Stamcafe XXXII

25-03-2018 21:08 1374 berichten
Klein stapje van Grand Canyon naar Brussel. Kleine wereldstad las ik ergens :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Fijn Aza! Ik vind dat ook een leuk museum.

Ik lig nog in bed. Was wakker toen man opstond maar heb mijn best gedaan nog even te slapen en gelukkig is dat een beetje gelukt.
Lekker Dolfje! Hier moest vriend eruit voor mij, maar dat doet ie met liefde.
Dat doen wij nooit. De ander ( meestal ik :P) blijft gewoon liggen. Meestal ben ik wel wakker als hij eruit moet.
Ik ben wat met huishouden bezig en ga zo ontbijten en dan fiets ik even naar de action. Vanm dan nog wat sporten en dat is het wel zo'n beetje voor vandaag. Misschien vanavond even wandelen met man.
Bij ons ligt het aan de diensten van vriend én waar we slapen.
Zijn we bij mij en heeft hij ochtenddienst, ga ik er alvast uit om z'n brood te smeren/koffie te zetten.
Zijn we bij hem en hij heeft ochtenddienst, gaat hij er uit om koffie te zetten/brood te smeren en breng ik hem naar z'n werk.
Zijn we bij mij en heeft hij middagdienst, gaat hij er als eerste uit en smeert m'n brood en zet koffie.
Zijn we bij hem en hij heeft middagdienst, ga ik er als eerste uit.
Nachtdiensten zijn klote, want dan slapen we niet samen
Nachtdienst lijkt me echt verschrikkelijk.
Die vindt hij, om te werken, het fijnste.
Ik overigens ook, maar dat kan niet in m'n werk.
Ik zit nog steeds op de bank. Moet wachten tot de droger klaar is voor ik de deur uit kan nl.
Deze week wil/ moet ik ook ergens,niet perse vandaag, de ramen eens wassen.
Zeker met mooi weer zie je dat het erg nodig is. :P
Oh, dat wachten is inderdaad vreselijk. Ik moet vanavond ook nog wassen, maar eerst een eetdate met een van m'n beste vriendinnen.
Gezellig.
Ik heb inmiddels gesport en nog wat gewinkeld. Nu zit ik te dubben of ik iets nuttigs ga doen of ga lezen of netflixen :)
En de eerste werkdag is weer klaar. Ik had een beetje 'eerste schooldag-gevoel' terwijl ik maar een (kort) weekje niet op het werk was. Er lag heel veel op mijn bordje maar assistente had alles netjes gestructureerd waardoor ik meteen kon knallen. En ze had -heel slim- alle niet urgente maar wel 'naar kijken' mail uit mijn mailbox weggesluisd zodat ik niet meteen bedolven werd. Eind van de middag toen ze voelde dat ik de belangrijkste dingen wel getackeld had stuurde ze me die 'hoop' pas toe. Zo fijn! Zij weet er echt zonder woorden voor te zorgen dat ik zo efficient mogelijk werk.

Vraagje: ik wil een 'ketting' kopen voor mijn nieuwe hanger, maar wil eigenlijk zo'n vaste 'ring' met hier en daar een schakel er in zodat die ring niet op mijn sleutelbeenderen blijft 'liggen' en daardoor naar voren gaat steken. Iemand een idee hoe zo'n ding heet? Ik zoek 'em in zilver.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Geen verstand van sieraden...

Je kunt het zo gek niet bedenken of het staat op internet: https://www.online-stopwatch.com/
Toch handig als je niet aan kookwekkers doet en je mobiel leeg is. Nog 5 minuutjes tot mijn eten :)

Heb een idee voor Kleine Reis. Iemand bekend met Schotland? Kun je je 's avonds een beetje vermaken als je geen alcohol wil. Stadje heb ik al bedacht.
Voor wie van raadsels houdt: gelijknamige stad ligt Down Under
Down Under wordt Grote Reis (ooit), vind het wel lollig om naar de nabije versie te gaan. Nog even uitzoeken hoe je er überhaupt komt enzo... Tot eergisteren ofzo had ik nog nooit van de nabije versie gehoord.
Ik heb ook geen verstand van sieraden en Schotland ben ik honderd jaar geleden als kind geweest kan daar dus nu ook geen tips over geven.

Man en ik hebben net lekker door het park gewandeld. Heb ruim 13000 stappen gezet vandaag en dat op een vrije dag.
Heb qua werk een rustige week, alleen mijn vaste uren. Niks oproep. Is niet erg want volgende week is weer een zesdaagse werkweek voor mij.
Denk dat ik morgen na mijn werk even naar de stad fiets, wil wat nieuwe kleren. Moet eigenlijk echt eens heel kritisch een hoop kleding wegdoen.
Watervrouw, geen ervaring met Schotland. Maar ik denk wel te weten welke plek je voor ogen hebt. Hier op het forum weet ik dat Moiren er vorig jaar of zo geweest is. Zij is vaak in de napraat te vinden, dus misschien dat je haar daar een vraag kan stellen?
Flink actief geweest Dolfje!
Poesje..... de buren zijn met de hogedrukreiniger aan de slag. Djeezzzz wat een rotlawaai! Ik heb de ramen al gesloten, maar dit gaat echt door merg en been! De katjes mekkeren lekker mee met het lawaai :nut:
Erg he Blond. Zondag was mijn enige echte tuindag. Vond het dus ook vreselijk jammer dat de buurvrouw net toen met de hogedrukreiniger aan de slag moest.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt Blond. Ik heb wel een idee, maar heb t net niet te pakken geloof ik. Heb ooit een cursus edelsmeden gedaan. Daar houdt mijn kennis op.
Schotland: nooit geweest (wil wel een keer).
Lekker bezig Dolfje. Ik wil zelf ook naar de stad, maar ik spaar voor een fotocamera, dus nieuwe kleding zit er voorlopig niet in. Woensdag wil ik naar een fotospeciaalzaak om me te laten informeren over toestellen. Wil ik een upgrade spiegelreflex of toch iets wat meer compact is.
Schotland staat hoog op ons lijstje, vriendin is er pas geweest en heeft ervan genoten dus echt wel een aanrader denk ik.
Schotland is prachtig Watervrouw! Geen idee welke plaats je bedoelt, maar dat ligt ongetwijfeld aan mijn nog niet helemaal hersteld van de buikgriep status.
Maar de steden zijn vaak prachtig om doorheen te lopen, ook 's avonds.
Ik ben zelf recent in Edinburgh geweest en iets minder recent op Skye, en beide waren prachtig. Wel in een nog redelijk warm seizoen (voor Schotse begrippen dan) zodat het 's avonds nog redelijk licht was en niet te koud.
The owls are not what they seem
Hier ook dol op Schotland! Ik heb Brits-Schotse familie en heb ooit een Schotse bruiloft zoals in 'Four weddings and a funeral' meegemaakt, heel leuk!

Blondie: ik weet wel wat van sieraden, maar begrijp niet wat je bedoelt? Gaat het om het verlengen van een ketting? Vorige week hebben mijn zussen en ik de sieraden van mijn moeder verdeeld en één ketting wil ik ook later verlengen. Maar dat laat ik dan wel doen door een goede juwelier. Bedoel je dat?
Niet meer naar de stad geweest wel wat gewinkeld net. Wacht op een pakjesbezorger nl. Dus ik heb mezelf weer een hoop geld bespaard :D
Konijntje en de anderen die op het kettingding reageerden: ik kan het zelfs niet omschrijven blijkbaar :facepalm:
Niet quoten ajb. Het is een erg herkenbaar juweel en beperkt in oplage. Dus ik haal de link straks weer weg. En ja, ik heb het mooie boek en de broche ook gekregen :$
Ik plak even een link van de hanger, deze heb ik gekregen zonder 'ketting'. Ik zoek dus zo'n 'ring' als die je op het plaatje ziet maar graag met een paar schakels er in zodat hij toch iets beweegt omdat ik erg uitstekende sleutelbeenderen heb en een 'vaste ring' bij mij naar voren steekt en dus niet op mijn borst 'valt'.
* opgelost *
oudblond wijzigde dit bericht op 10-04-2018 16:21
5.75% gewijzigd
Mooi Oudblond! En ik denk ook dat ik ongeveer snap wat je wilt. Maar ik zou toch, zoals Hunnie voorstelt, naar een goede juwelier gaan, en in overleg een oplossing zoeken. Zij hebben daar toch meer oog voor, wat mooi zal vallen bij jou, en hoe lang die ketting dan moet zijn.
The owls are not what they seem
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Tenminste ongeveer. De ketting/ ring uit het voorbeeld is een “stijve “ ketting en jij zoekt zoiets qua model maar dan dat het wel soepel valt. Maar dan niet als een gewone ketting die helemaal losjes valt. Toch?
Ik weet niet of dat bestaat.
Dus je hebt niks aan mij. Mooi sieraad wel!
dolfje schreef:
10-04-2018 15:45
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Tenminste ongeveer. De ketting/ ring uit het voorbeeld is een “stijve “ ketting en jij zoekt zoiets qua model maar dan dat het wel soepel valt. Maar dan niet als een gewone ketting die helemaal losjes valt. Toch?
Ik weet niet of dat bestaat.
Dus je hebt niks aan mij. Mooi sieraad wel!
Oef je snapt 'em! Zaterdag toch maar even naar de juwelier in de stad, dat zal vast het makkelijkst zijn.
Dat denk ik ook. Zeker als je het plaatje laat zien.
Beterschap Lady, dat duurt lang :|

Mooie ketting Blond, zoek eens op "omega ketting".
Blondie, da's een ketting in de categorie 'modern' en daar weet dit konijn dan weer helemaal niks van af. Met andere woorden: wat Dolf zegt! :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven