Pas iets nieuws geleerd

20-10-2020 13:56 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een topic "voor de leuk".
Is er iets waar je pas achter kwam, wat je nieuw hebt geleerd, een "hack" die echt bleek te werken ? Deel het dan hier.

Ik trap af : ik ben dol op pompoenensoep, maar vond pompoenen schillen altijd zo'n hels karwei. Nu had ik laatst zo'n Jumbo soeppakket met als kookinstructie: prik de pompoen in en gaar hem enkele minuten voor in de magnetron. Daarna schillen en in blokjes snijden."
Eureka momentje hoor.
De schil kwam er veel makkelijker af en de blokjes waren al voorgegaard, dus mijn soep was ook sneller klaar.

Dat ik daar nooit zelf op gekomen ben :D
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-10-2020 16:02
Da's een goeie, die onthoud ik.
Ik ben wel eens raar aangekeken toen ik in de supermarkt na een tijdje paprikabilletjes te hebben bekeken naar mijn vriend riep "Ik heb een vrouwtje gevonden!"
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
20-10-2020 15:32
Ik gebruik een pottenopener:

Afbeelding
Oooooh hoe kan het dat ik niet wist dat dit bestaat O_O
lilalinda schreef:
20-10-2020 16:04
welk gat in de kraan??


Uit het gat in mijn kraan komt water.
Cateautje schreef:
20-10-2020 15:59
Het beste is om het nu al te doen, dan heb je er vannacht al profijt van.
Ok, ik ga NU citroensap drinken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-10-2020 16:04
welk gat in de kraan??
bij ons zit er een opening in het handvat van de mengkraan
ik zie je nu in gedachten de trekker in de water opening proberen te proppen :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
lilalinda schreef:
20-10-2020 16:04
welk gat in de kraan??
Ik denk het gat tussen de twee kranen aan de achterkant.
Alle reacties Link kopieren
Mallelein schreef:
20-10-2020 16:05
Ik ben wel eens raar aangekeken toen ik in de supermarkt na een tijdje paprikabilletjes te hebben bekeken naar mijn vriend riep "Ik heb een vrouwtje gevonden!"
:rofl:
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Mallelein schreef:
20-10-2020 16:05
Ik ben wel eens raar aangekeken toen ik in de supermarkt na een tijdje paprikabilletjes te hebben bekeken naar mijn vriend riep "Ik heb een vrouwtje gevonden!"
:-D Ga ik ook doen, zoeken naar vrouwtjes.


Hartelijk dank voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-10-2020 16:08
Ik denk het gat tussen de twee kranen aan de achterkant.
daar lag het ding dus eerst op ... met rubber naar onder
als ik er nu over nadenk: daar gewoon ondersteboven in - dan was hij ook niet naar beneden geflikkerd
had ik al gezegd dat ik geen ruimtelijk inzicht heb (facepalm)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
belgali schreef:
20-10-2020 16:10
daar lag het ding dus eerst op ... met rubber naar onder
als ik er nu over nadenk: daar gewoon ondersteboven in - dan was hij ook niet naar beneden geflikkerd
had ik al gezegd dat ik geen ruimtelijk inzicht heb (facepalm)
;-) We zijn nooit te oud om te leren.
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
20-10-2020 14:52
Ik heb afgelopen week voor het eerst een koortsblaar bestreden door er een natte paracetamol tegen aan te houden en dat een keer of drie te herhalen, door de dag heen. Ik kreeg de tip toen een andere koortsblaar al twee dagen flink aan het doorkomen was. De tweede koortsblaar heeft niet doorgezet waar de eerst nog aan het genezen is.
Toptip!
En doe je die paracetamol erop vanaf het moment dat je het voelt jeuken? Of pas als de blaar erop zit.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Etherische rozemarijnolie neutraliseert allerhande huisluchtjes. Wat druppels in heet water laten verdampen en je huis ruikt weer visiteklaar.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic.

Bakpapier krulde hier altijd alle kanten op, totdat een tv kok de gouden tip gaf, gewoon eerst een prop maken van het bakpapier, dat haalt die krul eruit en kan je het zo plat neerleggen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog steeds met het dekseltje van de champignons. Wat voor doosje/ bakje is dat dan? Bij mij zit er altijd gewoon een folietje overheen( wat ik met een mes bruut kapot snijd in plaats van het er keurig aan het hoekje af te pulken).
Sinds kort weet ik dat je kauwgom vanonder een hondenpoot vandaan krijgt door er pindakaas op te smeren. Pindakaas zorgt ervoor dat de kauwgom gaat brokkelen. Wel zorgen dat je je hond goed vasthoudt, anders zit de pindakaas overal op de hond (en je woonkamer).

Rode peper snijden en daarna je handen invetten met olijfolie en schoonmaken is handig voor als je later op de dag nog eens kriebel aan je neus krijgt.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
20-10-2020 16:29
Ik zit nog steeds met het dekseltje van de champignons. Wat voor doosje/ bakje is dat dan? Bij mij zit er altijd gewoon een folietje overheen( wat ik met een mes bruut kapot snijd in plaats van het er keurig aan het hoekje af te pulken).
dat zijn die nieuwerwetse ... ja die zijn vervelend (ik heb er wel eens aardbeien in gehad)
neen, het gaat om de oude : die met een los bakje en los dekseltje
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
20-10-2020 16:31
dat zijn die nieuwerwetse ... ja die zijn vervelend (ik heb er wel eens aardbeien in gehad)
neen, het gaat om de oude : die met een los bakje en los dekseltje
Ah die blauwe? Er begint me iets te dagen maar ik eet nog niet zo lang champignons en bestel bij Picnic.
Alle reacties Link kopieren
LaverneB schreef:
20-10-2020 16:31
Rode peper snijden en daarna je handen invetten met olijfolie en schoonmaken is handig voor als je later op de dag nog eens kriebel aan je neus krijgt.
Of als je een jongetje bent en moet gaan plassen ;)

ik lees echt veel handige dingen
dit is leuker dan de hacks op het internet, omdat het dingen zijn die dus echt bewezen werken uit eigen ervaring
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Als ik gebakken aardappelen wilde eten kookte ik eerst de aardappelen in z'n geheel om er daarna plakjes van te snijden.
Mijn man snijd de rauwe aardappelen eerst in plakken en kookt ze dan. Ze hoeven veel minder lang te koken en kunnen meteen daarna gebakken worden. En voor een ongeduld als ik is dat ideaal want ik stond altijd m'n vingers te branden aan die hete aardappelen tijdens het snijden.
Dat ik dit toch nooit zelf heb bedacht :nooo:
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
LaverneB schreef:
20-10-2020 16:31
Sinds kort weet ik dat je kauwgom vanonder een hondenpoot vandaan krijgt door er pindakaas op te smeren. Pindakaas zorgt ervoor dat de kauwgom gaat brokkelen. Wel zorgen dat je je hond goed vasthoudt, anders zit de pindakaas overal op de hond (en je woonkamer).
Die ervaring had ik nog niet - wel:
- een hond die simuleerde dat hij niet meer kon lopen vanwege strooizout aan de pootjes (ocherm) - dat is gewoon een kwestie van pootje lauwwarm afspoelen en hond kon weer op miraculeuze wijze lopen
en
- een duur dierenartsbezoekje nadat dezelfde hond bovenop cactussen was gesprongen en (wederom) niet wilde lopen ; na veel wriemelen met een pincet en een steeds minder meewerkende hond, verwijderde de dierenarts die mini cactushaartjes met een eenvoudig doorschijnend plakbandje

dus ik onthoud de pindakaas tip - komt vast nog eens van pas hier :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Bij het uien snijden je wangen bol maken. Je kunt gewoon door je neus blijven ademen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
belgali schreef:
20-10-2020 16:10
daar lag het ding dus eerst op ... met rubber naar onder
als ik er nu over nadenk: daar gewoon ondersteboven in - dan was hij ook niet naar beneden geflikkerd
had ik al gezegd dat ik geen ruimtelijk inzicht heb (facepalm)


Mijn trekkertje heeft gewoon een touwtje, kan je aan elke kraan hangen :-)
Alle reacties Link kopieren
takkentrol schreef:
20-10-2020 16:37
Als ik gebakken aardappelen wilde eten kookte ik eerst de aardappelen in z'n geheel om er daarna plakjes van te snijden.
Mijn man snijd de rauwe aardappelen eerst in plakken en kookt ze dan. Ze hoeven veel minder lang te koken en kunnen meteen daarna gebakken worden. En voor een ongeduld als ik is dat ideaal want ik stond altijd m'n vingers te branden aan die hete aardappelen tijdens het snijden.
Dat ik dit toch nooit zelf heb bedacht :nooo:
Precies dat hé ... dat je denkt "ben ik nou zo dom?" Heerlijk.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Vera8 schreef:
20-10-2020 16:40
Bij het uien snijden je wangen bol maken. Je kunt gewoon door je neus blijven ademen.
Of mondmaskertje op misschien ? of komt dan juist net alles extra in je ogen terecht ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Verse pizza die je zelf nog moet afbakken in de oven snijden we voor hij de oven in gaat, veel makkelijker!
anoniem_6380d74c07a25 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 16:54
3.85% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven