Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Oh je mag me altijd een stapeltje opsturen als je wilt :-) Maakt niet uit wat, mogen verschillende zijn :-) Je wilt er echt geen voor terug?
neehoor hoef er niks voor terug

Zal eens kijken of ik je op hyves heb!
Zo! Ben ik weer! Braaf tot vandaag gewacht met adressen aanvragen. Dan gaan ze tenminste ook vandaag weg.

1 naar Duitsland en 1 naar Amerika. Beide wel leuk. Ik ga ook maar wat vaker de kaarten die ik verstuur fotograferen, want best vaak worden ze niet gescand of gefotografeerd en eigenlijk is het toch wel leuk voor je overzicht! Ik heb net alle kaarten die ik ontvangen heb geupload, leuk!!

Hoe 'vinden' jullie eigenlijk die mensen waar je een kaartje naar stuurt? (Swap of Tag ofzo?)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Janna, via het forum van Postcrossing :-) Daar heb je een onderforum van Tags en Round Robins enzo. Dus zo kan je extra kaarten versturen.

Kaarten inscannen zou ik eigenlijk ook nog eens moeten doen, maar kaarten die ik verstuur zie ik niet zitten, zo blijf je bezig. Nuja als ik een overzicht wil van de kaarten die ik heb gekregen, dan kijk ik maar in mijn foto-mapje :-)
nouja zeg... ik krijg steeds mensen die nog maar nét lid zijn .... en nu ook weer een vaag iets :S Een studente uit China, studeert nu even in Vietnam. Prima, niks mis mee. Maar ze heeft in de 50 kaarten verstuurd en pas in de 30 ontvangen. Dit betekend dus (waarschijnlijk) dat heel veel kaarten expired zijn, omdat ze de kaarten naar haar huis in China laat sturen.

Lastig hoor! Bedoel, ga dan tijdelijk inactief zijn ofzo....

Ik heb geen zin in expired kaarten en dat ik dankzij haar heeeeeel lang moet wachten tot ik weer een hurray heb en weer wat nieuws kan sturen
Sweetcandy, lastig! Kun je haar niet vragen of iemand het haar kan laten weten als de kaart is aangekomen, zodat zij hem kan registreren? Of, als ze nog lang in Vietnam zit, kan ze tijdelijk haar adres veranderen naar Vietnam...

StefanieV, en dan? Dan kijk je of er iemand is die een kaart wil die jij hebt ofzo? En moet je dan met iemand adressen via de mail uitwisselen? (Misschien moet ik eerst even gaan kijken )
Janna: ik zou als ik jou was gewoon gaan kijken op het forum, het wijst zichzelf wel.

Sweetcandy: vervelend, zo'n profiel, maar helaas niets aan te doen...

Ik had ook mijn adres in NL toen ik in Noorwegen studeerde, maar mijn huisgenoot stuurde me wekelijks een mail met de id-nr's, misschien doet zij ook wel zoiets (al had ik dit wel in mijn profiel uitgelegd destijds)

Ik dacht ik ga jullie laten delen in mijn LELIJKSTE ontvangen kaarten.... en het gaat hierbij niet om minder mooi, maar om lelijk!

Ow. Ligaa rampzalig zeg.
Die laatste is toch gewoon ontzettend cute ?!

Ik zal haar eerst eens een persoonlijk berichtje sturen. Haar engels is erg slecht (zo te zien aan het profiel) en ik begreep dat ze de kaarten niet naar Vietnam liet sturen, omdat ze het adres in het Vietnamees niet wist.......
Kijk wat ik heb

(Het is een bedeltje voor aan mijn armbandje.)
Wat leuk zeg Janna!! Heb je die van iemand gekregen?
Ligaa, die bovenste, echt vreselijk!!!

Hier vallen de kaarten (heb er dan ook nog maar 5, hahaha) nog in de smaak hoor.

Tja, ik kan niet meer doen dan wachten nu.

Vanmorgen de 2 kaarten naar Polen en Estland gepost.
quote:sweetcandy schreef op 31 januari 2010 @ 13:58:

Wat leuk zeg Janna!! Heb je die van iemand gekregen?Ja! Van mezelf
Ligaa, die bovenste is toch geen kaart?! Da's gewoon het doosje/boekje waar kaarten in zaten! Stom!!
ligaa die eerste is idd zum kotzen my god wat een drama haha. die tweede is nog wel te doen, maar ik hoef em niet te ontvangen van een postcrosser haha
Janna, dat klopt het isde voorkant van een boekje. Ik heb in mijn hurray naar haar gezet dat ik dit niet als een kaart beschouwde, maar ze begreep niet waar ik het over had
@Jannna wat een grappig bedeltje.
Die kinderen " michael jackson + vriendinnetje " op een jaren 80 foto. Daar heb ik niets mee, ik heb al 3 kaarten ontvangen met happy kids erop en mn conclusie.... Niet mijn 'ding'. Hebben jullie ook postcards from hell?
Ja, deze. Ik had em al beschreven...

En deze:

Er staat; Oh, my God, that's so cute.

The way you just draw on stuff and think about yourself all the time

Eh?! What the **** ?!
Megabizar Janna, regelrecht from hell deze kaarten!

Nu een leuke om het te compenseren! Nijntje van Steph!!! Jeee!!!
MEGALIEF!!!!!
ah die laatste is cute :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven