Viva mods, het is tijd voor excuses

28-10-2019 06:04 1268 berichten
Gisteren plaatste Meds een mooie OP over hoe het forum verloedert; dat je hier alleen nog maar met 38 add blockers kan forummen als je het enigszins openbaar wil doen omdat de liters sperma en de dildo's anders van je scherm af springen.
En dat dat niet alleen onhandig is, maar dat dat ook iets heel fundamenteels zegt over het vrouwbeeld dat viva uit wil dragen. Een vrouwbeeld waarin zij, en ik en anderen ook, ons niet herkennen. Waar de vrouw weer het poppetje is, en zo geil mogelijke stukjes typt, maar werkelijk interessante vrouw-gerelateerde onderwerpen geen plaats of ruimte krijgen.
En dat voor een merk dat zich ooit profileerde als 'voor vrouwen met een mening'.

Op dat topic werd door viva gereageerd met een ban voor Meds en een grote censuur actie. Ik weet nie hoe veel topics en posts er gisteren gewist zijn maar de mods moeten er zowat een muisarm van hebben.

SCHANDE viva. Het is tijd voor excuses: aan de lezers, aan de forummers, en natuurlijk aan meds. Ik wil het hier helemaal niet over meds persoonlijk hebbben, het gaat er om dat het faliekant de plank misslaat als een actieve forummer die een compleet gerechtvaardigde kritiek uit zo het zwijgen opgelegd wordt. We forummen toch niet in China?!
Het kán ook geen nieuwe kritiek zijn voor viva, want al zó vaak is er door mij en door anderen over dit onderwerp geklaagd.
Het modereren wat gisteren gebeurde toont een grote incompetentie. Maakt niet uit, kan een keer gebeuren. Op zondagavond is het vast bij jullie niet alle hens aan dek en diegene die er zat heeft een compleet verkeerde inschatting gemaakt. Maar: nu is het maandag.
Tijd voor een nieuwe reactie, een schone lei en een goed gesprek. Want wat zou ik dat graag eens met jullie aan gaan moderators van viva. En dan niet via de mail, maar gewoon hier, open en bloot, op het forum. Over wat het forum is, wat wij er willen lezen en schrijven en wat jullie er van aan het maken zijn, met alle rare 'op de man' regeltjes en liters sperma in de columns ernaast.

Ik hoop dat dat kan.
dus we gaan het nu op viva ook hebben over linkse puinzooi,
Gender neutrale onzin, transgenders, #me too. Harvey Weinstein & vegan burgers. Oké. :bonk: zo geen zin in.
anoniem_390608 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 07:21
4.85% gewijzigd
En :shout: FREE MEDS !!!!!
Kumiko schreef:
28-10-2019 07:19
Ik was verbaasd dat ik, en met mij een hoop andere dames hier niet geband zijn, na onze pittige acties van gisteren avond.

Dat er nog geen excuses zijn gemaakt door de Mods is belachelijk en kinderachtig.
Daar moet vanochtend vast eerst flink over vergaderd worden op de redactie...
MissMaran schreef:
28-10-2019 06:33
Ik snap het wel, het is toch geen platform om juist hier openlijk het blad neer te halen.. dat is hun merknaam, de reden dat ook het forum bestaat, als je dat op een ander merkgebonden forum doet lig je er ook zo af gok ik..
Viva heeft er zelf voor gekozen structureel klachten te negeren en discussie uit de weg te gaan met hun ‘we geven het door’. Als je vervolgens iemand bant, die heel raak de onderliggende frustratie omschrijft (op een zeer nette wijze) en gaat wissen, gooi je je eigen glazen in....
ClumsyNinja schreef:
28-10-2019 06:15
Er werd geband en gewist omdat het het provoceren van viva medewerkers zou zijn. Dat slaat toch echt helemaal nergens op? Daarom heb ik de tekst van Meds in mijn eerste reactie gezet, zodat iedereen kan lezen dat er geen provocerend woord tussen staat.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat Meds om die tekst een ban heeft gekregen want er staat niks verkeerds in.
Sterker nog ik vind het een prima tekst en de moderators kunnen blijkbaar niet tegen kritiek.
Erg zielig.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
28-10-2019 06:26
Jaren terug lid geweest van het blad Viva, maar destijds opgezegd omdat alleen maar om seks leek te draaien.
Ook hier op het forum word je ermee doodgegooid.
De manier waarop geschreven wordt en de vrouw neergezet wordt staat mij enorm tegen.
Helemaal mee eens, VIVA was ooit een leuk blad maar is veranderd in een soort tabloid met on top die prut in de 'Lees ook'.

Belachelijk dat Meds een ban heeft gekregen. Goed dat ze dit zo aan de orde heeft gesteld.

Ik hoef geen excuses van VIVA, zou beter zijn wanneer ze iets met deze kritiek doen, daar heb ik meer aan. Geen woorden maar daden.
Your ego is not your amigo!
Kikkertje79 schreef:
28-10-2019 07:22
Viva heeft er zelf voor gekozen structureel klachten te negeren en discussie uit de weg te gaan met hun ‘we geven het door’. Als je vervolgens iemand bant, die heel raak de onderliggende frustratie omschrijft (op een zeer nette wijze) en gaat wissen, gooi je je eigen glazen in....
Dit
Is mij ook al opgevallen, dat er nooit op klacht mails wordt gereageerd.
(En dat er dan op het forum over geschreven wordt en dat wordt geband is echt te kinderachtig voor woorden. Lijkt wel een dictatuur...)
Ik begin benieuwd te worden naar wat voor types daar zitten....

Ook ik heb het blad een tijd gelezen, maar ik vind er echt niks meer aan.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 07:28
5.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verbaasd dat zoveel andere vrouwen zich ergeren aan die hyperseksuele rol die (onder andere!) Viva ons toeschrijft. Prettig om te weten.
Kumiko schreef:
28-10-2019 07:20
En :shout: FREE MEDS !!!!!
Ik vind het grappig dat als mensen over de hele wereld googlen op gratis medicijnen ze nog tot het einde der tijden op het vivaforum uit gaan komen. Goed voor de traffic :proud:
Ik dacht altijd dat het vrouwen met een lening was!
Alle reacties Link kopieren
Kikkertje79 schreef:
28-10-2019 07:22
Viva heeft er zelf voor gekozen structureel klachten te negeren en discussie uit de weg te gaan met hun ‘we geven het door’. Als je vervolgens iemand bant, die heel raak de onderliggende frustratie omschrijft (op een zeer nette wijze) en gaat wissen, gooi je je eigen glazen in....
Ik denk dat de mods dit niet eens beslissen maar dat het iets van hogerhand is, de mods vinden die vieze verhaaltjes van kiki ook niet fijn volgens mij.
Dit is echt gecensureerd door viva zelf denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de topictitel
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gisteren gemist maar lees nu net de OP van Meds. Schandalig dat ze hiervoor een ban heeft gekregen zeg!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Amen! Die kneejerk reactie van de mods gisterenavond en vannacht is buiten proportie.
Ook ik pleit voor open discussie met Viva en de leden van het forum.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Permaban voor Kiki en Fleur Meijer graag!
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Gut, er zal maar eens een intelligente post op het forum staan...

Ga je diep diep schamen mods!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alles nu pas.
Briljante post van Meds, dank voor dit topic en het copy-pasten.

Bij deze dus ook alle steun voor dit bericht en Meds! #BringBackMeds
Jammer dat ik zo moet werken, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Helemaal eens met de OP
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het volledig eens met de OP.

Maar....vind ook dat Viva teveel podium krijgt nu. Naar mijn idee moeten we de boel boycotten. En masse het forum niet meer lezen. Of in elk geval niets meer posten. Pas dan gebeurt er iets. Denk ik.....
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met de OP en het stuk van Meds!!
Excuses en een open gesprek zouden op z'n plaats zijn.

Team Meds hier!
Eens met het topic dat in de kern over het ban-beleid gaat.

2 maanden terug ook een ban gekregen. Die kwam onverwacht dus ik navraag doen bij de redactie. Ik mag de correspondentie zelf niet openbaar maken, maar laat ik het als volgt samenvatten: ik snap nog steeds niet waarom ik de ban heb gekregen.

Een ban ervoor precies hetzelfde verhaal. Je krijgt een ban en dat is het dan. De redenen ervoor zijn vaak vaag en zelfs als andere forummers voor je opkomen wordt er door de moderators niks aan het “beleid” aangepast.

Mijn conclusie is dat het “beleid” vooral wordt bepaald door wat persoonlijke voorkeuren van wat moderators hier. Dat speelt vermoedelijk ook hier een rol. Het zou fijn zijn als het beleid van willekeurig/hysterisch bannen eens stevig onder de loep wordt genomen!

P.S. Ik heb van de moderators op de mail wèl toestemming gehad dit te mogen communiceren op het forum.
Ikbenikenjijbentjij schreef:
28-10-2019 07:43
Ik ben het volledig eens met de OP.

Maar....vind ook dat Viva teveel podium krijgt nu. Naar mijn idee moeten we de boel boycotten. En masse het forum niet meer lezen. Of in elk geval niets meer posten. Pas dan gebeurt er iets. Denk ik.....

Dat heb ik gisteren ook al gezegd. Op meerdere topics die verwijderd zijn.

Allemaal een week hier wegblijven, ook nergens op klikken dan, zodat het forum echt dood lijkt.
Murrmurr schreef:
28-10-2019 07:29
Ik dacht altijd dat het vrouwen met een lening was!

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet van het reageren op dit soort dingen. Lees het CM topic etc ook nooit.

Maar sjonge jonge wat een boute reactie van de CM. Je mag "geen kritiek hebben op de on- en offline redactie"... :facepalm:

Excuses zijn zeker op zijn plaats. Een heroverweging van de reactie van CM ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven