Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Ja he, dat maakt al die stomme weer goed!

Echt, die tekst op die kaart met dat meisje, wat moet je daar nou mee??
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Zo al mijn kaarten zijn nu beschreven en bepostzegeld. Die oude gulden postzegels nemen wel veel ruimte in op een kaart zeg.. Hoe doen jullie dit? En zetten jullie er een heel verhaaltje op? Dat heb ik bij deze wel gedaan. Ben benieuwd! Wat lief die Nijntje kaart (Ben stiekum ook beetje nijntje fan) Die andere twee vond ik ook niet zo. Nu maar afwachten wat ik binnen krijg haha! Ik huppel even naar de brievenbus, tot zo!
@ janna ik weet ok niet wat je met die tekst moet. haha . een uber lelijke tekst :p

@ tine ik zet er altijd een kort verhaaltje bij. dat vind ik zelf ook leuk om te ontvangen. succes met je nieuwe verslaving!
Die Nijntje kaart is erg lief!

En dat bedeltje vind ik gaaf! Ik heb zelf ook een bedelarmband met daaraan bedeltjes van allemaal dingen die bij mij passen, gekregen van anderen. Zo'n bedeltje zou er eigenlijk ook nog tussen moeten
quote:Janna80 schreef op 31 januari 2010 @ 13:48:

[afbeelding]

Waar haal je die dan? *heb alleen maar pandorabedels*

Die spermakaart, rampzalig. Gelukkig is mijn kaart wel in de smaak gevallen.

Zo en nu ga ik ff langzaam lopend naar de brievenbus.
Die nijntje is zo leuk!!!!!
quote:steph schreef op 31 januari 2010 @ 16:11:

Waar haal je die dan? *heb alleen maar pandorabedels*

Die spermakaart, rampzalig. Gelukkig is mijn kaart wel in de smaak gevallen. Eh... bij de juwelier...

Klik!

Maar je kunt em ook via internet bestellen. Maar hij is wel 39 euro hoor!! (Maar als je de Pandora prijzen kent..)
Even totaal off topic, maar kan iemand mij vertellen hoe ik zon avatar krijg hier??

(Kaarten in de bus.. nu... afwachten...)
'tine, dat kan ik je vertellen want ik heb net een nieuwe aangemaakt... al klopt mn haarkleur niet meer met het plaatje ;)

Boven in dit scherm zie je verschillende tabbladen, kies:

Mijn Viva

Profiel wijzigen

Je krijgt dan een nieuwe scherm, daar staat in rode letters:

PORTRETTOEVOEGEN

klik hierop en nu kun je een plaatje kiezen van je harde schijf door op bladeren te klikken,

klik als laatste op het blokje --> wijzig

Succes
En als je denkt het is niet gelukt, dan moet je eerst even op F5 drukken

Succes!
Dank!!! Ga het even proberen!

Yeah!! gelukt!!
Dank je Janna. Ligaa je ziet er mooi ui, Tine leuk zeg.
hey hey,

Ik kreeg net een Hurray uit Duitsland:

"Hello c_estelle,

dank u voor uw mooie kaart. Ik werd tevredengesteld zeer over het.

Liefde van groeten en Happy Postcrossing

In liefde en vrede

Gerti the dream fairy"

Wel lief dat ze geprobeerd heeft om het in het Nederlands te schrijven al is het grammaticaal niet correct.

Wat een verschrikkelijke kaarten heb ik voorbij zien komen zeg! (niet die Nijntje hoor! )

Dat bedeltje is leuk!! Nu weet ik iig wat ik vraag voor mijn verjaardag, hihi

Nu eerst even Larf in bed gooien, die is net terug van zijn vader en wilde nog even de nieuwe voetbalplaatjes in zijn album plakken!!
Hoi c_estelle!

Wat ontzettend leuk zeg dat ze de moeite heeft gedaan om het stukje in het Nederlands te schrijven! Het is niet helemaal correct inderdaad, maar ze neemt gelukkig wel de moeite om een leuk berichtje terug te schrijven.

Fijne avond nog!

Tine
Yeaaah, ik had eindelijk weer een hurray. Uit Wit Rusland (20 dagen). Hij vond mijn kaart leuk (hij had een leeg profiel, ik weet niet eens meer wat ik heb opgestuurd).

Nijntje is lief

Spermakaart is .... tja, wat zal ik eens zeggen....

Die kinderenkaart vind ik wel aardig en dat andere "ding" drie keer niets.

Nog 1 kaart en dan heb ik er 100 verstuurd.
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat een ontzettende..... kaarten zie ik hier, maar ook 2 leuke, Nijntje is dus echt super! Die michael met vriendin, tja ach die is wel geinig, maar die andere... pfffff. Hoe haal je zoiets in het hoofd. Moet mijn stomste tot nu toe nog inscannen, dat is de kalenderkaart.

Ooo bijna 100 snjokorn.

Dat is wel heel wat dat ze het in de vertaalmachine heeft gedaan, wel leuk hoor. Ook al is het grammaticaal niets, je snapt wel wat ze bedoelt.

Morgen gaan er 6 kaarten de deur uit, 4 van mezelf en 2 van mijn dochter.
Tine, leuk dat je nu ook een plaatje hebt bij je naam, anders zijn er drie zonder plaatje in dit topic..... en dat is zoooo moeilijk ;) nee hoor.

Snjokorn, de chearleeders zijn zich al aan het opwarmen en hebben een leuke dans ingestudeerd voor je honderdste kaart. Ook een verassing voor mij wat ze gaan doen hoor!

Justme, ik ben benieuwd naar de kalenderkaart, dat klinkt toch onschuldig en zelfs leuk......
Zal hem zo eens inscannen ;) speciaal voor jullie

( anders zou ik het morgen doen:P:P)

Dit is de kalender....

En dit is die kaart die over een andere kaart geplakt is, je kan het randje en de plakband zien zitten
Best wel leuk als je van kalenders houdt.

C_estelle, leuk dat iemand de nederlandse taal probeert te schrijven.
Ik vind kalenderkaarten wel grappig. Heb er 2 (Venetie en NL).

Leuke avatar Ligaa. Ben benieuwd naar het dansje
Snjókorn falla, á allt og alla
Nee houd er niet echt van, maar ook mede door het profiel van diegene en het niets achterop zeg maar. Zal zo ook eens een paar mooie uploaden ( van de laatste week )

Hierachterop zat ook nog een leuke postzegel... een smurf ;)
quote:Janna80 schreef op 31 januari 2010 @ 13:28:

StefanieV, en dan? Dan kijk je of er iemand is die een kaart wil die jij hebt ofzo? En moet je dan met iemand adressen via de mail uitwisselen? (Misschien moet ik eerst even gaan kijken )

Late reactie, sorry, had volk. Als je een tag doet, dan kijk je in het topic en dan tag je de persoon boven je, je kijkt dan eventueel naar de wensen of naar de specifieke tag waaraan je meedoet en je stuurt dan naar die persoon.

Een RR gaat in groepje. Je hebt dan bv een groepje van 4 en dan stuur je dus 3 kaarten naar de overige personen. Je krijgt natuurlijk 3 kaarten terug van dat groepje :-)

C_estelle, ik probeer ook zo'n beetje in het Duits en Frans te schrijven op een kaart. Maar ik kan het amper schrijven, vind het gewoon leuk om te doen :-) En ik kreeg dan via bericht dat het mega goed geschreven was hihi Mijn kunsten zijn beter dan ik dacht

Vandaag geen hurray's ik ga echt moeten wachten tot morgen vrees ik. Ik hoop een kaartje te krijgen, verwacht nog 2 officials, 2 van een tag en 1 van de hyvesruil!
Hmm,, ik heb net een nieuw adres aangevraagd, die mag naar Nederland en die man stuurt zelf naar bijna iedereen dezelfde kaart.

Wat moet ik daar nou naar sturen, hij wil zijn kaarten in een envelop gestuurd maar de kaarten mogen wel beschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven