Viva mods, het is tijd voor excuses

28-10-2019 06:04 1268 berichten
Gisteren plaatste Meds een mooie OP over hoe het forum verloedert; dat je hier alleen nog maar met 38 add blockers kan forummen als je het enigszins openbaar wil doen omdat de liters sperma en de dildo's anders van je scherm af springen.
En dat dat niet alleen onhandig is, maar dat dat ook iets heel fundamenteels zegt over het vrouwbeeld dat viva uit wil dragen. Een vrouwbeeld waarin zij, en ik en anderen ook, ons niet herkennen. Waar de vrouw weer het poppetje is, en zo geil mogelijke stukjes typt, maar werkelijk interessante vrouw-gerelateerde onderwerpen geen plaats of ruimte krijgen.
En dat voor een merk dat zich ooit profileerde als 'voor vrouwen met een mening'.

Op dat topic werd door viva gereageerd met een ban voor Meds en een grote censuur actie. Ik weet nie hoe veel topics en posts er gisteren gewist zijn maar de mods moeten er zowat een muisarm van hebben.

SCHANDE viva. Het is tijd voor excuses: aan de lezers, aan de forummers, en natuurlijk aan meds. Ik wil het hier helemaal niet over meds persoonlijk hebbben, het gaat er om dat het faliekant de plank misslaat als een actieve forummer die een compleet gerechtvaardigde kritiek uit zo het zwijgen opgelegd wordt. We forummen toch niet in China?!
Het kán ook geen nieuwe kritiek zijn voor viva, want al zó vaak is er door mij en door anderen over dit onderwerp geklaagd.
Het modereren wat gisteren gebeurde toont een grote incompetentie. Maakt niet uit, kan een keer gebeuren. Op zondagavond is het vast bij jullie niet alle hens aan dek en diegene die er zat heeft een compleet verkeerde inschatting gemaakt. Maar: nu is het maandag.
Tijd voor een nieuwe reactie, een schone lei en een goed gesprek. Want wat zou ik dat graag eens met jullie aan gaan moderators van viva. En dan niet via de mail, maar gewoon hier, open en bloot, op het forum. Over wat het forum is, wat wij er willen lezen en schrijven en wat jullie er van aan het maken zijn, met alle rare 'op de man' regeltjes en liters sperma in de columns ernaast.

Ik hoop dat dat kan.
Kumiko schreef:
28-10-2019 07:19
Ik was verbaasd dat ik, en met mij een hoop andere dames hier niet geband zijn, na onze pittige acties van gisteren avond.

Dat er nog geen excuses zijn gemaakt door de Mods is belachelijk en kinderachtig.
Komt nog wel.
En nieuwe regels.
Andersom schreef:
28-10-2019 07:47
Dat heb ik gisteren ook al gezegd. Op meerdere topics die verwijderd zijn.

Allemaal een week hier wegblijven, ook nergens op klikken dan, zodat het forum echt dood lijkt.
Dat gaat niet werken, want al die zwangerosaurussen krijgen toch niks mee van het hele gedoe dus die kwebbelen onverminderd door.
Bombus-Sylvarum schreef:
28-10-2019 07:47
Eens met het topic dat in de kern over het ban-beleid gaat.

2 maanden terug ook een ban gekregen. Die kwam onverwacht dus ik navraag doen bij de redactie. Ik mag de correspondentie zelf niet openbaar maken, maar laat ik het als volgt samenvatten: ik snap nog steeds niet waarom ik de ban heb gekregen.

Een ban ervoor precies hetzelfde verhaal. Je krijgt een ban en dat is het dan. De redenen ervoor zijn vaak vaag en zelfs als andere forummers voor je opkomen wordt er door de moderators niks aan het “beleid” aangepast.

Mijn conclusie is dat het “beleid” vooral wordt bepaald door wat persoonlijke voorkeuren van wat moderators hier. Dat speelt vermoedelijk ook hier een rol. Het zou fijn zijn als het beleid van willekeurig/hysterisch bannen eens stevig onder de loep wordt genomen!

P.S. Ik heb van de moderators op de mail wèl toestemming gehad dit te mogen communiceren op het forum.
M.i. is er een heel verschil tussen wat Meds heeft geschreven en wat jij regelmatig op het forum slingert...
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
28-10-2019 07:50
Dat gaat niet werken, want al die zwangerosaurussen krijgen toch niks mee van het hele gedoe dus die kwebbelen onverminderd door.
Mijn ervaring is ook dat het niet helpt want er zullen altijd mensen zijn die op dit forum blijven posten. Ik denk dat blijven benoemen dat er hier zomaar woorden weggehaald worden onder het mom ‘forumregeltje’ de enige wijze is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
28-10-2019 07:49
Komt nog wel.
En nieuwe regels.
Idd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
28-10-2019 07:52
Mijn ervaring is ook dat het niet helpt want er zullen altijd mensen zijn die op dit forum blijven posten. Ik denk dat blijven benoemen dat er hier zomaar woorden weggehaald worden onder het mom ‘forumregeltje’ de enige wijze is.
En ook de tweets op Twitter op dames. En retweet met iedereen die er mss iets zinvols mee kan er in vermeld. #censuur #literssperma
anoniem_389813 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 07:54
1.84% gewijzigd
quattro-stagioni schreef:
28-10-2019 07:50
M.i. is er een heel verschil tussen wat Meds heeft geschreven en wat jij regelmatig op het forum slingert...
M.i. zou jij geband moeten worden Quattro-Stagioni! Mij een beetje lekker maken voor pizza om 7.53 ;-D
Alle reacties Link kopieren
Whateffa schreef:
28-10-2019 07:06
En ik zit regelmatig op het forum en ik scherm mijn scherm dus af omdat ik mij echt schaam voor al die rare Lees ook onderwerpen. Ik wil echt niet dat mijn dochter dit per ongeluk meeleest, wat een raar beeld krijgt zij dan van sex.

Valt mij wel op dat er nu geen sex onderwerpen staan :hyper:

Dit herken ik.
Maanden geleden was hier ook een verhaal in "lees meer", ging volgens mij over een vrouw die na wat teveel aan drankjes zich eens flink liet nemen door een wildvreemde. Tegenstribbelen had geen zin. Ze was te aangeschoten, te geil en te nat om die enorme knuppel weerstand te bieden. Hier kwam toen ook al flink wat kritiek van forummers op. Waarschuwen we niet al zeker 30 jaar tegen HIV en soa's?
Aniway, dat is niet hoe je het je kinderen wil meegeven of wat een vrouwenblad zou moeten promoten.
Over Kiki zeg ik maar niks meer.. die is zelfs met een middeleeuwse kuisheidsgordel niet te stoppen. Dat is nu eenmaal zo bij de hedendaagse jonge vrouw, toch?
Ik steek hier verder geen energie in.. alles gaat toch onder de delete.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
28-10-2019 07:53
En ook de tweets op Twitter op dames. En retweet met iedereen die er mss iets zinvols mee kan er in vermeld. #censuur #literssperma
Oh en ik maar zoeken naar #vivaforum
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Eens met de OP en Meds, in een tijdperk van #Me Too worden vrouwen hier in de ads nog steeds weggezet alsof ze inhoudelijk niets meer voorstellen dan hun seksualiteit. Om diezelfde reden is hun blad gedegradeerd tot lectuur voor vieze mannetjes, geen vrouw wil zich meer worstelen door al die seksverhalen.
Eens!
Enn schreef:
28-10-2019 07:55
Oh en ik maar zoeken naar #vivaforum
@viva.nl wel. Maar mss ook wel eigenlijk, ik heb al 100 jaar niet meer getwitterd.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
28-10-2019 06:51
Iew Iew ik kom er nu pas achter dat Fleur "twee emmertjes sperma halen" Meijer een echt persoon lijkt te zijn. Ik dacht die vrouwen verzonnen waren
Hoe weet je dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Sluit me van harte aan bij de rake posts van ClumsyNinja en Meds.
Spot on!
Team Meds!
*sikkepit* wijzigde dit bericht op 28-10-2019 08:13
10.39% gewijzigd
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Sjulia schreef:
28-10-2019 08:03
Hoe weet je dat dan?
Google
Alle reacties Link kopieren
Dit forum is eigendom van een bedrijf.
We zien bij heel veel web-sites dat bedrijven niet malen om de gebruikers:
Facebook, Twitter of Paypal sluiten accounts zonder veel onderzoek te doen, en zonder een mogelijkheid om in beroep te gaan (want het is maar een "service" hè).

Google besloot ook een keer geen links naar Trouw op te nemen, n.a.v. een vage klacht.

En andere gebruikers, die veel ergere dingen doen, mogen wel blijven twitteren of op Facebook blijven, want goed modereren vinden bedrijven te duur.

Paypal heeft politieke macht, want als het besluit dat geen geld meer gegeven mag worden (aan bijv. Wikileaks), snijdt Paypal een inkomstenbron af.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Och, ik lees ook dat het CM topic nu gesloten is voor reacties. Slappe hap hier toch! Oh nee, dat is zeker ook provoceren :rofl:
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Echt slecht Viva, en onbegrijpelijk, schande. Wat mij betreft kan het zo in de krant, te slecht dit. Team meds :worship:
Maud*de*Braose schreef:
28-10-2019 06:26
Dit is simpelweg een goed stuk, waarin precies aangekaart wordt waar veel forumsters zich aan storen. Het platte, sletterige, onveilig in de rondte neukende vrouwbeeld dat Viva uitdraagt is aanstootgevend.
Blijkbaar is voor Viva het toppunt van emancipatie dat een vrouw zich alleen nog kan gedragen als de geile fantasie van een oversekte puber. Nou, bedankt Viva, dat jullie zo denigrerend en ordinair over vrouwen denken.

Een excuus aan Meds is zeker op zijn plaats. Een nieuw beleid omtrent jullie vrouwbeeld is heel hard nodig. En ophouden met het willekeurig censureren van forumsters als jullie tere zieltjes weer eens een keer gekwetst zijn ook.
+100000000. Ik ben het volledig met je eens. En zeker ook met Meds. Ik kan me persoonlijk op geen enkele manier identificeren met het “vrouwbeeld” dat geschetst wordt in de betreffende artikelen/columns.
Alle reacties Link kopieren
Laatst vroeg dochter " mam, las jij vroeger echt de viva in de trein?"
Ja, 30 jaar geleden was viva 'vooruitstrevend'. Niet te geloven..
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
28-10-2019 08:22
+100000000. Ik ben het volledig met je eens. En zeker ook met Meds. Ik kan me persoonlijk op geen enkele manier identificeren met het “vrouwbeeld” dat geschetst wordt in de betreffende artikelen/columns.
Het is geschreven door vrouwen, voor vrouwen, maar eigenlijk voor mannen, die opgewonden raken van het idee dat wij zo zijn. Dat is wat ik er altijd van heb gedacht. Het draagt een zogenaamd feministisch vrijgevochten jasje, maar uiteindelijk is het niet zoveel anders als een half naakt model die danst in een videoclip van een rapper.
Alle reacties Link kopieren
Weinig van meegekregen, maar wat ik hier lees, zegt genoeg.

#teammeds
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
De post was netjes, hij was niet eens op het randje, dit is idioot.
Ik zou vandaag heel graag een vlieg op de muur bij de redactie willen zijn en te weten komen hoe hoog zoiets opspeelt. Hebben we geen mol?
Alle reacties Link kopieren
Spuit 11 hier, maar wat is er provocerend aan de tekst van Meds?
Spijker op de kop wat mij betreft.

Wij hebben in andere topics ons ook regelmatig verbaasd over de avonturen van Kiki, die inderdaad een soort van natte puberjongensdroom is. En over de slecht geschreven 'geile' verhaaltjes met een hoog 'hihihi, wat ben ik toch een gek meisje' gehalte.

Ik zou het juist fijn vinden als seksualiteit op een normale manier besproken werd in de Lees ook.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Meds: jij held ♥️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven