Vraag het de mods, 2026
zaterdag 29 augustus 2026 om 13:11
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics en aan ons.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics!
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattopic-2026-3-met-geklets- ... /515730/2#
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics en aan ons.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics!
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattopic-2026-3-met-geklets- ... /515730/2#
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
zondag 30 augustus 2026 om 15:39
zondag 30 augustus 2026 om 15:39
zondag 30 augustus 2026 om 15:41
Moet ik het nog eens herhalen? Ik vind bodyshamen alles behalve goed. Maar de manier waarop er nu gemodereerd gaat worden, de toon die gezet werd en dat je niet eens iets over iemands haar gezegd mag worden, gaat mij te ver
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 15:41
Ik vind het in iedere geval prettig dat je inhoudelijk ingaat op de reactie van een ander. Ik begrijp best dat je lol hebt met elkaar op dat B&B topic.
zondag 30 augustus 2026 om 15:42
Ja dat staat in van Dale. Wat wauwel je over 'geen leuk stukje'? Ga iemand anders de les spellen. Of weet je, doe maar niet want dat is nooit leuk. En het deugd ook niet.Miro45 schreef: ↑30-08-2026 15:28Is gestrande walrus een gezegde? Een spreekwoord is het sowieso niet (hoef jou toch niet te vertellen dat dat twee verschillende dingen zijn) , maar het lijkt me sterk dat dit in de Van Dale opgenomen is. Ik hou ook van schrijven maar ik vind het helemaal geen leuk stukje. Het zou ook een beetje raar zijn wanneer ‘leuk’ het criterium zou zijn. Wat is er mis met deugen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
zondag 30 augustus 2026 om 15:43
Nou nou nouOlleGrieze schreef: ↑30-08-2026 15:42Ja dat staat in van Dale. Wat wauwel je over 'geen leuk stukje'? Ga iemand anders de les spellen. Of weet je, doe maar niet want dat is nooit leuk. En het deugd ook niet.
DeugT
zondag 30 augustus 2026 om 15:47
Dat ging vast niet over iemand met een postuurtje a la Ariana Grande, of wel?OlleGrieze schreef: ↑30-08-2026 15:25Nou, als zelfs de spreekwoorden die in het van Dale spreekwoordenboek opgenomen zijn, worden gezien als bodyshamen, dan weet ik echt niet meer wat ik wel nog kan tikken. Want ' gestrande walrus' mag dus niet. Ik hou van schrijven en heb geen zin om een leuk stukje naast een totaal onduidelijk deugmeetlat te moeten leggen.
zondag 30 augustus 2026 om 15:48
zondag 30 augustus 2026 om 15:49
Zeker niet. En de andere 'kandidaat' maakte er op tv een allusie op. Ik vermoed dat dat een van de aanleiding was dat iemand het in het topic schreef.
zondag 30 augustus 2026 om 15:57
Ik heb geen idee wie je bent dus zou niet weten waarom ik de moeite zou moeten nemen om een krocht voor je op te richten. Maar blijkbaar kan jij het moeilijk zetten wanneer er een andere mening is.OlleGrieze schreef: ↑30-08-2026 15:48Je hebt helemaal gelijk. Betweters lokken eea bij mij uit. Deugdelijk zal ik je nooit vinden. Dus je verdwijnt wat mij betreft weer diep in de krochten.
Ik vind bodyshamen niet okay
Ik snap best dat als je lol hebt mer elkaar , je dat wel eens vergeet. Gebeurt iedereen, alleen hier is het terug te lezen
De Mods reageerden wellicht iets te fel, maar je kunt ook gewoon zeggen: okay, we letten voortaan op. En daar dan niet 48 uur over door blijven zeiken.
Veel succes verder
zondag 30 augustus 2026 om 16:01
Wat een rare redenering.OlleGrieze schreef: ↑30-08-2026 15:25Nou, als zelfs de spreekwoorden die in het van Dale spreekwoordenboek opgenomen zijn, worden gezien als bodyshamen, dan weet ik echt niet meer wat ik wel nog kan tikken. Want ' gestrande walrus' mag dus niet. Ik hou van schrijven en heb geen zin om een leuk stukje naast een totaal onduidelijk deugmeetlat te moeten leggen.
Het woord 'neger' staat ook nog in de Van Dale, toch wordt dat bij voorkeur niet meer gebruikt.
Gestrande walrus is wat mij betreft echt fouter dan fout.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 30 augustus 2026 om 16:02
Waarom herhaal je het trouwens als het gewist is? Ook een beetje raar.OlleGrieze schreef: ↑30-08-2026 15:49Zeker niet. En de andere 'kandidaat' maakte er op tv een allusie op. Ik vermoed dat dat een van de aanleiding was dat iemand het in het topic schreef.
zondag 30 augustus 2026 om 16:04
Dat was mijn hele puntMiro45 schreef: ↑30-08-2026 15:57Ik heb geen idee wie je bent dus zou niet weten waarom ik de moeite zou moeten nemen om een krocht voor je op te richten. Maar blijkbaar kan jij het moeilijk zetten wanneer er een andere mening is.
Ik vind bodyshamen niet okay
Ik snap best dat als je lol hebt mer elkaar , je dat wel eens vergeet. Gebeurt iedereen, alleen hier is het terug te lezen
De Mods reageerden wellicht iets te fel, maar je kunt ook gewoon zeggen: okay, we letten voortaan op. En daar dan niet 48 uur over door blijven zeiken.
Veel succes verder
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 16:08
Daar heb ik één keer meegelezen.
Terecht dat dat niet meer mocht.
Maar ik gok dat het bij B&B niet heel veel beter is.
Wordt er ook weleens geschreven hoe leuk iemand is?
Maybe success just isn't your thing.
zondag 30 augustus 2026 om 16:10
zondag 30 augustus 2026 om 16:11
Zeker wordt daar geschreven over hoe leuk iemand is of over hoe leuk iemand iets oppakte/oploste en wordt er meegeleefd met kandidaten. Er is nu bv. een topic van een forummer die de kledingstijl/keuze van 1 van de deelnemers zo mooi vindt en wil weten waar ze die spullen kan vinden.
zondag 30 augustus 2026 om 16:11
zondag 30 augustus 2026 om 16:13
zondag 30 augustus 2026 om 16:16
Ik heb het dan ook niet over dat iemand een bijzonder kapsel heeft zoals een scheve vlecht... maar over dingen aan je lijf die je niet zo één twee drie kunt aanpassen zoals een grote wilde bos krullen of heel dun haar.Sirena schreef: ↑30-08-2026 15:23Dus wel, lees even de eerste pagina van dit topic en dan de reactie van de mods. Daar staat ook haren tussen. Snap goed dat bodyshamen niet mag, is ook niet netjes. Maar waarschuw dan eerst even ipv een post van een paar dagen geleden op een later moment te wissen en dan gelijk dreigen met een weekban. Daar ging het mij om. Optreden tegen bodyshamen is prima. Maar er mag niet eens meer iets gezegd worden over iemand haar.
Ik leer mijn kinderen als het niet iets is wat je in een paar seconden aan kunt passen zeg je er niets over. Een kaartje terug in je boord, een rits die openstaat, een stukje spinazie tussen de tanden. Dat zijn dingen waar je vriendelijk iets over kunt zeggen. Maar je zegt niets over bijvoorbeeld iemands gewicht, lengte, stand van ogen, gebit, gebrek aan ledematen, handicap of stand van de benen.
Je noemt ook niet iemand met overgewicht een gestrande walrus. En daar gaat deze hele discussie over, ik ga geen uitgebreide lijst schrijven met wat wel en niet mag, ik ga ervanuit dat iedereen zelf ook wel kan bedenken wat wel en niet netjes is om te schrijven.
zondag 30 augustus 2026 om 16:17
OlleGrieze schreef: ↑30-08-2026 15:25Nou, als zelfs de spreekwoorden die in het van Dale spreekwoordenboek opgenomen zijn, worden gezien als bodyshamen, dan weet ik echt niet meer wat ik wel nog kan tikken. Want ' gestrande walrus' mag dus niet.
Bijzonder dat daar twijfel over zou zijn en dat dit soort uitspraken niet meer mogen doen, afdoet aan een topic.
Tjezus, wat vals
Ah, dat ben ik helemaal met je eens. Voor mij is het nu heel duidelijk.ModeratorViva schreef: ↑30-08-2026 16:16Ik heb het dan ook niet over dat iemand een bijzonder kapsel heeft zoals een scheve vlecht... maar over dingen aan je lijf die je niet zo één twee drie kunt aanpassen zoals een grote wilde bos krullen of heel dun haar.
Ik leer mijn kinderen als het niet iets is wat je in een paar seconden aan kunt passen zeg je er niets over. Een kaartje terug in je boord, een rits die openstaat, een stukje spinazie tussen de tanden. Dat zijn dingen waar je vriendelijk iets over kunt zeggen. Maar je zegt niets over bijvoorbeeld iemands gewicht, lengte, stand van ogen, gebit, gebrek aan ledematen, handicap of stand van de benen.
Je noemt ook niet iemand met overgewicht een gestrande walrus. En daar gaat deze hele discussie over, ik ga geen uitgebreide lijst schrijven met wat wel en niet mag, ik ga ervanuit dat iedereen zelf ook wel kan bedenken wat wel en niet netjes is om te schrijven.
sirena wijzigde dit bericht op 30-08-2026 16:18
1.72% gewijzigd
The ocean healed my soul
Dat zegt ik: probeer eens een poosje niks lulligs te posten. Niet over iemands kont, niet over iemanda kleren, niet over iemands haar. Dan hoef je ook niet te twijfelen.
Ik vind het gek dat dit kennelijk zo'n moeilijk uitgangspunt is.
Wat zou je zelf als antwoord geven als je (al dan niet aanwezige) kinderen je deze vraag zouden stellen?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in