Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Welcome home Dreamer!

Wat goed dat je alweer 15 kaarten hebt ingescand.

@rozea: kaarten zijn na 60 dagen expired. Ze kunnen daarna nog wel geregistreerd worden. Maar na een jaar verdwijnen ze van de lijst en kunnen ze ook niet meer geregistreerd worden.

Ik heb ook wel even zin in wat statistiek.

Mijn lijst (behoorlijk kort voor mijn doen) :

U.S.A. 1 day

Russia 1 day

Czech Republiek 10 days

China 15 days

Germany 15 days (op vakantie, ik zag op zijn Facebookpagina dat hij nu op Kreta zit )

China 21 days

Latvia 30 days (is volgens mij ook op reis/vakantie)

Italy 43 days (op reis/vakantie gok ik)

U.S.A. (expired) 148 days

Japan (expired) 171 days, ik heb vorige week een nieuw kaartje gestuurd.

Germany (expired) 190 days

Kazakhstan (expired) 198 days

Belarus (expired) 280 days

Taiwan (expired) 320 days
Net toch maar eens 4 adressen getrokken. Leuke profielen, 3 onder de 50 met verzonden en ontvangen, 1 boven de 2000. Die wordt lastiger. Landen zijn China, Rusland, Duitsland en Amerika. Stom genoeg heb ik verder geen tijd vandaag om kaartjes uit te zoeken en te schrijven. Ik wilde mezelf gewoon even aanzetten wel wat te gaan doen deze week
Later is nu
Ik ben nog niet wakker.
Je typt goed voor een slapende

Wanneer gaan we weer eens meeten? Desnoods voor een kopje koffie/thee in 't centrum? (bij vd Velde ofzo )
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 20 juni 2016 @ 07:25:

Je typt goed voor een slapende

Wanneer gaan we weer eens meeten? Desnoods voor een kopje koffie/thee in 't centrum? (bij vd Velde ofzo )

Dat is szowieszo een goede centrale plek. Ik zag laatst dat ze bij het winkeltje in de Oude Kijk in' t Jat ook weer/nog steeds erg leuke kaartjes hebben.

(vwb wanneer: ik zit de komende week behoorlijk vol maar wellicht daarna?)
Ik heb ook nog geen idee voor komende weken hoor. Ben vandaag op pad met/voor dochter.

Maar na 4 weken retraite heb ik wel behoefte aan weer wat contacten in Stad. Er zijn natuurlijk nog meer mensen die ik wil/moet zien dan.. no rush.. gewoon een ideetje
Later is nu
Prima idee toch?!
Was gister in jullie stad. Geen winkel gezien maar wel een topconcert in de Oosterpoort!
Leuk paulsje. ( Ik woon daar echt heel dichtbij. )
Van het weekend weinig geschreven, ik was op familiebezoek.

Maar wel diverse hurrays ontvangen uit Rusland! Ik word er toch wel erg blij van.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik had zojuist een Hurray uit China : heeft er maar 14 dagen over gedaan (officieel 17). En ik had alleen het adres in het Engels geschreven, had er niks bijgeplakt in het Chinees.

Vond het wel een snelle, voor China....
Oh dat is zeker snel Labellei. Ik snap niet waarom mijn Chinese kaartjes gewoon nooit aankomen. Slechts 2 zijn ooit geregistreerd....

Vandaag had ik wel 4 hurrays! Een snelle uit Finland na 4 dagen, een ook snelle uit Rusland na 17 dagen. Een normale uit Taiwan van 17 dagen en uit Bulgarije een hurray na 16 dagen. De 200 komt hier in zicht!

Ik ga zo eerst eens zwemmen en wie weet heb ik daarna nog wel puf om wat adressen te trekken.
Wow 4 Hurrays op één dag! Das wel erg fijn Happyowl.

Hopelijk komt de volgende Hurray uit China.
Ik dacht "ik doe eens gek" en ik heb zojuist een adres aangevraagd. Het kaartje gaat naar Finland, naar een Harley Davidson rijdster. Ze wil graag oude auto's of motoren en ik heb nog wat autokaarten dus dat komt wel goed.

Verder zag ik dat "onze" winkel in Deventer weer een Facebook actie heeft, er worden 10 kaarten verloot.

actie van onze winkel
Heerlijk een uurtje (of wat) aan het postcrossen; adressen opvragen, kaartjes kiezen, schrijven en pimpen. Ik teken in elk geval op elk kaartje de vlag van NL.

De volgende kaartjes gaan morgen op reis;

- naar Duitsland, een leuk profiel, een passend kaartje van bloeiende en ontluikende magnolia

- naar een Oekrainse in de USA die van lezen houdt een zelfgemaakt kaartje met een boek

- naar Tsjechie, een dame die samen met haar neefje van 8 postcrost een kaart met getekende muizen omdat ze al veel getekende kaarten als favoriet had aangemerkt

- nog een naar Duitsland een kaartje van natuurkunst in tone on tone colours, waar zij om vraagt

- naar Rusland een kaart met erop Bedankt omdat de postcrosser vraagt om iets in je eigen taal te schrijven
Ik deel graag mijn statistieken met jullie

Inmiddels heb ik naar 42 landen verzonden en uit 43 landen ontvangen

De eerste expired kaartjes zijn al uit de lijst verdwenen, maar heb er nog een aantal in staan;

* Germany 341 days

* Germany 230 days

* China 207 days

* USA 148 days

* Ukraine 79 days

Dan de kaartjes die nog onderweg zijn;

* Taiwan 58 days

* Brazil 26 days

* Russia 21 days

* China 9 days

* Russia 6 days

* Russia 6 days

Wie goed heeft opgelet heeft 4 kaarten onderweg naar Rusland geteld.

Nieuwe landen trek ik nog zelden maar aangezien iedere postcrosser altijd blij wordt van een kaartje, blijf ik blijmoedig sturen.
Labellei, wat een ondeugend schattig poesje heb je! Ze lijkt een beetje op de poes van mijn vader, met dat leuke witte kinnetje Vandaag kom dus haar partner-in-relschoppen? Heb je de gordijnen al omhoog geknoopt?

Ik kreeg gisteren een hullay uit China, die kaart zat vast met Labelleis kaart in het vliegtuig. De Chinees was blij met de modderige dames op het wad. Vanmorgen kreeg ik de melding dat het kaartje door een Indier gefavoriet werd en die heeft wel een lollig profiel:

@@@@@PLEASE READ THE PROFILE CAREFULLY BEFORE SENDING THE CARDS@@@@@

(...)

###@@ FOR PEOPLE WHO CAN SEND IN ENVELOPE @@ ###

I like all postcards but my preference is (nude/erotic/sexy/naughty/lesbian) women, which you can see in my FAVOURITE list or similar cards, if only you can send in ENVELOPE otherwise it will not REACH me (someone can pick it on the way) and I cannot REGISTER it and also its embarrassing that postman or any other person sees it so thank you for that.

(...)

If you don't want to send in a envelope you can send any other cards like.

**UNESCO world heritage sites

**Trains and Railway stations

...enz

Zijn vrouw staat zeker naast de brievenbus met de mattenklopper
Verder kreeg ik nog een kaartje met zwanen en supermooie zwaanpostzegel uit Finland, van een spraakzame/schrijfgrage Finse

Nieuwe kaartjes gaan naar Duitsland en USA (goh). Er gaat een vogeltje (passend bij haar pcnaam) naar een beginnende Duitse postcrosster en een poster van een toneelstuk naar de Amerikaan die any cards wil.

Ik ga misschien ook maar weer eens berichtjes sturen naar de ontvangers van expired kaarten. Er is al 97 dagen een uil onderweg naar een Taiwanese postcrosser die sinds maart niet meer geregistreerd heeft en een cityview naar Rusland, naar een beginnende postcrosser die 4 kaarten uit Rusland en 1 uit Oekraine geregistreerd heeft. Zou het aan de taal liggen? Misschien kan google translate mijn berichtje verhaspelen ondersteunen
Speaking of the devil...

Hurray uit Rusland na 71 dagen!

Hij is wel raadselachtig: “Thank you for your postcard! Came 21.06. For a long time it was?

My dream is to get to you at the market!”

Het zou kunnen dat ik de kerstmarkt genoemd heb, maar eehm...?
Hahaha Snorhaar, dat profiel van die Chinees.

En je krijgt binnenkort bezoek van een Rus die met jou naar de markt wil?

Je hebt weer leuke kaarten uitgekozen paardebloempje.

Mijn nieuwe kind is nu ruim een uurtje in huis. Het baby'tje is nog 2 weken jonger dan zijn zus. Hij is dus nog zo klein.

Ze zitten nu steeds naar elkaar te kijken en af en toe zijn er wat brom- en gromgeluiden. Spannend dus.

Ik ga zo maar even een kaartje naar de Finse schrijven, terwijl ik een oogje in het zeil houd.
Een 19-jarig Russisch meisje, Labellei. Gelukkig geen naaktplaatjesverzamelende Chinees of Indier.

Met jouw kleutertjes komt het vast goed Nog even en ik denk dat je beide ogen in het zeil moet houden
De nieuwe kleine

Later is nu
Schattig!

Is dat een selfie?
Zoooo jammer dat ik allergisch ben..

Ik heb trouwens in mijn eerste vakantieweek kaartjes gestuurd vanuit Spanje. In mijn derde vakantieweek vanuit Portugal. Naar familie en vrienden dus. Wat wil het geval: mijn moeder zou een kaartje krijgen uit Spanje en vroeg mij "hebben we geen kaartje gehad?" (ja, een beetje agressieve vraagstelling, maar verder is ze wel lief hoor ) terwijl een neef het kaartje uit Portugal vorige week vrijdag in de bus had. Mijn kinderen zouden ook een kaartje uit de eerste lichting krijgen (ik wist het adres uit m'n hoofd, dus dat ging makkelijk ) maar ook die is nog niet gearriveerd.

De mysteries van de posterijen gaan door, we wachten af.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven