Vraag het de mods, 2026
zaterdag 29 augustus 2026 om 13:11
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics en aan ons.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics!
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattopic-2026-3-met-geklets- ... /515730/2#
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics en aan ons.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics!
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattopic-2026-3-met-geklets- ... /515730/2#
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 30 augustus 2026 om 13:13
Je zou gewoon kunnen proberen een poosje niemand af te zeiken. Ik denk dat het dan lang goed gaatCalamitycat schreef: ↑29-08-2026 15:40Er mag ineens van alles niet in het B&B topic zonder spoilers en er is daar gewist, want bodyshamen.
Maar het is, zelfs na een bericht van de mod, nogal onduidelijk wat precies dan wel en niet mag.
En als je het fout doet, dan zit je een week op de strafbank zonder waarschuwing vooraf.
zondag 30 augustus 2026 om 14:36
Joh, ik heb geen idee. Volg het programma noch het topic.Calamitycat schreef: ↑30-08-2026 13:16![]()
Je hebt er overduidelijk veel last van. Daarvoor is er nou een negeerknop.
Ik vond het gewoon typisch dat volwassen vrouwen zoeken naar welke typeringen en scheldwoorden nog net op het randje zijn en welke net er over.
In welke behoefte voorzien je dan bij jezelf?
zondag 30 augustus 2026 om 15:07
Als je zelfs niet meer over de vlecht van een deelneemster mag posten gaat toch wel een beetje ver, niet? Ik post in het topic weinig tot niks hatelijks over het uiterlijk van de deelnemers, omdat ik dat niet fijn vindt. Maar in het topic vallen weinig echt harde woorden en is iemand erop wijzen meer dan voldoende dan direct een weekban uitdelen.
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 15:08
Wel apart dat dan je een oordeel klaar hebt.
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 15:19
Ik heb alles terug zitten lezen en kijk ook het programma en ben dit met je eens. Her heeft iets stoms: een groep volwassen vrouwen die hier voortdurend de mods zit uit te testen. En oh, als er eens kritiek is… dan is het huis forum te klein.
Ja, het was bodyshamen wat er gegumd werd! Een rare vlecht of gekke kleding is geen ‘body’. Dat heeft de mod dus duidelijk proberen uit te leggen.
zondag 30 augustus 2026 om 15:21
Deze zou je zelf iedere ochtend tegen jezelf moeten zeggen.Calamitycat schreef: ↑30-08-2026 13:16![]()
Je hebt er overduidelijk veel last van. Daarvoor is er nou een negeerknop.
zondag 30 augustus 2026 om 15:23
Dus wel, lees even de eerste pagina van dit topic en dan de reactie van de mods. Daar staat ook haren tussen. Snap goed dat bodyshamen niet mag, is ook niet netjes. Maar waarschuw dan eerst even ipv een post van een paar dagen geleden op een later moment te wissen en dan gelijk dreigen met een weekban. Daar ging het mij om. Optreden tegen bodyshamen is prima. Maar er mag niet eens meer iets gezegd worden over iemand haar.Miro45 schreef: ↑30-08-2026 15:19Ik heb alles terug zitten lezen en kijk ook het programma en ben dit met je eens. Her heeft iets stoms: een groep volwassen vrouwen die hier voortdurend de mods zit uit te testen. En oh, als er eens kritiek is… dan is het huis forum te klein.
Ja, het was bodyshamen wat er gegumd werd! Een rare vlecht of gekke kleding is geen ‘body’. Dat heeft de mod dus duidelijk proberen uit te leggen.
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 15:25
Nou, als zelfs de spreekwoorden die in het van Dale spreekwoordenboek opgenomen zijn, worden gezien als bodyshamen, dan weet ik echt niet meer wat ik wel nog kan tikken. Want ' gestrande walrus' mag dus niet. Ik hou van schrijven en heb geen zin om een leuk stukje naast een totaal onduidelijk deugmeetlat te moeten leggen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
zondag 30 augustus 2026 om 15:25
Okay. Dat klinkt redelijk.Sirena schreef: ↑30-08-2026 15:23Dus wel, lees even de eerste pagina van dit topic en dan de reactie van de mods. Daar staat ook haren tussen. Snap goed dat bodyshamen niet mag, is ook niet netjes. Maar waarschuw dan eerst even ipv een post van een paar dagen geleden op een later moment te wissen en dan gelijk dreigen met een weekban. Daar ging het mij om. Optreden tegen bodyshamen is prima. Maar er mag niet eens meer iets gezegd worden over iemand haar.
zondag 30 augustus 2026 om 15:28
Is gestrande walrus een gezegde? Een spreekwoord is het sowieso niet (hoef jou toch niet te vertellen dat dat twee verschillende dingen zijn) , maar het lijkt me sterk dat dit in de Van Dale opgenomen is. Ik hou ook van schrijven maar ik vind het helemaal geen leuk stukje. Het zou ook een beetje raar zijn wanneer ‘leuk’ het criterium zou zijn. Wat is er mis met deugen?OlleGrieze schreef: ↑30-08-2026 15:25Nou, als zelfs de spreekwoorden die in het van Dale spreekwoordenboek opgenomen zijn, worden gezien als bodyshamen, dan weet ik echt niet meer wat ik wel nog kan tikken. Want ' gestrande walrus' mag dus niet. Ik hou van schrijven en heb geen zin om een leuk stukje naast een totaal onduidelijk deugmeetlat te moeten leggen.
zondag 30 augustus 2026 om 15:32
Dat vind ik ook wel terecht dat dat niet mag. Maar wat mij stoort is dat de mod daarin nu doorschiet en ook de manier waarop het gebracht wordt.OlleGrieze schreef: ↑30-08-2026 15:25Nou, als zelfs de spreekwoorden die in het van Dale spreekwoordenboek opgenomen zijn, worden gezien als bodyshamen, dan weet ik echt niet meer wat ik wel nog kan tikken. Want ' gestrande walrus' mag dus niet. Ik hou van schrijven en heb geen zin om een leuk stukje naast een totaal onduidelijk deugmeetlat te moeten leggen.
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 15:33
Precies. En weet je dat topic over die gezinnen als influencers nog? Wat daarin geschreven werd was echt velen malen erger dan in het topic op B&B. Dat ene topic is ook verwijderd.
sirena wijzigde dit bericht op 30-08-2026 15:34
2.45% gewijzigd
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 15:34
zondag 30 augustus 2026 om 15:34
O ja nu snap ik het wel.
Het is natuurlijk enorm lollig om andere mensen te beschrijven als gestrande walrus.
En dan snap ik het probleem ook opeens, want gestrande en walrus zijn allebei geen scheldwoorden.
Dan wordt het inderdaad wel moeilijk om zelf te bedenken of dat passend is of niet.
Dikke zeug is ook zo'n lastig voorbeeld.
Of mager landhek. Allemaal gewoon woorden uit de Van Dale. Waarom zouden mensen dat toch niet fijn vinden om over zich zelf te horen.
Of gratenpakhuis. Oh oepsie, die misschien wel. Hmm, twijfelgeval, maar omdat die wel echt heel komisch is laat ik hem toch maar staan.
Hihihahahumor.
Het is natuurlijk enorm lollig om andere mensen te beschrijven als gestrande walrus.
En dan snap ik het probleem ook opeens, want gestrande en walrus zijn allebei geen scheldwoorden.
Dan wordt het inderdaad wel moeilijk om zelf te bedenken of dat passend is of niet.
Of mager landhek. Allemaal gewoon woorden uit de Van Dale. Waarom zouden mensen dat toch niet fijn vinden om over zich zelf te horen.
Of gratenpakhuis. Oh oepsie, die misschien wel. Hmm, twijfelgeval, maar omdat die wel echt heel komisch is laat ik hem toch maar staan.
Hihihahahumor.
zondag 30 augustus 2026 om 15:35
Ik vind ‘Maar zij mochten het ook’ nogal een zwaktebod. Maar ik zie dat het modder gooien wanneer iemand een andere mening heeft, al is begonnen. Pffff.
miro45 wijzigde dit bericht op 30-08-2026 15:37
29.15% gewijzigd
zondag 30 augustus 2026 om 15:35
Dat zijn ze ook wel zelf schuld. De manier en de toon van wat zij schrijven was ook niet vriendelijk en ook nog eens onduidelijk. Ja, dan kun je commentaar verwachten.
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 15:37
Wat ik al zei, dat vond ik ook niet goed en terecht gewist. Mij gaat het nu om dat er echt niks meer geschreven mag worden en je weet niet precies wanneer je een ban aan je broek krijgt als je iets post over iemands haar.ldp schreef: ↑30-08-2026 15:34O ja nu snap ik het wel.
Hihihahahumor.
The ocean healed my soul
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in