Vertel hier over jouw fleecedekentje!

02-11-2010 16:37 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Zoals DanielleM gister al schreef in haar blog is de herfst nu echt aangebroken *en trekt haar paarse fleecedekentje lekker over zich heen*

Mijn fleecedekentje is imiddels ook alweer een aantal weken vaste prik. Zelf heb ik er een van de flim 'Cars' van Disney (want vriend wilde niet dat we die van Barbie zouden nemen) en gekocht voor 6 euro bij de Kruitvat.

Wat is het verhaal van jouw fleecedekentje?

Een fleecedekentje is voor mij...

Totaal aantal stemmen: 73

Onlosmakelijk met mij verbonden (34%)
Regelmatige kost in winter en herst (41%)
Handig als hij toevallig in de buurt ligt (11%)
Een goed alternatief voor als mijn huispak in de was zit (4%)
Een fleecedeken....WTFf is dat? (10%)
quote:ieniemienie20 schreef op 02 november 2010 @ 16:37:

Zoals DanielleM gister al schreef in haar blog is de herfst nu echt aangebroken *en trekt haar paarse fleecedekentje lekker over zich heen*

Het is nu officieel, dit land gaat naar de kloten!

Hoe oud is die DanielleM nu helemaal? 23 ofzo? En dan gaan lopen mutsen over oeioeioei het wordt herfst ik trek mijn fleecedekentje over me heen... Die gaat dus echt geen hongerwinter overleven hè?

En zo krijg ik regelmatig smsjes van mijn koters "mijn beltegoed is op, maar ik wil je spreken, wil je me bellen?" Nee, ik wil je niet bellen, je ziet maar dat je er iets op verzint, lui kadaver!

Dus, om een lang verhaal kort te maken, ik heb geen fleecdekentje. Fleecedekentjes zijn de weg naar de ondergang.
Of om in hongerwinter-termen te blijven spreken: Der Üntergang.

(Tsssk. Tsssk. Beltegoed? Vroeger fietsten we dan gewoon naar huis, door weer en wind, als we onze moeder wilden spreken. En dan wíst je dat je zo'n goor kopje thee moest drinken ook nog, maar je ging tóch. Door weer en wind. Op je achtstehands doortrapfiets zonder versnellingen.)
Ik hou het bij een dekentje, heb vreemde associaties met die snuggies ...

Het verhaal van mij en m'n fleecedekentje is: Ik ben allergisch voor fleece.. Dus hebben wij een slaapzak op de bank liggen. Helaas neemt die wat meer ruimte in.
Later is nu
quote:Chameleon schreef op 02 november 2010 @ 18:59:

Ik heb een 'ouderwetse' plaid van zuiver scheerwol.

Veel warmer en behaaglijker dan die synthetische fleeces.IK ben helaas ook allergisch voor wol.
Later is nu
Ik heb een wit fleecedekentje en een donkergrijze snuggie die op het moment onder de glitters van mijn halloweenkostuum zit... ik weet niet of ik ze er ooit allemaal weer af krijg.
Semper ubi sub ubi
quote:Pepermint_Patty schreef op 03 november 2010 @ 05:36:

[...]

Ikea heeft ze in groot formaat!

[afbeelding]

Konvalj, 1,50 bij 2,40 en 9,99 euro

[afbeelding]

Daglilja, ook 1,50 bij 2,40 en 9,99 euro

De bovenste ligt hier, samen met een roodwitte uit de collectie van vorig jaar. De kat ligt heerlijk op een gestreept model op de stoel en 's nachts verhuist ze naar een met Pinquins erop in haar mand.

Daar heb je tenminste wat aan!

Want die standaard fleecjes zijn eigenlijk veels te klein,

En worden steevast ingepikt door mijn katten, maar dat zullen ze met deze ook wel doen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ooit haalde ik mijn rijbewijs, en niet lang daarna kocht ik een alto'tje. Het was een oude roestbak van Marktplaats, en mijn mama was heel bang dat ik een keer langs de weg zou komen te staan in de kou. Dus ik heb bij de blokker een fleece-dekentje gekocht van 3 euro, een groene.

Na anderhalf jaar trouwe dienst ging de roestbak toch naar de sloop, hij kwam niet meer door de APK. Ik liet een traan toen ik afscheid nam van mijn eerste auto'tje, en gebruikte mijn spaarcentjes om een andere Alto te kopen; 10 jaar nieuwer, 5-deurs, veel minder roest, veel beter. Wat was ik blij dat ik zo'n fijn auto'tje had, die zo op mijn oude, vertrouwde eerste auto'tje leek. Zelfs de kleur was hetzelfde!

Mijn laatste scoutingkamp kon ik, in mijn pool-slaapzak, niet slapen van de kou. Wat was ik blij met mijn vertrouwde groene fleecedekentje, die ik in de auto had liggen. Ineens had ik het warm!

Een jaar later, 's zomers, was ik bij mijn vriend. Ik had nu iemand om me warm te houden in plaats van mijn fleece-dekentje, maar hij lag nog wel vertrouwd in de buurt, in mijn Alto'tje. Dacht ik. Hij lag nog wel in mijn Alto'tje, maar die was niet meer in de buurt: hij was gestolen!

Twee weken heb ik moeten leven zonder fleece-dekentje, toen kreeg ik een telefoontje van de politie: het autoo'tje was gevonden! Ik was door het dolle heen, en toen het autoo'tje weer binnen bereik was ging ik er meteen naar toe om het te troosten en te vertellen dat alles goed ging komen. Gelukkig heeft het al die tijd mijn fleece-dekentje bij zich kunnen houden om warm te blijven.

Fleecedekentje ging weer met mij mee, en de Alto-dokter belde me dat Alto te erg verwond was. Het kon niet meer gemaakt worden, dus ik heb het in moeten laten slapen, met veel pijn in mijn hart. Als arme student kon ik geen 700 euro bijleggen voor een nieuw altoo'tje, dus dit betekende het einde van mijn auto-bezittend bestaan.

Het enige dat mij nu nog herinnert aan mijn vrije, rijdende leven en mijn koude avonturen, is mijn groene fleecedekentje. Op sommige stukken is hij flink verkleurd, van het zomers lang in de auto liggen, maar ik wil hem niet kwijt. Hij is nog steeds lekker warm, en is voor mij een symbool geworden van het onbevangen ergens heen kunnen rijden.
Ik heb een Snuggies met Burberry ruit

Een roze fleecedeken van de Ikea

Een blauwe van Randstad uitzenbureau

en een paarse met Russische matroesjka's

Een heleboel dekentjes en soms kan ik niet kiezen
Toen ik zwanger was kocht ik een paar fleecedekentjes voor een paar euro. Mijn moeder kocht er ook een paar, maar eigenlijk vind ik fleece een beetje viezig aanvoelen, dus toen zat ik stapels fleecedekentjes die ik inmiddels weggegeven heb.

Nu heeft manlief toch weer een fleecedekentje voor dochter gekocht met hellokitty erop. Dochter is er weg van en ..... oh horror, hij heeft een snuggie besteld, die gratis was bij één of andere actie. Een rode en hij heeft het al-tijd warm dus dat ding ligt ook al jaren werkeloos ruimte in te nemen.
quote:qwertuu schreef op 03 november 2010 @ 14:36:

Of om in hongerwinter-termen te blijven spreken: Der Üntergang.

(Tsssk. Tsssk. Beltegoed? Vroeger fietsten we dan gewoon naar huis, door weer en wind, als we onze moeder wilden spreken. En dan wíst je dat je zo'n goor kopje thee moest drinken ook nog, maar je ging tóch. Door weer en wind. Op je achtstehands doortrapfiets zonder versnellingen.)Kijk, jij snapt het. Dát is die Hel van 63 mentaliteit die we zo hard nodig hebben!
Wij hebben drie dekentjes, een grijze en rode fleece. Die hebben we al heel lang. Verder nog een grijs met witte doodles erop, die is nog heerlijk zacht. Gelukkig dat ik er nog eentje extra heb, Lief tankt bij van een kaakoperatie onder twee denkens.
Wauw.... Wat een mooie verhalen! *pinkt ontroerd een traantje weg*

Hier geen fleecies en snuggies :/ Ik heb hetzelfde als wiekje.... ik vind fleece om een of andere reden niet heeeel lekker aanvoelen... maar (!) nu ik van cateautje heb geleerd dat wasverzachter het knetteren tegen gaat, ga ik misschien toch nog wel weer op zoek naar mijn bruin roze wit gestreepte exemplaar van Dirk. Verder heb ik nog een fijn wollen ikea dekentje en is mijn gehaakte dekentje in de maak.... (al geruime tijd, met ook al geruime tijd weinig tot geen voortgang...).

Deze 'snuggie' vind ik trouwens wél vet!

Maar waarom dan die koude voeten.

maar verder een geweldig ding.
Ik heb geen fleecedekentje :(

Mijn zoon wel, een afzichtelijke limegroene die door het hele gezin wordt ingepikt.
Waarom wil je op de bank een dekentje over je heen? Da's niet nodig, het is niet geil, en waarom, in godsnaam? Trek een trui aan, zet de verwarming hoger, ga op tijd naar bed,maar een dekentje?
Is gewoon lekker.
Ik sleep mijn dekbed altijd gewoon naar de bank
quote:avianflu schreef op 03 november 2010 @ 23:38:

Ik sleep mijn dekbed altijd gewoon naar de bankKan je dan niet beter je tv naar de slaapkamer verplaatsen?
Ik zit nooit met een dekentje op de bank, maar zo te zien en te lezen mis ik een hele hoop

Toch maar eens proberen, ik heb dekentjes zat hier. Ze worden alleen meestal ingepikt door de katten, die erop gaan liggen en er mee door het huis slepen...
We gaan dit weekend met de hele familie naar Centerparcs een of ander burgerstrafkamp en ik neem er absoluut eentje mee hoor! Al is het alleen maar om stiekem wat chocola onder te sneaken. (Mijn schoonfamilie is heul erg Sonja Bakker, met japanse kogels en van die spaanplaatzoutjes. Brrr.)
Eendje, daar zijn ze ook heel erg handig voor.
quote:tilalia2 schreef op 03 november 2010 @ 23:42:

[...]

Kan je dan niet beter je tv naar de slaapkamer verplaatsen?Zou kunnen, maar ik ben bang voor een daling in andere leuke tijdverdrijven die je in bed kan doen.
quote:avianflu schreef op 04 november 2010 @ 00:03:

[...]

Zou kunnen, maar ik ben bang voor een daling in andere leuke tijdverdrijven die je in bed kan doen.Want jij bent ubergeil ende aantreckelijck onder je dekentje?
quote:tilalia2 schreef op 04 november 2010 @ 00:06:

[...]

Want jij bent ubergeil ende aantreckelijck onder je dekentje?

best wel .

Maargoed, hier is het nu lekker zomer dus mijn dekbed blijft lekker op bed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven