Vraag het de mods, deel 4

16-12-2020 19:32 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zijn de feestdagen weer voorbij en gaan we weer bijna terug naar onze oude ik. Happy New year allemaal!

En zo hebben we inmiddels alweer drie delen vol gekletst (met vragen en discussies).

Hier zetten we de boel voort.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

Met vriendelijke groeten,

Het mod team!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-12-2021 01:20
12.17% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wat is je doel met dit forum CM?
Lieve forummers,

Hele fijne paasdagen!

Afbeelding
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

CM, kun je de pijler Klussen voor mij blokkeren?

Geen achteloze beslissing trouwens ;-)
Voor jullie ook Fijne Paasdagen :cheer2:
Colori-del-Mare schreef:
04-04-2021 12:37

:-D Anders blijf je klussen en je maakt niks af?
Colori-del-Mare schreef:
04-04-2021 12:37

Ik heb het doorgegeven, wordt denk ik dinsdag dat ze dit oppakt aangezien het nu Pasen is.

ModeratorViva schreef:
04-04-2021 16:30
Ik heb het doorgegeven, wordt denk ik dinsdag dat ze dit oppakt aangezien het nu Pasen is.
Dank je wel!

Kun je hier de spoiler van Kruimeltaart weghalen? viewtopic.php?f=11&t=476126&p=32729142&start=#p32729142
In_Tenebris schreef:
04-04-2021 13:45
:-D Anders blijf je klussen en je maakt niks af?
;-D
ModeratorViva schreef:
27-03-2021 12:04
Beste Missie,
Ik heb je gelezen en ga met de desbetreffende Moderator overleggen. Je hoort van ons.

Met vriendelijke groet, Moderator Viva.

Fijn.
LOEP ME MAAR aub.
't Is weer eens ruk.

Topic 'moeders' is niet toegankelijk.
Hetvrijewoord schreef:
06-04-2021 19:45
't Is weer eens ruk.

Topic over Corona beu zijn (part 4) ook.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Hetvrijewoord schreef:
06-04-2021 19:45
Ik kan niet alles daar lezen maar wel in het topic.
madamzonderm schreef:
06-04-2021 21:23
Ik kan niet alles daar lezen maar wel in het topic.

Heel vaag, ik had wat gepost toen kon ik vervolgens niet meer in het hele topic.
Nu alleen pagina 2 niet.

Ik heb ooit eens een gratis forum voor een groep gelijkgestemden het internet op gegooid.
Dat werkte 100 keer beter dan dit wangedrocht.
Misschien moet je dat weer doen.
PoezzinBoots schreef:
08-04-2021 12:04
Misschien moet je dat weer doen.

Goed plan, doen we niet.
Ik lees al jaren mee, nu dan toch een account aangemaakt.
De topics lezen als je ingelogd bent is anders dan wanneer je niet ingelogd bent.
Ik moet nu op pagina 1 beginnen, de laatste reactie staat bovenaan.
Dat leest echt niet fijn.
Kan ik dat veranderen?
Sommige dingen gebeuren en zijn niet waar, terwijl andere dingen waar zijn, hoewel ze nooit gebeurt zijn.
Ja dat is iets bij je instellingen. Klik rechtsboven op dat poppetje -> mijn account, dan op voorkeuren, en zet het vinkje uit bij 'sorteer posts op nieuwste eerst'.

En welkom op dit forum. Leuk dat je een account hebt aangemaakt.
Super Marana, bedankt. Ik heb het veranderd. 👍
Sommige dingen gebeuren en zijn niet waar, terwijl andere dingen waar zijn, hoewel ze nooit gebeurt zijn.
Hoi mods, ik wil mijn account anonimiseren. Hoe kan ik dat regelen?
Vanwaar de moderatie-fixatie op 'medisch advies'?

Dat je regels en richtlijnen hebt is vanzelfsprekend, maar waarom op dat aspect zo extreem modereren? Je kan niks meer typen wat in de buurt komt zelfs. Het is alsof je een topic verwijdert wegens het verspreiden van persoonsgegevens als iemand zegt dat ie uit Rotterdam komt. Je hebt misschien heel formeel een grond, maar het dient geen enkel doel.

Kunnen jullie misschien eens overwegen om ook wat dit aspect betreft aan de terughoudende kant te gaan zitten? Dat je pas ingrijpt als iets overduidelijk niet door de beugel kan, in tegenstelling tot ingrijpen als iets mogelijk in de buurt zou kunnen komen?
Tijdens de Frisse Wind werd ook beloofd dat ze daar anders naar zouden kijken.
De wind is gaan liggen vrees ik.
Dit schreven jullie op pagina 103 van het Centraal Moderatortopic:
ModeratorViva schreef:
25-03-2021 07:56
Beste Marana,

We gaan even intern overleggen en kijken of we het topic terugplaatsen. We proberen minder in te grijpen en het meer over te laten aan forummers. Soms gaat dat nog wel eens mis.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.

Dit naar aanleiding van een topic op gezondheid dat was verwijderd, en dat topic is daarna weer teruggeplaatst.

Ik vind het heel bijzonder dat nu een topic met een vraag naar een natuurlijke remedie bij menstruatiepijn, met adviezen in de trant van een warme kruik of een bepaalde thee drinken, toch verwijderd wordt, ondanks jullie pogingen om minder in te grijpen.
Kunnen jullie iets aan de advertenties doen die op het forum verschijnen? Ik krijg nu een nogal ongepaste advertentie van RTL5 te zien waarop een been wordt geamputeerd(!).
Marana schreef:
13-04-2021 16:45
Dit schreven jullie op pagina 103 van het Centraal Moderatortopic:

Dit naar aanleiding van een topic op gezondheid dat was verwijderd, en dat topic is daarna weer teruggeplaatst.

Ik vind het heel bijzonder dat nu een topic met een vraag naar een natuurlijke remedie bij menstruatiepijn, met adviezen in de trant van een warme kruik of een bepaalde thee drinken, toch verwijderd wordt, ondanks jullie pogingen om minder in te grijpen.
Ja maar hallo! Kokend water! Levensgevaarlijk.
Honey, you should see me in a crown
Jullie onderschatten de forummers schromelijk. Als iemand echt met een idioot advies komt (bachbloesemtherapie tegen een acute blindedarmontsteking of zo) krijgt ie echt wel tegengas. En dan nog staat het jullie altijd vrij alleen de bachbloesempost weg te halen en de honderd 'ga naar de dokter' posts te laten staan, in plaats van het hele topic maar te verwijderen.

Zoals het nu gaat is het in ieder geval bespottelijk. Je kunt niet eens meer schrijven dat iemand een pleister moet plakken als ie zich in zijn vinger heeft gesneden bij het aardappelschillen, want medisch advies. Jullie zien toch zelf ook wel dat dat een beetje mal is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven