Vraag het de mods, 2026
zaterdag 29 augustus 2026 om 13:11
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics en aan ons.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics!
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattopic-2026-3-met-geklets- ... /515730/2#
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics en aan ons.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics!
Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.
Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215
Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattopic-2026-3-met-geklets- ... /515730/2#
en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... p35907716
Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576
En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:
https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum.
zondag 30 augustus 2026 om 16:19
Dat deed ik al niet veel. Wel over iemands karakter.
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 16:21
Ik bedoel: als die zouden vragen of ze een klasgenoot mogen pesten met haar haar. Dat je dan zegt: niet met de kleur, want daar kan ze niks aan doen, maar uitlachen om de vlecht is wel ok. Had ze haar haar maar anders moeten doen.ldp schreef: ↑30-08-2026 16:17Dat zegt ik: probeer eens een poosje niks lulligs te posten. Niet over iemands kont, niet over iemanda kleren, niet over iemands haar. Dan hoef je ook niet te twijfelen.
Ik vind het gek dat dit kennelijk zo'n moeilijk uitgangspunt is.
Wat zou je zelf als antwoord geven als je (al dan niet aanwezige) kinderen je deze vraag zouden stellen?
Of jij wel?
zondag 30 augustus 2026 om 16:22
zondag 30 augustus 2026 om 16:22
zondag 30 augustus 2026 om 16:23
Ik ben zelf jarenlang gepest. Mijn instelling is dat zo min mogelijk zelf terug te doen. Maar ik ben niet heiliger dan de paus, dus maak ook wel eens fouten.
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 16:24
zondag 30 augustus 2026 om 16:26
Ik zeg ook nergens dat ik het gek vind. Ik vond de toon onprettig en voor mij was het niet geheel duidelijk. Ik kan soms behoorlijk beperkt denken. De uitleg zojuist van de mod maakte alles duidelijk voor mij en sta daar 100% achter. Maar als iemand heel erg vrouwonvriendeljk is, ontzettend arrogant dan kan ik het niet laten om daar wel op te sneren.
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 16:27
zondag 30 augustus 2026 om 16:29
Ik zal vanavond even de mail beantwoorden.
zondag 30 augustus 2026 om 16:29
Het is natuurlijk ook extra erg dat je het kunt teruglezen Zelfs de minst aardige deelnemer aan dit programma heeft mijn medelijden als ik meelees op bijvoorbeeld X. Echt niet normaal wat daar te lezen staat. Dit zijn gewoon mensen hè . Overigens vind ik opmerkingen over iemands kutkarakter ook giftig hoor. Misschien nog wel erger dan over het uiterlijk. Het gaat dan niet over wat iemand DOET, maar wat iemand IS. Reken maar dat dat ook vreselijk is om te lezen.
Een beetje zoals ik hier ook bejegend werd door die mevrouw die niet kon spellen.
zondag 30 augustus 2026 om 16:30
Sirena schreef: ↑30-08-2026 16:26Ik zeg ook nergens dat ik het gek vind. Ik vond de toon onprettig en voor mij was het niet geheel duidelijk. Ik kan soms behoorlijk beperkt denken. De uitleg zojuist van de mod maakte alles duidelijk voor mij en sta daar 100% achter. Maar als iemand heel erg vrouwonvriendeljk is, ontzettend arrogant dan kan ik het niet laten om daar wel op te sneren.
Dat is gewoon menselijk. Je moest eens weten wat ik soms aan lelijke dingen denk over mensen, inclusief forummers overigens
Maar er zit dus een verschil in wat jij doet en wat ik hopelijk ook doe (Iets navragen, even naar je eigen gedrag kijken, erkennen dat iets niet zo aardig was en proberen het op te lossen) en rond gaan stampen zonder ook maar even in de spiegel te kijken.
Tjezus, wat vals
zondag 30 augustus 2026 om 16:34
Maar goed, alles wat lijkt op "je mag ook niks meer zegguuuuhhh" triggert me enorm, dat is dan weer mijn beperking
Teveel familieleden zonder reflectievermogen in de familie die standaard verongelijkt zijn en nooit verder kunnen kijken dan hun reptielenbrein aangeeft.
"Mag ik nog blanke vla zeggen? En zwarte stift? En jodekoek? En? En? Haha je zei zelf witte chocola!" Dat type zegmaar.
"Mag ik nog blanke vla zeggen? En zwarte stift? En jodekoek? En? En? Haha je zei zelf witte chocola!" Dat type zegmaar.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 30-08-2026 16:36
5.93% gewijzigd
Tjezus, wat vals
zondag 30 augustus 2026 om 16:36
Dat is in napraat niet anders geweest met welke scheldwoorden wel en niet meer mogen.MevrouwJack schreef: ↑30-08-2026 16:34Maar goed, alles wat lijkt op "je mag ook niks meer zegguuuuhhh" triggert me enorm, dat is dan weer mijn beperkingTeveel familieleden zonder reflectievermogen in de familie die standaard verongelijkt zijn en nooit verder kunnen kijken dan hun reptielenbrein aangeeft.
"Mag ik nog blanke vla zeggen? En zwarte stift? En jodekoek? En? En? hahaaaa je zei witte chocolaaa!" Dat type zegmaar.
The ocean healed my soul
zondag 30 augustus 2026 om 16:37
Dit.MevrouwJack schreef: ↑30-08-2026 16:34Maar goed, alles wat lijkt op "je mag ook niks meer zegguuuuhhh" triggert me enorm, dat is dan weer mijn beperkingTeveel familieleden zonder reflectievermogen in de familie die standaard verongelijkt zijn en nooit verder kunnen kijken dan hun reptielenbrein aangeeft.
Dus.
Maybe success just isn't your thing.
Week 35 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 30 augustus 2026 om 16:41
Vooral omdat het om interpretatie gaat.
Hier ook. Iemand die 'gestrande walrus' normaal vindt, dat geeft al aan hoe verschillend er tegenaan gekeken wordt.
Mafklapper en sneuneus vind ik prima kunnen, anderen dan weer niet.
Maar ik vind nog een groot verschil tussen bodyshamen en schelden.
zondag 30 augustus 2026 om 16:42
Oh vreselijk. Ik ben een boomer en ken inmiddels zo veel van dit soort mensen. En dan eindeloos ranten over jongeren die nergens tegen kunnen en het zo goed hebben. Nee, dan wij vroeger….MevrouwJack schreef: ↑30-08-2026 16:34Maar goed, alles wat lijkt op "je mag ook niks meer zegguuuuhhh" triggert me enorm, dat is dan weer mijn beperkingTeveel familieleden zonder reflectievermogen in de familie die standaard verongelijkt zijn en nooit verder kunnen kijken dan hun reptielenbrein aangeeft.
miro45 wijzigde dit bericht op 30-08-2026 16:45
1.84% gewijzigd
zondag 30 augustus 2026 om 16:44
Geen idee.
Maar wat mij betreft hangt alles af van de toon.
Als je het rot voor iemand vindt dat een cosmetische ingreep mislukt is, vind ik dat heel anders dan wanneer je iemand er om uitlacht.
Maar ik ben geen mod, dus geen idee.
zondag 30 augustus 2026 om 16:47
zondag 30 augustus 2026 om 16:53
Is het ook.Solomio schreef: ↑30-08-2026 16:41Vooral omdat het om interpretatie gaat.
Hier ook. Iemand die 'gestrande walrus' normaal vindt, dat geeft al aan hoe verschillend er tegenaan gekeken wordt.
Mafklapper en sneuneus vind ik prima kunnen, anderen dan weer niet.
Maar ik vind nog een groot verschil tussen bodyshamen en schelden.
The ocean healed my soul
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in