Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Gisteren een kaartje uit Hongarije ontvangen. Die is al iets zeldzamer qua land, leuk Kaart was ook erg mooi, zij is ook dol op oude zwart wit foto's/kaarten en was blij dat ze hem aan een liefhebber als ik kon versturen!

Ik ga maar even een lijst bijhouden naar welke landen ik al heb verstuurd en welke landen ik heb ontvangen.
Die lijst kun je heel makkelijk opvragen als je op de postcrossing site je statistiek bekijkt, Zanahoria

Ik mag ook niet klagen over gebrek aan nieuwe landen de laatste tijd! In het weekend trok ik een adres in Zweden (een bekende van Tamboti), een kaartje naar Bulgarije is net aangekomen en Kazachstan nog onderweg.

Verder waren bij de ontvangen kaarten de afgelopen maanden Turkije en Guernsey nieuw en Israel niet helemaal nieuw, maar wel leuk
Oh haha thanks voor de tip Snorhaar, ik zie het inderdaad. Precies de lijst die ik zelf aan wilde gaan leggen

Guernsey is zeldzaam zie ik, leuk!
Leuk hoor, bijzondere landen....

Ik wilde gisteravond ook weer een adres opvragen en hoopte op iets bijzonders.

Het werd: Rusland.

Nou vooruit. nog maar een adres opgevraagd. Nu moest het toch echt wel een speciaal land worden... en het werd: Duitsland.

Tsja, dus toen maar weer een adres opgevraagd. Aangezien Rusland en Duitsland al goed vertegenwoordigd waren in mijn "traveling postcards" lijst hoopte ik nu écht op iets exotisch. En het werd..... Rusland!

Toen heb ik het maar opgegeven.

Heb dus drie kaartjes geschreven:

Rusland: krijgt een kat.

Duitsland: kerstkaartje.

Rusland: hondje in fietsmand.

Oh en Wilhelmina is aangekomen in Zuid-Afrika. Ik sta nu quitte 625 - 625.
Ik moet wel even wennen aan jouw kerstoutfit, Labellei! Mijn eerste ingeving was dat er een nieuwe meeschrijver bij was gekomen

De grap is, ik trek bijzondere landen meestal als ik zeker weet dat het China / USA / Nederland wordt omdat ik daar al een paar weken geen kaart naar onderweg heb. Nu ik dat schrijf, China is bij mij ook al écht lang niet meer voorbijgekomen, in beide richtingen niet.
Ik heb geloof ik wel mazzel als ik jullie zo lees. Relatief weinig Duitsland en Rusland. Vandaag een kaartje uit Chili gekregen en twee adressen getrokken: India en Brazilië.

Ik sta nu op 14 verschillende landen in mijn stats. Deze 2 komen er nog bij, plus China en Letland die al onderweg zijn.

Hoeveel landen hebben jullie al en welke zijn het meest zeldzaam? Bij mij Andorra geloof ik.
Wow MissBliss, dan heb je inderdaad wel geluk!

Ik zit op 57 landen, ontvangen en verzonden ongeveer. En dan wisselt het wat waar ik heen stuurde en waarvan ik ontving. Zo heb ik 1 kaartje van Luxemburg ontvangen, maar geen één daarheen gezonden.

Andere bijzondere landen zijn Algarije, Nepal, Griekenland.. ik zal straks eens kijken of ik het plaatje kan uploaden.. nu geen energie voor

Ik baalde gisteren; kreeg een kerstkaartje uit Duitsland, terwijl ik toch duidelijk in m'n profiel heb staan dat ik géén kerstkaarten wil ontvangen. En dan ook nog zo'n oubollige, met kaarsjes. Ik kan geen blije hurray uit m'n toetsenbord krijgen, dat wordt een 'jij ook fijne kerstdagen' ben ik bang.

Wel een hele leuke uit Amerika, een adcard, weliswaar, maar van Ben en Jerry's en leuk. Verder een Keep Calm kaart (and read books) Ook leuk gelukkig
Later is nu
gister een hurray en vandaag eentje ontvangen uit Oekranië. Straks weer eentje aanvragen en dan morgenvroeg posten
Hoi allemaal. Ik kom nog even een laatste berichtje plaatsen en sorry zeggen voor mijn stomme actie op de dag voor de meet door mijn adres niet aan jullie te geven. Forummen gaat mij RSI-gewijs niet meer lukken, maar om een niet al te nare smaak achter te laten wil ik die actie toch nog even toelichten.

Ooit heb ik met hond meerdere keren deelgenomen aan wandelingen met mensen die ik kende via een hondenforum. Een leuke groep mensen, allemaal heel normaal en aardig. Totdat iemand van die groep jaren later psychisch in de knel raakte en allerlei rare dingen ging doen, zoals de meest idiote bestellingen laten bezorgen bij mensen van wie ze het adres kende, o.a. bij ons dus. Terwijl wij geen idee hadden in welke hoek we de “dader” moesten zoeken, heeft dit maandenlang een hoop gedonder en gestress opgeleverd.

Zelf vind ik dat op je basis van één zo’n ervaring niet wantrouwend moet worden naar andere mensen. Mijn man denkt iets makkelijker: geen zin in nog eens dat gez**k, dus nooit meer ons adres geven aan mensen die we niet persoonlijk kennen.

Op die vrijdag voor de meet had ik veel pijn. En toen ik daarbij ook nog ruzie met mijn man dreigde te krijgen, heb ik me een beetje laten overdonderen en dus mijn adres niet aan jullie gegeven. Terwijl ik jullie dus echt wel vertrouw! Als ik het over kon doen, dan deed ik het anders. Maar dat kan nu eenmaal niet, dus bij deze dan maar: Sorry!

Zo, dat wilde ik toch nog even kwijt. Forummen lukt mij niet meer, dus dit is mijn laatste berichtje hier. Jullie nog heel veel forum- en postcrossplezier gewenst!
Rivka: Daar hoef je wat mij betreft absoluut je excuses niet voor te maken! Ik vind het vooral heel vervelend wat er toen is gebeurd en begrijp ook dat je daardoor wantrouwend tegenover dit soort acties staat.

Ik wil je in ieder geval heel veel beterschap wensen en ik hoop dat het snel wat beter gaat met je RSI. Het lijkt mij echt verschrikkelijk dat je zelfs zoiets relatief simpels als forummen niet meer kunt. Sterkte!
It ain't me
Lieve Rivka, wat lief dat je hier nog even gedag komt zeggen. Ik vind het echt vervelend om te horen dat je zoveel last van je RSI hebt. Jammer dat je daarom afscheid moet nemen! Van harte beterschap! (en misschien horen we in de toekomst ooit weer eens van je? Ik hoop het maar)

Wat mij betreft hoef je je echt niet te verantwoorden voor het niet geven van je adres, en je hoeft er ook geen slecht gevoel over te houden (behalve dat je nu een toffe kaart gemist hebt natuurlijk ). Ik snap het best dat je niet alles op internet gooit (die ik zelf ook niet), en al helemaal na zo'n vervelende ervaring.
Jullie zijn lief! Ik zat er echt wel een beetje mee in mijn maag, dus jullie reacties doen me goed.

(En ja, RSI sucks, big time. En kan je leven compleet op zijn kop zetten. )
Och Rivka, wat een vervelende ervaring!

Wat mij betreft hoef je je ook niet te verantwoorden voor het niet geven van je adres. Ik weet, ook hier van het forum, dat er vervelende dingen kunnen gebeuren. Goed juist dat je voorzichtig bent, ook al vertrouw je ons wel. Het is soms een lastige lijn, waar je wel of niet overheen gaat. De ene keer wel, de andere keer niet.

Ik hoop dat je wat goede therapieën kunt krijgen voor je RSI. Doe voorzichtig met jezelf

(en ik zou je nu zo graag een beterschapskaartje sturen, maar dat kan dus ook niet in gedachten heb je 'm al!!)

Oh wacht, zo kan het ook

Later is nu
En ik heb vanmiddag 5 adressen getrokken. Dacht eerst wat kerstkaartjes te sturen naar de 'binnenste cirkel' qua familie en vrienden, ben ik bijna klaar Maar dus nog niet naar de adressen van postcrossing. Tsk.
Later is nu
Oh wat klote dat het zo slecht gaat Rivka! Heel heel erg veel sterkte en ik hoop dat je toch weer eens terug komt hier!
Lieve Rivka,

Voor jou een mooi plaatje:

Ik wens je héél veel sterkte met die shit RSI. En ik hoop je hier toch ooit weer te lezen; ik mis je gezelligheid!

Rivka, ik ken je niet zo goed, maar ik vind het erg jammer dat je om zo'n reden afscheid moet nemen van het forum..

Hopelijk gaat het ooit weer zo goed dat je terug kan komen
quote:MissBliss schreef op 07 december 2016 @ 00:09:

Ik heb geloof ik wel mazzel als ik jullie zo lees. Relatief weinig Duitsland en Rusland. Vandaag een kaartje uit Chili gekregen en twee adressen getrokken: India en Brazilië.

Ik sta nu op 14 verschillende landen in mijn stats. Deze 2 komen er nog bij, plus China en Letland die al onderweg zijn.

Hoeveel landen hebben jullie al en welke zijn het meest zeldzaam? Bij mij Andorra geloof ik.

Ohh Chili en Brazilië!

Ik ben 4 maanden lid, heb 27 verschillende landen in mijn stats (er zijn nog 4 nieuwe landen verzonden) en mijn bijzonderste landen zijn Belize en Frans-Guyana
Wat een lieve reacties allemaal.

En Labellei, je hebt gewoon het perfecte plaatje voor me gevonden. Lief!

Allemaal bedankt en wie weet toch nog eens tot schrijfs!
Rivka wat een naar bericht. Hopelijk kan je wel gewoon blijven meelezen en over een tijdje ook weer schrijven.

Vandaag een kaartje ontvangen uit Mexico en adres getrokken in Polen met een ietwat zeikerig profiel van wat ze allemaal niet wil, met veel hoofdletters.

En ik heb vandaag mijn bestelling met kaarten van de uitgever van die streetart kaarten binnen gekregen. Schaam me wel een beetje, heb me een beetje laten gaan. Kaartje iemand?
Haha missbliss. Ik wil een swapje doen hoor
It ain't me
Art of reading

Motorcycles

Art nouveau

Alphonse Mucha

Roept u maar Op het tweede plaatje kan je telkens zien welke kaarten in de set zitten.

Het ergste is, dit nog niet eens alles
Ik wil wel van art of Reading, de laatste. Die man op een trapje.

Wat wil je terug?
It ain't me
Rivka heel veel beterschap, hopelijk gaat het snel toch wat beter
quote:Cocomo schreef op 07 december 2016 @ 22:15:

Ik wil wel van art of Reading, de laatste. Die man op een trapje.

Wat wil je terug?

Hij is voor jou! Maarre.... hoe werkt een swap precies? Hetzelfde als postcrossing, of gaat het netjes in een envelop zodat je soort van kunt ontdubbelen en je voorraad breder maakt?

En terug, iets zwart-wit? Weet natuurlijk niet wat jij allemaal hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven