Vraag het de mods.

27-05-2020 20:42 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is hij dan, het feedback topic. Omdat wij graag jullie mening willen horen, feedback willen ontvangen en wat meer willen communiceren openen we dit topic. Laat maar van je horen!

En net als bij het napraattopic en centraal moderator topic hebben we wel een aantal regeltjes om ons aan te houden.

We staan open voor feedback en suggesties, dit betekent alleen niet dat alles maar gehonoreerd wordt.

Laten we op een prettige manier met elkaar communiceren, een discussie is prima maar net als jullie zijn wij ook gewoon mensen.

We zullen proberen om zo snel en zoveel mogelijk de vragen te beantwoorden.

Beleidsvragen mogen, maar vragen over specifieke forummers zullen we niet beantwoorden.

Daarnaast zijn we niet 24/7 online en kan het even duren voor we je antwoorden.

Voorlopig is dit een proef van een maand.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.

Afbeelding

Update 14 juni

Beste forummers,

We zijn er de afgelopen tijd uiteraard druk mee bezig geweest. Ik zie dat het merkbaar is :) . We hebben een lijstje met wat wij als moderators eventueel kunnen veranderen en wat toch echt door de ICT gedaan moet worden. Het punt waar we nu mee bezig zijn is het ban systeem, maar dat blijkt toch best ingewikkeld te zijn omdat je niet alles kunt beschrijven en sommige uitspraken bij de ene forummer wel een ban dient te worden en bij de ander niet zoals jullie ook al in dit topic omschreven. Maar er wordt aan gewerkt en zodra wij het gaan invoeren laten we dit zeker weten.

Moderators

Staf/ban beleid
- op de man alleen slachtoffer
- niet anoniem staffen
- communicatie staf met staffer pb
- pardon permabannelingen
- geen oplopend bansysteem
- strenger modereren op bijv. Racisme, discriminatie, victim blaming, antisemitisme, vrouwenhaat en minder streng op bijv. offtopic in CM
Mods een nummertje geven
Modtopic iedere pijler
Openere communicatie met moderators
Minder ingrijpen bij medisch advies

ICT

Slotje topics
OP aanpassen percentage
Foto's niet meer in quotes maar hyperlinks
Dat je op de laatst gelezen pagina/post komt als je een topic opent i.p.v. je eerste reactie;
Dat je minder, of liever nog: niets meer ziet van mensen die je onder de negeer hebt.
met het pijltje inderdaad bij de betreffende post komen
Smileys goed sorteren en vaste plek.

Mochten we volgens jullie nog iets gemist hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet, de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2020 11:44
43.20% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vinden jullie zelf dat het gaat?
Am Yisrael Chai!
Dat banbeleid.
Echt hoor, bannen van een maand geven vanwege een woord dat verkeerd valt omdat het niet begrepen wordt?
Weekbannen geven voor een opmerking die verkeerd valt?

Dit komt, echt niet overdreven, alleen maar voor in noord Korea, daar worden mensen ook verbannen vanwege een glimlach op een verkeerd moment.

Ik vind het overigens waanzin dat volwassen vrouwen niet meer met elkaar mogen spelen vanwege dit soort gruwelijke vergrijpen, dus echt, kan dat niet wat volwassener ingericht worden?
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:03
Op dit moment wordt er na 2 jaar een slotje op een topic gezet als ik het goed heb. We kunnen wel overleggen of die termijn wat korter kan.
Nou nee zeg! Dan kan je geen update meer geven. 2 jaar is snel zat
fashionvictim schreef:
27-05-2020 21:03
Hoe vinden jullie zelf dat het gaat?


:proud:
Th∅rdis schreef:
27-05-2020 21:00
Nou, ik denk dat mensen als ze kunnen staffen gewoon zaken staffen waar ze het mee oneens zijn, of mensen die ze graag weg willen hebben. Niet per se dingen die tegen de regels zijn.

Door dat staffen gebeurt wat ik in mijn eerdere post schreef: dat de regels steeds strakker worden en je het niet meer hartgrondig met elkaar eens mag zijn of een impopulaire mening mag hebben omdat er dan altijd wel iemand beledigd is.

De mods zouden niet het morele kompas van het forum moeten zijn.
En dit.
Cateautje schreef:
27-05-2020 21:04
Dat banbeleid.
Echt hoor, bannen van een maand geven vanwege een woord dat verkeerd valt omdat het niet begrepen wordt?
Weekbannen geven voor een opmerking die verkeerd valt?

Dit komt, echt niet overdreven, alleen maar voor in noord Korea, daar worden mensen ook verbannen vanwege een glimlach op een verkeerd moment.

Ik vind het overigens waanzin dat volwassen vrouwen niet meer met elkaar mogen spelen vanwege dit soort gruwelijke vergrijpen, dus echt, kan dat niet wat volwassener ingericht worden?

Eens.
Als je al op een week zit kun je zomaar voor "patat" een maand aan je broek hebben.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat mij leuk lijkt? Dat je elke post een plus of min kunt geven, een score dus.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:03
Op dit moment wordt er na 2 jaar een slotje op een topic gezet als ik het goed heb. We kunnen wel overleggen of die termijn wat korter kan.
Euhhh nee, liever niet.
chocolol schreef:
27-05-2020 21:06
Weet je wat mij leuk lijkt? Dat je elke post een plus of min kunt geven, een score dus.
Dat lijkt me dan ook wel een leuke bijkomstigheid.
Who let the dogs out?
chocolol schreef:
27-05-2020 21:06
Weet je wat mij leuk lijkt? Dat je elke post een plus of min kunt geven, een score dus.
Alsjeblieft niet zeg. Ultieme vriendjespolitiek wordt dat
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
27-05-2020 21:03
Op dit moment wordt er na 2 jaar een slotje op een topic gezet als ik het goed heb. We kunnen wel overleggen of die termijn wat korter kan.

Want als 1 iemand iets roept wordt dat meteen overlegd? Nou wat vinden jullie van poep als lunch :lol: :proud:
Th∅rdis schreef:
27-05-2020 20:52
Ik vind het vreemd dat de regels heel ruim worden toegepast. Niet schelden, geen racisme enz is allemaal helder, maar posts verwijderen omdat ze ‘voor meer onrust bij de to zorgen’, welke regel is dat precies? Is dat dan niet compleet afhankelijk van wie het leest? En is zorgen voor onrust verboden? Mag een to alleen geruststellende berichten? Is het aan de mods om te bepalen of een to door de antwoorden wel verder geholpen wordt en móet een to verder geholpen worden door een topic? Mag je dan alleen nog meeschrijven als je het met to eens bent of iets liefs en geruststellends te zeggen hebt?

Mag ik dan ook staffen als ik een topic open, omdat sommige berichten bij mij voor meer onrust zorgen?

Dat dus. Modereren zou wat mij betreft een stuk praktischer mogen zijn en niet op de inhoud. Dat gecensureer zorgt voor een heel akelig klimaat. Niet over zwarte Piet mogen hebben enzovoorts. Dat is toch heel kwalijk. Omdat mods niet met de inhoud overweg kunnen mogen forumnmers het er niet over hebben? Mods moeten zich juist zo min mogelijk met de inhoud bemoeien.
Th∅rdis schreef:
27-05-2020 21:07
Alsjeblieft niet zeg. Ultieme vriendjespolitiek wordt dat
Wat maakt het nou uit of jij 2 plusjes hebt en 5 minnetjes en ik andersom. Geeft een beetje jus aan het forum.
chocolol schreef:
27-05-2020 21:06
Weet je wat mij leuk lijkt? Dat je elke post een plus of min kunt geven, een score dus.
Dat lijkt mij helemaal niets. Het is geen populariteitswedstrijdje.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 27-05-2020 21:09
9.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geheel mee eens.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Niq schreef:
27-05-2020 21:08
Wat maakt het nou uit of jij 2 plusjes hebt en 5 minnetjes en ik andersom. Geeft een beetje jus aan het forum.
Totaal onnodig gewoon. Het is insta niet
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
27-05-2020 20:52
Ik vind het vreemd dat de regels heel ruim worden toegepast. Niet schelden, geen racisme enz is allemaal helder, maar posts verwijderen omdat ze ‘voor meer onrust bij de to zorgen’, welke regel is dat precies? Is dat dan niet compleet afhankelijk van wie het leest? En is zorgen voor onrust verboden? Mag een to alleen geruststellende berichten? Is het aan de mods om te bepalen of een to door de antwoorden wel verder geholpen wordt en móet een to verder geholpen worden door een topic? Mag je dan alleen nog meeschrijven als je het met to eens bent of iets liefs en geruststellends te zeggen hebt?

Mag ik dan ook staffen als ik een topic open, omdat sommige berichten bij mij voor meer onrust zorgen?
Staffen mag natuurlijk altijd, of we er in meegaan, is een tweede. In het geval waar jij nu op doelt, ben ik nog steeds van mening dat enige bescherming van TO op zijn plaats was en is. Dat betekent niet dat je altijd een TO naar de mond moet praten, zeker niet. Ieder topic zal op zich beoordeeld worden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
27-05-2020 21:07
Alsjeblieft niet zeg. Ultieme vriendjespolitiek wordt dat

Nee joh. Ik denk dat de meesten gewoon stemmen wat ze zelf willen. Ten eerste, niemand kan zien wat je gestemd hebt. Ten tweede, er zitten geen consequenties aan veel of weinig stemmen hebben. Dus vriendjespolitiek, meer dan dat er nu al is, zal dat niet worden denk ik.
-Shifty- schreef:
27-05-2020 21:08
Dat dus. Modereren zou wat mij betreft een stuk praktischer mogen zijn en niet op de inhoud. Dat gecensureer zorgt voor een heel akelig klimaat. Niet over zwarte Piet mogen hebben enzovoorts. Dat is toch heel kwalijk. Omdat mods niet met de inhoud overweg kunnen mogen forumnmers het er niet over hebben? Mods moeten zich juist zo min mogelijk met de inhoud bemoeien.
Sterker nog, omdat sommige forummers denken dat een to niet met de inhoud overweg kan gaan de mods in opdracht van die forummers posts wissen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Die regels worden zo een soort mijnenveld
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
27-05-2020 21:04
Dat banbeleid.
Echt hoor, bannen van een maand geven vanwege een woord dat verkeerd valt omdat het niet begrepen wordt?
Weekbannen geven voor een opmerking die verkeerd valt?

Dit komt, echt niet overdreven, alleen maar voor in noord Korea, daar worden mensen ook verbannen vanwege een glimlach op een verkeerd moment.

Ik vind het overigens waanzin dat volwassen vrouwen niet meer met elkaar mogen spelen vanwege dit soort gruwelijke vergrijpen, dus echt, kan dat niet wat volwassener ingericht worden?
Hier zijn we al naar aan het kijken.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
chocolol schreef:
27-05-2020 21:10
Nee joh. Ik denk dat de meesten gewoon stemmen wat ze zelf willen. Ten eerste, niemand kan zien wat je gestemd hebt. Ten tweede, er zitten geen consequenties aan veel of weinig stemmen hebben. Dus vriendjespolitiek, meer dan dat er nu al is, zal dat niet worden denk ik.
Maar dat heeft toch geen enkele volwassen meerwaarde?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
27-05-2020 21:00
Kan de mallotige regel aangepast worden dat je de op niet mag quoten?
Dat is ooit ingesteld omdat mensen de gehele op gingen quoten omdat to’s de op verwijderde. Maar nu mag je niet eens meer een zin uit een op quoten om te beantwoorden en schiet de regel écht het doel voorbij.
Je mag nog steeds 1 of meer zinnen uit een OP quoten, niet de hele OP. Ik zal het nogmaals onder de aandacht brengen binnen het modteam.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Waarom mogen sommige forummers met verschillende nicks in dezelfde topics / pijler posten?

Ooit was de regel dat je alleen een tweede nick mocht hebben als het duidelijk een puppet was of als het om gevoelige zaken ging. Bijvoorbeeld 1 gewone nick om te forummen, en 1 extra nick om over je SM - voorkeur, je drankverslaving of je incestverleden te praten.

Waarom mag het tegenwoordig wel om met meerdere personages tegelijk te forummen?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hoe bepalen jullie dat iemand een troll is?
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven