Verhuizen buitenland

24-01-2021 19:37 53 berichten
Hoi,

Ik woon momenteel in het buitenland (sinds 2,5 jaar) met mijn vrouw en kindje van 3 in een kleine plaats in Spanje. Wij hebben het hier enorm naar ons zin. Mooie villa, buitenleven, zon, echt een mooi leven. Ons voornemen was om terug naar NL te gaan als hij 5 is. Echter denken wij dat wij niet gelukkig zullen zijn in Nederland. Wij willen opzich blijven, maar er zijn een paar dingen die ons niet zinnen: cultuur/mensen (ligt ons niet) en educatie is niet heel goed. Vooral kijkend naar onze kleine is dit een obstakel voor ons. Daarnaast heerst er in enige mate discriminatie (we zijn een multicultureel gezin) wat ons als ouder niet uitmaakt, maar wel hoe ons kind zich zal voelen hier als-ie hier opgroeit.

Naar Nederland is een optie voor onze kleine, maar wij denken zelf hier minder gelukkig van te worden, alhoewel wij alles er voor over hebben voor ons kindje. Ook kunnen we naar Suriname gaan, waar wel Nederlands wordt gesproken, waar de prive educatie goed is en waar we qua cultuur/mensen meer mee hebben. Nou lijkt dit natuurlijk de beste keuze. Maar de keuze moet wel halverwege dit jaar gemaakt worden.


Wat vinden/adviseren jullie? <3
anoniem_63d173fe78207 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 09:03
22.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
25-01-2021 08:55
Suriname is nu niet echt een goed idee. Het land is failliet en de ziekenhuizen hebben gewoon bepaalde medicijnen niet (weet ik uit eigen ervaring). De criminaliteit is nu enorm door de hoge werkeloosheid. Gelukkig is er sinds een half jaar een nieuwe president maar ik zou eerst nog een jaartje wachten voor ik de overstap zou maken en eerst eens bezoeken hoe de situatie is. Ik ben gek op Suriname en ga zo vaak als ik kan maar de situatie nu is gewoon slecht.

Maar hé, ze spreken er Nederlands, dus dat is voor TO blijkbaar al genoeg.. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
viva-amber schreef:
25-01-2021 06:00
Ik vind dat je het zelf doet. Ik volg online elke week converstatie Spaans. Ik spreek het niet perfect maar kan wel een praatje houden in het café. Niet alle spanjaarden zijn hetzelfde. Een deel van het probleem zit in het feit dat je elkaar niet begrijpt.

Ik begrijp niet dat je ergens jaren gaat wonen, zonder de intentie om de taal te leren, maar wel met de wens om een netwerk te hebben. Ik vind dat een arrogante houding. Indien je de ander wil begrijpen dan doe je daar zelf moeite voor.

Educatie in Suriname is ook niet best, er zijn weinig kansen op een goede baan. Ik zou er eerst inderdaad eens een maandje op vakantie gaan en dan steeds een huis huren in een gewone wijk.
Een netwerk kun je ook opzetten met mede-Nederlanders die daar zijn gaan wonen. Mijn vrienden hebben daar inmiddels een grote vriendengroep van Nederlandse emigranten. Anno nu doe je die contacten al op voor je gaat verhuizen doordat je online al aanmeldt bij groepen omdat je niet zelf het wiel opnieuw moet gaan uitvinden wat betreft alle regeldingen.
Alle reacties Link kopieren
Ook kunnen we naar Suriname gaan, waar wel Nederlands wordt gesproken, waar de prive educatie goed is en waar we qua cultuur/mensen meer mee hebben.
Je hebt er nooit gewoond, bent er zelfs nooit geweest, hoe ken je de cultuur?
Bedenk dat je ouders naar alle waarschijnlijkheid zich alleen de leuke dingen herinneren en die doorgegeven hebben naar jou.
Het paradijs bestaat niet zomaar, daar moet je voor werken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven