Vraag het de mods, 2026

29-08-2026 13:11 140 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics en aan ons.

Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics!

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattopic-2026-3-met-geklets- ... /515730/2#

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Calamitycat schreef:
29-08-2026 15:40
Er mag ineens van alles niet in het B&B topic zonder spoilers en er is daar gewist, want bodyshamen.
Maar het is, zelfs na een bericht van de mod, nogal onduidelijk wat precies dan wel en niet mag.
En als je het fout doet, dan zit je een week op de strafbank zonder waarschuwing vooraf.
Je zou gewoon kunnen proberen een poosje niemand af te zeiken. Ik denk dat het dan lang goed gaat
ldp schreef:
30-08-2026 13:13
Je zou gewoon kunnen proberen een poosje niemand af te zeiken. Ik denk dat het dan lang goed gaat
:rofl:

Je hebt er overduidelijk veel last van. Daarvoor is er nou een negeerknop.
Mafdinges!
ldp schreef:
30-08-2026 13:13

Zonder bodyshamen is er geen ruk aan blijkbaar.
Tjezus, wat vals
Calamitycat schreef:
30-08-2026 13:16

Joh, ik heb geen idee. Volg het programma noch het topic.

Ik vond het gewoon typisch dat volwassen vrouwen zoeken naar welke typeringen en scheldwoorden nog net op het randje zijn en welke net er over.

In welke behoefte voorzien je dan bij jezelf?
MevrouwJack schreef:
30-08-2026 13:19
Als je zelfs niet meer over de vlecht van een deelneemster mag posten gaat toch wel een beetje ver, niet? Ik post in het topic weinig tot niks hatelijks over het uiterlijk van de deelnemers, omdat ik dat niet fijn vindt. Maar in het topic vallen weinig echt harde woorden en is iemand erop wijzen meer dan voldoende dan direct een weekban uitdelen.
The ocean healed my soul
ldp schreef:
30-08-2026 14:36

Ik vond het gewoon typisch dat volwassen vrouwen zoeken naar welke typeringen en scheldwoorden nog net op het randje zijn en welke net er over.

Wel apart dat dan je een oordeel klaar hebt.
The ocean healed my soul
ldp schreef:
30-08-2026 14:36

Ik heb alles terug zitten lezen en kijk ook het programma en ben dit met je eens. Her heeft iets stoms: een groep volwassen vrouwen die hier voortdurend de mods zit uit te testen. En oh, als er eens kritiek is… dan is het huis forum te klein.
Ja, het was bodyshamen wat er gegumd werd! Een rare vlecht of gekke kleding is geen ‘body’. Dat heeft de mod dus duidelijk proberen uit te leggen.
Sirena schreef:
30-08-2026 15:08
Iedereen mag hier een oordeel hebben over wat dan ook. Dat is niet een privilege.
Calamitycat schreef:
30-08-2026 13:16

Deze zou je zelf iedere ochtend tegen jezelf moeten zeggen.
Miro45 schreef:
30-08-2026 15:19
Ik heb alles terug zitten lezen en kijk ook het programma en ben dit met je eens. Her heeft iets stoms: een groep volwassen vrouwen die hier voortdurend de mods zit uit te testen. En oh, als er eens kritiek is… dan is het huis forum te klein.
Ja, het was bodyshamen wat er gegumd werd! Een rare vlecht of gekke kleding is geen ‘body’. Dat heeft de mod dus duidelijk proberen uit te leggen.
Dus wel, lees even de eerste pagina van dit topic en dan de reactie van de mods. Daar staat ook haren tussen. Snap goed dat bodyshamen niet mag, is ook niet netjes. Maar waarschuw dan eerst even ipv een post van een paar dagen geleden op een later moment te wissen en dan gelijk dreigen met een weekban. Daar ging het mij om. Optreden tegen bodyshamen is prima. Maar er mag niet eens meer iets gezegd worden over iemand haar.
The ocean healed my soul
Miro45 schreef:
30-08-2026 15:20
Iedereen mag hier een oordeel hebben over wat dan ook. Dat is niet een privilege.
Klopt, maar je baseert je oordeel op iets waarvan je niets gelezen hebt.
The ocean healed my soul
MevrouwJack schreef:
30-08-2026 13:19
Nou, als zelfs de spreekwoorden die in het van Dale spreekwoordenboek opgenomen zijn, worden gezien als bodyshamen, dan weet ik echt niet meer wat ik wel nog kan tikken. Want ' gestrande walrus' mag dus niet. Ik hou van schrijven en heb geen zin om een leuk stukje naast een totaal onduidelijk deugmeetlat te moeten leggen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Sirena schreef:
30-08-2026 15:23
Dus wel, lees even de eerste pagina van dit topic en dan de reactie van de mods. Daar staat ook haren tussen. Snap goed dat bodyshamen niet mag, is ook niet netjes. Maar waarschuw dan eerst even ipv een post van een paar dagen geleden op een later moment te wissen en dan gelijk dreigen met een weekban. Daar ging het mij om. Optreden tegen bodyshamen is prima. Maar er mag niet eens meer iets gezegd worden over iemand haar.
Okay. Dat klinkt redelijk.
Sirena schreef:
30-08-2026 15:08
Ik reageer toch op wat ik hier lees?

Maar geniet er van hoor.
OlleGrieze schreef:
30-08-2026 15:25
Nou, als zelfs de spreekwoorden die in het van Dale spreekwoordenboek opgenomen zijn, worden gezien als bodyshamen, dan weet ik echt niet meer wat ik wel nog kan tikken. Want ' gestrande walrus' mag dus niet. Ik hou van schrijven en heb geen zin om een leuk stukje naast een totaal onduidelijk deugmeetlat te moeten leggen.
Is gestrande walrus een gezegde? Een spreekwoord is het sowieso niet (hoef jou toch niet te vertellen dat dat twee verschillende dingen zijn) , maar het lijkt me sterk dat dit in de Van Dale opgenomen is. Ik hou ook van schrijven maar ik vind het helemaal geen leuk stukje. Het zou ook een beetje raar zijn wanneer ‘leuk’ het criterium zou zijn. Wat is er mis met deugen?
Podcasters afzeiken is wel deugen?
OlleGrieze schreef:
30-08-2026 15:25
Dat vind ik ook wel terecht dat dat niet mag. Maar wat mij stoort is dat de mod daarin nu doorschiet en ook de manier waarop het gebracht wordt.
The ocean healed my soul
Lilith schreef:
30-08-2026 15:30
Een punt voor jou. :)
Lilith schreef:
Precies. En weet je dat topic over die gezinnen als influencers nog? Wat daarin geschreven werd was echt velen malen erger dan in het topic op B&B. Dat ene topic is ook verwijderd.
sirena wijzigde dit bericht op 30-08-2026 15:34
2.45% gewijzigd
The ocean healed my soul
Lilith schreef:
En dit.
The ocean healed my soul
Sirena schreef:
30-08-2026 15:32
Dat vind ik ook wel terecht dat dat niet mag. Maar wat mij stoort is dat de mod daarin nu doorschiet en ook de manier waarop het gebracht wordt.
Dat is misschien wel waar. Probleem is dat het hier nooit goed lijkt te zijn. Lijkt me geen pretje om dat te modereren.
O ja nu snap ik het wel.
Het is natuurlijk enorm lollig om andere mensen te beschrijven als gestrande walrus.
En dan snap ik het probleem ook opeens, want gestrande en walrus zijn allebei geen scheldwoorden.

Dan wordt het inderdaad wel moeilijk om zelf te bedenken of dat passend is of niet.

Dikke zeug is ook zo'n lastig voorbeeld.
Of mager landhek. Allemaal gewoon woorden uit de Van Dale. Waarom zouden mensen dat toch niet fijn vinden om over zich zelf te horen.

Of gratenpakhuis. Oh oepsie, die misschien wel. Hmm, twijfelgeval, maar omdat die wel echt heel komisch is laat ik hem toch maar staan.

Hihihahahumor.
Sirena schreef:
30-08-2026 15:33
Precies. En weet je dat topic over die gezinnen als influencers nog? Wat daarin geschreven werd was echt velen malen erger dan in het topic op B&B. Dat ene topic is ook verwijderd.
Ik vind ‘Maar zij mochten het ook’ nogal een zwaktebod. Maar ik zie dat het modder gooien wanneer iemand een andere mening heeft, al is begonnen. Pffff.
miro45 wijzigde dit bericht op 30-08-2026 15:37
29.15% gewijzigd
Miro45 schreef:
30-08-2026 15:34
Dat is misschien wel waar. Probleem is dat het hier nooit goed lijkt te zijn. Lijkt me geen pretje om dat te modereren.
Dat zijn ze ook wel zelf schuld. De manier en de toon van wat zij schrijven was ook niet vriendelijk en ook nog eens onduidelijk. Ja, dan kun je commentaar verwachten.
The ocean healed my soul
ldp schreef:
30-08-2026 15:34
O ja nu snap ik het wel.
Het is natuurlijk enorm lollig om andere mensen te beschrijven als gestrande walrus.
En dan snap ik het probleem ook opeens, want gestrande en walrus zijn allebei geen scheldwoorden.

Dan wordt het inderdaad wel moeilijk om zelf te bedenken of dat passend is of niet.

Dikke zeug is ook zo'n lastig voorbeeld.
Of mager landhek. Allemaal gewoon woorden uit de Van Dale. Waarom zouden mensen dat toch niet fijn vinden om over zich zelf te horen.

Of gratenpakhuis. Oh oepsie, die misschien wel. Hmm, twijfelgeval, maar omdat die wel echt heel komisch is laat ik hem toch maar staan.

Hihihahahumor.
Wat ik al zei, dat vond ik ook niet goed en terecht gewist. Mij gaat het nu om dat er echt niks meer geschreven mag worden en je weet niet precies wanneer je een ban aan je broek krijgt als je iets post over iemands haar.
The ocean healed my soul

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven