Vivamod
donderdag 21 oktober 2010 om 16:42
Beste allemaal,
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
Ik heb het topic 'Angels 4' gesloten, en wil in dit topic graag wat vragen beantwoorden die ik hier en daar voorbij zag komen.
* Was de permaban van HPL een vooropgezet plan?
Nee, de permaban was geen vooropgezet plan. We hebben deze ban gegeven na eerdere tijdelijke bans en hebben hierin zorgvuldig gehandeld. Het was een weloverwogen beslissing waar ik nog steeds helemaal achter sta. De ban wordt dan ook niet teruggedraaid.
* Waar blijft een reactie van de angels?
De angels reageren op mijn verzoek niet inhoudelijk op de onrust van de laatste weken. Ik wil jullie vragen om ze ook niet in hun moderatortopics of in andere topics om antwoorden te vragen: daarmee worden ze in hun modereerwerkzaamheden belemmerd. Ik wil jullie verder verzoeken jullie vragen/opmerkingen over deze onrust centraal in dit topic te houden. Ik zal dan kijken in hoeverre ik kan antwoorden, zonder er een eindeloze discussie van te maken. Na dit bericht kan ik pas morgenochtend weer reageren aangezien ik verder afwezig ben.
* Was je partijdig in de kwestie rondom Hans?
Als ik een klacht ontvang over een forummer, neem ik de klager en de klacht altijd serieus. Dat heb ik ook gedaan met een klacht die ik in dit geval kreeg over Hans. Ik heb zijn berichten in de gaten gehouden, maar kwam tot de conclusie dat er geen enkele reden was om in te grijpen. Nogmaals: we kunnen alleen ingrijpen op dingen die op het forum gebeuren. We kunnen niet handelen op basis van zaken die zich achter de schermen van het forum afspelen (via mail, op andere fora, irl etc).
* We vinden dat Angel 2 met een privé-nick over de grenzen is gegaan. Waarom is er niet ingegrepen?
Allereerst vind ik het vervelend dat er op verschillende plekken privé-nicks van Angel 2 bekend zijn gemaakt. De angels zijn enige tijd geleden teruggegaan in de anonimiteit en hadden daar een heel goede reden voor.
Als angels naar de mening van Viva over grenzen heen gaan, zullen we ze daarop aanspreken en/of ze vragen hun vleugels neer te leggen. In het geval van Angel Two vinden we niet dat zij de gedragsregels voor de angels overschreden heeft.
Tot slot wil ik een eerder bericht nog herhalen: Viva gaat zorgvuldig om met persoonsgegevens (zie: www.viva.nl/privacy). Bij het aanmaken van een account geef je Viva toestemming om je persoonsgegevens (e-mailadres, eventueel ingevulde echte naam, geboortedatum e.d.) op te slaan. Deze toestemming kun je echter altijd weer intrekken. Als je een mail stuurt naar forum@viva.nl verwijderen we dan ook je persoonsgegevens uit ons systeem en veranderen we je gebruikersnaam op jouw verzoek in iets anoniems. Consequentie is dan wel dat het account niet meer werkt.
groetjes, Naomi
zaterdag 20 november 2010 om 00:50
quote:Mylene_Valerie schreef op 20 november 2010 @ 00:36:
... Nou is er vandaag een topic Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!
die 4x geopend is maar alleen die op Geld & Recht liep goed (290 postings), de rest iets van 10 postings. En wat zie ik, het topic bij geld en recht wordt door angel 1 gesloten met de melding dat er meerdere topics zijn en daar maar verder gepraat moet worden.
Angel, waarom heb je voor die keuze gekozen?
Dat wil ik ook wel eens weten.
Ik zit toch niet voor de katseviool te typen en iemand te motiveren?
... Nou is er vandaag een topic Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!
die 4x geopend is maar alleen die op Geld & Recht liep goed (290 postings), de rest iets van 10 postings. En wat zie ik, het topic bij geld en recht wordt door angel 1 gesloten met de melding dat er meerdere topics zijn en daar maar verder gepraat moet worden.
Angel, waarom heb je voor die keuze gekozen?
Dat wil ik ook wel eens weten.
Ik zit toch niet voor de katseviool te typen en iemand te motiveren?
zaterdag 20 november 2010 om 01:38
quote:Mylene_Valerie schreef op 20 november 2010 @ 00:36:
Beste Angels,
Laatst zijn er per ongeluk (ik neem aan dat het forum de hik had) meer dan 18 topics geopend over Wie zit er nog meer in de trein? Ik las ergens dat er geen tijd nog was om ze te sluiten. Soit, kan ik niet mee zitten.
Nou is er vandaag een topic Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!
die 4x geopend is maar alleen die op Geld & Recht liep goed (290 postings), de rest iets van 10 postings. En wat zie ik, het topic bij geld en recht wordt door angel 1 gesloten met de melding dat er meerdere topics zijn en daar maar verder gepraat moet worden.
Beetje omgekeerde wereld, voeg ze samen of sluit die waar geen reacties waren.
Angel, waarom heb je voor die keuze gekozen?Misschien zou het handig zijn al er ook eens werd GELEZEN voordat men lukraak gaat sluiten of verwijderen. Het komt nu echt over als "oh, er zijn er meer...123 is weg".
Beste Angels,
Laatst zijn er per ongeluk (ik neem aan dat het forum de hik had) meer dan 18 topics geopend over Wie zit er nog meer in de trein? Ik las ergens dat er geen tijd nog was om ze te sluiten. Soit, kan ik niet mee zitten.
Nou is er vandaag een topic Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!
die 4x geopend is maar alleen die op Geld & Recht liep goed (290 postings), de rest iets van 10 postings. En wat zie ik, het topic bij geld en recht wordt door angel 1 gesloten met de melding dat er meerdere topics zijn en daar maar verder gepraat moet worden.
Beetje omgekeerde wereld, voeg ze samen of sluit die waar geen reacties waren.
Angel, waarom heb je voor die keuze gekozen?Misschien zou het handig zijn al er ook eens werd GELEZEN voordat men lukraak gaat sluiten of verwijderen. Het komt nu echt over als "oh, er zijn er meer...123 is weg".
zondag 21 november 2010 om 18:03
quote:misspoez schreef op 21 november 2010 @ 16:42:
Angel1 is wel online geweest, zie ik in haar blog. Raar dat ze nog niet heeft gereageerd, MV.
Ach ja, ik snap dat ze het razend druk hebben. En misschien is het weer als toen Naomi net ziek was dat ze van Hogerhand niet mochten reageren.
Als dat zo is dan kunnen ze dat beter zeggen dan zo openlijk je negeren. Er staan nog een paar vragen hier aan hun open (o.a. van mij aan de angels) en de ene vraag beantwoorden ze wel en de andere niet. Ik denk dat het duidelijker is als ze aangeven waarom ze niet antwoorden of mogen antwoorden.
Ik steek iig niet meer mijn hand in het vuur, wat ik altijd heb gedaan, dat je altijd direct antwoord krijgt van de angels.
Voor zover wij weten beheren angel 3 en 4 het hier tijdelijk. Als dat weer is ingetrokken zou het netjes zijn dat even te melden.
................... maar we wachten weer verder ............................
Angel1 is wel online geweest, zie ik in haar blog. Raar dat ze nog niet heeft gereageerd, MV.
Ach ja, ik snap dat ze het razend druk hebben. En misschien is het weer als toen Naomi net ziek was dat ze van Hogerhand niet mochten reageren.
Als dat zo is dan kunnen ze dat beter zeggen dan zo openlijk je negeren. Er staan nog een paar vragen hier aan hun open (o.a. van mij aan de angels) en de ene vraag beantwoorden ze wel en de andere niet. Ik denk dat het duidelijker is als ze aangeven waarom ze niet antwoorden of mogen antwoorden.
Ik steek iig niet meer mijn hand in het vuur, wat ik altijd heb gedaan, dat je altijd direct antwoord krijgt van de angels.
Voor zover wij weten beheren angel 3 en 4 het hier tijdelijk. Als dat weer is ingetrokken zou het netjes zijn dat even te melden.
................... maar we wachten weer verder ............................
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 21 november 2010 om 18:05
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 november 2010 @ 18:03:
[...]
Ach ja, ik snap dat ze het razend druk hebben. En misschien is het weer als toen Naomi net ziek was dat ze van Hogerhand niet mochten reageren.
Als dat zo is dan kunnen ze dat beter zeggen dan zo openlijk je negeren. Er staan nog een paar vragen hier aan hun open en de ene vraag beantwoorden ze wel en de andere niet. Ik denk dat het duidelijker is als ze aangeven waarom ze niet antwoorden of mogen antwoorden.
Ik steek iig niet meer mijn hand in het vuur wat ik altijd heb gedaan dat je altijd direct antwoord krijgt.
Voor zover wij weten beheren angel 3 en 4 het hier tijdelijk. Als dat weer is ingetrokken zou het netjes zijn dat even te melden.
................... maar we wachten weer verder ............................
Waarom ga je er van uit dat Angel1 hier leest?
Er staat Vivamod boven.
[...]
Ach ja, ik snap dat ze het razend druk hebben. En misschien is het weer als toen Naomi net ziek was dat ze van Hogerhand niet mochten reageren.
Als dat zo is dan kunnen ze dat beter zeggen dan zo openlijk je negeren. Er staan nog een paar vragen hier aan hun open en de ene vraag beantwoorden ze wel en de andere niet. Ik denk dat het duidelijker is als ze aangeven waarom ze niet antwoorden of mogen antwoorden.
Ik steek iig niet meer mijn hand in het vuur wat ik altijd heb gedaan dat je altijd direct antwoord krijgt.
Voor zover wij weten beheren angel 3 en 4 het hier tijdelijk. Als dat weer is ingetrokken zou het netjes zijn dat even te melden.
................... maar we wachten weer verder ............................
Waarom ga je er van uit dat Angel1 hier leest?
Er staat Vivamod boven.
zondag 21 november 2010 om 18:19
quote:StabiloBoss schreef op 21 november 2010 @ 18:05:
[...]
Waarom ga je er van uit dat Angel1 hier leest?
Er staat Vivamod boven.
En mijn vraag is ook voor de andere angels te beantwoorden. Staat beste Angels boven. En angel 3 en 4 namen het hier over ten tijde dat Naomi ziek was, en nog steeds is.
Ten tweede heeft Blijf Gewoon Bianca ook een soortgelijke vraag gesteld in het mod.topic van Angel 1 en daar reageert ze ook niet.
[...]
Waarom ga je er van uit dat Angel1 hier leest?
Er staat Vivamod boven.
En mijn vraag is ook voor de andere angels te beantwoorden. Staat beste Angels boven. En angel 3 en 4 namen het hier over ten tijde dat Naomi ziek was, en nog steeds is.
Ten tweede heeft Blijf Gewoon Bianca ook een soortgelijke vraag gesteld in het mod.topic van Angel 1 en daar reageert ze ook niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 21 november 2010 om 18:22
Mijn andere vraag die voor mij heel belangrijk is, is niet aan angel 1 gesteld maar gewoon aan de angels die het hier even runnen. En ook die vraag beantwoorden ze niet.
Sommige vragen wel en sommige niet. De vraag die ik gesteld heb is alleen door hun op te lossen dus dan zou ik het heel prettig vinden om te horen of ze daar niets aan mogen doen, niet kunnen doen van Hogerhand of gewoon te druk hebben. Dat zou een hoop duidelijkheid geven.
Sommige vragen wel en sommige niet. De vraag die ik gesteld heb is alleen door hun op te lossen dus dan zou ik het heel prettig vinden om te horen of ze daar niets aan mogen doen, niet kunnen doen van Hogerhand of gewoon te druk hebben. Dat zou een hoop duidelijkheid geven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 21 november 2010 om 18:46
quote:Mylene_Valerie schreef op 21 november 2010 @ 18:19:
[...]
En mijn vraag is ook voor de andere angels te beantwoorden. Staat beste Angels boven. En angel 3 en 4 namen het hier over ten tijde dat Naomi ziek was, en nog steeds is.
Ten tweede heeft Blijf Gewoon Bianca ook een soortgelijke vraag gesteld in het mod.topic van Angel 1 en daar reageert ze ook niet.Ach MV, sommige forummers reageren alsof ze wel de klok horen luiden, maar te dom zijn om te weten waar de klepel hangt. Dus als jij hier reageert naar de Angels is dat jouw goed recht, sterker, het klopt inderdaad dat dit topic voorlopig door de Angels wordt gelezen en waar mogelijk ook de vragen worden beantwoordt.
[...]
En mijn vraag is ook voor de andere angels te beantwoorden. Staat beste Angels boven. En angel 3 en 4 namen het hier over ten tijde dat Naomi ziek was, en nog steeds is.
Ten tweede heeft Blijf Gewoon Bianca ook een soortgelijke vraag gesteld in het mod.topic van Angel 1 en daar reageert ze ook niet.Ach MV, sommige forummers reageren alsof ze wel de klok horen luiden, maar te dom zijn om te weten waar de klepel hangt. Dus als jij hier reageert naar de Angels is dat jouw goed recht, sterker, het klopt inderdaad dat dit topic voorlopig door de Angels wordt gelezen en waar mogelijk ook de vragen worden beantwoordt.
zondag 21 november 2010 om 19:46
quote:Jaschenca schreef op 21 november 2010 @ 18:46:
[...]
Ach MV, sommige forummers reageren alsof ze wel de klok horen luiden, maar te dom zijn om te weten waar de klepel hangt. Dus als jij hier reageert naar de Angels is dat jouw goed recht, sterker, het klopt inderdaad dat dit topic voorlopig door de Angels wordt gelezen en waar mogelijk ook de vragen worden beantwoordt.
Je vindt me dom.
Bedankt!
[...]
Ach MV, sommige forummers reageren alsof ze wel de klok horen luiden, maar te dom zijn om te weten waar de klepel hangt. Dus als jij hier reageert naar de Angels is dat jouw goed recht, sterker, het klopt inderdaad dat dit topic voorlopig door de Angels wordt gelezen en waar mogelijk ook de vragen worden beantwoordt.
Je vindt me dom.
Bedankt!
maandag 22 november 2010 om 08:55
maandag 22 november 2010 om 10:14
quote:StabiloBoss schreef op 22 november 2010 @ 08:35:
Dus lijkt met me niet handig om hier vragen aan haar te stellen.
Of ze wel of niet op email of haar modtopic reageert, staat daar volkomen buiten.Emails reageren ze ook niet op. Ik heb Angel 4 een email gestuurd en ook geen antwoord op gekregen. Annerieke idem.
Dus lijkt met me niet handig om hier vragen aan haar te stellen.
Of ze wel of niet op email of haar modtopic reageert, staat daar volkomen buiten.Emails reageren ze ook niet op. Ik heb Angel 4 een email gestuurd en ook geen antwoord op gekregen. Annerieke idem.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 23 november 2010 om 09:31
dinsdag 23 november 2010 om 11:16
quote:StabiloBoss schreef op 22 november 2010 @ 08:35:
Maar goed,
Heeft Angel1 wel eens hier gereageerd?
Volgens mij niet.
Dus lijkt met me niet handig om hier vragen aan haar te stellen.
Of ze wel of niet op email of haar modtopic reageert, staat daar volkomen buiten.
Gelul.
Als ik ziek ben wordt er op mijn werk ook gewoon taken verdeeld.
Ik zie niet in waarom dat hier niet kan.
Is het niet naar die anderhalf overgebleven engel toe, dan richting Annerieke.
Desnoods sluit je dit topic al dan niet tijdelijk met een mededeling waar mensen wél terecht kunnen.
Kom op zeg. Sanoma is toch een bedrijf en niet een anarchistische sociale werkplaats voor mensen zonder handen om te typen met IQ poffetje, waarbij de afnemers moeten gaan bedenken via welke ingang ze die werkplaats moeten kunnen benaderen?
Dus:
Beste Annerieke,
Doe je voordeel met bovenstaande tip.
Groeten van een afnemer.
Maar goed,
Heeft Angel1 wel eens hier gereageerd?
Volgens mij niet.
Dus lijkt met me niet handig om hier vragen aan haar te stellen.
Of ze wel of niet op email of haar modtopic reageert, staat daar volkomen buiten.
Gelul.
Als ik ziek ben wordt er op mijn werk ook gewoon taken verdeeld.
Ik zie niet in waarom dat hier niet kan.
Is het niet naar die anderhalf overgebleven engel toe, dan richting Annerieke.
Desnoods sluit je dit topic al dan niet tijdelijk met een mededeling waar mensen wél terecht kunnen.
Kom op zeg. Sanoma is toch een bedrijf en niet een anarchistische sociale werkplaats voor mensen zonder handen om te typen met IQ poffetje, waarbij de afnemers moeten gaan bedenken via welke ingang ze die werkplaats moeten kunnen benaderen?
Dus:
Beste Annerieke,
Doe je voordeel met bovenstaande tip.
Groeten van een afnemer.
dinsdag 23 november 2010 om 11:38
Is Vivamod2 al aan het werk?
@ Annerieke/Vivamod2/Angels: Als ik 1 en 3 november een mail heb gestuurd naar forum@viva.nl, op welke termijn kan ik dan een reactie verwachten? Mijn vraag heeft niet te maken met het functioneren van wie dan ook, het is een technische vraag. Graag zou ik actie willen zien op mijn email.
@ Annerieke/Vivamod2/Angels: Als ik 1 en 3 november een mail heb gestuurd naar forum@viva.nl, op welke termijn kan ik dan een reactie verwachten? Mijn vraag heeft niet te maken met het functioneren van wie dan ook, het is een technische vraag. Graag zou ik actie willen zien op mijn email.
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
dinsdag 23 november 2010 om 23:19
Uit het Viva.nl colofon:
Contactadres:
Voor het sturen van persberichten: persberichten@viva.nl
Voor vragen en opmerkingen over het forum: forum@viva.nl
Voor overige vragen: actie@viva.nl
Misschien is het tijd voor actie?
Contactadres:
Voor het sturen van persberichten: persberichten@viva.nl
Voor vragen en opmerkingen over het forum: forum@viva.nl
Voor overige vragen: actie@viva.nl
Misschien is het tijd voor actie?