Viva mods, het is tijd voor excuses

28-10-2019 06:04 1268 berichten
Gisteren plaatste Meds een mooie OP over hoe het forum verloedert; dat je hier alleen nog maar met 38 add blockers kan forummen als je het enigszins openbaar wil doen omdat de liters sperma en de dildo's anders van je scherm af springen.
En dat dat niet alleen onhandig is, maar dat dat ook iets heel fundamenteels zegt over het vrouwbeeld dat viva uit wil dragen. Een vrouwbeeld waarin zij, en ik en anderen ook, ons niet herkennen. Waar de vrouw weer het poppetje is, en zo geil mogelijke stukjes typt, maar werkelijk interessante vrouw-gerelateerde onderwerpen geen plaats of ruimte krijgen.
En dat voor een merk dat zich ooit profileerde als 'voor vrouwen met een mening'.

Op dat topic werd door viva gereageerd met een ban voor Meds en een grote censuur actie. Ik weet nie hoe veel topics en posts er gisteren gewist zijn maar de mods moeten er zowat een muisarm van hebben.

SCHANDE viva. Het is tijd voor excuses: aan de lezers, aan de forummers, en natuurlijk aan meds. Ik wil het hier helemaal niet over meds persoonlijk hebbben, het gaat er om dat het faliekant de plank misslaat als een actieve forummer die een compleet gerechtvaardigde kritiek uit zo het zwijgen opgelegd wordt. We forummen toch niet in China?!
Het kán ook geen nieuwe kritiek zijn voor viva, want al zó vaak is er door mij en door anderen over dit onderwerp geklaagd.
Het modereren wat gisteren gebeurde toont een grote incompetentie. Maakt niet uit, kan een keer gebeuren. Op zondagavond is het vast bij jullie niet alle hens aan dek en diegene die er zat heeft een compleet verkeerde inschatting gemaakt. Maar: nu is het maandag.
Tijd voor een nieuwe reactie, een schone lei en een goed gesprek. Want wat zou ik dat graag eens met jullie aan gaan moderators van viva. En dan niet via de mail, maar gewoon hier, open en bloot, op het forum. Over wat het forum is, wat wij er willen lezen en schrijven en wat jullie er van aan het maken zijn, met alle rare 'op de man' regeltjes en liters sperma in de columns ernaast.

Ik hoop dat dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wed dat dit topic voor lunchtijd weg is, de bannen om je oren vliegen en de regels worden aangescherpt.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
VIVA heeft niets te verbergen en geen blad voor de mond. Voor je dagelijkse dosis lachen, bijblijven en je hart luchten.

Klopt van geen emmer kant.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
mieke1966 schreef:
28-10-2019 09:09
Zou leuk zijn als deze ban werd opgepikt door de media.
Even kijken of ik het ergens kan tippen.
Twitter!
#literssperma #censuur #vivaforum
charlottew88 schreef:
28-10-2019 09:09
VIVA heeft niets te verbergen en geen blad voor de mond. Voor je dagelijkse dosis lachen, bijblijven en je hart luchten.

Klopt van geen emmer kant.
Bijblijven? Op maar een vlak ja. Nou ja, en koekjes bakken.....
Blondie456 schreef:
28-10-2019 09:09
Het valt me nog mee dat ze dit topic nog niet verwijderd hebben.
Ik merk wel dat niet alle reacties worden toegelaten in dit topic.
charlottew88 schreef:
28-10-2019 09:09
VIVA heeft niets te verbergen en geen blad voor de mond. Voor je dagelijkse dosis lachen, bijblijven en je hart luchten.

Klopt van geen emmer kant.
Viva GEEFT je wel een blad voor de mond en ZORGT wel dat er van alles verborgen wordt middels bannen uitdelen aan een Meds.

tijd voor een nieuwe slogan mods.
:kneel:
100% mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Even een andere vraag, over het forum zelf. Ik zag gister dat je het zou kunnen zien, iemand is dan gestaft? Oid? Hoe kan je zoiets zien?
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
28-10-2019 09:09
Ik wed dat dit topic voor lunchtijd weg is, de bannen om je oren vliegen en de regels worden aangescherpt.

Dat denk ik ook.

Heb jaren social media gedaan voor een bedrijf (niet Sanoma) en val echt van mijn stoel hoe ze hiermee omgaan. Zo jammer. Kom hier al 15 jaar ofzo (god ik word oud), net als vele anderen. Dan heb je goud in handen, als bedrijf. Jammer dat dat niet wordt gezien.
Dit is een gratis forum van een bedrijf dat maar één doel heeft: geld verdienen.

Blijkbaar zijn dit soort stukjes het meest kostenefficiënt. Er zit ongetwijfeld een marktonderzoekje achter dat aantoont dat seks nog steeds de meeste clicks oplevert. En het kost weinig tijd en geld: het is wegwerpcontent, snel klaar zowel voor de schrijvers en de lezers. Als er geklikt is, is het doel bereikt.
Dat geldt ook voor de manier waarop dit forum wordt gemodereerd. De vaste horde komt toch wel terug, dus waarom zou je investeren in een team dat de capaciteiten heeft om een forum van deze omvang te beheren. Kost alleen maar geld, levert niks op. Het maakt niet uit of gebruikers tevreden zijn, als ze maar terugkomen.
En dat doen ze, wat er ook gebeurt. Dit is bepaald niet het eerste opstandje.
Sanoma heeft dit forum omdat ze hopen dat het bijdraagt aan de winst voor de aandeelhouders, niet om de gebruikers van dienst te zijn. Dat dit voor sommige mensen een jarenlang thuishonk is, verandert daar niets aan.

Meds heeft volkomen gelijk. Ze heeft terechte en goed geformuleerde kritiek geleverd, en die ban is te belachelijk en te onredelijk voor woorden. Die stukjes zijn ranzig, beledigend en vernederend voor vrouwen. Deze vorm van marketing kan echt niet meer.
Het enige wat je kunt hopen is dat er daar op de redactie een paar vrouwen rondlopen die zelf ook niet zo benaderd wensen te worden, en die hun mond open durven te trekken. Ik ben benieuwd.
Maar eigenlijk denk ik dat er pas wat verandert als ze het in de omzet merken.
Sjulia schreef:
28-10-2019 09:14
Even een andere vraag, over het forum zelf. Ik zag gister dat je het zou kunnen zien, iemand is dan gestaft? Oid? Hoe kan je zoiets zien?
Wanneer je bent ingelogd en je staft een post in een topic dan krijg je de melding dat die post al gestaft is. Dan weet je dat iemand jou voor is geweest. Bedoel je dat?
yasmijn schreef:
28-10-2019 09:09
Ik wed dat dit topic voor lunchtijd weg is, de bannen om je oren vliegen en de regels worden aangescherpt.
Ze gaan hun gang maar...
Ik geloof trouwens dat ik het misschien ineens ga begrijpen.
De moderators staan sochtends waarschijnlijk op met de gedachte 'wij een kutleven, iedereen/alle forummers een kutleven..' :proud: :cencored:
(En als dit bericht mij een ban op gaat leveren lig ik de komende 48 uur onder de tafel van het lachen dus dan heb ik niet eens tijd om te forummen... :lmao:)
Pergamon schreef:
28-10-2019 09:15
Dat denk ik ook.

Heb jaren social media gedaan voor een bedrijf (niet Sanoma) en val echt van mijn stoel hoe ze hiermee omgaan. Zo jammer. Kom hier al 15 jaar ofzo (god ik word oud), net als vele anderen. Dan heb je goud in handen, als bedrijf. Jammer dat dat niet wordt gezien.
Lijkt me toch een inkopper voor bijvoorbeeld Linda.nl om een goedwerkende forum te beginnen. Ik denk dat die wel voldoende financiële middelen, professionaliteit en een stukje zelfspot hebben om dat goed te laten werken. Dan kan Viva wel opdoeken..
Snarky schreef:
28-10-2019 09:18
Dit is een gratis forum van een bedrijf dat maar één doel heeft: geld verdienen.

Blijkbaar zijn dit soort stukjes het meest kostenefficiënt. Er zit ongetwijfeld een marktonderzoekje achter dat aantoont dat seks nog steeds de meeste clicks oplevert. En het kost weinig tijd en geld: het is wegwerpcontent, snel klaar zowel voor de schrijvers en de lezers. Als er geklikt is, is het doel bereikt.
Dat geldt ook voor de manier waarop dit forum wordt gemodereerd. De vaste horde komt toch wel terug, dus waarom zou je investeren in een team dat de capaciteiten heeft om een forum van deze omvang te beheren. Kost alleen maar geld, levert niks op. Het maakt niet uit of gebruikers tevreden zijn, als ze maar terugkomen.
En dat doen ze, wat er ook gebeurt. Dit is bepaald niet het eerste opstandje.
Sanoma heeft dit forum omdat ze hopen dat het bijdraagt aan de winst voor de aandeelhouders, niet om de gebruikers van dienst te zijn. Dat dit voor sommige mensen een jarenlang thuishonk is, verandert daar niets aan.

Meds heeft volkomen gelijk. Ze heeft terechte en goed geformuleerde kritiek geleverd, en die ban is te belachelijk en te onredelijk voor woorden. Die stukjes zijn ranzig, beledigend en vernederend voor vrouwen. Deze vorm van marketing kan echt niet meer.
Het enige wat je kunt hopen is dat er daar op de redactie een paar vrouwen rondlopen die zelf ook niet zo benaderd wensen te worden, en die hun mond open durven te trekken. Ik ben benieuwd.
Maar eigenlijk denk ik dat er pas wat verandert als ze het in de omzet merken.
Hierdoor ontgaat je toch de lol om de forummen? (En ja het is ook al jaren mijn thuishonk)
Alle reacties Link kopieren
RamsayStreet schreef:
28-10-2019 09:19
Wanneer je bent ingelogd en je staft een post in een topic dan krijg je de melding dat die post al gestaft is. Dan weet je dat iemand jou voor is geweest. Bedoel je dat?
Ik zou niet eens weten hoe je een post moet staffen. Maar ik lees af en toe opmerkingen als ‘wat belachelijk dat iemand haar gestaft heeft!’ Etc. Dus ik vroeg me af hoe zoiets te zien was.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
28-10-2019 09:12
Viva GEEFT je wel een blad voor de mond en ZORGT wel dat er van alles verborgen wordt middels bannen uitdelen aan een Meds.

tijd voor een nieuwe slogan mods.
Dit ja.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Meds : topper .

Het is weer zoals zo vaak .

De waarheid mag niet .

Kinderachtig gedoe hier !!!
Buitengewoon genante inschattingsfout om zo’n zuiver inhoudelijke kritische post als een aanval op Viva-medewerkers te bestempelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook nog maar even herhalen wat ik gisteren op een ander topic postte wat inmiddels blijkbaar weer is weggehaald: mods, de ban van Meds is bizar en jullie censuur aangaande het onderwerp (zowel de ban als de beeldvorming over vrouwen) is nog bizarder.

Ook ik kocht 20-25 jaar geleden regelmatig het blad. Al jaren geen enkele aanvechting daartoe gehad. Daar ligt dus een gat in de markt, meelezende sanoma-medewerkers!
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Meds en ClumsyNinja respect!!! Ik erger mij ook al heel lang aan het domme vrouwbeeld van viva.

Viva forum is marketingtechnisch waarschijnlijk meer waard dan Viva blaadje. Wat een sukkels om de boel hier om zeep te gaan helpen.
Dit is een groot forum, zet er goede moderators op, laat begenadigde forummers columns maken, zet er goede marketingmensen op en ze lopen binnen.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
28-10-2019 09:30
Meds en ClumsyNinja respect!!! Ik erger mij ook al heel lang aan het domme vrouwbeeld van viva.

Viva forum is marketingtechnisch waarschijnlijk meer waard dan Viva blaadje. Wat een sukkels om de boel hier om zeep te gaan helpen.
Dit is een groot forum, zet er goede moderators op, laat begenadigde forummers columns maken, zet er goede marketingmensen op en ze lopen binnen.
Dus dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dames, ga retweeten. Zorg dat het niet weer een binnenkamers doofpot wordt!
yasmijn schreef:
28-10-2019 09:09
Ik wed dat dit topic voor lunchtijd weg is, de bannen om je oren vliegen en de regels worden aangescherpt.
De ban van meds is al bezoeker (dus niet ingelogd) niet eens zichtbaar in het bantopic. Die ban staat er pas nadat je ingelogd hebt.
Sjulia schreef:
28-10-2019 09:23
Ik zou niet eens weten hoe je een post moet staffen. Maar ik lees af en toe opmerkingen als ‘wat belachelijk dat iemand haar gestaft heeft!’ Etc. Dus ik vroeg me af hoe zoiets te zien was.
Als je bent ingelogd zie je rechts van ieder bericht op het forum een aantal symbolen. Eentje daarvan is een toverstafje. Wanneer je daarop klikt krijg je een pagina waarin je een reden kunt aangeven waarom jij vindt dat de mods er iets mee moeten. Dat heet hier 'staffen'
anoniem_392028 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 09:35
Reden: storende fout
0.09% gewijzigd
windring schreef:
28-10-2019 09:30
Meds en ClumsyNinja respect!!! Ik erger mij ook al heel lang aan het domme vrouwbeeld van viva.

Viva forum is marketingtechnisch waarschijnlijk meer waard dan Viva blaadje. Wat een sukkels om de boel hier om zeep te gaan helpen.
Dit is een groot forum, zet er goede moderators op, laat begenadigde forummers columns maken, zet er goede marketingmensen op en ze lopen binnen.
Juist. En als het dan technisch ook nog op orde is is de reclame ineens een stuk minder hinderlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven