Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
zaterdag 16 januari 2010 om 21:39
www.Idrukker.nl daar kan je kiezen uit een aantal gratis kaarten.
zaterdag 16 januari 2010 om 21:43
Mooie kaart C_Estelle.
En vandaag ook 2 kaartjes in de bus. Alletwee uit Litouwen. Wel erg toevallig. Ook heel mooie postzegels erop. Op de meeste kaartjes zitten van die mooie postzegels en dan komen wij met de saaie postzegels aan (die van postzegelsmetkorting zijn nog saaier dan de standaard van het postkantoor). Ik ga pas weer nieuwe bestellen als de bodem in zicht komt.
En vandaag ook 2 kaartjes in de bus. Alletwee uit Litouwen. Wel erg toevallig. Ook heel mooie postzegels erop. Op de meeste kaartjes zitten van die mooie postzegels en dan komen wij met de saaie postzegels aan (die van postzegelsmetkorting zijn nog saaier dan de standaard van het postkantoor). Ik ga pas weer nieuwe bestellen als de bodem in zicht komt.
zaterdag 16 januari 2010 om 21:49
Jeetje Mittens.... 153!!!
Ik voel me een beginneling, dat heb ik niet zo maar ingehaald...
Vlak na mijn laatste post ging ik eten koken (had vandaag 7 eters) dus vandaar dat ik het heel lang heb volgehouden met 1 kaartje. Maar oke, ik biecht op....
heb zojuist mijn 2e aangevraagd
Is er een APC? (Anonieme Post Crossers)
Vlak na mijn laatste post ging ik eten koken (had vandaag 7 eters) dus vandaar dat ik het heel lang heb volgehouden met 1 kaartje. Maar oke, ik biecht op....
zaterdag 16 januari 2010 om 21:50
zaterdag 16 januari 2010 om 22:21
quote:Sangsaa schreef op 16 januari 2010 @ 21:49:
Ja hier, we zijn gisteren begonnen met bekennen dat we verslaafd zijn....
Ja hier, we zijn gisteren begonnen met bekennen dat we verslaafd zijn....
Snjókorn falla, á allt og alla
zaterdag 16 januari 2010 om 23:44
quote:Sangsaa schreef op 16 januari 2010 @ 23:20:
Mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn....
Dat denk ik ook .
Ik stuur nu zelfs mn moeder regelmatig kaartjes die ze leuk vind.
Hoe verslaafd kun je zijn in zo'n korte tijd.
Ben pas 4 mnd bezig met postcrossing, daarvoor vond ik kaartjes sturen ook leuk maar deed het eigenlijk nooit.
Mijn leven zal nooit meer hetzelfde zijn....
Dat denk ik ook .
Ik stuur nu zelfs mn moeder regelmatig kaartjes die ze leuk vind.
Hoe verslaafd kun je zijn in zo'n korte tijd.
Ben pas 4 mnd bezig met postcrossing, daarvoor vond ik kaartjes sturen ook leuk maar deed het eigenlijk nooit.
zondag 17 januari 2010 om 01:03
quote:sweetcandy schreef op 16 januari 2010 @ 13:29:
Kluisbergen, Belgie
Jij komt uit Belgie begrijp ik ?
Ja, maar niet uit Kluisbergen
Hihi APC, dat klinkt goed
Mijn 3 kaartjes liggen nog steeds in de auto, ben de bus niet gepasseerd.. Wordt voor maandag denk k. Geen kaartjes meer ontvangen, maar wij ontvangen nooit post op zaterdag en zondag. Ook geen hurray's, kan ook niet, er liggen 3 kaarten in de auto haha China is ondertussen 30 dagen onderweg en Italië 4 dagen dus die zie ik binnenkort aankomen. De 3 andere vliegen maandag op de post
Kluisbergen, Belgie
Jij komt uit Belgie begrijp ik ?
Ja, maar niet uit Kluisbergen
Hihi APC, dat klinkt goed
Mijn 3 kaartjes liggen nog steeds in de auto, ben de bus niet gepasseerd.. Wordt voor maandag denk k. Geen kaartjes meer ontvangen, maar wij ontvangen nooit post op zaterdag en zondag. Ook geen hurray's, kan ook niet, er liggen 3 kaarten in de auto haha China is ondertussen 30 dagen onderweg en Italië 4 dagen dus die zie ik binnenkort aankomen. De 3 andere vliegen maandag op de post
zondag 17 januari 2010 om 09:55
Ik kreeg zojuist een mailtje uit Australië dat er van een foto die ik gemaakt heb een kaart word gemaakt!
Steph mag 10 gratis kaarten op hun site uitzoeken, allemaal Unesco uiteraard.
Goh, foto's maken is ook leuk. Goed maar dat we dit jaar maar naar 4 Unescoplaatsen gaan, weer foto's weer gratis kaarten als ze goed worden gekeurd.
Goh, foto's maken is ook leuk. Goed maar dat we dit jaar maar naar 4 Unescoplaatsen gaan, weer foto's weer gratis kaarten als ze goed worden gekeurd.
zondag 17 januari 2010 om 10:51
Ik sluit me graag aan bij de APC. Het maffe is dat ik eigenlijk altijd allemaal kaartjes in één keer stuur en dan wacht tot ze allemaal zijn aangekomen voordat ik de volgende ga sturen. Maar nu mag ik er 2 of 3 sturen en denk toch dat ik dat zo ga doen, hahaha!!
Ja...153, maar ik ben ook al ruim 2 jaar lid hoor!!
En toch is hte gek dat je er meer kunt ontvangen dan sturen...jouw adres komt toch pas bovenaan de lijst als je kaartje door iemand is geregistreerd. Dat kán dan toch alleen maar 1 op 1 gelijk lopen? Of andersopm, meer gestuurd dan ontvangen. Maar meer ontvangen dan verstuurd zou in theorie helemaal niet moeten kunnen?!?!
Ja...153, maar ik ben ook al ruim 2 jaar lid hoor!!
En toch is hte gek dat je er meer kunt ontvangen dan sturen...jouw adres komt toch pas bovenaan de lijst als je kaartje door iemand is geregistreerd. Dat kán dan toch alleen maar 1 op 1 gelijk lopen? Of andersopm, meer gestuurd dan ontvangen. Maar meer ontvangen dan verstuurd zou in theorie helemaal niet moeten kunnen?!?!
zondag 17 januari 2010 om 10:55
quote:steph schreef op 17 januari 2010 @ 09:55:
Ik kreeg zojuist een mailtje uit Australië dat er van een foto die ik gemaakt heb een kaart word gemaakt!
Goh, foto's maken is ook leuk. Goed maar dat we dit jaar maar naar 4 Unescoplaatsen gaan, weer foto's weer gratis kaarten als ze goed worden gekeurd.Wat gaaf Steph, gefeliciteerd.
Goh, foto's maken is ook leuk. Goed maar dat we dit jaar maar naar 4 Unescoplaatsen gaan, weer foto's weer gratis kaarten als ze goed worden gekeurd.Wat gaaf Steph, gefeliciteerd.
Snjókorn falla, á allt og alla
zondag 17 januari 2010 om 11:01
quote:steph schreef op 17 januari 2010 @ 09:55:
Wat leuk!! Gefeliciteerd!!
Heb je al gekeken wat voor kaarten ze hebben? Veel die je nog niet hebt?!
Wat leuk!! Gefeliciteerd!!
Heb je al gekeken wat voor kaarten ze hebben? Veel die je nog niet hebt?!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
zondag 17 januari 2010 om 11:02
quote:Mittens schreef op 17 januari 2010 @ 10:51:
En toch is hte gek dat je er meer kunt ontvangen dan sturen...jouw adres komt toch pas bovenaan de lijst als je kaartje door iemand is geregistreerd. Dat kán dan toch alleen maar 1 op 1 gelijk lopen? Of andersopm, meer gestuurd dan ontvangen. Maar meer ontvangen dan verstuurd zou in theorie helemaal niet moeten kunnen?!?!Ja, dat dacht ik ook. Dat je en niet meer zou kunnen krijgen dan dat er van jou aangekomen zijn... Maar blijkbaar toch!
En toch is hte gek dat je er meer kunt ontvangen dan sturen...jouw adres komt toch pas bovenaan de lijst als je kaartje door iemand is geregistreerd. Dat kán dan toch alleen maar 1 op 1 gelijk lopen? Of andersopm, meer gestuurd dan ontvangen. Maar meer ontvangen dan verstuurd zou in theorie helemaal niet moeten kunnen?!?!Ja, dat dacht ik ook. Dat je en niet meer zou kunnen krijgen dan dat er van jou aangekomen zijn... Maar blijkbaar toch!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
zondag 17 januari 2010 om 11:16
Janna, ze hebben enorm veel kaarten dus dat was zoeken. Heb wel een lijst wat ik wel heb maar niet hebben dat zijn er veel.
Moeilijk zeg maar ik heb een keuze kunnen maken.
Janna en Mittens, soms komt het voor. Zeker in het begin maar ik heb na maar twee keer voor te hebben gestaan met de teller ontvangen kaarten niet meer meegemaakt.
Nu heb ik er 10 tegoed volgens de teller.
Moeilijk zeg maar ik heb een keuze kunnen maken.
Janna en Mittens, soms komt het voor. Zeker in het begin maar ik heb na maar twee keer voor te hebben gestaan met de teller ontvangen kaarten niet meer meegemaakt.
Nu heb ik er 10 tegoed volgens de teller.
zondag 17 januari 2010 om 11:33
Steph, gefeliciteerd meid! Wauw, wat een eer dat er van een foto van jou kaarten gemaakt gaan worden.
Kan dat voorstaan met ontvangen kaarten misschien te maken hebben met expired kaarten? Ik sta trouwens nu op 70 verzonden, 69 ontvangen en 2 expired. En ik heb de volgende onderweg:
China 49 dagen
Estland 46 dagen
Rusland 35 dagen
Lithouwen 33 dagen
Canada 24 dagen
Finland 6 dagen
Australie 5 dagen
Portugal 3 dagen
Van de bovenste 5 hoop ik echt dat die snel geregistreerd gaan worden..
*Off-topic: Ja Snjokorn, tuurlijk zou ik graag van die sokken willen hebben. Helaas werkt het vriendjes systeem op viva niet goed maar mail me anders op *****, dat gaat praten iets makkelijker *
Kan dat voorstaan met ontvangen kaarten misschien te maken hebben met expired kaarten? Ik sta trouwens nu op 70 verzonden, 69 ontvangen en 2 expired. En ik heb de volgende onderweg:
China 49 dagen
Estland 46 dagen
Rusland 35 dagen
Lithouwen 33 dagen
Canada 24 dagen
Finland 6 dagen
Australie 5 dagen
Portugal 3 dagen
Van de bovenste 5 hoop ik echt dat die snel geregistreerd gaan worden..
*Off-topic: Ja Snjokorn, tuurlijk zou ik graag van die sokken willen hebben. Helaas werkt het vriendjes systeem op viva niet goed maar mail me anders op *****, dat gaat praten iets makkelijker *
c_estelle wijzigde dit bericht op 17-01-2010 16:57
Reden: mailadres weggehaald
Reden: mailadres weggehaald
% gewijzigd
zondag 17 januari 2010 om 11:37
C_estelle, nou ja eer. Ik had die foto's gemaakt en kreeg toevallig een kaart van die man, eigenaar, met reclame voor zijn bedrijf. Ik, zo nieuwsgierig als ik ben, ben gaan kijken en kwam erachter dat als je een foto maakt hun er evt een kaart van maken.
Te veel ontvangen kaarten heeft niets met expired kaarten te maken volgens mij. Ik heb er al 8 expired. (binnen één jaar *jank*).
Te veel ontvangen kaarten heeft niets met expired kaarten te maken volgens mij. Ik heb er al 8 expired. (binnen één jaar *jank*).