Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder gebruikt kleine envelopjes om geldbedragen cadeau te doen. Misschien kun je zo'n envelopje op een kaart plakken, als iemand iets extra's vraagt, zoals een zakje thee?

Dianaf mijn man heeft zich op het probleem scanner gestort. Geen idee wat hij heeft geprobeerd, maar inmiddels heeft hij zo'n scanapp op z'n iPad, dus kennelijk werkte er niets :proud: En ach.. zo met foto's gaat het nu ook. Ik ben iets minder kritisch geworden als het gaat om hoe de afbeelding is (soms maak ik ze op de bank en dan zie je duidelijk dat het licht van links komt)

Wat een leuk idee, kaartjes achterlaten in de trein!

Ik laat boeken achter, nog niet in de trein, wel op perrons :mrgreen:

Ik heb 4 adressen aangevraagd en kaartjes nog voor 5 uur gepost. Dus er zijn nieuwe reizende. Wel leuke profielen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik moest wel even lachen om die envelopjes, Zijdehoentje! Zoiets zou mij ook kunnen gebeuren. Je kunt natuurlijk altijd creatief zijn: de ansichtkaarten in stukken knippen en deze in de envelopjes verzenden. Mogen de ontvangers deze zelf in elkaar knutselen. :lol:

Dianaf, 'toevallig' had ik al zitten kijken naar een Canon omdat ik deze prijstechnisch toch wel interessant vindt. Nog even over denken.

Fijn dat je leuke profielen weer hebt, Dreamer!

Gisteren heb ik een kaart gekregen die in het duits was geschreven. Mooie kaart wel. Het duits heb ik weten te ontcijferen (handschrift was net wat moderner dan het spijkerschrift) en ik heb in het begin van de Hurray iets van de tekst gebruikt die in de OP staat (ja, ik heb de naam veranderd). De rest toch maar in het engels geschreven.

Vandaag een kaart ontvangen uit China. Misschien best mooi, maar de postzegels zijn op de voorkant geplakt. :-o
Ik heb naar haar andere verzonden kaarten gekeken en daar zie ik dat niet, al is maar de helft van die kaarten geupload. Heel vreemd...
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang doen kaarten er gemiddeld over naar Duitsland en Frankrijk? Mijn dochter heeft 3 weken geleden een kaart naar Duitsland gestuurd naar een actieve postcrosser, registreert zowat dagelijks een aantal kaarten, maar niet die van haar dus.
Kaart naar Frankrijk is zowat 4 weken geleden verstuurd, postcrosser is al ongeveer net zo lang niet online geweest, maar was voor die tijd wel heel actief. Lange vakantie misschien? Ze denkt er namelijk over om een bericht aan beide postcrossers te sturen met de vraag of haar kaart is aangekomen. Maar wil niet al te ongeduldig overkomen. :-D

Ik heb trouwens eens gekeken naar de profielen naar waar mijn kaarten heen reizen. Met name naar hoe lang het duurt voordat kaarten geregistreerd worden. Nu is er naar Japan pas 5 dagen geleden een kaart vertrokken, dus ik begrijp heel goed dat deze nog niet is aangekomen.
Deze dame heeft het volgende in haar profiel staan:

At this moment I can't have any swap,because I'm so busy.
However I'm looking for female snail mail's penpals from European countries,North america,Austlaria,New Zealand and
East-south Asia,South Korea who are interested in Japan.
But I'm so busy now,so I exchange the letter in leisurely term.
If you would like to become my pen pals,send me message or write on your postcard,please.


Druk dus. Het viel me op ook dat de laatste 50 kaarten pas na 2 maanden of meer (!) geregistreerd worden door haar. En dan steeds een aantal tegelijk. Alsof ze een stapel heeft liggen en eens in de zoveel tijd maar eens gaat registreren. Opvallend omdat ze in het begin van haar carriere heel vaak na een week al registreerde. :-?
Het lijkt er dus op dat ze het veeeeel te druk heeft voor postcrossing. Waarom zet ze zichzelf niet een tijdje op inactief totdat ze alle kaarten heeft geregistreerd? Eigenlijk is het helemaal niet leuk om naar zo'n iemand te sturen. Of ben ik nu te kritisch?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat ik ook kaartjes verzamel, tegenwoordig. Ik wil wel elke dag dat ik ontving registreren, maar er komt altijd iets tussen.

ik wilde dit weekend ook kaartjes schrijven, maar het weer is te mooi :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Duitsland/Frankrijk een week tot 3 weken. Ligt er net aan wanneer het weekend valt en wanneer je verstuurd. Je zou bij diegene even bij de statistieken (stats) kunnen kijken wat de gemiddelde tijden zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
2 van mijn expired kaartjes zijn naar Duitsland. In principe kunnen ze binnen 2 dagen aankomen. Engeland ook, kwam ik achter. Ik stuurde wat naar oudste, die had dat 2 dagen later binnen :O
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morwenstow schreef:
21-09-2019 20:20
Ik moest wel even lachen om die envelopjes, Zijdehoentje! Zoiets zou mij ook kunnen gebeuren. Je kunt natuurlijk altijd creatief zijn: de ansichtkaarten in stukken knippen en deze in de envelopjes verzenden. Mogen de ontvangers deze zelf in elkaar knutselen. :lol:

[...]

Vandaag een kaart ontvangen uit China. Misschien best mooi, maar de postzegels zijn op de voorkant geplakt. :-o
Ik heb naar haar andere verzonden kaarten gekeken en daar zie ik dat niet, al is maar de helft van die kaarten geupload. Heel vreemd...
:) Dit is echt zo'n actie van mij. Heb het nog even opgezocht, het was echt mijn fout, had over de omschrijving heen gelezen. Er stond toch echt dat het om mini envelopjes ging... :facepalm: Ik ga gewoon kleine kaartjes maken voor als ik een keer voor een vriendin of iemand in de buurt een kaartje wil schrijven of zo.

Huh, waarom zijn de postzegels op de voorkant geplakt?
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net kaartjes geregistreerd. Een paar hele leuke beschreven kaartjes waren het, waarbij ik de personen wel meer zou willen vertellen en beter zou willen leren kennen. En dan 1 iemand met alleen Greetings from Belarus op de kaart. Zo jammer!

Ik denk dat ik de niet gescande kaartjes meeneem naar het werk om deze daar te scannen. Kijken of dat handig is. Het is nu te donker voor een goede foto.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, naar Engeland deed er bij mij ook maar twee dagen over. Naar Duitsland is het gemiddeld ook heel snel.

dianaf, volgens de statistieken komen bij beide ontvangsters kaarten uit NL binnen een week aan. Dochter heeft nu besloten komende week af te wachten en dan pas een bericht te sturen.

Zijdehoentje, geen idee waarom de postzegels op de voorkant zitten.

Dreamer, inderdaad jammer, alleen 'greetings from...' op de achterkant. Heb ik ook wel gehad, dan ben ik ook kort met mijn Hurray.
Maar fijn dat die andere kaartjes leuker waren.

Ik heb na een nieuwe ergernis vandaag toch maar een scanner besteld, een Canon Canoscan Lide 220. Dianaf, bedankt voor de tip!
morwenstow wijzigde dit bericht op 23-09-2019 23:38
Reden: Link naar betreffende kaart weggehaald.
8.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Morwenstow schreef:
22-09-2019 21:20
[...]

Zijdehoentje, geen idee waarom de postzegels op de voorkant zitten. Zal even een linkje plaatsen (haal ik later weer weg).

[...]
Leuke kaart! Zonde van de kaart zeg dat de postzegels voorop zitten...
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eens een kaart met de postzegels op de voorkant ontvangen. Deze kwam uit Turkije. Nu was het niet zo’n geweldige kaart, maar toch zonde...
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen :sun:

Mij is het ook wel overkomen, kaartjes aan de voorkant. Ik dacht ook China. Misschien is het daar meer gewoonte?

Ik stuur trouwens nooit bericht naar ontvangers en vind het zelf ook irritant als mensen mij een berichtje sturen. Ik vertrouw er op dat mensen hun kaart registreren bij ontvangst en men mag ervan uitgaan dat ik dat ook doe. Ik ga geen kaartjes registreren, die niet zijn aangekomen (is me wel eens gevraagd) en ik kreeg ooit een vraag of een kaartje al binnen was, die net die dag kwam. Die heb ik door irritatie een week laten liggen :-$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad jammer van de kaart, die postzegels erop zeg!

Ik heb een kaartje bij je gefavoriet (owl/cat) Dan weet je ook wie ik ben :-))
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik stuurde vorige week een kaartje naar een Amerikaanse en dacht steeds dat ik haar al eens gestuurd had, want haar profiel en profielnaam kwam me zo bekend voor. Dus ik zoeken in m'n postcrossingmap en ja, ik had al eens een kaartje naar dat plaatsje gestuurd, maar niet naar deze dame.

Nu open ik net de Montly RAS for Charity en zie dat zij daar gewoon de initiatiefneemster is van het topic. Dat verklaart een hoop :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morwenstow schreef:
21-09-2019 20:20
[...]

Vandaag een kaart ontvangen uit China. Misschien best mooi, maar de postzegels zijn op de voorkant geplakt. :-o
Ik heb naar haar andere verzonden kaarten gekeken en daar zie ik dat niet, al is maar de helft van die kaarten geupload. Heel vreemd...
Sommige mensen hebben thuis geen postzegels liggen, dus zij moeten dan naar het postkantoor. Dan kan het gebeuren dat de postzegels op zijn en je kleinere coupures moet plakken...
Dat was de uitleg die ik ooit kreeg.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-09-2019 08:29
Goedemorgen :sun:

Mij is het ook wel overkomen, kaartjes aan de voorkant. Ik dacht ook China. Misschien is het daar meer gewoonte?

Ik stuur trouwens nooit bericht naar ontvangers en vind het zelf ook irritant als mensen mij een berichtje sturen. Ik vertrouw er op dat mensen hun kaart registreren bij ontvangst en men mag ervan uitgaan dat ik dat ook doe. Ik ga geen kaartjes registreren, die niet zijn aangekomen (is me wel eens gevraagd) en ik kreeg ooit een vraag of een kaartje al binnen was, die net die dag kwam. Die heb ik door irritatie een week laten liggen :-$
:-D Ik kan me goed voorstellen dat zo'n vraag irritant is. En dat is precies wat dochter NIET wil, als 'irritant' overkomen. Ze denkt er dus over om bericht te sturen met de vraag of de kaart ontvangen is, want anders wil ze een andere sturen. Dus niet met de vraag om betreffende kaart te registreren.

Maar... het goede nieuws is dat ze vanmiddag achter elkaar 3 Hurrays binnenkreeg. Nog steeds niet uit Duitsland dus, maar onder andere wel uit Frankrijk na 25 dagen. :yes: Ontvangster was inderdaad op vakantie geweest.

Daarnet heb ik zelf een Hurray gehad. De kortst onderweg zijnde kaart is aangekomen in Duitsland. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-09-2019 08:30


Ik heb een kaartje bij je gefavoriet (owl/cat) Dan weet je ook wie ik ben :-))
Leuk. :-] Ik denk dat ik een lijstje bij ga houden. Dianaf en Zijdehoentje had ik zelf al gevonden.

Die RAS charity lijkt me een mooi initiatief, goed idee om daar iets heen te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n RAS lijkt mij ook leuk, maar vergeet ik het weer te doen. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik ben weer terug in Nederland, en er zaten 5 kaartjes tussen de post!
Heel erg leuk, ik heb me gisteravond de hele avond vermaakt met hurrays schrijven, ik kon toch niet slapen door de reis van de dag en nacht ervoor.
Leuke teksten erop, stickertjes, gekleurde tape, ik word er vrolijk van!
Minder vrolijk word ik van het weer hier, koud en grijs... Hele omslag vergeleken met vakantie adres.
Aan het typen...

Alle reacties Link kopieren
Lys-Ann, je bent net op een verkeerde dag terug gekomen.
Maar fijn dat je weer post had!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Achja, ik had er rekening mee gehouden dat we in herfstig weer terug zouden komen, en wat meevalt is dat het nu droog is, kan ik rustig alle kampeerbende uitladen en uithangen.
Aan het typen...

Alle reacties Link kopieren
En vanavond kaartjes uitzoeken en schrijven, heb gisteravond gelijk een nieuw adres gevraagd, kaartje zal naar Duitsland gaan 😀
Aan het typen...

Alle reacties Link kopieren
Lys-Ann schreef:
24-09-2019 10:56
En vanavond kaartjes uitzoeken en schrijven, heb gisteravond gelijk een nieuw adres gevraagd, kaartje zal naar Duitsland gaan 😀
Lekker dichtbij! Is weer een goed begin om een kaart naar te sturen. :cheer2:
Ik ben al eens van een tropische vakantie teruggekomen in de sneeuw, dat was ook best een overgang.

Hopelijk zit er vandaag weer iets in de brievenbus!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
24-09-2019 09:05
Zo'n RAS lijkt mij ook leuk, maar vergeet ik het weer te doen. :facepalm:
Ik ben lid van de facebookgroep, dus via dat medium krijg ik ook bericht.
Als ik eraan denk, en jullie vinden dat oké, kan ik ook elke maand hier de link even zetten (als ik eraan denk dan)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lys-Ann.. leuk, 5 kaartjes!

Morwenstow, ik heb al een lijstje, inderdaad, van wie wie is, al sinds zolang als ik aan postcrossing doe. Een aantal zullen inmiddels van nick veranderd zijn, dat weet ik dan weer niet.

Ik heb Zijdehoentje dan weer niet, geloof ik.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven