geval dat het zo kan overkomen), en het helemaal niet zo hoeft te zijn dat er iemand wordt voorgetrokken.

Verder kan ik me goed indenken dat opmerkingen vooral in de context beoordeeld worden, of aan wat er aan vooraf is gegaan. Als er al een hoop gezuig en gestook historie is op een topic, dan lijkt mij de drempel lager liggen. En natuurlijk is dat subjectief, maar dat lijkt me op een forum ovnvermijdbaar. Anders kon je er wel een robot of programma opzetten die op woordcombinaties zoekt en automatisch waarschuwingen uitdeelt.
quote:Omen schreef op 06 januari 2010 @ 09:17:

Ik heb een tijdje geleden iemand 'domme vrouw' genoemd. Vond ik geen schelden, maar een conclusie. Een subjectieve conclusie uiteraard, maar geen schelden. Er werd wel door een paar mensen op gereageerd met (in mijn ogen gespeelde) ontsteltenis, wat ik enorm overdreven vond, vooral gezien het feit dat er op dit forum vaak harder, gemener en lulliger dingen aan reacties wordt gegeven dan mijn simpele constatering. (Kijk eens naar bijvoorbeeld de reacties die een Jaap regelmatig over zich heen gestrooid krijg. Daar lusten de honden geen brood van. Zelfs wanneer je het niet met iemand eens bent, zou er naar mijn smaak dan veel eerder ingegrepen mogen worden.***) Iemand sneu noemen vind ik van hetzelfde laken een pak als iemand dom vinden.

Grapjas. Dat "domme vrouw" kwam gewoon voort uit frustratie van jouw kant. Niet zo jokken joh.
"Ik vind het zo`n walgelijk stuk tekst van je echt om te

kotsen." en "Gadverdamme wat ben jij een naar mens. En jij voedt

kinderen op??? Lekker voorbeeld......".

was grond voor waarschuwing. Is iets meer dan alleen voor "naar mens".

Als je je waarschuwing hier ter discussie stelt, dan graag compleet.
Wij lachen ons elke keer ziek door de acties van HPL. Ze weet niet half hoeveel meelezers er zijn, hoeveel mensen haar acties lezen. Wat mormeltje zegt klopt. Ze maakt zichzelf zo onsterfelijk belachelijk. Maar ze heeft het niet door. En dat is best jammer denk ik.

HPL, wat zou jouw leven zijn zonder het vivaforum? Probeer je je dat wel eens in te denken? Niet rottig bedoelt, maar jij bent zo serieus bezig met alles. Je zou hier voor je lol moeten komen. Maar het lijkt er eerder op dat je niet meer zonder het vivaforum kan leven.

Misschien is een ander forum wat voor je.Want dit levert volgens mij alleen maar hartklachten en een hoge bloeddruk op.

Ik vindt het allemaal zielig overkomen, het lijkt op een obsessie waar je niet meer zonder kan.

Sterkte.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 januari 2010 @ 07:12:

Sneeze, ik snap best dat de angels mss gek worden van mij. Ik heb alleen gemerkt dat het geen zin heeft om me in te houden want dan gebeurt er helemaal niks. Ik ga dit dan ook niet zonder meer aanpassen, helemaal niet wanneer er van de Mods uit steeds olie op het vuur wordt gegooid.

Ik raak hier niet gefrustreerd van hoor trouwens.Ik zie het toch anders. Ik vind dat het wel zin heeft om je in te houden, het gaat namelijk niet alleen om jou en de angels, maar ook om de sfeer op dit forum. Uit je reacties hier weer krijg ik echt het gevoel dat je zelf met 2 maten meet. Jij mag wel een ander stevig aanpakken, maar zodra je een koekje van eigen deeg krijgt vind je dat iemand te ver gaat. Jou ervan overtuigen dat je t zelf misschien beter anders zou kunnen aanpakken, gaat me toch niet lukken. Dus ik laat het hier verder bij.
quote:ikwilafvallen schreef op 06 januari 2010 @ 10:29:

Wij lachen ons elke keer ziek door de acties van HPL. Ze weet niet half hoeveel meelezers er zijn, hoeveel mensen haar acties lezen. Wat mormeltje zegt klopt. Ze maakt zichzelf zo onsterfelijk belachelijk. Maar ze heeft het niet door. En dat is best jammer denk ik.

Het zou je sieren als je gewoon voor jezelf zou spreken.

HPL, wat zou jouw leven zijn zonder het vivaforum? Probeer je je dat wel eens in te denken? Niet rottig bedoelt, maar jij bent zo serieus bezig met alles. Je zou hier voor je lol moeten komen. Maar het lijkt er eerder op dat je niet meer zonder het vivaforum kan leven.

Misschien is een ander forum wat voor je.Want dit levert volgens mij alleen maar hartklachten en een hoge bloeddruk op.

Ik vindt het allemaal zielig overkomen, het lijkt op een obsessie waar je niet meer zonder kan.

Sterkte.

Amen.

HPL, laat het los. Wat schiet je er nu mee op om twee hele dagen op het forum rond te struinen op zoek naar 'bewijzen' en offtopic postings. Dat is toch onwijs zonde van je vrije dagen? En compleet nutteloos ook.

Als ik angel zou zijn geweest zou ik ook geirriteerd zijn geraakt door dat gezuig van jou. Men o men, er komt geen einde aan! Of 'hoor je erbij' als je lekker tegen de angels durft te schoppen. Veilig vanachter je toetsenbordje.

De angels zijn toch ook gewoon normale mensen, die naast hun eigen leven dit forum een beetje binnen de perken van fatsoen proberen te houden. Waarom moet dan elke beslissing zo bekritiseerd worden en zoek je nu zo de grenzen op? Alleen om te 'bewijzen' dat ze niet altijd even consequent zijn? Nou en? En wat dan nog? Ze doen toch hun best? En jij hebt er niets meer of minder om.
quote:roosies schreef op 06 januari 2010 @ 10:43:

[...]

Het zou je sieren als je gewoon voor jezelf zou spreken.Met wij bedoel ik wij thuis.
quote:Ine schreef op 06 januari 2010 @ 10:43:

[...]

Amen.

HPL, laat het los. Wat schiet je er nu mee op om twee hele dagen op het forum rond te struinen op zoek naar 'bewijzen' en offtopic postings. Dat is toch onwijs zonde van je vrije dagen? En compleet nutteloos ook.

Als ik angel zou zijn geweest zou ik ook geirriteerd zijn geraakt door dat gezuig van jou. Men o men, er komt geen einde aan! Of 'hoor je erbij' als je lekker tegen de angels durft te schoppen. Veilig vanachter je toetsenbordje.

De angels zijn toch ook gewoon normale mensen, die naast hun eigen leven dit forum een beetje binnen de perken van fatsoen proberen te houden. Waarom moet dan elke beslissing zo bekritiseerd worden en zoek je nu zo de grenzen op? Alleen om te 'bewijzen' dat ze niet altijd even consequent zijn? Nou en? En wat dan nog? Ze doen toch hun best? En jij hebt er niets meer of minder om.Mee eens. Laat het gewoon rusten HPL, zo wordt de sfeer alleen maar grimmiger.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd

Ze weet niet half hoeveel meelezers er zijn, hoeveel mensen haar acties lezen.

Ook ik moet me hierbij aansluiten. Ik moet er op zich wel om grinniken, die klucht hier (heb het niet zo druk op mijn werk), maar eigenlijk gaat dit toch werkelijk nergens meer over? Elke vrije minuut dit je hebt lijk je hier door te brengen en altijd ben je maar boos op iedereen (behalve op de mensen in je 100+-groepje natuurlijk).

Ik geloof dat zo'n beetje iedereen op het forum inmiddels wel weet dat HPL "weer bezig" is (en dat zijn de nette bewoordingen wat ik her en der lees), dat kan toch niet leuk zijn?

Bespreek je dit thuis ook met je man eigenlijk? Zegt hij niet, lieverd, zet die computer eens een weekje uit joh. Dat is in ieder geval mijn advies: stooooooop!
Dat is ook mijn advies inderdaad, stop. Haal eens rustig adem. Probeer eens van een afstandje naar je eigen gedrag te kijken. Probeer het eens te zien alsof het om iemand anders gaat. Is het dan allemaal nog zo ontzettend belangrijk? Is het dan nog zo belangrijk wat wie heeft gezegd waarom wanneer en wie er gelijk heeft?

HPL, ik ken je niet verder, misschien ben je wel een aardige vrouw hoor, maar realiseer je wel hoe je overkomt.
quote:Liv schreef op 06 januari 2010 @ 09:55:

[...]

Grapjas. Dat "domme vrouw" kwam gewoon voort uit frustratie van jouw kant. Niet zo jokken joh.Dat je het niet begrijpt, ondersteunt mijn constatering.
quote:roosies schreef op 06 januari 2010 @ 10:43:

[...]

Het zou je sieren als je gewoon voor jezelf zou spreken.Ze (ikwilafvallen) verwoordt anders bijvoorbeeld (toevallig)ook mijn mening........
Grappig, zie nicks voorbij komen die ik anders nooit zie.
quote:Dushi74 schreef op 06 januari 2010 @ 11:22:

Grappig, zie nicks voorbij komen die ik anders nooit zie.Wat wil je daar mee zeggen?
En wat is er grappig aan?
quote:Dushi74 schreef op 06 januari 2010 @ 11:22:

Grappig, zie nicks voorbij komen die ik anders nooit zie.Zoals ikwilafvallen al zei, HPL weet niet half hoeveel meelezers er zijn,
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
quote:Omen schreef op 06 januari 2010 @ 11:19:

[...]

Dat je het niet begrijpt, ondersteunt mijn constatering.Ik ga er verder maar niet op in, maar dit zegt dus alles. Je weet donders goed wat ik bedoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven