Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
zondag 31 januari 2010 om 14:56
Zo al mijn kaarten zijn nu beschreven en bepostzegeld. Die oude gulden postzegels nemen wel veel ruimte in op een kaart zeg.. Hoe doen jullie dit? En zetten jullie er een heel verhaaltje op? Dat heb ik bij deze wel gedaan. Ben benieuwd! Wat lief die Nijntje kaart (Ben stiekum ook beetje nijntje fan) Die andere twee vond ik ook niet zo. Nu maar afwachten wat ik binnen krijg haha! Ik huppel even naar de brievenbus, tot zo!
zondag 31 januari 2010 om 16:11
zondag 31 januari 2010 om 16:25
quote:steph schreef op 31 januari 2010 @ 16:11:
Waar haal je die dan? *heb alleen maar pandorabedels*
Die spermakaart, rampzalig. Gelukkig is mijn kaart wel in de smaak gevallen. Eh... bij de juwelier...
Klik!
Maar je kunt em ook via internet bestellen. Maar hij is wel 39 euro hoor!! (Maar als je de Pandora prijzen kent..)
Waar haal je die dan? *heb alleen maar pandorabedels*
Die spermakaart, rampzalig. Gelukkig is mijn kaart wel in de smaak gevallen. Eh... bij de juwelier...
Klik!
Maar je kunt em ook via internet bestellen. Maar hij is wel 39 euro hoor!! (Maar als je de Pandora prijzen kent..)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
zondag 31 januari 2010 om 16:51
'tine, dat kan ik je vertellen want ik heb net een nieuwe aangemaakt... al klopt mn haarkleur niet meer met het plaatje 
Boven in dit scherm zie je verschillende tabbladen, kies:
Mijn Viva
Profiel wijzigen
Je krijgt dan een nieuwe scherm, daar staat in rode letters:
PORTRETTOEVOEGEN
klik hierop en nu kun je een plaatje kiezen van je harde schijf door op bladeren te klikken,
klik als laatste op het blokje --> wijzig
Succes
Boven in dit scherm zie je verschillende tabbladen, kies:
Mijn Viva
Profiel wijzigen
Je krijgt dan een nieuwe scherm, daar staat in rode letters:
PORTRETTOEVOEGEN
klik hierop en nu kun je een plaatje kiezen van je harde schijf door op bladeren te klikken,
klik als laatste op het blokje --> wijzig
Succes
zondag 31 januari 2010 om 20:30
hey hey,
Ik kreeg net een Hurray uit Duitsland:
"Hello c_estelle,
dank u voor uw mooie kaart. Ik werd tevredengesteld zeer over het.
Liefde van groeten en Happy Postcrossing
In liefde en vrede
Gerti the dream fairy"
Wel lief dat ze geprobeerd heeft om het in het Nederlands te schrijven al is het grammaticaal niet correct.
Wat een verschrikkelijke kaarten heb ik voorbij zien komen zeg! (niet die Nijntje hoor! )
Dat bedeltje is leuk!! Nu weet ik iig wat ik vraag voor mijn verjaardag, hihi
Nu eerst even Larf in bed gooien, die is net terug van zijn vader en wilde nog even de nieuwe voetbalplaatjes in zijn album plakken!!
Ik kreeg net een Hurray uit Duitsland:
"Hello c_estelle,
dank u voor uw mooie kaart. Ik werd tevredengesteld zeer over het.
Liefde van groeten en Happy Postcrossing
In liefde en vrede
Gerti the dream fairy"
Wel lief dat ze geprobeerd heeft om het in het Nederlands te schrijven al is het grammaticaal niet correct.
Wat een verschrikkelijke kaarten heb ik voorbij zien komen zeg! (niet die Nijntje hoor! )
Dat bedeltje is leuk!! Nu weet ik iig wat ik vraag voor mijn verjaardag, hihi
Nu eerst even Larf in bed gooien, die is net terug van zijn vader en wilde nog even de nieuwe voetbalplaatjes in zijn album plakken!!
zondag 31 januari 2010 om 20:38
zondag 31 januari 2010 om 21:28
Yeaaah, ik had eindelijk weer een hurray. Uit Wit Rusland (20 dagen). Hij vond mijn kaart leuk (hij had een leeg profiel, ik weet niet eens meer wat ik heb opgestuurd).
Nijntje is lief
Spermakaart is .... tja, wat zal ik eens zeggen....
Die kinderenkaart vind ik wel aardig en dat andere "ding" drie keer niets.
Nog 1 kaart en dan heb ik er 100 verstuurd.
Nijntje is lief
Spermakaart is .... tja, wat zal ik eens zeggen....
Die kinderenkaart vind ik wel aardig en dat andere "ding" drie keer niets.
Nog 1 kaart en dan heb ik er 100 verstuurd.
Snjókorn falla, á allt og alla
zondag 31 januari 2010 om 21:37
Wat een ontzettende..... kaarten zie ik hier, maar ook 2 leuke, Nijntje is dus echt super! Die michael met vriendin, tja ach die is wel geinig, maar die andere... pfffff. Hoe haal je zoiets in het hoofd. Moet mijn stomste tot nu toe nog inscannen, dat is de kalenderkaart.
Ooo bijna 100 snjokorn.
Dat is wel heel wat dat ze het in de vertaalmachine heeft gedaan, wel leuk hoor. Ook al is het grammaticaal niets, je snapt wel wat ze bedoelt.
Morgen gaan er 6 kaarten de deur uit, 4 van mezelf en 2 van mijn dochter.
Ooo bijna 100 snjokorn.
Dat is wel heel wat dat ze het in de vertaalmachine heeft gedaan, wel leuk hoor. Ook al is het grammaticaal niets, je snapt wel wat ze bedoelt.
Morgen gaan er 6 kaarten de deur uit, 4 van mezelf en 2 van mijn dochter.
zondag 31 januari 2010 om 21:45
Tine, leuk dat je nu ook een plaatje hebt bij je naam, anders zijn er drie zonder plaatje in dit topic..... en dat is zoooo moeilijk
nee hoor.
Snjokorn, de chearleeders zijn zich al aan het opwarmen en hebben een leuke dans ingestudeerd voor je honderdste kaart. Ook een verassing voor mij wat ze gaan doen hoor!
Justme, ik ben benieuwd naar de kalenderkaart, dat klinkt toch onschuldig en zelfs leuk......
Snjokorn, de chearleeders zijn zich al aan het opwarmen en hebben een leuke dans ingestudeerd voor je honderdste kaart. Ook een verassing voor mij wat ze gaan doen hoor!
Justme, ik ben benieuwd naar de kalenderkaart, dat klinkt toch onschuldig en zelfs leuk......
zondag 31 januari 2010 om 22:28
quote:Janna80 schreef op 31 januari 2010 @ 13:28:
StefanieV, en dan? Dan kijk je of er iemand is die een kaart wil die jij hebt ofzo? En moet je dan met iemand adressen via de mail uitwisselen? (Misschien moet ik eerst even gaan kijken )
Late reactie, sorry, had volk. Als je een tag doet, dan kijk je in het topic en dan tag je de persoon boven je, je kijkt dan eventueel naar de wensen of naar de specifieke tag waaraan je meedoet en je stuurt dan naar die persoon.
Een RR gaat in groepje. Je hebt dan bv een groepje van 4 en dan stuur je dus 3 kaarten naar de overige personen. Je krijgt natuurlijk 3 kaarten terug van dat groepje
C_estelle, ik probeer ook zo'n beetje in het Duits en Frans te schrijven op een kaart. Maar ik kan het amper schrijven, vind het gewoon leuk om te doen
En ik kreeg dan via bericht dat het mega goed geschreven was hihi Mijn kunsten zijn beter dan ik dacht
Vandaag geen hurray's ik ga echt moeten wachten tot morgen vrees ik. Ik hoop een kaartje te krijgen, verwacht nog 2 officials, 2 van een tag en 1 van de hyvesruil!
StefanieV, en dan? Dan kijk je of er iemand is die een kaart wil die jij hebt ofzo? En moet je dan met iemand adressen via de mail uitwisselen? (Misschien moet ik eerst even gaan kijken )
Late reactie, sorry, had volk. Als je een tag doet, dan kijk je in het topic en dan tag je de persoon boven je, je kijkt dan eventueel naar de wensen of naar de specifieke tag waaraan je meedoet en je stuurt dan naar die persoon.
Een RR gaat in groepje. Je hebt dan bv een groepje van 4 en dan stuur je dus 3 kaarten naar de overige personen. Je krijgt natuurlijk 3 kaarten terug van dat groepje
C_estelle, ik probeer ook zo'n beetje in het Duits en Frans te schrijven op een kaart. Maar ik kan het amper schrijven, vind het gewoon leuk om te doen
Vandaag geen hurray's ik ga echt moeten wachten tot morgen vrees ik. Ik hoop een kaartje te krijgen, verwacht nog 2 officials, 2 van een tag en 1 van de hyvesruil!
zondag 31 januari 2010 om 22:29