Pas iets nieuws geleerd

20-10-2020 13:56 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een topic "voor de leuk".
Is er iets waar je pas achter kwam, wat je nieuw hebt geleerd, een "hack" die echt bleek te werken ? Deel het dan hier.

Ik trap af : ik ben dol op pompoenensoep, maar vond pompoenen schillen altijd zo'n hels karwei. Nu had ik laatst zo'n Jumbo soeppakket met als kookinstructie: prik de pompoen in en gaar hem enkele minuten voor in de magnetron. Daarna schillen en in blokjes snijden."
Eureka momentje hoor.
De schil kwam er veel makkelijker af en de blokjes waren al voorgegaard, dus mijn soep was ook sneller klaar.

Dat ik daar nooit zelf op gekomen ben :D
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
20-10-2020 15:37
Dat is dan zeker bedoelt als afsluiting om te voorkomen dat de lucht van de uien in je keel gaat prikkelen? Zoals een laag water in het toilet om de lucht van het riool tegen te houden?
nee het stofje waardoor je ogen tranen reageert met water waardoor het verandert in een ander stofje waarvan je ogen niet tranen,
(snap je het nog? Het is via google vast wel ergens beter uitgelegd)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
In_Tenebris schreef:
20-10-2020 15:37
Dat is dan zeker bedoelt als afsluiting om te voorkomen dat de lucht van de uien in je keel gaat prikkelen? Zoals een laag water in het toilet om de lucht van het riool tegen te houden?

Ik had er nog niet over doorgedacht maar dat kan wel eens kloppen ja :)
Ceylon schreef:
20-10-2020 15:39
Niet heel erg 'pas' maar ze zijn er weer: chocolade munten open maken vond ik altijd maar een gedoe. Mijn dochter maakte er korte metten mee: gewoon doormiddenbreken. Had ze van opa geleerd. Waarom mijn man dat dan niet geleerd heeft van diezelfde opa is ons dan weer een raadsel...

Misschien had opa dit zelf nog niet bedacht toen je man nog kind was?
Drink een glas limoen- of citroensap tegen stijve en verzuurde spieren.


Vind je het te zuur neem dan een groot rietje en steek dat achter in je mond, dan proef je het zuur niet zo.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 15:46
43.87% gewijzigd
ñuca schreef:
20-10-2020 15:44
Misschien had opa dit zelf nog niet bedacht toen je man nog kind was?

Man was toen al eigenwijs denk ik.
Ceylon schreef:
20-10-2020 15:39
Niet heel erg 'pas' maar ze zijn er weer: chocolade munten open maken vond ik altijd maar een gedoe. Mijn dochter maakte er korte metten mee: gewoon doormiddenbreken. Had ze van opa geleerd. Waarom mijn man dat dan niet geleerd heeft van diezelfde opa is ons dan weer een raadsel...
Zo maakte ik ze ook altijd open.
nlies schreef:
20-10-2020 15:41
nee het stofje waardoor je ogen tranen reageert met water waardoor het verandert in een ander stofje waarvan je ogen niet tranen,
(snap je het nog? Het is via google vast wel ergens beter uitgelegd)


Dank je wel, ik ben gek op dit soort weetjes op één of andere manier.
Cateautje schreef:
20-10-2020 15:45
Drink een glas limoen- of citroensap tegen stijve en verzuurde spieren.
Dank je Cateautje voor deze tip!
Ik word bijna elke nacht wakker van stijve en verzuurde spieren.
Ik ga vanavond voordat ik ga slapen citroensap drinken.
Toch nog een vraagje; mag dat citroensap aangelengd worden met water of moet het puur
citroensap zijn?
Bedankt alvast!
Moemoe64 schreef:
20-10-2020 15:49
Dank je Cateautje voor deze tip!
Ik word bijna elke nacht wakker van stijve en verzuurde spieren.
Ik ga vanavond voordat ik ga slapen citroensap drinken.
Toch nog een vraagje; mag dat citroensap aangelengd worden met water of moet het puur
citroensap zijn?
Bedankt alvast!
Moet je zelf weten. Weet wel dat de kalk in water het zuur van de citroen neutraliseert en de werking doet verminderen.
Cateautje schreef:
20-10-2020 15:45
Drink een glas limoen- of citroensap tegen stijve en verzuurde spieren.


Vind je het te zuur neem dan een groot rietje en steek dat achter in je mond, dan proef je het zuur niet zo.
Dank je Cateautje!
haarklover schreef:
20-10-2020 15:26
als ik het deksel van een jampot niet losgedraaid krijg, zet ik hem een halve minuut in een magnetron.

(verwarmen in een pan water werkt ook, maar kost meer energie. Dan zet ik het potje op z'n kop, want het gaat erom dat de lucht onder het deksel warm wordt)
Mijn man geeft dat soort potjes aan mij :mrgreen: geen potje dat ik niet zo open krijg! Al heb ik wel zo’n ding in de la liggen, maar dus nooit nodig :yes:

Afbeelding
Moemoe64 schreef:
20-10-2020 15:49
Dank je Cateautje voor deze tip!
Ik word bijna elke nacht wakker van stijve en verzuurde spieren.
Ik ga vanavond voordat ik ga slapen citroensap drinken.
Toch nog een vraagje; mag dat citroensap aangelengd worden met water of moet het puur
citroensap zijn?
Bedankt alvast!

Magnesium helpt ook.
Moemoe64 schreef:
20-10-2020 15:50
Dank je Cateautje!
Heel graag gedaan Moemoe. :)
In_Tenebris schreef:
20-10-2020 15:51
Magnesium helpt ook.
De Kans dat je daar doodmoe en duf van wordt is heel groot.
Cateautje schreef:
20-10-2020 15:53
De Kans dat je daar doodmoe en duf van wordt is heel groot.
Ik ga echt vanavond nog het citroensap proberen. Nogmaals bedankt!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
20-10-2020 14:43
Waarschijnlijk niks nieuws maar toch: eieren pellen onder water. Gaat supersnel en geen restjes pel aan het ei.
Eerst gekookt ei zachtjes schudden in een kopje, dan gaat de schil er bijna in zijn geheel af.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
gat in de pan voor de lepel snapte ik en gebruikte ik al ...
maar laatst had mijn dochter in de douche (volgens hetzelfde principe) het trekkertje in het gat ik de kraan gehangen
dat was ook zo geniaal dat ik dan denk: waarom kom ik daar niet op
heeft ook te maken met mijn gebrek aan ruimtelijk inzicht misschien :)

we hebben geen ophangtrekker, dus ding "lag" altijd op de kranen, waardoor het regelmatig naar beneden kletterde
nu hangt het standaard in de kraan
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Cateautje schreef:
20-10-2020 15:53
De Kans dat je daar doodmoe en duf van wordt is heel groot.

Geen idee, hoe komt dat dan? Als ik zo snel even kijk zie ik alleen maar dat het juist tegen vermoeidheid werkt.
Cateautje schreef:
20-10-2020 15:53
De Kans dat je daar doodmoe en duf van wordt is heel groot.
Ik heb dat idd van een vriendin gehoord. Ze had magnesium-tabletten gekocht en ze was de volgende dagen
doodmoe.
Moemoe64 schreef:
20-10-2020 15:55
Ik ga echt vanavond nog het citroensap proberen. Nogmaals bedankt!
Het beste is om het nu al te doen, dan heb je er vannacht al profijt van.
Moemoe64 schreef:
20-10-2020 15:57
Ik heb dat idd van een vriendin gehoord. Ze had magnesium-tabletten gekocht en ze was de volgende dagen
doodmoe.
Yep, ik sliep overdag zo'n 4 keer en snapte niet waardoor dat kwam. Nou hou ik van slapen, maar overdrijven is ook een vak.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn 2 soorten paprika's.

Paprika's met 4 'billetjes' (ik noem dit vrouwtjes) zijn iets zoeter en geschikter voor salades. Er zitten doorgaans wel meer pitjes in.
Paprika's met 3 'billetjes' (ik noem dit mannetjes) zijn minder zoet en geschikter om mee te bakken.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Whomi post_id=32051065 time=1603201861 user_id=329467]
Mijn man geeft dat soort potjes aan mij :mrgreen: geen potje dat ik niet zo open krijg! Al heb ik wel zo’n ding in de la liggen, maar dus nooit nodig :yes:

Het is nog handiger om een Yarkey te gebruiken. Bij kleine of handen met artrose werkt dat veel beter. Te koop bij Blokker of een thuiszorgwinkel
mamasdbj wijzigde dit bericht op 20-10-2020 16:03
Reden: Aanvulling
24.45% gewijzigd
Mallelein schreef:
20-10-2020 16:01
Er zijn 2 soorten paprika's.

Paprika's met 4 'billetjes' (ik noem dit vrouwtjes) zijn iets zoeter en geschikter voor salades. Er zitten doorgaans wel meer pitjes in.
Paprika's met 3 'billetjes' (ik noem dit mannetjes) zijn minder zoet en geschikter om mee te bakken.
Da's een goeie, die onthoud ik.
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
20-10-2020 15:56
gat in de pan voor de lepel snapte ik en gebruikte ik al ...
maar laatst had mijn dochter in de douche (volgens hetzelfde principe) het trekkertje in het gat ik de kraan gehangen
dat was ook zo geniaal dat ik dan denk: waarom kom ik daar niet op
heeft ook te maken met mijn gebrek aan ruimtelijk inzicht misschien :)

we hebben geen ophangtrekker, dus ding "lag" altijd op de kranen, waardoor het regelmatig naar beneden kletterde
nu hangt het standaard in de kraan
welk gat in de kraan??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven