Vraag het de mods, deel 6!

24-01-2023 09:29 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En na zo'n 10 maanden in een hand vol te hebben geschreven zijn we toe aan het volgende deel! :cheer:

En zo gaan we rustig aan weer door met vragen beantwoorden ;) .

In dit topic beantwoorden wij vragen aangaande beleid, waarom wel/niet een ban/waarschuwing.

Persoonlijke vragen voor de moderators kunnen hier ook gesteld worden. Of je antwoorden gaat krijgen is de vraag :P .

Voor vragen over waar een topic is gebleven, melden van bugs, anonimisatie verzoeken, meldingen over het forum kunnen jullie terecht in het CM topic. overig/centraal-moderatortopic/list_messages/492553#

Het kan weleens door elkaar lopen, dat is geen probleem ;) .

Hoe plak je een plaatje?

Het linkadres van je afbeelding neerzetten tussen [img] en [/ img] (maar dan wel zonder spaties) of het plaatje onder je bericht (naast de smiley) waar een berg met zonnetje op staat aanklikken en dan het linkadres ertussen zetten.

OP deel 1;

viewtopic.php?f=8&t=463036&p=31440917&start=#p31440917

OP deel 2;

viewtopic.php?f=8&t=464410&p=31556082&start=#p31556082

OP deel 3; viewtopic.php?f=8&t=467270&p=31828193&start=#p31828193

OP deel 4;
viewtopic.php?t=471858&p=32287716&start=#p32287716

OP deel 5;
overig/vraag-het-de-mods-deel-5/list_messages/488327#

Met vriendelijke groetjes,

Het mod team!
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lady*Voldemort schreef:
15-07-2023 16:54
Ah, welkom nieuweling!,
..net zo min als dat jij nieuw bent. Maar goed, ik zit er ook wel eens naast natuurlijk dus het is maar goed dat ik geen mod ben.

En dat die discussie gevoerd moet kunnen worden vind ik ook al niet. Je gaat toch ook geen topic openen met de vraag of we moslims hun stemrecht zullen ontnemen, of vrouwen, of mensen van kleur?
:P

Maar dit onderwerp is niet verzonnen door student, er werd al over gesproken in kranten. Raar, vind ik ook. Dat wel.
Mazzelo schreef:
15-07-2023 17:28
:P

Maar dit onderwerp is niet verzonnen door student, er werd al over gesproken in kranten. Raar, vind ik ook. Dat wel.
Dat kranten erover schrijven maakt het niet ineens een salonfähig plan natuurlijk.

En als Student er echt over had willen discussiëren had ie ook gewoon zoals te doen gebruikelijk een linkje naar een relevant bericht kunnen plaatsen, met een kleine uiteenzetting van zijn ideeën over het plan en de vraag wat andere forummers ervan vinden.

Maar Student koos ervoor om allerlei onzin uit te gaan braken over ouwe mensen die geen recht meer hebben om mee te beslissen over de toekomst en 70+'ers die toch allemaal Wilders stemmen. Sommige mensen gooien dergelijk forumgedrag op jeugdige naïviteit en dat kan natuurlijk, maar ik vermoed dat het gewoon trolgedrag is. Vooral omdat ie precies weet hoe de leeftijdsopbouw hier op het forum is, daar heeft ie nota bene zelf nog een poll over geopend.
Ik volg je redenatie wel. Maar kan niet zien dat je altijd een trol bent als je uit bent op discussie.
Mazzelo schreef:
15-07-2023 18:05
Ik volg je redenatie wel. Maar kan niet zien dat je altijd een trol bent als je uit bent op discussie. Hoe prikkelend dan ook.
Mazzelo schreef:
Ik volg je redenatie wel. Maar kan niet zien dat je altijd een trol bent als je uit bent op discussie.
Niet als je uit bent op discussie. Wel als je uit bent op boze reacties en gedoe.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)
Mazzelo schreef:
Student ging gisteren wel in op de tegenargumenten en gaf herhaaldelijk toe dat hij er op bepaalde punten naast zat. Dat was ik van hem niet gewend! Ik vond Student gisteren anders dan anders, ik vroeg nog of alles ok met hem was, maar ik vond hem geen klassieke trol.
Lady*Voldemort schreef:
15-07-2023 18:08
Niet als je uit bent op discussie. Wel als je uit bent op boze reacties en gedoe.

Persoonlijk vind ik dat tweede bij Student niet zo overduidelijk, hoor. Maar goed, het is wel duidelijk dat de meningen hierover verdeeld zijn en de mods hebben gesproken.
What would Patsy do?
Fairway schreef:
15-07-2023 18:11
Student ging gisteren wel in op de tegenargumenten en gaf herhaaldelijk toe dat hij er op bepaalde punten naast zat. Dat was ik van hem niet gewend! Ik vond Student gisteren anders dan anders, ik vroeg nog of alles ok met hem was, maar ik vond hem geen klassieke trol.
Ah, de vermoorde onschuld act. Dat doet ie altijd.
Lady*Voldemort schreef:

Waar ligt dan die lijn?
Eerdere berichten en fotumgedrag? Kan hoor, heb hem niet geloept
Mazzelo schreef:
15-07-2023 18:15
Waar ligt dan die lijn?
Eerdere berichten en fotumgedrag? Kan hoor, heb hem niet geloept
Het complete plaatje inderdaad.

Zo hadden we hier ook ooit een forummer die een hekel had aan kinderen en die geen gelegenheid liet liggen om dat juist op de kinderpijler te etaleren. Klassieke trol dus, maar het heeft heel lang geduurd voordat mensen dat in gingen zien.
Fairway schreef:
15-07-2023 18:11
Is ie ook niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
15-07-2023 18:31
Is ie ook niet.
Ik denk van wel.

Dat is me ook wat zeg, ons eerste schisma :lol:
Lady*Voldemort schreef:
15-07-2023 18:18
Het complete plaatje inderdaad.

Zo hadden we hier ook ooit een forummer die een hekel had aan kinderen en die geen gelegenheid liet liggen om dat juist op de kinderpijler te etaleren. Klassieke trol dus, maar het heeft heel lang geduurd voordat mensen dat in gingen zien.
En dan is er nog een onderscheid tussen stokpaardjes en obsessies.
Trol? Stokpaardjes?

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
15-07-2023 18:32
Ik denk van wel.

Dat is me ook wat zeg, ons eerste schisma :lol:
Dat werd tijd.

Ik vind dat er veel te gemakkelijk trol geroepen wordt.
Ik heb Student in meerdere topics gewoon mee zien posten, persoonlijke dingen gedeeld.
En ja, dat kan allemaal verzonnen zijn, of deels echt, deels verzonnen. En andere topics kunnen reltopics zijn, geen idee.

Ik heb de massale hetze op napraat gezien en alleen daarom al vind ik dat Student het voordeel van de twijfel zou moeten krijgen.

David Dunning
Solomio schreef:
15-07-2023 18:36
Dat werd tijd.

Ik heb Student in meerdere topics gewoon mee zien posten, persoonlijke dingen gedeeld.
En ja, dat kan allemaal verzonnen zijn, of deels echt, deels verzonnen. En andere topics kunnen reltopics zijn, geen idee.

Ik heb de massale hetze op napraat gezien en alleen daarom al vind ik dat Student het voordeel van de twijfel zou moeten krijgen.

+1
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Lady*Voldemort schreef:

Ik heb hier over na lopen denken, en ben het eigenlijk met je eens. Hij lokt uit.
Maar banwaardig? Daar ben ik nog niet over uit.
Solomio schreef:
Dat werd tijd.

Ook al mee eens.
Massale hetze is werkelijk uit z’n verband getrokken onzin.
Gedeelde irritatie, verontwaardiging en afkeuring: ja.
En niet iedereen heeft daar laten weten dat volmondig eens te zijn, ik heb in ieder geval voor vandaag niet gereageerd.

De irritatie, verontwaardiging en afkeuring zijn niet het gevolg van een zelfverzonnen hetze, maar een gevolg van postgedrag van student. Misschien moeilijk voor te stellen als je het persé niet wilt begrijpen en wilt framen als hetze, maar wel zoals ik het zie.
Imagine
@Klapstoel en dat is mijn optiek ook het probleem tegenwoordig. Men weet niet (meer) wat de eigenschappen van een discussie zijn en hoe je die voert. Er zijn boeken geschreven over gesprekstechnieken en wat de valkuilen zijn. Het is jammer dat veel mensen nog niet door hebben wanneer zoiets speelt.
Klapstoel schreef:
15-07-2023 19:09
En niet iedereen heeft daar laten weten dat volmondig eens te zijn, ik heb in ieder geval voor vandaag niet gereageerd.

De irritatie, verontwaardiging en afkeuring zijn niet het gevolg van een zelfverzonnen hetze, maar een gevolg van postgedrag van student. Misschien moeilijk voor te stellen als je het persé niet wilt begrijpen en wilt framen als hetze, maar wel zoals ik het zie.
En ik zie het dus anders.

David Dunning
Klapstoel schreef:
15-07-2023 19:09

Precies.
Ondertussen snap ik wel, dat die mods hem een maandban hebben gegeven….veel korter en hij had zich de hele tijd te kunnen vermaken met alle ophef om zijn persoontje….en het schisma! Over een tijdje is het wegebt en zit de verbanneling eenzaam op Elba…Sterkte, Student.
What would Patsy do?
Solomio schreef:
Dat werd tijd.

Sluit ik me bij aan. Hij irriteerde kennelijk mensen, hoewel ik dat zelf niet snapte, maar dat maakt hem in mijn ogen geen trol. En sluit me ook aan bij het woord hetze.

Een maandban voor dat topic vind ik ook te zwaar
poeszie wijzigde dit bericht op 15-07-2023 21:20
0.14% gewijzigd
Beste Forummers,

Ik moet zeggen dat ik het oprecht vervelend vind dat het beeld is ontstaan dat wij op persoonlijke voorkeuren zouden bannen. Vrijwel alle langdurige bannen en verwijderde topics worden uitvoerig met elkaar besproken, hetzij met een deel of volledige team en zelfs ook nog met de CM, die ook veel van de veelbesproken topics meeleest.

Wij hebben student geband om zijn provocerende topic en daarbij zijn voorgeschiedenis in bannen maar ook zijn postgedrag meegenomen in het oordeel. Hij is veelvuldig door zowel jullie als ons aangesproken over zijn manier van posten. Hierin is helaas geen verbetering opgetreden, zowel voor als achter de schermen. Wij hebben dan ook als team besloten om zijn ban niet terug te gaan draaien.

We hebben het ook over het topic gehad en we hebben voor nu de keuze gemaakt om dit weekend een nieuw topic over hetzelfde onderwerp niet toe te staan en zullen het volgende week in ons overleg meenemen wat wij hier in de toekomst mee gaan doen. Omdat er uiteraard wel een verschil zit in of je bijvoorbeeld een racistisch topic opent of een topic opent om racisme te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het is ook een lastig onderwerp (even los van dat topic, want dat heb ik niet gezien). Inmiddels is het ontkennen van de holocaust bij wet verboden, wat ik begrijp, maar waarvan ik me ook wel afvraag wat het voor neveneffecten met zich mee zal brengen. Antisemitisme (als dat de aanleiding is voor de ontkenning) zal er niet minder van worden. Daarnaast zou ontkenning samen kunnen hangen met een gebrek aan kennis. Nou ja, ook interessant om over van gedachten te wisselen. Maar dan wel open en met respect voor elkaar. Daar schort het nog wel eens aan, ook hier. Ik snap de twijfel dus wel, maar maatschappelijk gezien vind ik de open dialoog erg belangrijk.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven